Home > Legislatie > Contracte part-time

Contracte part-time

September 6th, 2017 Leave a comment Go to comments

accounting5A apărut ordinul ANAF ce reglementează modul de aplicare a prevederilor art.140 alineatul 3 litera e din codul fiscal modificat prin OG 4/2017 despre care am scris anterior aici.

Concret este vorba de acei salariați care obțin din mai multe surse venituri a căror valoare cumulată depășește în cursul unei luni echivalentul unui salariu minim pe economie.

Ordinul este OMFP 2343/2017.

Cum trebuie procedat dacă un salariat al dumneavoastră are mai multe contracte individuale de muncă și venitul cumulat al acestora este cel puțin egal cu salariul minim brut pe țară?

Acești salariați sunt ei obligați, lunar, câtă vreme au mai multe contracte de muncă,  la depunerea unei declarații pe proprie răspundere din care să reiasă că obțin venituri salariale a căror sumă cumulată este cel puțin egală cu salariul minim. Deși obligația este, conform ordinului, în sarcina salariaților, angajatorii sunt cei care calculează și datorează contribuții majorate de aceea va fi interesul lor să le reamintească cumva, lunar, salariaților că au obligația depunerii acestei declarații.

Dar și aici e o problemă – obligația depunerii apare doar dacă aceștia au venit salarial obținut din toate contractele sale individuale de muncă, cumulat, cel puțin egal cu salariul minim brut pe țară. Pe cale de consecință, dacă salariatul nu depune nici o declarație pentru că nu vrea, a uitat, chiar dacă realizează cumulat venituri mai mari decât minimul pe economie, angajatorul nu va avea ce să facă decât să calculeze contribuțiile sociale la nivelul unui salariu minim pe țară.

De asemenea salariații pot solicita documente angajatorilor, din care să rezulte venitul realizat în luna pentru care vor depune declarația, dar nimeni și nimic nu-i obligă să le anexeze la declarație. Excepția se acordă efectiv pe baza declarației respective.

Care este termenul de depunere a declarației? Este data de 5 a lunii următoare celei pentru care se calculează salariile. Asta înseamnă că până pe 5 a lunii următoare trebuie să aveți calculate salariile minim pentru acești salariați. Prin excepție, pentru august 2017 termenul este 10 septembrie 2017.

Ca excepție, dacă salariatul obține pe un contract de muncă un salariu mai mare decât cel minim pe economie, la angajatorul de la care obține un astfel de venit nu are obligația depunerii vreunei declarații.

Dacă așa cum am spus, salariatul nu depune nici o declarație la nici unul din angajatori, iar venitul lunar realizat în baza contractului de muncă la fiecare angajator este, pe contract, inferior salariului minim, fiecare angajator calculează contribuții sociale la nivelul unui salariu minim și nu se încadrează la excepții.

Angajatorii sunt obligați să țină evidența fiecărei declarații depuse de salariați. Să le înregistreze și să le arhiveze.

Modelul declarației este prevăzut de ordin și îl găsiți și la finalul acestui articol.

Ordinul conține și exemple care sunt relevante de aceea nu voi da eu exemple.

De asemenea ordinul arată cum se procedează dacă am contract de muncă activ o parte din lună și face mențiunea că nu se calculează pentru perioade în care e suspendat contractul de muncă, potrivit legii. Dar legea are și situații în care suspendarea este posibilă și nu obligatorie – gen absențe sau concedii fără plată. În aceste situații va fi necesar să faceți proba suspendării – cu act adiționat/decizie conform codului muncii pentru perioada respectivă. Dacă salariatul are absențe, dar nu e suspendat contractul de muncă, fiscal e considerat activ întreaga lună și se datorează CAS și CASS în funcție de venitul realizat fie aplicat la acesta fie la salariul minim dacă acesta e mai mare decât salariul realizat și, atenție, asta chiar dacă are normă de muncă întreagă. Nu norma este cea care contează, poate fi normă întreagă sau normă parțială – contează venitul realizat.

Sintetizând:

– dacă salariatul unui angajator are mai multe contracte individuale de muncă, la mai mulți angajatori diferiți, are obligația ca, lunar, până în data de 5 a lunii următoare, să depună o declarație din care să reiasă nu cuantumul venitului realizat în mod cumulat ci faptul că acesta este cel puțin egal cu salariul minim. ATENȚIE! Nu cereți salariatului să completeze valoarea venitului realizat. E suficient dacă spune că are mai mult decât un salariu minim fără a indica o valoare.

– salariatul poate cere adeverințe sau alte documente fiecărui angajator, documente care să-i indice valoarea salariului realizat în luna respectivă, dar nu este obligat să le anexeze la declarațiile pe care le va depune. Aceste documente sunt ale salariatului și se solicită de către acesta dacă are nevoie, nefiind obligat să le solicite dacă știe ce venit salarial lunar obține. Se folosesc de către salariat pentru a-și calcula venitul cumulat, nu de către angajatori.

– dacă nu depune declarație, salariatul nu poate fi nici obligat și nici sancționat. De către nimeni. Dacă din 4 angajatori depune doar la doi, restul nu pot face nimic în sensul ăsta.

– termenul de depunere a declarației, dacă este cazul, este până la maxim data de 5 a lunii următoare. Se poate considera așadar că dacă e înregistrată declarația în 6 a lunii următoare să nu fie luată în considerare de ANAF.

– modelul de declarație este prevăzut de ordin, dar nu e un model obligatoriu – angajatorii putând să elaboreze un alt model având în vedere că potrivit ordinului doar anumite informații din declarație sunt obligatorii.  Conform ordinului declarația pe propria răspundere prevăzută de ordin va cuprinde în mod obligatoriu datele de identificare ale salariatului, precum și informații referitoare la încadrarea salariatului în situația prevăzută la art. 140 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal.

 

Modelul din anexă, propus de MFP este acesta


DECLARAȚIE

Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații prevăzute de Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, subsemnatul/subsemnata, . . . . . . . . . ., domiciliat(ă) în . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., bl. . . .. . . . . . ., sc. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., județul/sectorul . . . . . . . . . ., legitimat(ă) cu B.I./C.I. seria . . . . . .. . . . nr. . . . . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . ., declar pe propria răspundere următoarele:
În cursul lunii . . . . . . . . . . am realizat venituri din salarii sau asimilate salariilor în baza a două sau mai multe contracte individuale de muncă, iar baza lunară de calcul cumulată aferentă acestora este cel puțin  egală cu salariul minim brut pe țară.

Data
. . . . . . . . . .

Semnătura
. . . . . . . . . .

Categories: Legislatie Tags: ,
  1. Cristina
    September 6th, 2017 at 14:08 | #1

    Buna ziua!

    daca un salariat are CIM de 8 ore/1450 lei la un angajator si mai lucreaza 8 ore/luna la alt angajator, trebuie sa depuna declaratia asta la vreun angajator?

    • Cristi
      September 6th, 2017 at 14:23 | #2

      Da dacă la cel de-al doilea angajator are un venit salarial mai mic de 1450 lei.

  2. ANA
    September 6th, 2017 at 14:26 | #3

    Daca un salariat are 4 contracte cu timp partial la patru firme si ii mai lipseste, sa zicem, 100 de lei pana sa ajunga la 1450 brut cumulat, ce se intampla? Nu poate depune declaratia de mai sus, pentru ca nu se incadreaza.
    Fiecare din cele patru firme va plati contributii raportat la 1450? Adica un salar brut cumulat de 5800??

  3. Cristina
    September 6th, 2017 at 14:34 | #4

    Sa inteleg ca trebuie sa depuna lunar acea declaratie la angajatorul unde lucreaza 8 ore/luna cu un venit de 200 lei?

    • Cristi
      September 6th, 2017 at 17:00 | #5

      Da.

  4. Florica Dadiloveanu
    September 6th, 2017 at 14:39 | #6

    Pensia pe caz de boala grad 3 cu drept de munca la 4 ore/zi se cumuleaza cu veniturile salariale realizate la contractu de munca cu 4 ore/zi, adica se considera cumul de venit pensia + salariu realizat?

    • Cristi
      September 6th, 2017 at 17:00 | #7

      Nu.

  5. vali
    September 6th, 2017 at 15:55 | #8

    Am completat-o si am trimis-o deja celor interesati. Multumesc si lui CristiToma si lui SeptimiuV pentru promptitudine.

  6. sm_noname
    September 6th, 2017 at 16:23 | #9

    @ANA
    Da.

  7. ANISOARA
    September 6th, 2017 at 16:36 | #10

    Oare ii scapa mie ceva? de ce ANAF -ul sa nu ia in considerare acea declaratie daca este depusa dupa data de 5? Eu fac statele de plata si d112 in 25 (sa zicem) tot atunci o sa am nevoie si de declaratia salariatui.

    • Cristi
      September 6th, 2017 at 17:13 | #11

      Pentru că spune clar care e termenul de depunere de către salariat spunând că acela e termenul până la care e obligat să depună.

  8. cristina
    September 6th, 2017 at 16:38 | #12

    Iubim hartiile… la cat mai multe hartii de intocmit 😉 Multumim pentru lamuriri, Cristi.

  9. September 6th, 2017 at 16:42 | #13

    Doar daca, cumulat cu celalalt/ceilalti angajatori are un venit salarial de peste 1450 lei. Altfel nu are ce sa declare.

  10. Ioana
    September 6th, 2017 at 16:42 | #14

    Buna ziua
    Am avut un salariat cu timp partial (2 h).
    La job-ul de baza (8 h) are salariul peste minim.
    Pentru cele 2 h de la noi, salariul iar era peste minim (430 lei brut, ceea ce ar duce la 1720 lei pentru norma intreaga).
    Trebuie sa depun vreo declaratie?

    • Cristi
      September 6th, 2017 at 17:18 | #15

      Da. La dumneavoastră. Referința la salariul minim nu e pentru salariu proporțional.

  11. September 6th, 2017 at 16:43 | #16

    Voiam sa fac quote la mesajul Cristinei. Scuze.

  12. SANDU ADRIANA
    September 6th, 2017 at 16:46 | #17

    Am un angajat cu timp partial ( este singurul lui contract , sub 1450 lei ) , care este student ( dar are peste 26 de ani – face a doua facultate ) . Ce credeti il pot include la exceptii ( in ordonanta nu se specifica varsta – limita de 26 de ani era luata in calcul la acordarea compensarii retetelor medicale ) ? Multumesc !!!

    • Cristi
      September 6th, 2017 at 17:23 | #18

      Nu. Și vă contrazic, în ordonanță, la excepții, e specificată clar și vârsta.
      OG 4/2017 spune așa

      (3) Prevederile alin. (2) nu se aplică persoanelor prevăzute la art. 136 lit. c), pe perioada în care salariații acestora se află în una dintre următoarele situații:
      a) sunt elevi sau studenți, cu vârsta până la 26 de ani, aflați într-o formă de școlarizare;

      Pentru restul propunerilor vă rog să le trimiteți direct la SAGA Software folosind adresa de mail din pagina de contact.
      Aș aprecia dacă aici pe blog v-ați limita la comentarii legate de articol în sine. Mulțumesc.

  13. Stela
    September 6th, 2017 at 20:35 | #19

    Daca un medic are Cabinet Medical Individual dar are un contract de munca cu timp partial la alta societate, cu venit sub minim pe economie, unde se incdreaza?

    • Cristi
      September 7th, 2017 at 13:13 | #20

      Nu se încadrează la nici una din excepții dacă salariul primit de la acea societate este sub minim pe economie. Nu contează veniturile din activități independente.

  14. danut
    September 6th, 2017 at 22:49 | #21

    Exemplul 3 din ordinul 2343/2017 mi se pare devastator. Nu cred asa ceva! Cel mult mi s-ar pare acceptabil sa plateasca contributiile la salariul minim angajatorul la care ai functia de baza. In realitate un salariat care se incadreaza in exemplul de mai sus pierde TOATE cele trei servicii . Dau spre exemplificare un salariat care tine contabilitate PRIMARA la trei angajatori.

  15. SANDU ADRIANA
    September 6th, 2017 at 23:09 | #22

    @Cristi
    scuze….a fost prima oara cand am scris ….nu stiam ca exista aceasta regula ….multumesc pentru clarificare ….se pare ca n-am fost atenta cand am citit….

  16. elena
    September 7th, 2017 at 09:15 | #23

    Buna ziua,
    Am contract de munca de 2h la patru firma cu salariul brut de 363lei la fiecare.Intrebarea mea este ca nu sunt incheiate cu inceputul lunii,sunt cu 07.09.17 ,cum se vor calcula CAS si CASS daca este part-time si nu este luna intreaga?

    • Cristi
      September 7th, 2017 at 13:18 | #24

      Proporțional cu partea din lună de la care s-a încheiat contractul de muncă.

  17. Bogdan
    September 7th, 2017 at 09:35 | #25

    Pensionar de boala grad 3 cu drept de munca 4 ore pe zi intra la exceptii?
    Va multumesc.

  18. NEGOITA MARIA
    September 7th, 2017 at 19:23 | #27

    La ce exceptie se incadreaza pensionarul de invaliditate gradul 3 ? La persoane cu dizabilităţi cărora prin lege li se recunoaşte posibilitatea de a lucra mai puţin de 8 ore pe zi?

    • Cristi
      September 8th, 2017 at 11:54 | #28

      La litera c.

  19. Angelik
    September 7th, 2017 at 19:50 | #29

    Adica salariatul depune declaratia la societatea respectiva sau declaratia se depune la ANAF ?

    • Cristi
      September 8th, 2017 at 11:54 | #30

      La firmă. Nu înțeleg de unde se trage concluzia că s-ar depune la ANAF.

  20. maria boldor
    September 7th, 2017 at 22:19 | #31

    Buna seara
    am actualizat progaramul Saga cu versiunea 490 ; am un salariat cu 2 ore, care are la alta societate salar peste minimul pe ec..am bifat la sectiunea salariati “baza contrib.egala cu salariul”, calculul obligatiilor este corect, dar la validare D112 am eroare : creanta 05 si 13 !!! este deficienta de program ? sau am omis eu ceva ?

  21. Maria
    September 8th, 2017 at 09:54 | #33

    Buna ziua,
    Cum procedez la o salariata ( femeie de serviciu – asociatie bloc) are mai multe contracte part time, adunate insumeaza 1050, insa unul din angajatori si-a luat raspunderea platii contrib.cf. OG. Daca nu insumeaza venitul minim pentru celelalte contracte part time se va platii cf.OG sau nu ?
    Va multumesc!

    • Cristi
      September 8th, 2017 at 11:57 | #34

      Nu există așa ceva “si-a luat raspunderea platii contrib.cf. OG”.
      Nu există reglementat așa ceva în nici o ordonanță.
      TOȚI angajatorii ei sunt obligați la plata contribuțiilor sociale majorate dacă venitul cumulat al persoanei este inferior unui salariu minim pe economie.

  22. danut
    September 8th, 2017 at 11:49 | #35

    @ANA
    Noaptea mintii !! Va ramane probabil cu o singura colaborare .

  23. Ligia
    September 8th, 2017 at 12:13 | #36

    daca un salariat are 4 ct de munca, 3 cu cate 2 ore/zi (3×365 lei) si unul cu 4 ore/luna (1x100lei), la cel de al patrulea pot sa ii dau o prima de 265 ca venitul cumlat sa fie 1450?
    Multumesc

    • Cristi
      September 8th, 2017 at 12:31 | #37

      Da. Minim 255 lei să ajungă la cel puțin 1450 lei.

  24. Ligia
    September 8th, 2017 at 15:35 | #38

    ok, multumesc

  25. CARMEN
    September 8th, 2017 at 18:00 | #39

    Buna seara
    Am actualizat progaramul Saga cu versiunea 490 ; am un salariat cu 8 ore, care are 8 ore si la alta societate peste minimul pe ec, in cursul lunii are 13 zile fara plata, nu am posibilitatea sa bifez “baza contrib.egala cu salariul . Saga calculeaza cass si cas angajator la venituri salariale realizate sau la salariu de incadrare?

    • Cristi
      September 9th, 2017 at 15:35 | #40

      Se va corecta și veți putea bifa și la cei cu normă întreagă.

  26. violeta
    September 9th, 2017 at 11:55 | #41

    Buna ziua,am un salariat cu norma 2 ore/zi ,pana in 26 ani ,student in strainatate.Intra la exceptii?Cu stima si multumesc anticipat.
    p.s.vine in tara lunar si-si face orele.

    • Cristi
      September 9th, 2017 at 15:40 | #42

      Da, intră. Dar va trebui să vă aducă un document care să demonstreze că este student.

  27. Carmen
    September 9th, 2017 at 18:43 | #43

    Buna ziua. La un salariat cu 2 contracte partiale , venit total cumulat sub 1450 lei , la acelasi angajator, ar trebui sa se plateasca pentru fiecare contract in parte la nivelul salariului minim? N-am vazut nicaieri specificat cazul asta particular.

  28. Carmen
    September 10th, 2017 at 08:38 | #44

    Scuze, am gasit raspunsul in alt articol al dvs. Multumesc.

  29. violeta
    September 10th, 2017 at 11:16 | #45

    Merci,mult.Un week-end placut.Cu stima, Violeta

  30. Toth Aurel
    September 10th, 2017 at 11:31 | #46

    – salariatul poate cere adeverințe sau alte documente fiecărui angajator, documente care să-i indice valoarea salariului realizat în luna respectivă, dar nu este obligat să le anexeze la declarațiile pe care le va depune. Aceste documente sunt ale salariatului și se solicită de către acesta dacă are nevoie, nefiind obligat să le solicite dacă știe
    Inainte de a calcula salariile?

    • Cristi
      September 11th, 2017 at 11:08 | #47

      Până în data de 5 a lunii, dată la care are obligația de a depune declarația :)
      Se înțelege de aici că pentru un astfel de salariat e nevoie de calculul salariului până la acea dată.
      Dar un astfel de calcul apare numai în situații specifice – are perioadă din lună concedii medicale, suspendări, absențe, etc. Sau e plătit la oră, ori poate e lună în care poate primi bonusuri și acestea se cunosc ulterior.

  31. Denes Endre
    September 11th, 2017 at 12:35 | #48

    @Bogdan
    INTREBARE – Buna ziua, ordonanta si normele nu specifica exact situatia aplicabila in cazul persoanelor pensionate pe caz de boala ( Care primesc Decizie Medicala asupra capacitatii de munca). Pe aceasta decizie se specifica faptul ca respectiva capacitate este pierduta cel putin jumatate. Asta inseamna ca poate lucra 4 ore sau mai putin fara sa se aplice bazele marite pentru contributii?
    RASPUNS – În Decizia medicală este confirmată invadilitatea, probabil gradul III de invaliditate, care este caracterizată prin pierderea a cel puţin jumătate din capacitatea de muncă, persoana putând să presteze o activitate profesională, corespunzătoare a cel mult jumătate din timpul normal de muncă. În cuprinsul art. 140 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal cu modificările şi completătile ulteriare, se face referire la „persoane cu dizabilitati carora prin lege li se recunoaste posibilitatea de a lucra mai putin de 8 ore pe zi”.

    ( https://www.facebook.com/www.ANAF.ro/photos/a.1407917956194187.1073741830.1402239620095354/1900025960316715/?type=3&theater )

  32. NEGOITA MARIA
    September 11th, 2017 at 14:13 | #49

    Buna ziua, as dori sa aflu ce trebuie bifat la fisiere pentru un pensionar de boala . Pensionar sau Baza contributii egala cu salariul? Multumesc !

    • Cristi
      September 11th, 2017 at 15:43 | #50

      Ambele.

  33. Violeta Oprea
    September 12th, 2017 at 11:58 | #51

    Buna ziua,
    Cum procedez la calcul in statul de salarii (daca dau actualizare date imi ia doar modificarea) si declaratia 112 daca am un salariat caruia i se modifica salariul la jumatatea lunii? Multumesc!

    • Cristi
      September 12th, 2017 at 13:16 | #52

      În luna respectivă îi calculați salariul de încadrare proporțional.

  34. Gina Briscan
    September 12th, 2017 at 12:40 | #53

    Buna ziua, pentru un salariat care are cim partial cu 4 ore, cu salariu brut de 4000 ron, dar este absent toata luna august, ce taxe plateste angajatorul? Mentionez ca salariatul mai are un alt cim partial cu 4 ore unde este prezent si are salariul de 3500 ron.

    • Cristi
      September 12th, 2017 at 13:15 | #54

      Niciuna dacă îi suspendă contractul de muncă. Dacă nu-l suspendă datorează CAS și CASS la minim pe economie.

  35. September 12th, 2017 at 15:01 | #55

    am 3 ctr cu cite 2h pe zi. cum procedez

  36. September 12th, 2017 at 15:06 | #56

    sunt pensionara la limita de virsta

    • Cristi
      September 13th, 2017 at 13:47 | #57

      Bifați, la fiecare firmă în parte opțiunea “Pensionar” și “Baza contrib.egală cu salariul”

  37. Roxana
    September 13th, 2017 at 11:02 | #58

    Buna ziua,
    Pentru un salariat cu 2 ore/zi, sal. =363 lei, cu varsta sub 26 ani, student dar NU pe teritoriul Romaniei, se aplica exceptia? Mentionez ca este singurul CIM pe care il are.

    Multumesc!

    • Cristi
      September 13th, 2017 at 13:53 | #59

      Da, se aplică în măsura în care face dovada că este student. Documentele el trebuie să le prezinte la cererea dvs.

  38. PETROVAN MARIA
    September 13th, 2017 at 11:21 | #60

    Buna ziua. Daca am un pensionar cu pensie la limita de varsta si un contract de munca cu 4 ore /zi iar venitul cumulat nu depaseste 1450 se calculeaza cas si sanatate la contractul de munca la nivelul de 1450 sau se incadreaza la exceptii si se calculeaza la salarul brut?
    Multumesc.

    • Cristi
      September 13th, 2017 at 13:54 | #61

      La realizat. Cu condiția să nu fie pensionar de vârstă pe pensie specială.

  39. elena
    September 13th, 2017 at 11:39 | #62

    Buna ziua, pentru salariatii care lucreaza la un restaurant sambata si duminica de la ora19 pana la ora 03 dimineata,este suficient sa aibe liber luni si marti saptamana urmatoare?

    • Cristi
      September 13th, 2017 at 15:21 | #63

      48 de ore libere consecutive.

  40. NICOLETA
    September 14th, 2017 at 08:10 | #64

    Buna ziua,sunt pensionara si am 8 contracte de munca la 8 firme cu cate o ora la fiecare firma
    cum trebuie sa bifez la saga.

    • Cristi
      September 14th, 2017 at 08:23 | #65

      În detalii se bifează opțiunile “Pensionar” și “Baza contribuții egală cu salariul”.

  41. Jeni
    September 14th, 2017 at 10:14 | #66

    Buna ziua, va rog frumos imi puteti spune cum sa fac setarile pentru un administrator de bloc care are contract de mandat 1ora/zi si nu are alte venituri, nu imi calculeaza contributiile majorate desi ar trebui. multumesc

    • Cristi
      September 14th, 2017 at 12:31 | #67

      Ordonanța se aplică exclusiv pentru contracte individuale de muncă nu pentru alte tipuri de contracte.

  42. miha
    September 14th, 2017 at 10:34 | #68

    Buna ziua,
    presedinte asociatie proprietari contract manadat angajat cu 182 lei,nu mai are alte contracte, bifam in saga tip contract-colaborator iar in stat imi calculeaza la venitul realizat 182 lei CAS si CASS,nu la 1450 lei cat ar fi trebuit.
    Este corect asa?

    • Cristi
      September 14th, 2017 at 12:30 | #69

      De ce la 1450? Ordonanța se referă, explicit, la contracte individuale de muncă nu la contracte de mandat.

  43. Oana.i
    September 14th, 2017 at 12:49 | #70

    Buna ziua!
    Doar o intrebare, daca ma puteti ajuta.
    Daca un salariat cu norma partiala la o societate comerciala este si angajat la o scoala-profesor, venitul brut de la scoala fiind mai mare de 1450 lei, la norma partiala de la societate calculez contributiile la nivelul venitului brut aferent normei sau la mimimul brut de 1450?
    Am citit legea, nu am vazut niciunde ca se face diferenta intre lucrul la institutii de invatamant sau societati, mi se pare corect sa se calculeze la brutul aferent normei partiale, dar contabila scolii spune ca indiferent de brutul profesorului de la scoala, la societate i se calculeaza la 1450.

    • Cristi
      September 14th, 2017 at 13:47 | #71

      I se calculează la brut dacă va depune, lunar, la societate, declarația al cărui model îl găsiți în acest articol. Afirmația contabilei respective ar fi adevărată, dacă profesorul respectiv nu și-ar depune la societate acea declarație, altfel e falsă.

  44. miha
    September 14th, 2017 at 12:59 | #72

    Am inteles…am crezut ca “venituri din salarii sau asimilate salariilor” se refera la aceste tipuri de contracte
    Multumim din suflet pentru raspuns

  45. Daniel
    September 14th, 2017 at 20:26 | #73

    Buna ziua.
    O lamurire daca se poate? Speta ar fi urmatoarea: cadru militar activ in cadrul MAI care detine si un contract part time 2h la o societate cu un salariu de 400 lei. in situatia aceasta este suficienta depunerea declaratiei pe propria raspundere la angajatorul part time?
    Va multumesc

    • Cristi
      September 15th, 2017 at 13:19 | #74

      Da dacă veniturile din salarii, cumulate, depășesc 1450 lei :)

  46. Dia
    September 14th, 2017 at 22:41 | #75

    Buna ziua,
    Daca un salariat are un cim cu 2h la o firma. Dar in cursul lunii august, mai precis pe 20 august s-a angajat la o alta firma cu contract de 8h. Cum trebuie sa se calculeze contributiile sociale?
    Poate sa depuna declaratia la angajatorul cu cim de 2 ore? Daca da, trebuie sa specifice data de 20 august ca fiind data la care au inceput sa se plateasca contributiile sociale pentru salariul minim?
    Multumesc!

    • Cristi
      September 15th, 2017 at 13:21 | #76

      Poate să depună acea declarație doar din luna următoare. Nu are relevanță norma de muncă din lună ci venitul realizat, cumulat, la nivelul unei luni. Iar pe august nu are venit realizat cel puțin egal cu un minim pe economie corespunzător zilelor lucrate.

  47. avrigeanu
    September 15th, 2017 at 17:35 | #77

    Buna ziua,
    Daca un salariat cu cim cu norma intreaga absenteaza toata luna, cum se calculeaza contribitiile?

    • Cristi
      September 15th, 2017 at 18:03 | #78

      Dacă se suspendă CIM, baza de calcul e zero pentru toate impozitele și contribuțiile, iar dacă nu se suspendă CIM baza de calcul pentru CAS angajator și CASS angajator este salariul minim pe economie, iar pentru restul este zero.

  48. Viorel1960
    September 16th, 2017 at 15:55 | #79

    Buna ziua,
    Daca un angajat are zile lucrate si zile c.med. (fara alte contracte), la brut pt. zile lucrate are sub minim, programul de validare d112 calculeaza contributiile angajatorului la brut.
    Daca nu are c.med in luna respectiva, are brut sub minim, calculeaza la 1450.
    Se vede si din formula :
    Începând cu luna de raportare august 2017 :
    C1_T3=R(C1_11 + C1_12 – C1_13 –
    Σasigurat (A_20) + val) * CAcasN% +
    (C1_21 + C1_22 – C1_23) * CAcasD% +
    (C1_31 + C1_32 – C1_33) * CAcasS% +
    (C1_41 + C1_42 – C1_43) * CAcasA% )
    val = Σasigurat (max(A_13, salmin * A_8/NZL)
    dacă A_80 și A₁ în (1,8)
    val = Σasigurat (A_13)
    dacă A_8=0 șau A_1 not în (1,8)

    Aici am 3 intrebari :
    – stiti cumva ce functie este R(..) ? Este cumva Round ?
    – unde scrie in ordonanta ca c.med sunt exceptie
    – A₁ este tot una cu A_1 ?
    Mai lipseste si o paranteza deschisa…

    • Cristi
      September 18th, 2017 at 10:34 | #80

      1.Probabil că da. Round.
      2.Scrie, dar nu explicit.
      3.Probabil
      4.Posibil să lipsească.
      Pentru 1,3 și 4 întrebați-i pe cei de la ANAF.
      Legat de CM și nu numai – ordonanța spune că venitul luat în calcul este: salariul minim brut pe țară în vigoare în luna pentru care se datorează contribuția de asigurări sociale, corespunzător numărului zilelor lucrătoare din lună în care contractul a fost activ.
      În cazul CM contractul de muncă nu este activ, este suspendat de drept. În toate situațiile în care CIM este suspendat, fie de drept, fie la inițiativa firmei ori a salariatului, baza de calcul se calculează proporțional cu timpul în care CIM nu a fost suspendat.

  49. Eugenia
    September 19th, 2017 at 11:41 | #81

    Buna ziua!
    Am contract de munca cu norma intreaga de 1900 lei la o societate. Mai am la o societate 2 ore cu 200 lei si la alta o ora tot cu 200 lei. Trebuie sa platesc contributiile la salariul minim la amandoua societatile cu timp partial? Adica pentru 1450 lei la amandoua?
    Multumesc!

    • Cristi
      September 19th, 2017 at 13:27 | #82

      Doar dacă nu există depus de către salariat declarația al cărui model se regăsește aici.
      Și nu e vorba de toate contribuțiile ci exclusiv de CAS angajator și CASS angajator.

  50. Alina
    September 20th, 2017 at 11:42 | #83

    Pensionar de limita de varsta, angajat cu contract de munca cu 4 ore, salariul 725 lei, se incadreaza la exceptii, sau se calculeaza CAS si CASS la minim? Am bifat Pensionar si Baza contrib egala cu salariul, dar CAS il calculeaza tot la minim, nu la 725 lei.
    Multumesc!

    • Cristi
      September 20th, 2017 at 13:26 | #84

      Intră la excepții. Trebuie să fie bifată opțiunea “Bază contribuții egală cu venitul realizat”.
      Dar dacă e bifat ulterior generării statului este necesar să devalidați statul de salarii și să apăsați “Actualizare date”.

  51. Claudiu
    September 20th, 2017 at 23:31 | #85

    D-l Cristi, am si eu o nelamurire, toata lumea vorbeste despre modificarea bazei de calcul a CAS si CASS in cazul contractelor cu timp partial, insa in ordonanta se face referire doar la Contributia de asigurari sociale (CAS) nicidecum la contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS), sunt 2 lucruri distincte, nu inteleg de unde s-a retinut ca se modifica baza de calcul la CASS, in lege nu este mentionat asa ceva

    • Cristi
      September 21st, 2017 at 13:36 | #86

      Din OG 4/2017. Citiți art.2 din OG 4. Acesta spune că la art.158 se introduce un alineat nou care spune că prevederile modificate de la art.140 se aplică și acest articol. Art.158 este cel care reglementează baza de calcul pentru CASS.

  52. Alina
    September 21st, 2017 at 12:46 | #87

    Multumesc!

  53. GEORGE
    September 22nd, 2017 at 17:18 | #88

    In declaratia D112 nu au aparut pana acum aceste modificari. Singura varianta este sa modifici manual contributiile angajator la CAS si CASS caz in care la validare apar avertizari. Exista alta solutie ?.

    • Cristi
      September 23rd, 2017 at 13:18 | #89

      În D112 nu au existat aceste probleme pentru că legislația nu le genera, dar acum modificările legislative așa cum au fost implementate de ANAF generează aceste probleme. Legat de soluție la rezolvarea problemelor: da, există o soluție simplă – să modifice ANAF declarația, doar că nu o vor face.

  54. September 24th, 2017 at 13:16 | #90

    Buna ziua…Salariatul cu 2 contracte de munca unul cu 2h si unul cu 8h..are obligatia sa depuna declaratia la angajatorul cu 2h?! aceasta declaratie se depune la anaf?

    Multumesc frumos

    • Cristi
      September 26th, 2017 at 12:11 | #91

      Declarația se depune la firmă nu la ANAF și sincer nu înțeleg de unde această teorie cu depunerea la ANAF. Nu sunteți prima persoană care înțelege asta, deși nu scrie nicăieri așa ceva.
      Declarația se depune la orice angajator la care salariatul are un venit din salarii mai mic de 1450 lei, dar care din mai multe contracte individuale de muncă realizează, cumulat, cel puțin 1450 lei.

  55. dan
    September 26th, 2017 at 11:29 | #92

    buna ziua
    1.ce inseamna contract suspendat d.p.d.v. al acestor suprataxari?
    un conced.fara plata este asimilat ca o suspendare sau trebuie sa bag luna de luna la sectiunea de resurse umane din prg saga ca x este suspendat in intervalul a-b
    2.declaratiile pe proprie raspundere SE DEPUN LUNA DE LUNA de catre salariat ?

    • Cristi
      September 26th, 2017 at 12:19 | #93

      1. Să existe un act adițional de suspendare a CIM.
      2. Da. Condiția de încadrare în limita salariului minim se verifică lună de lună.

  56. dan
    September 26th, 2017 at 11:48 | #94

    ptr punctul 2 m-am lamurit

  57. oana.portar
    October 10th, 2017 at 09:16 | #95

    Nu este o problema ca ai mai multe Contracte individuale de munca.
    Problema este ca nu inteleg ce program de lucru
    se trece in celelalte Contracte de munca
    in raport cu angajatorul de baza,
    iar daca orele de lucru se suprapun ….
    ma intreb: cand o persoana poate sa fie prezenta in 2 locuri deodata ?

    • Cristi
      October 10th, 2017 at 17:36 | #96

      Evidența orelor se ține la fiecare angajator în parte.
      Respectarea contractului de muncă se face atât de angajator cât și de angajat în egală măsură. Să își stabilească programul de muncă de așa natură pentru a respecta fiecare contract.

  58. Beluta
    October 12th, 2017 at 08:36 | #97

    Buna ziua!

    1. Sunt pensionar militar, daca ma angajez cu timp partial, 4 ore pe zi, ce costuri implica angajarea mea pentru angajator ?

    2. Cum pot verifica daca contabila unui SRL are mai multe contracte de munca prin care sa cumuleze acel salariul minim brurt, astfel incat, la timpul partial de 1 ora la acel SRL sa nu fie nevoit acel angajator sa-i plateasca integral darile la stat! Mentionez ca NU a dat declaratia, decat verbal spune ca ar avea mai multe contracte…

    Multumesc pentru raspunsul pe care mi-l veti da !

    • Cristi
      October 13th, 2017 at 10:25 | #98

      1. Plata de către angajator a CAS și CASS la salariul minim.
      2. Nu puteți. Dacă declarația nu este dată scris, angajatorul nu poate face nimic altceva decât să calculeze și să achite CAS și CASS la minim pe economie chiar dacă, real, persoana are venituri cumulate cel puțin egale cu salariul minim.

  59. PETROVAN MARIA
    October 13th, 2017 at 07:55 | #99

    Buna ziua. Am o nelamurire in ceea ce priveste cenzorii. Pana acum , adica inainte de luna august am trecut cenzorii ca si colaboratori pe statul de plata alte categorii si erau prinsi in 112 corect. Norma este 1 ora/zi si venitul 50 lei pe luna . Acum cu noile modificari imi calculeaza raportat la 1450 lei desi lucreaza in alta parte. Nu am posibilitatea sa bifez nicaieri sa calculeze la venitul realizat. Ce se poate face in acest caz , sau cum este corect ?
    Multumesc.

    • Cristi
      October 13th, 2017 at 10:48 | #100

      Cine vă calculează la 1450 lei? Programul?!
      Programul calculează așa doar la salariații cu contract de muncă nu și la colaboratori.

  60. alexandra
    October 16th, 2017 at 11:05 | #101

    Buna ziua,
    As dort sa stiu cum bifez in saga un contract de 2 ore cand angajatul are un contract fultime in alta societate?

  61. Florin
    October 18th, 2017 at 16:43 | #103

    Caz concret – sesizare online la ANAF “Firma noastra are un angajat part time (2 ore/zi, 400 lei/luna). Angajatul este un avocat practicant asigurat in sistemul propriu al Baroului si obtine venituri din activitati independente – profesii liberale pt. care plateste contributii si taxe. Cum facem declaratiile si calculul taxelor datorate de societatea noastra?”

    Am primit raspunsul: “conform prevederilor OG nr. 4/2017, pentru modificarea si completarea Codului Fiscal, Pentru persoanele prevazute la art. 136 lit. c), baza lunara de calcul
    pentru contributia de asigurari de sociale o reprezinta suma castigurilor prevazute la rt. 139, realizate de persoanele fizice care obtin venituri din salarii sau asimilate salariilor asupra carora se datoreaza contributia individuala. Fata de cele prezentate, in cazul dumneavoastra veniturile obtinute din activitati independente (profesii liberale) nu se iau in calcul la stabilirea bazei impozabile pentru contibutia de asigurari sociale. Declaratia cod 112, se completeaza respectand prevederile OG nr. 4/2017, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal,respectiv venitul luat in
    calcul la determinarea bazei lunare de calcul al contributiei de asigurari sociale este salariul minim brut pe tara garantat in vigoare pentru luna care se datoreaza contributia de asigurari sociale.”

    Intrebare: de ce nu se aplica in acest caz Art. 141 lit. b din Codul Fiscal?

    • Cristi
      October 23rd, 2017 at 09:27 | #104

      Mă tem că tot la ANAF trebuie să întrebați. După mine se aplică, dar pdf-ul de la ANAF e făcut de așa natură că nu permite setarea unui salariat ca fiind fără CAS.

  62. sandor
    October 19th, 2017 at 14:46 | #105

    Buna ziua! Am un angajat care este pensionar. Are contract cu jumatate norma cu 925 lei, si inca un contract cu 20 lei/luna. Apartine la exceptii , fiind pensionar ,sau trebuie sa faca declaratie ?
    Multumesc.

    • Cristi
      October 23rd, 2017 at 09:34 | #106

      Depinde de cel fel de pensionar este. Dacă e pensionar din sistemul public de pensii atunci da, intră la excepții.

  63. Diana
    October 20th, 2017 at 08:18 | #107

    Buna ziua, aceasta declaratie trebuie depusa doar de persoanele care au alte contracte de munca si care depasesc venitul minim brut sau si de persoanele care se incadreaza si in celelalte exceptii cum ar fi pensionarii pentru limita de varsta ?

    • Cristi
      October 23rd, 2017 at 09:38 | #108

      Doar de persoanele ce obțin venituri din mai multe CIM a căror valoarea cumulată este de minim 1450 lei.
      Restul excepțiilor se dovedesc cu alte documente: decizii de pensionare, adeverință de la facultate/școală, etc.

  64. Florin
    October 21st, 2017 at 07:06 | #109

    @Florin
    Raspuns ANAF: “Referitor la solicitarea dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
    – art. 41 lit. b) din Codul Fiscal nu se aplica in cazul dumneavoastra.
    Acesta se refera la alte categorii de persoane asigurate
    in sisteme proprii de asigurari sociale.
    Asa cum am precizat si in raspunsul precedent Ordonanta nr. 4/2017, se refera la veniturile din salarii obtinute in baza unui contract de munca, al carui nivel este sub salariul minim brut pe tara.
    Daca persoana in cauza realizeaza in luna respectiva, venituri de natura salariala mai mici decat nivelul salariului minim brut pe tara, anagajatorii vor lua in calcul la determinarea bazei lunare de calcul al contributiei de asigurari sociale, salariul minim brut pe tara.
    Va recomandam sa aveti in vedere si prevederile
    Ordinului nr. 2343/2017, privind procedura de aplicare a prevederilor art. 140 alin. (3) lit.e) din Legea nr. 227/2015, privind Codul Fiscal.”
    Nu sunt jurist, va prezint Art. 141 din Codul Fiscal care mi se pare foarte clar:
    “ART. 141 – Excepții specifice contribuțiilor de asigurări sociale
    Se exceptează de la plata contribuțiilor de asigurări sociale următoarele venituri:
    b) veniturile din salarii și asimilate salariilor realizate de persoanele fizice asigurate în sisteme proprii de asigurări sociale, precum și de către persoanele care au calitatea de pensionari ai acestor sisteme, care nu au obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii.”
    Ar fi interesanta o opinie de la un profesionist – drept fiscal.

  65. mary
    October 25th, 2017 at 10:05 | #110

    Buna, am o societate microintreprindere, cu un salariat care de 5 luni e detasat la alta societate. La calcului impozitului pe micro programul imi ia 1%, e corect avand in vedere ca firma nu plateste nimic dupa el in trimestrul respectiv?

    • Cristi
      October 30th, 2017 at 13:42 | #111

      Da. Codul fiscal nu prevede plata salariului și nici măcar ca acesta să fie activ.

  66. Nati
    November 3rd, 2017 at 11:49 | #112

    Buna ziua,

    Am mai multe contracte part-time care insumeaza salariul minim brut. Intrebarea mea este, daca la una din firme sunt in concediu fara plata timp de o luna, pentru celelalte contracte vor trebui platite contributii majorate ?

    • Cristi
      November 3rd, 2017 at 13:00 | #113

      Da. Dacă ar fi în aceiași perioadă concediu fără plată la toți angajatorii și ar fi suspendate toate contractele nu ar fi o problemă.

  67. Bulearca marin
    November 8th, 2017 at 10:58 | #114

    Buna ziua,
    La noua versiune a delaratiei 112(2.11.2017),a diparut la sectiunea C- punctul 18 – unde se incadrau cei care presteaza activitati pe baza de conventii civile. Unde se pot incadra (la ce sectiune)
    Va multumesc pentru raspuns.

    • Cristi
      November 9th, 2017 at 10:28 | #115

      Din 2016 acele venituri nu se mai declarau prin D112.

  68. Ramona
    November 8th, 2017 at 17:05 | #116

    Buna ziua
    Noi societatea A dorim sa detasam un salariat la o alta societate B .Societatea A trimite modifcarea in revisal dar ,unde va aparea pe statul de plata si in decl.112 ? putem sa il declaram tot noi firma A in decl.112 ? si sa apara tot la noi pe statul de plata ? mi se pare cel mai usor .
    Daca trebuie sa il treaca firma B in statul de plata si in decl.112 ce anume sa va trece in decl.112 pentru salariat ? si societatea A cum considera detasare in decl.112 ? se va trece salariatul suspendat ? Multumesc .

    • Cristi
      November 9th, 2017 at 10:24 | #117

      A îl va trece pe stat, dar fără zile lucrate și fără venituri salariale iar în D112 va apărea ca atare – cu raport de muncă suspendat.
      B îl va trece pe stat cu venituri salariale și zile lucrate și-l va declara ca atare în D112.

  69. Ramona
    November 8th, 2017 at 18:20 | #118

    Revin cu un text din lege ,sa imi spuneti daca este bine :
    Detasarea salariatului, definita de Codul muncii, este actul prin care se dispune schimbarea temporara a locului de munca, din dispozitia angajatorului, la un alt angajator, in scopul executarii unor lucrari in interesul acestuia din urma.

    Salariatul nu va incheia cu angajatorul catre care este detasat un contract individual de munca. In plus, actualul contract de munca pe care salariatul detasat il detine nu poate fi obiectul niciunui act aditional incheiat de angajatorul in favoarea caruia se detaseaza.
    Pe durata detasarii, salariatul isi pastreaza functia si toate celelalte drepturi prevazute in contract. Salariatului i se acorda drepturile cele mai favorabile, fie drepturile de la angajatorul care a dispus detasarea fie de la celalalt angajator. Daca drepturile sunt mai favorabile in cazul angajatorului catre care salariatul este detasat, contractul sau la angajatorul initial poate fi suspendat. Salariatul va primi astfel toate drepturile de la compania unde este detasat.
    Perioada de detasare nu poate fi mai mare de un an. In mod exceptional, aceasta perioada poate fi prelungita pentru motive obiective ce impun prezenta salariatului la angajatorul la care s-a dispus detasarea, cu acordul ambelor parti, din 6 in 6 luni.Cazul 1- cand salariatul detasat este platit de firma care il detaseaza (de unde pleaca)

    In cazul in care drepturile mai favorabile sunt la angajatorul de baza, acesta are obligatia sa incheie o decizie de detasare intre cele doua companii care sa contina cel putin:
    Motivul detasarii;
    Perioada pe care se dispune detasarea;
    Care angajator face plata drepturilor salariale;
    Indemnizatia de detasare.
    Deci pot declara in 112 la angajatorul de baza si asta este foarte bine .
    Multumesc .

  70. Nico
    November 9th, 2017 at 13:37 | #119

    Lucrez intr-o institutie publica ca si personal contractual.As dori sa candidez la un concurs pt, ocuparea unei functii pe perioada determinata, aproximativ 9 luni (postul este al unei colege in concediu pt.crestere copil).Intrebarea este daca pt. aceasta perioda pot sa-mi suspend contractul de munca initial, respectiv de personal contractual.Pot in acelasi timp avea 2 contracte, respectiv unul suspendat de angajat contractual si unul de functionar public pe o durata determinata?
    Multumesc.

    • Cristi
      November 9th, 2017 at 18:02 | #120

      Nu știu dacă legea funcționarilor publici vă permite asta. Cel mai bine să întrebați Agenția Națională a Funcționarilor Publici.

  71. Ana
    November 9th, 2017 at 16:29 | #121

    Buna ziua. Daca am doar un contract par time pentru 2h/zi si nu ajung la cei 1450 brut, sunt obligata sa platesc eu diferenta?
    Angajatorului nu-i convine sa plateasca pentru niste ore pe care eu nu le lucrez. D ce ar plati pentru 8 daca eu merg doar 2. Eu, pe de alta parte, nu am de unde-mi plati aproape 400 de lei caci este o suma indispensabila pentru altceva. Lucrez doar 2 h pe zi caci am un copil scolar, cu usoare nevoi speciale, de care ma ocup singura si are nevoie de mine. Exista exceptie de la regula pentru anumite situatii? Cui as putea sa ma adresez?
    Pentru mine ar fi de ajutor situatia care era inaine, sa pot avea 2 h pe zi dar sa nu fiu nevoita sa platesc diferenta. Multumesc!

    • Cristi
      November 9th, 2017 at 18:04 | #122

      Nu salariatul plătește. Contribuțiile sunt acum în sarcina angajatorului. Și nu plătește pentru niște ore lucrate sau nu. Excepții există pentru anumite situații, dar dvs nu vă încadrați în acele excepții.

  72. Ramona
    November 9th, 2017 at 16:56 | #123

    @Cristi
    d-nul Cristi , multumesc .mai jos am gasit si un text din lege , ce parere aveti ?

    • Cristi
      November 9th, 2017 at 18:09 | #124

      Eu vă redau mai jos art.47 din codul muncii actual:

      Art. 47.- (1) Drepturile cuvenite salariatului detașat se acordă de angajatorul la care s-a dispus detașarea.
      (2) Pe durata detașării salariatul beneficiază de drepturile care îi sunt mai favorabile, fie de drepturile de la angajatorul care a dispus detașarea, fie de drepturile de la angajatorul la care este detașat.
      (3) Angajatorul care detașează are obligația de a lua toate măsurile necesare pentru ca angajatorul la care s-a dispus detașarea să își îndeplinească integral și la timp toate obligațiile față de salariatul detașat.
      (4) Dacă angajatorul la care s-a dispus detașarea nu își îndeplinește integral și la timp toate obligațiile față de salariatul detașat, acestea vor fi îndeplinite de angajatorul care a dispus detașarea.
      (5) În cazul în care există divergență între cei doi angajatori sau niciunul dintre ei nu își îndeplinește obligațiile potrivit prevederilor alin. (1) și (2), salariatul detașat are dreptul de a reveni la locul său de muncă de la angajatorul care l-a detașat, de a se îndrepta împotriva oricăruia dintre cei doi angajatori și de a cere executarea silită a obligațiilor neîndeplinite.

  73. Ana
    November 9th, 2017 at 20:51 | #125

    Multumesc pentru raspuns!

    @Ramona

  74. Dumitru
    November 16th, 2017 at 18:30 | #126

    Buna seara!
    La o asociatie de locatari am un administrator angajat cu norma intreaga si salariu brut peste 1450 lei si un contract parte time de 2 ore/zi cu un salariu de 400 lei/luna. Ce trebuie sa completez si unde in D112 ca ptr.acest angajat sa platesc CAS si CASS ptr salariul brut pe care il primeste

  75. Camelia
    November 22nd, 2017 at 13:14 | #128

    Buna ziua
    Daca trebuie sa angajez o persoana cu cim partial , 2 ore/luna si sa ii platesc in fiecare luna suma fixa de 45 lei, cum s-a negociat, ce salariu de incadrare are?
    Multmesc,

    • Cristi
      November 22nd, 2017 at 18:53 | #129

      Cel care e prevăzut în contractul individual de muncă. Acesta nu poate fi mai mic de 18 lei.

  76. Otilia
    November 22nd, 2017 at 16:54 | #130

    Buna ziua,

    Avem situatia unui angajat part-time 4h/zi remunerat cu salariu minim pe economie 950 lei (1900 lei/8h *4h) din 01.01.2018: este corect faptul ca – prin transferul contributiilor la angajat – “dispare” prevederea conform careia angajatorul trebuie sa plateasca CAS si CASS la nivelul salariului minim de 1900 lei deoarece angajatorul nu mai are contributii de platit….?

    • Cristi
      November 22nd, 2017 at 19:08 | #131

      Nu dispare. Prevederea a fost preluată în OUG 79/2017. Adaptată la noul sistem de taxare.

  77. Monica
    November 28th, 2017 at 00:01 | #132

    Buna seara! Daca am un contract de munca suspendat, fiind in concediu de creștere copil, cu salariul de încadrare peste 1450, iar in același timp mai am doua contracte de
    Munca cu timp partial, fiecare cu venit brut realizat 363, CAS si CASS pentru aceste doua contracte se calculează la 1450? Multumesc!

    • Cristi
      November 28th, 2017 at 14:39 | #133

      Și cele două contracte nu sunt suspendate? A avea două CIM cu timp parțial chiar cu 363 lei/lună poate duce la suspendarea indemnizației de creștere a copilului dacă suma lor cumulată depășește de trei ori cuantumul minim al indemnizației de creștere. Cuantumul minim este 85% din cuantumul salariului minim brut pe țară garantat în plată adică 1232,5 lei deci dacă venitul cumulat în an calendaristic depășește 1232,5 x 3 = 3698 lei pierdeți indemnizația de concediu. Iar două contracte cu timp parțial cu 363 lei/lună înseamnă 363 x 2 = 726 lei lunar adică maxim 5 luni de muncă pe astfel de contracte. Din a 6-a lună pierdeți dreptul la plata indemnizației.
      Dacă nu sunt suspendate, da, la fiecare se calculează CAS și CASS la minim.

  78. Teodora
    November 28th, 2017 at 11:53 | #134

    Buna ziua!

    Pentru un cenzor a carui indemnizatie e sub nivelul salariului minim , trebuie societatea sa plateasca contributii la nivelul salariului minim? Eu zic ca nu : ART. 140 – Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate de angajatori sau persoane asimilate acestora, prevăzute la art. 136 lit. c)
    (1) Pentru persoanele prevăzute la art. 136 lit. c), baza lunară de calcul pentru contribuția de asigurări sociale o reprezintă suma câștigurilor brute prevăzute la art. 139, realizate de persoanele fizice care obțin venituri din salarii sau asimilate salariilor asupra cărora se datorează contribuția individuală.
    (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în cazul câștigului lunar brut prevăzut la art. 139, realizat în baza unui contract individual de muncă cu normă întreagă sau cu timp parțial, al cărui nivel este sub nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată aprobat prin hotărâre a Guvernului, venitul luat în calcul la determinarea bazei lunare de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate de angajatori sau persoanele asimilate acestora este salariul minim brut pe țară în vigoare în luna pentru care se datorează contribuția de asigurări sociale, corespunzător numărului zilelor lucrătoare din lună în care contractul a fost activ.
    Multumesc!

    • Cristi
      November 28th, 2017 at 14:27 | #135

      Nu, nu trebuie. Aveți dreptate. Calculul CAS și CASS la minim se face exclusiv pentru venituri obținute în baza unuia sau mai multor contracte individuale de muncă, ceea ce în cazul cenzorilor nu este cazul.
      Alineatul 2 e mai mult decât concludent: “în cazul câștigului lunar brut prevăzut la art. 139, realizat în baza unui contract individual de muncă cu normă întreagă sau cu timp parțial

  79. Monica
    November 28th, 2017 at 14:42 | #136

    @Cristi
    Multumesc! M -am încadrat in cei 3698!

  80. December 2nd, 2017 at 17:39 | #137

    Buna seara, sunt administrator la doua blocuri, am contract de munca la o societate cu norma intreaga, va rog sa-mi spuneti pt. asociatii trebuie sa inchei contract de munca cu timp partial? si ce contributii se platesc , contributiile datorate le plateste si angajatul si angajatorul?. As putea lucra cu pfa.Multumesc

    • Cristi
      December 11th, 2017 at 21:02 | #138

      În cazul asociațiilor de proprietari președintele poate fi remunerat în baza unui contract de mandat. La fel și administratorii dacă aceștia sunt numiți potrivit prevederilor legale. În cazul acestui tip de contract de mandat se rețin doar CAS și CASS cu titlul de contribuții sociale și impozit pe venituri din salarii (ele fiind asimilate salariilor). Contribuțiile se plătesc și de către angajat și de către angajator în 2017, iar din 2018 doar de către angajat.

  81. Ramona
    December 27th, 2017 at 14:41 | #139

    Buna ziua
    La multi ani !!!
    Avem o salariata in concediu medical -risc maternal ,nu se va intoarce la servici si apoi va intra in concediu pentru cresterea copilului .Intrebarea este daca , acestei salariate i se va mari incepand cu data de 01.01.2018 salariul .
    Multumesc .

  82. Ramona
    December 27th, 2017 at 16:24 | #140

    Intreb pentru ca ,nu stiu cum sa procedez cu retinerile de la data de 01.01.2018 si ma refer la C.A.S. ANGAJAT ???????

    • Cristi
      December 27th, 2017 at 16:33 | #141

      Contractul de muncă se suspendă de drept în cazul concediilor pentru incapacitate temporară de muncă sau a celor de maternitate.
      În cazul celorlalte tipuri de concedii nu este suspendat de drept așa că orice modificare a CIM poate fi operată.

  83. Ramona
    December 27th, 2017 at 16:41 | #142

    Multumesc d-nul Cristi.Deci nu voi opera modificarea la noul salariu , cand o sa revina atunci voi modifica noul salariu .

  84. Angelica
    January 4th, 2018 at 16:37 | #143

    Buna ziua!
    Am un angajat pensionar de gradul 3 cu drept de munca si a fost angajat cu 4 ore cu salariu brut lunar de 1450 lei in luna decembrie 2017. Am bifat opțiunea “Pensionar” și “Baza contrib.egală cu salariul”, timp lucrat 72 ore , dar in stat apare suma de 1071 lei rest plata (pentru ca este scutit de contrib. fond somaj) asemanatoare cu cea a muncitorilor 1065 lei rest de plata, cu timp lucrat de 144 ore. De ce nu imi ia suma de 535 lei (adica jumatate din suma 1071 lei), daca este angajat doar cu 4 ore? Ce este de facut in cazul de fata?

    • Cristi
      January 4th, 2018 at 18:39 | #144

      Păi dacă în contract aveți înscris 1450 lei, cum să vă pună alt salariu?
      Salariul lunar este cel din contract indiferent de norma de muncă.
      Dacă doriți să aibă salariu proporțional cu norma atunci înscrieți în contract 725 lei la normă de 4 ore/zi nu 1450 lei.

  85. szasz matilda
    January 7th, 2018 at 15:58 | #145

    Buna ziua!
    Sunt pensionara cu limita de varsta,am o pensie de 1619 lei la care nu se calculeaza nici o contributie. Sunt angajata la o firma cu CIM 4 ore cu un salar de 1100 lei in functia de contabila,iar la o alta firma cu CIM de 2 ore ,cu salar de 375 lei tot in functia de contabila.
    Cum procedezi si ce obligatii am (acum cand sal.minim 1900 lei )
    -Bifezi = Pensionar
    si = Baza contrib.egal cu salar
    Va multumesc anticipat.

  86. VICTORIA
    January 8th, 2018 at 18:14 | #147

    sunt pensionar pentru limita de varsta in sistemul public de pensii am contract de munca timp partial 500 lei / luna cum platesc contributiile pe ian 2018.

    • Cristi
      January 8th, 2018 at 20:08 | #148

      Exact ca până acum. Doar că la noile procente de CAS și CASS.

  87. DANA
    January 11th, 2018 at 10:58 | #149

    buna ziua,
    am un contract cu norma intrega la o firma si un contract cu 4ore /zi la alta firma(job suplimentar)

    ce trebuie sa fac eu incepand din 01.01.2018?

    multumesc,

    • Cristi
      January 11th, 2018 at 11:47 | #150

      Același lucru pe care l-ați făcut și anul trecut.

  88. DANA
    January 11th, 2018 at 11:57 | #151

    @Cristi

    adica ? firmele depuneau d 112 si plateau darile catre stat !

    eu, angajata, ce obligatie am ?

    • Cristi
      January 11th, 2018 at 20:01 | #152

      Dumneavoastră, ca angajat, aveți exact aceleași ca anul trecut.
      Adică nu trebuie să faceți nimic. Este tot în sarcina firmei să calculeze, să rețină, să declare și să vireze impozitele și contribuțiile salariatului.

  89. Veronica
    January 14th, 2018 at 21:16 | #153

    Pensionara grad.III- incadrata cu tipm partial 4 h. Deducerea acordata de catre societatea la care lucreaza poate fi jumatate? Se considera deducere pentru timp lucrat partial ? Din legislatie reiese ca deducerea este intreaga.

    • Cristi
      January 15th, 2018 at 12:02 | #154

      Nu. Deducerea se acordă la locul de muncă unde salariatul își alege funcția de bază. Nu se acordă proporțional cu norma de muncă. Niciodată nu s-a acordat astfel.

  90. szasz matilda
    January 19th, 2018 at 00:24 | #155

    Buna seara !
    Am nevoie de ajutorul Dvs.
    O întreprindere individuala la sfârșitul anului 2017,are în stoc materii prime și materiale inventariate,în valoare de 8.500 lei.
    Cum procedez la calculul impozitului ,știind ca odată cu plata facturii c/v stocului este inclus
    la cheltuieli deductibile.
    Va mulțumesc !

    • Cristi
      January 20th, 2018 at 19:28 | #156

      Ce relevanță are stocul pentru calculul impozitului? La evidența contabilă în partidă simplă nici nu există reglementate documente specifice stocurilor.

  91. Mihaela
    January 25th, 2018 at 21:42 | #157

    Am angajat un contabil, cu timp partial, pensionar, la limita de varsta, cu 2 ore pe zi. Salariul brut evident ca este sub salariul minim pe economie pentru 2018. Mai are si alte angajari, dar toate cumulate nu egaleaza salariul minim pe economie.
    Lucreaza cu programul de contabilitate “Saga”.
    In acest caz, cum se calculeaza si la ce salariu contributiile la bugetul de stat.

    • Cristi
      January 25th, 2018 at 21:55 | #158

      Pensionarii intră la excepții nu contează că venitul cumulat e mai mic decât un salariu minim brut lunar.
      Dar salariul, chiar la două ore, nu poate fi mai mic decât salariul minim pe economie lunar calculat proporțional cu norma de muncă. Nu poate fi mai mic de 475 lei/lună.
      Reținerile se calculează la brut.

  92. January 26th, 2018 at 13:06 | #159

    buna ziua.va rog un ajutor,am trei persoane (profesori) care au facut cursuri de o luna la o asociatie si nu stiu unde sa-i incadrez in decl.112 si ce se plateste pt ei.Multumesc mult,sint in ceata total.Mentionez ca lucrez in saga.

    • Cristi
      January 29th, 2018 at 15:21 | #160

      Depinde de tipul contractului încheiat cu acele persoane.

  93. Vasile Unguroiu
    January 27th, 2018 at 18:14 | #161

    Buna ziua,

    Am un angajat Pensionar cu limita de varsta ( nu cu pensie speciala) cu 4 ore / zi cu 1000 brut.
    Cum se calculeaza contributiile dupa 01 ian 2018? La fel ca inainte de 01ian ( adica la 1000 lei) sau ca pt 1900 lei ?
    Multumesc.

    • Cristi
      January 29th, 2018 at 15:24 | #162

      La fel ca în 2017.

  94. corovei emilia
    January 30th, 2018 at 15:17 | #163

    Buna ziua,

    Ma aflu in urmatoarea situatie: sunt in concediu de crestere copil (valoarea indemnizatiei 1250 net, respectiv valoarea minima) si doresc sa ma angajez cu ora (cu cim) cadru didactic 350 lei net/luna.INTREBARE: se platesc contributii dupa cei 350 lei?daca da stiti cumva cum se calculeaza valoarea acestor contributii?

  95. corovei emilia
    January 30th, 2018 at 15:19 | #164

    @corovei emilia
    Am uitat sa specific ca doar 3 luni voi lucra ca si cadru didactic asociat si ma incadrez in plafonul de 3500 lei si ceva/ an calendaristic existent in lege pentru a putea beneficia in continuare de indemnizatia de crestere copil.

    • Cristi
      January 30th, 2018 at 19:18 | #165

      Net? 350 lei net? Atunci nu e ok. 350 lei brut eventual, nu net.
      Oricum însă pe speța dată mă tem că angajatorul va fi obligat să calculeze și să rețină contribuții sociale la echivalentul unui salariu minim pe economie.
      Este o aberație legislativă care nu ține seama de situații cum este a dumnevoastră.
      De ce? Pentru că și în 2018 baza de calcul este un salariu minim:

      Contribuția de asigurări sociale datorată de către persoanele fizice care obțin venituri din salarii sau asimilate salariilor, în baza unui contract individual de muncă cu normă întreagă sau cu timp parțial, calculată potrivit alin. (5), nu poate fi mai mică decât nivelul contribuției de asigurări sociale calculate prin aplicarea cotei prevăzute la art. 138 lit. a) asupra salariului de bază minim brut pe țară în vigoare în luna pentru care se datorează contribuția de asigurări sociale, corespunzător numărului zilelor lucrătoare din lună în care contractul a fost activ.

      Și nici nu vă regăsiți în vreo situație de la excepțiile de la această regulă.
      Venitul de 1250 lei realizat din indemnizația de creștere a copilului nu reprezintă venituri de natură salarială.

  96. Paul C
    January 30th, 2018 at 17:49 | #166

    Buna. Sunt angajat cu 4 ore pe zi cu salariu de 800 brut. Ramaneam cu ~580 lei net la nivelul salariului brut din 2017. Sunt student, dar am peste 26 de ani. Ma gandesc ca pana acum a platit angajatorul contributii marite pentru a-mi ramane netul normal pentru 800 lei. Acum insa mi s-a cerut sa trec la 6 ore pe zi pentru a nu-mi fi diminuat salariul. Deoarece la noul brut as ramane cu ~285 lei la 4 ore. Adica ei sunt de acord sa-mi dea 950 lei pentru 4 ore, dar nu mai mult de atat, pentru a avea acelasi net de 580 lei. E ceva normal, e corecta abordarea lor?
    La 800 brut 2017 = 580 net La 950 brut 2018 = 285 net
    La 1200 = 850 net 1425 = 730 net
    Asadar, ramane la alegerea exclusiva a angajatorului daca doreste sa plateasca mai mult pentru a ramane cu acelasi net? Multumesc.

    • Cristi
      January 30th, 2018 at 19:27 | #167

      Da, este la latitudinea angajatorului să mărească brutul la un nivel acceptabil pentru ca salariatul să-și mențină netul.
      Angajatorul e obligat să acorde cel puțin salariul minim garantat în plată.
      Angajatorul dvs e obligat să vă rețină și să plătească statului contribuții sociale de 665 lei/lună adică 25% CAS și 10% CASS aplicate la salariul minim brut pe țară – adică la 1900 lei, dacă salariul dvs e mai mic decât acest salariu.
      În exemplul dvs. la 4 ore/zi înseamnă un brut minim de 950 lei, dar angajatorul are de plătit 665 lei contribuții sociale, impozit nu pentru că nu este cazul, iar restul de plată ajunge 285 lei.
      La 6 ore/zi înseamnă 1425 lei brut, contribuții sociale 665 lei, impozit 25 lei, rest de plată 735 lei.

  97. corovei emilia
    January 31st, 2018 at 19:57 | #168

    Multumesc pentru raspunsuri!
    Revin cu o intrebare. Ma aflu in situatia descrisa mai sus: indemnizatie crestere copil (1250 lei) si salar plata cu ora 24 ore/luna*35lei =840 lei brut/luna.

    Am gasit in sesiunea de raspunsuri ANAF (https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Facebook/FB_29_11_2017.pdf) la punctul 14 ca: “Sunt exceptate de la plata contribuției de asigurări
    sociale de sănătate persoanele care se află în concediu
    pentru creșterea copilului potrivit prevederilor art. 2 și
    art. 31 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.
    111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru
    creșterea copiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr.
    132/2011, cu modificările și completările ulterioare,
    pentru drepturile bănești acordate de aceste legi precum
    şi în situația în care realizează venituri din cele
    menționate la art. 155 (printre care şi venituri din
    salarii), dacă nivelul lunar cumulat al acestora este sub
    valoarea salariului de bază minim brut pe țară”.

    Care varianta este corecta….
    Din textul de mai sus reiese faptul ca sunt scutita de plata asigurarior de sanatate…care reprezinta 10%. (asa inteleg eu …)

    Variantele ar fi: 1. 24 ore*35 =840 -675 (contributii, incluse si cele cu sanatatea) = 165 lei; 2. 24 ore * 35 lei/ora= 840 -475 (contributii, scutita de plata asigurarilor de sanatate) = 365 lei.

    • Cristi
      January 31st, 2018 at 20:05 | #169

      Așa este, îmi cer scuze, nu datorați CASS. Faceți parte din persoanele exceptate la plata CASS. Există în codul fiscal persoane exceptate la plata CASS și venituri exceptate. Cumva mi-a scăpat concediul în baza OUG 111/2010 :)
      Așadar varianta 2 e cea ok pentru cazul dumnevoastră.

  98. corovei emilia
    January 31st, 2018 at 20:27 | #170

    Multumesc frumos pentru raspunsurile prompte!!!

  99. Iulian Negru
    February 2nd, 2018 at 11:44 | #171

    Din punctul meu de vedere discutia referitoare la cei care lucreaza part time si nu intra in situatiile exceptate sau cumulat nu depasest 8h/zi este nula si chiar vreau sa vad parerea dumneavoastra.

    OG4/2017 face referire la
    “Baza de calcul al contribuţiei de asigurări sociale datorate de angajatori sau persoane asimilate
    acestora, prevăzute la art. 136 lit. c)”

    Din punctul meu de vedere cheia in acest text este ANGAJATORI
    Incepand cu 1 Ianuarie 2018 toate taxele de CAS si CASS au fost trecute la Angajati iar Angajatorul are 0% pentru CAS si CASS.

    In concluzie, eu sunt de parere ca pentru o persoana part time nu trebuie sa calculam CAS si CASS la echivalentul de 1900 lei deoarece aceste contributii sunt strict ale Angajatului si OG4/2017 se aplica la contributiile Angajatorului care in prezent sunt ZERO.

    Ce pareri aveti?
    Multumesc

    • Cristi
      February 2nd, 2018 at 12:46 | #172

      Ordonanța 4 la care faceți referire produce efecte doar până la 31/12/2017. Vedeți ce scrie în OUG 79/2017 cea care introduce modificări în codul fiscal de la 01/01/2018.

  100. Stanescu ELENA
    February 2nd, 2018 at 18:01 | #173

    Buna seara.Caz concret:Am fost angajata la un mag./o librarie/ca adm.dar si vindeam produsele.Au trecut anii si am preluat eu firma.Acum sunt asociat unic,dar am ramas incadrata tot ca administrator si fac DCL 112 SI STAT pt.2 ore.Pot ramane in continoare la fel,pot sa ma scot de tot din,,stat,,…Imi e f.greu cu noile plati ale cas si cass.Sunt obligata sa.mi platesc aceste t,,taxe,,?Am auzit ca unii patroni,pot vinde la magazin,fara carte de munca…Nu stiu ce hotarare sa iau.

    • Cristi
      February 7th, 2018 at 16:17 | #174

      Da, puteți. Puteți încheia contract de administrare cu o indemnizație lunară.

  101. ELENA
    February 7th, 2018 at 17:12 | #175

    Buna ziua,asd ori sa stiu daca am un pensionar la limita de varsta angaja la o societate cu ctr de munca, pe stat ce contributii ii calculez ???ma intereseaza in mod special daca se calculeaza cass-ul
    Multumesc

    • Cristi
      February 9th, 2018 at 17:20 | #176

      Da, se calculează. Și CAS și CASS.

  102. Silvia
    February 7th, 2018 at 21:46 | #177

    Sint pensionara de gradul 3 cu drept de lucru si sint angaja cu 2 ore pe zi cu salariul minim pe economie. As dori sa stiu la calculul contributiilor tot asa se calculeaza ca si la acei angajati care nu sint pensionari cu drep de lucru sau am excetii? Nu platesc asa mult.

    • Cristi
      February 9th, 2018 at 17:21 | #178

      Pensionarii, dacă nu sunt beneficiari ai unor pensii speciale, se taxează cu CAS și CASS, dar aplicate la brutul realizat nu la minim.

  103. Madalina
    February 8th, 2018 at 13:06 | #179

    Buna ziua! In cazul gravidelor care sunt in concediu prenatal aceasta declaratie pentru contractul part time se mai completeaza?

    Cristi :
    Da, puteți. Puteți încheia contract de administrare cu o indemnizație lunară.

    • Cristi
      February 9th, 2018 at 17:23 | #180

      Nu înțeleg întrebarea. Ce treabă are concediul prenatal cu această declarație?

  104. IONEL
    February 11th, 2018 at 23:39 | #181

    Pensionarii la limita de virsta care beneficiaza si de indemnizatie de deportare in baza legii 118 / 1990 si lucreaza cu CM partial 2 ore / zi cum li se calculeaza plata cass si cas ??

    • Cristi
      February 12th, 2018 at 11:41 | #182

      Li se calculează doar CAS prin aplicarea procentului de 25% asupra salariului brut. Nu datorează CASS fiind persoane exceptate de la plata acestei contribuții.

  105. IONEL
    February 12th, 2018 at 22:51 | #183

    Inteleg salariul brut la 2 ore / zi adica 475 lei ? vor plati doar CAS = 119 LEI ?
    Sunt scutiti si de plata impozitului pe salarii ?
    Multumesc
    mult

    • Cristi
      February 13th, 2018 at 14:52 | #184

      da, sunt scutiți și de impozit.

  106. Vasile Unguroiu
    February 13th, 2018 at 20:42 | #185

    Buna seara,

    Ordonanţa de urgenţă nr. 3/2018 privind unele măsuri fiscal-bugetare, schimba pentru un angajat pensionar cu limita de varsta ( nu pensie speciala) cu 4 ore / zi cu 1000 brut,
    felul cum se calculeaza contributiile dupa 01 ian 2018? La fel ca inainte de 01ian2018 ( adica la 1000 lei) sau ca pt 1900 lei ?
    Adica sa nu plateasca Angajatorul diferenta de TAXE corespunzator unui salariu brut de 1900 lei?
    Multumesc

    • Cristi
      February 14th, 2018 at 15:35 | #186

      Nu schimbă nimic. Nici până acum nu se calcula la minim ci la realizat efectiv în cazul acestor persoane.

  107. maria
    February 21st, 2018 at 15:59 | #187

    Buna ziua ma intereseaza daca la momentul acesta (21.02.2018) salariatii cu mai multe contracte de munca din care unul de 8 ore si care depaseste salariul minim si alte 2 contracte cu 2 ore (part time) mai trebuie sa completeze declaratia pe proprie raspundere ca a realizat venituri din salarii in baza a doua sau mai multe contracte individuale de munca asa cum trebuia pana la 31.12.2017,ca nu mai inteleg nimic din neneumaratele ordonante care apar

  108. andrada
    March 4th, 2018 at 09:55 | #189

    Buna ziua, ma intereseaza daca :de exemplu lucrez la o institutie de stat cu norma intreaga (8 ore )si la un cabinet cu 5 (ore): Se plateste cass si cas la tot venitul , adica si la norma intreaga si la cea de 5 ore ? Mentionez ca venitul este 3400 si 2000(5 ore )?

    • Cristi
      March 5th, 2018 at 10:53 | #190

      Da, la întreg venitul.

  109. Radu
    March 21st, 2018 at 20:41 | #191

    Buna ziua, pentru un CIM cu data intrarii in vigoare 23 Martie cu norma de 2 sau 4 ore pentru o persoana ce nu mai are un alt contract de munca, cum se platesc contributiile cass si cas la norma de 8 ore sau la norma pentru care se face angajarea 2 sau 4 ore ?

    • Cristi
      March 29th, 2018 at 10:05 | #192

      Sunt două aspecte:
      – de la salariat se rețin taxe calculate la brut
      – angajatorul plătește diferența între suma calculată la salariul minim și cele efectiv reținute.

  110. Mirella
    April 15th, 2018 at 20:36 | #193

    Buna seara, am o salariata care este angajata cu salariul minim pe economie (1900 lei), 8 ore pe zi, 10 sau 11 zile pe luna. Cum calculez contributiile in acest caz? Multumesc

    • Cristi
      April 20th, 2018 at 10:31 | #194

      Cum adică 10 sau 11 zile pe lună? Dar restul zilelor?

  111. Mirella
    April 16th, 2018 at 15:56 | #195

    @Mirella
    eu intreb, eu raspund……se calculeaza la realizat, doar daca se trimite in revisal suspendat pentru perioada cand nu lucreaza…

  1. No trackbacks yet.