De la versiunea 3.0.551 în SAGA C a fost introdus un ecran special pentru trimiterea facturilor în sistemul e-Factura. Acesta permite și citirea răspunsurilor primite în acest sistem, dar nu numai. Permite și importul facturilor emise de către furnizorii societății către aceasta și transmise de către furnizori în sistemul e-Factura.
De unde accesați ecranul cel nou? Din ecranul principal – în partea dreapta sus – accesând linkul e-Facturi.

Dacă este pentru prima dată când accesați acel ecran vi se va solicita să generați un cod SPV. Și va apărea acest ecran:

În acest moment trebuie să aveți introdus în calculator tokenul cu certificatul digital calificat care are drept de acces în SPV pentru societatea în care vă aflați.
Apăsați butonul de generare cod și după ce vi se va solicita introducerea codului PIN vi se va genera un cod de acces SPV. Un token virtual care va permite transmiterea și preluarea răspunsurilor e-Factura precum și a facturilor furnizorilor, fără a avea introdus în calculator tokenul cu certificatul digital.
Pe scurt:
- pentru a primi/trimite facturi în/din sistemul e-factura direct din programul SAGA este necesar ca pentru firma respectivă să existe aprobat accesul în SPV a unui reprezentant legal sau a unui împuternicit.
- la prima accesare a ecranului e-Facturi din SAGA este necesar ca la PC-ul pe care lucrați în acel moment să aveți conectat tokenul care conține certificatul digital calificat ce are acces în SPV pentru societatea respectivă
- apăsarea butonului “Generează cod acces” va duce la generarea unui cod, de tip:
93b39b941d51311992e0a19dca7d6750977954b41190ff00de78593807ae1429
*codul de mai sus este prezentat cu titlu de exemplu – nu este cod valid SPV. - acest cod va fi folosit pe post de certificat digital și poate fi utilizat pe orice alt calculator pentru societatea respectivă
Ecranul care apare după apăsarea linkului e-Facturi de pe ecranul principal și generarea codului de acces SPV este acesta:

Ecranul are trei secțiuni distincte, trei pagini, cu funcții diferite. Acestea sunt:
- Transmitere e-Facturi – secțiune care permite transmiterea facturilor în sistemul e-factura
- Răspunsuri e-Factura – secțiune în care apar răspunsurile generate de sistemul ANAF pentru facturile transmise din secțiunea “Transmitere”
- Facturi primite – secțiune care permite importul facturilor de la furnizorii societății și transmise de către aceștia în sistemul e-Factura
Transmitere e-Facturi
În acest ecran vor apărea toate facturile de ieșire operate în ecranele “Ieșiri” sau “Ieșiri – valută” către clienți, persoane juridice române, care au pusă bifă la opțiunea “e-Factura”. În cazul facturilor emise către instituții publice începând cu această versiune, bifa se va pune automat și va fi necesar să o debifați dacă nu este cazul de a fi transmise în sistemul e-factura sau dacă deja au fost transmise de către societate prin metode alternative.
De exemplu:
Odată preluate în acest ecran, facturile ce au opțiunea e-factura activă, se vor putea transmite la ANAF. Procedura e simplă. Se bifează facturile dorite și se apasă “Accept”. Transmiterea către ANAF se va marca, automat, în câmpul “Stare”.
La finalizarea transmiterii facturilor către ANAF, în pagina de detalii va apărea mesajul de transmitere cu succes și indexul de încărcare așa cum va fi generat de către sistemul ANAF.
Răspunsuri facturi
În această pagină veți vedea răspunsurile pentru facturile primite, așa cum au fost ele generate de către sistemul ANAF. Răspunsul este preluat direct din SPV.
Pentru a vedea răspunsurile la facturile deja trimise la ANAF bifați opțiunea “Afișează și mesajele pentru facturile deja transmise”.
Facturi primite
În această secțiune veți vedea facturile emise de furnizorii dvs și le veți putea importa în program.

Preluarea se face extrem de simplu. Puneți bifă la opțiunea “Preluat” și apăsați “Accept”.
În cazul în care factura a fost deja preluată sau introdusă manual, pentru a bloca, a anula preluarea ei, bifați opțiunea “Anulat”. Apăsați “Accept”.
Observație:
- în cazul în care nu aveți activată partea de stocuri, preluarea se va face, automat, pe cel mai des utilizat cont din intrări. De exemplu dacă cel mai des cont folosit este 371 atunci pe 371 se vor prelua datele în intrări.
- în cazul în care aveți activată partea de stocuri, preluarea se va face automat pe “Nedefinit” și pe cel mai des utilizat cont în intrări
De ce se procedează așa? Pentru că programul nu știe dacă pentru dvs e o marfă sau alt tip de stoc și pentru că este posibil ca dvs să aveți cod cu denumire diferită de cea utilizată de furnizor așa că vă preia pe nedefinit urmând ca dvs să corectați și să alegeți categoria de stoc și/sau contul corect în care se va contabiliza intrarea respectivă.
Utilizarea pe alte calculatoare
Spuneam că generarea codului SPV vă va permite să folosiți ecranul e-Facturi și pe alte calculatoare decât cel care are tokenul cu certificatul digital sau chiar pe acel calculator, dar fără ca tokenul fizic cu certificatul digital să fie atașat la calculator.
Dacă în firmă se lucrează în rețea:
- dacă baza de date este standard – generarea codului să se facă pe server, cu tokenul fizic ce conține certificatul digital ce are acces în SPV pentru societatea respectivă.
- la baza de date standard, la accesarea prin rețea a ecranului e-facturi codul SPV se va prelua automat de pe server din locația partajată.
- dacă baza de date este una client-server – generarea codului SPV se va putea face pe oricare calculator din rețea, care accesează baza de date și care are atașat tokenul fizic ce conține certificatul calificat cu drept de acces în SPV la societatea respectivă.
- odată generat codul SPV acesta sa va copia și pe fiecare calculator din rețea ce accesează baza de date client-server se va copia în ecranul generare cod SPV și odată introdus se va apăsa “Salvez”
Dacă în firmă se folosesc calculatoare în locații diferite nu în rețea.
- generarea codului se va face pe un calculator care are conectat tokenul de acces acces în SPV. Acel cod se va copia și se va transmite celor care folosesc în altă locație programul.
- pe calculatoarele, din altă locație, care folosesc SAGA pentru emiterea facturilor, la accesarea linkului e-Facturi de pe ecran la generarea cod SPV se va introduce codul transmis și se va apăsa “Salvez”.
Mici clarificări:
- codul SPV va apărea în partea inferioară a ecranului e-Facturi doar dacă utilizatorul care accesează ecranul respectiv are drepturi de ADMIN. În caz contrar, un utilizator obișnuit nu va putea vizualiza acel cod.
- codul SPV are valabilitate de 90 de zile. Valabilitatea este stabilită de ANAF. Din rațiuni de securitate, după 90 de zile odată ce acel cod expiră, va fi necesar să generați un nou cod de acces și dacă e necesar să-l transmiteți către locațiile în care acesta va fi necesar.
- toate calculatoare pe care se dorește utilizarea noului ecran, e-Facturi, trebuie să aibă SAGA C 3.0. la versiunea actuală.
Buna ziua
Nu se precizeaza in tutorial cum se mapeaza codurile e-factura in relatia cu institutiile publice.
De ex. daca o firma presteaza exclusiv servicii (B2G) nu a avut nevoie sa aiba Saga stocuri, prin urmare nu poate transmite e-factura din Saga. Exista vreo metoda?
Nu se precizează pentru simplul fapt că nu acesta era scopul lui. Scopul este de a se prezenta funcționalitatea noului ecran.
Ca idee puteți trimite în e-factura facturi și dacă au coduri CPV pentru că vor fi considerate valide.
În lipsa părții de stocuri nu se pot seta coduri CPV sau NC.
Mai dati o actualizare la Saga
Intra la client si actualizeaza(verifica) daca are toate datele, ex: LOCALITATE. Apoi va prelua.
Era mai simplu si mai accesibil cu transmiterea din tiparire e factura
Vi se pare.
Cum pot genera doar XML-UL pentru a-l putea transmite posesorului de semnatura electronica si acces SPV?
Păi nu e mai simplu să vă genereze persoana respectivă un cod SPV și să le trimiteți direct?
Pentru a avea doar XML apăsați renunț în caseta de generare cod și bifați facturile dorite apoi “Accept”. Ar trebui să vă genereze în locația în care e setat programul să salveze declarațiile în folderul e-Factura și acele XML ce pot fi trimise mai departe.
Daca am semnatura electronica in cloud, pot genera cod de acces ?
Nu știu pentru că nu folosesc așa ceva. Dar semnătură in cloud nu este eficientă pentru semnarea bulk sau transmiterea bulk. Nu știu dacă se poate folosi pentru că folosește OTP (one time password) și in acest caz cred că e mai greu.
Si cum putem lista o factura primita prin Spv?
Nu se poate in acest moment. Furnizorul trebuie să pună la dispoziție factura și în format fizic.
Accesati linkul https://efactura.gmaftei.ro/ unde incarcati xml-ul si va genereaza fisierul pdf – aceasta varianta nu merge cu orice tip de fisier xml, poate sa dea erori.
Se poate converti xml în pdf cu nexus și apoi se poate listă.
Este foarte intuitiv. Ați reușit să simplificați enorm procesul. Mulțumim pentru tot suportul!
“La prima accesare a ecranului e-Facturi din SAGA este necesar ca la PC-ul pe care lucrați în acel moment să aveți conectat tokenul care conține certificatul digital calificat ce are acces în SPV pentru societatea respectivăacest, cod va fi folosit pe post de certificat digital și poate fi utilizat pe orice alt calculator pentru societatea respectivă” se poate dezvolta acest sistem si pentru RO E-Transport?. Multumesc.
Momentan nu este implementat e-transport. S-ar putea utiliza același protocol, dar în SAGA, ca program de contabilitate, urgența a fost e-factura.
daca am prestare servicii in relatia B2G cum generez cod CVP?
In ecranul de articole atasand codul CPV la articol.
Daca am mai multe denumiri ale serviciilor(G-ul vrea cu nr contract si tot pomelnicul trecut pe factura), le introduc in articole punand la fiecare codul CPV dar cum procedez daca le vreau pe conturi analitice?
La informații suplimentare.
Dacă vreți analitice diferite creați tipuri de articole diferite.
Sa inteleg ca daca avem servicii in relatia B2G, si nu folosim stocuri, codul CPV trebuie trecut la informatii suplimentare ? Multumesc!
Nu. Dacă există și am evidență cantitativ-valorică e recomandat să-l înscriu la nivel de articol, dar momentan sistemul validează o astfel de factură și dacă nu există indicat, la nivel de articol, acel cod CPV sau codul NC după caz.
Bună ziua, eu întâmpin o problema.
Codul SPV l-am generat, iar când pun bifa la făcură pe preluat și dau accept pur și simplu nu se întâmplă nimic, la stare nu apare nimic.
Oare unde greșesc?
Va rog să apelați la serviciul de asistență clienți pentru că sunt necesare mai multe detalii.
Buna ziua , am dat preluare la o factura de la metro din ecranul e-factura si a disparut de acolo dar nu s-a preluat nicaieri
Verificați ecranul intrări
Buna ziua,
Eu nu reusesc sa preiau in intrari facturile raportate de la facturi primite, desi la alta firma am reusit. Selectez facturile care doresc sa le preiau, dau accept, dar nu se intampla nimic.
Cel mai probabil ele sunt deja introduse în intrări ori luna pentru care se dorește importul este deja validată.
ok, s-ar putea sa fie asa (desi nu cred, ca vad la intrari ultima data 30.06.2022, iar facturile sunt dupa 01.07.2022)
Problema principala nu este nepreluarea, ci faptul ca de cate ori intru in e-factura sa transmit un B2G astept sa se incarce facturile de intrare nepreluate …. acum sunt 20…30 buc si dureaza cateva secunde bune, dar baza de date va fi din ce in ce mai mare …. trebuie musai sa ne schimbam modul de lucru si sa preluam facturile pt ca altfel, la orice transmitere B2G sau de alt gen vom astepta sa ne incarce facturile de intrare nepreluate …. aveti vreo posibilitate sa le stergeti/ascundeti pe cele vechi nepreluate si sa afisati eventual doar luna in curs … sau la momentul in care dam inchidere luna sa golim cumva si intrarile din e-factura. Ori odata preluate sa le memorati undeva :))) sa nu le preia de fiecare data?! Multumesc mult!
Refaceți actualizarea. Există în ecranul e-Facturi, secțiunea de preluare facturi o coloană ce se numește “Anulat” și un buton care permite selectarea facturilor respective. Bifați facturile care deja au fost preluare/operate manual și apăsați “Accept”.
Se va modifica comportamentul ecranului. Acum durează pentru că se descarcă din SPV toate facturile primite. Pe viitor probabil se va verifica implicit doar pe ultimele 1-5 zile, iar cine dorește să poată extinde perioada de verificare.
Buna ziua,
Dupa ce aleg facturile ce trebuiesc urcate pe SPV, la Apasare ACCEPT sunt generate fisierele XML cu facturile selectare dar la Stare nu apare Transmis.
Practic sunt nevoit sa le uplodez manual in SPV.
Exista Java instalat insa nu se uplodeaza.
Practic puteți trimite XML-urile cu programul Declarații ANAF. Dar vă recomand să apelați la asistență clienți.
Am generat codul de acces SPV. Am emis o factura catre G si cand intru in ecranul de transmitere imi apare eroare 11.
Vă rog să refaceți actualizarea programului, iar dacă eroarea persistă vă rog să apelați la serviciul de asistență clienți.
CUM S-A REZOLVAT ACEASTA EROARE?
Care eroare? Că nu este nicio eroare!
Excelentă treabă, văd un potențial enorm în utilizarea noii facilități.
Ar fi minunat dacă s-ar dezvolta o funcție care să gestioneze salvarea fișierelor XML (e-factura) și a răspunsurilor ANAF, mai ales că acesta este “formatul original al facturii”.
Știu că datele se duc pe undeva prin ..\TEMP\ dar consider că subiectul merită un tratament distinct.
Astăzi am testat și transferul codului SPV pe alte calculatoare din rețea (fără token sau certificat) …merge brici!
Un lucru minunat, felicitări și succes pe mai departe!
Chapeau bas!
Fișierele se salvează automat în folderul e-factura din aceiași locație în care sunt salvate declarațiile.
Se salvează și indexul în fișiere de tip xml cu upload în denumire și se salvează și răspunsul primit, in format zip, ce conține xml semnat de ANAF și xml normal.
Salut, am un certificat emis de Transped, importat pe pc, folosit cu succes pentru semnarea documentelor cu Acrobat DC, insa Saga nu il afiseaza, chiar daca pun bifa “Afiseaza si certificatele fara token fizic”. Ce se poate face in acest sens ?
Multumesc
Va rog să sunați la serviciul de asistență clienți.
Mulțumesc frumos! Foarte util și ușor de utilizat iar importul în intrări bestial. Doar că am avea nevoie și în SAGA PS , avem turism achitat cu vauchere și ultimele facturi transmise mi-au fost toate cu eroare ceva cu..schematron.
În SAGA PS urmează. Până atunci refaceți actualizarea la PS generați și transmiteți iarăși xml de la e-factura folosind declarații ANAF
Toata echipa, sunteti geniali!
Si dvs, Cristi, pentru raspunsuri si rabdare!
Eu am instalat pe server programul SAGA. Semnatura electronica e instalata pe alt dispozitiv. Cum pot genera un cod SPV de pe dispozitivul pe care e semnatura? Presupun ca ar tb sa am instalat si acolo SAGA…Multumesc anticipat pentru raspuns.
Puteți instala certificatul pe server și generați codul spv apoi nu mai este necesar să îl utilizați pe server.
Dar dacă lucrați în rețea pe bază de date standard și SAGA poate fi accesat de pe dispozitivul pe care e instalat tokenul fizic puteți genera codul spv de acolo.
SAGA este instalata pe o masina virtuala in retea. Pe masina virtuala intram cu remote desktop sau cu programe de acces la distanta (AnyDesk/TeamViewer). Baza de date este originala, adica nu este in regim client-server. Ce solutie exista pentru a putea sa automatizam eFactura ? Multumesc.
Instalați SAGA local pe un PC pe care aveți și tokenul fizic instalat și generați acolo codul SPV. Acesta poate fi copiat ulterior pe mașina virtuală.
Sau instalați certificatul digital pe mașina virtuală și generați direct acolo codul de acces. Odată generat puteți deconecta certificatul digital de la mașina virtuală.
Dupa actualizarea SAGA din 10.08.2022 am ramas cu facturile din 08.08 si 09.08 neincarcate pe site-ul anaf. Cum pot transmite in noua versiune facturile de dinainte de actualizare, deoarece noua varianta nu permite generare e-factura cum era inainte si aceste facturi nu apar in lista celor ce urmeaza a fi transmise? Multumesc.
Pentru a vă apărea în ecranul e-Factura trebuie să fie bifată opțiunea e-Factura din ecranul ieșiri. Bifa se poate pune și dacă factura este validată, fără a se devalida ieșirea.
Pentru asta:
– refaceți actualizarea.
– intrați cu Admin în program.
– intrați în ecranul ieșiri. Dați “Modific” pe ieșirile care trebuie trimise în e-Factura, fără a le devalida. Bifați opțiunea e-Factura și salvați.
Am primit factura de la furnizor prin SPV. Am inportat-o in meniul iesiri folosind varianta actuala SAGA.
Factura era deja introdusa in meniul iesiri (o am fizic).
Problema este ca sumele difera., adica totalul e diferit la cea fizica si la cea importata. E acelasi nr de factura si data.
Suma corecta e cea din factura fizica.
Ce pot face?
Multumesc!
Să verificați datele din cea preluată. E posibil să fie folosită o altă cotă de TVA la preluare, e posibil să nu apară vreo sumă negativă, etc.
Dacă deja e introdusă nu contează preluarea. Nici nu trebuie preluată. Și ceea ce preluați, trebuie să comparați cu datele din factura fizică pe care trebuie să o dețineți OBLIGATORIU. Faptul că se trimit în sistemul e-factura nu înseamnă azi, pe actuala legislație, că facturile se vor trimite exclusiv electronic prin acest sistem către clienți.
Buna
Daca am mai multe firme in SAGA, trebuie solicitat cod acces spv pt fiecare in parte?
Nu. Am și menționat că la prima întrare în ecranul e-Facturi pe o firmă la care aveți activat accesul în spv cu certificatul digital vi se va cere generarea codului spv. Ulterior acel eram nu mai apare.
Multumim mult, totul este ok!
Buna ziua ! Atunci cand folosesc meniu eFactura, apar mesaje cum ca descarca facturile primite, dar in fereastra de primire nu apare nici o factura. De asemenea, in folderul TEMP apare subfolderul efactura dar nu are continut. Ce se poate face?
Multumesc!
Verificați o perioadă mai mare de timp. De exemplu iulie.
Sunteti minunati!!!!!
Buna ziua ! E factura se transmite si pentru clienti intracomunitari .Deocamdata nu merge , am primit mesajul:
,,Momentan, factura electronica se genereaza doar pentru clientii din Romania.”
Pentru intern este OK !
ANAF nu permite validarea dacă nu există cod fiscal românesc la beneficiar. Așadar chiar dacă din legislație nu reiese că pentru livrări către clienți din UE nu se trimit, pur și simplu nu se poate genera fișiere cu conținutul acestor facturi care să se poată valida după regulile impuse de ANAF.
Multumesc !
Buna ziua! Am transmis factura pe e factura din SAGA, am bifat preluat si apoi accept, nu am primit mesaj in campul “stare”. Cum pot sti daca s-a transmis? Daca nu primesc mesajul “transmisa” o mai transmit odata?
Da. Probabil nu aveți JAVA instalat sau aveți un sistem de operare prea vechi.
Oricum este recomandat să apelați la serviciul de asistență clienți pentru că sunt necesare mai multe informații.
Buna ziua,
Am transmis factura din meniul eFactura si in xml nu apare codul J…/…./…….
De la anaf am primit raspuns de confirmare dar clientul refuza factura din acest motiv.
Ce pot face astfel incat sa apara si nr de la Registru in xml ?
multumesc,
Nu știu cum să o spun mai politicos: aveți un client care habar nu are ce vorbește! Factura conține elementele obligatorii prevăzute de art.319 din codul fiscal. Să vă indice conform cărui alineat din acel articol elementul legat de numărul de înregistrare la ONRC este element obligatoriu al facturii pentru că nu este. Habar nu are ce vorbește, iar cerința este nu doar absurdă ci și lipsită de orice temei legal.
Buna ziua.
Am sematura digitala, am certificat… insa nu reusesc sa incarc facturile in SPV.
Eu ajung pana la faza in care mi se cerere genereaza cod si apoi se deschide o fereastra unde imi cere cod pin apoi nu mai merge nimic.
Am sunat la Certsin sa -i intreb despre acest lucru, nu stiu nimic, am sunat la Saga, nu stiu nimic!
Mentionez ca am facut 2 actualizari ultima azi! Si tot nu reusesc, oare unde gresec?
Multumesc
Ce înțelegeți prin “apoi nu mai merge nimic”? Că e complet neclar ce se înțelege prin asta.
De asemenea: aveți certificat cu token fizic sau certificat în cloud?
Buna ziua,
Cum se poate genera, din ultima versiune, xml e factura pentru a fi transmisa din alta locatie – alt calculator pe care nu este instalat programul SAGA- ?
Intrați în ecranul nou introdus – e-Facturi, apăsați RENUNȚ dacă nu generați cod SPV, selectați facturile dorite și apăsați accept.
Se va salva un XML în locația în care se salvează și declarațiile în folderul e-Factura
Buna ziua.
Am copiat cod SPV pe un alt calculator pe care este instalat SAGA C, dupa care la accesarea e-facturi apare eroarea: “Eroare la preluare datelor din SPV. Nu exista mesaje in ultimele 30 de zile” Ce estede facut?
Multumesc.
Reinstalați programul. Mesajul e o atenționare nu o eroare.
Buna ziua
Nu stiu daca am inteles bine cum se transmit fact un e-facturi
Am obtinut codul de acces cu token in calculator.
Intru in e-facturi, aleg data facturii pe care vreau sa o transmit, imi apar facturile care au bifa la iesiri. Apoi dau accept doar sa creeze xml care se duce in temp. si de acolo le transmit prin SPV la trimitere factura?
Sau bifez preluat facturile, dau accept si se transmit automat la ANAF.
Daca am transmis din greseala factura de 2 ori ce trebuie sa fac? Cum folosesc butonul rectificat?
Se trimit automat.
Dacă ați trimis de 2 sau de mai multe ori factura, nu trebuie să faceți nimic. Nu se întâmplă nimic.
Rectificarea se folosește dacă se modifică informații altele decât valorile – de exemplu ați omis ceva la informații suplimentare sau corectați adresa de livrare sau codul de articol specific clientului.
Buna ziua! Am si eu o intrebare…
Inainte de a apasa butonul Generare la prima accesare e-Factura, trebuie sa intru in SPV si sa-l creez userul pentru API sau se creeaza automat la apasarea butonului?
Multumesc anticipat!
Nu trebuie creat nimic. Pașii pe care trebuie să îi urmați sunt strict cei din articol.
Buna ziua!
Am transmis patru facuri prin SPV in procedura automata si am primit raspunsuri doar pentru trei. Am verificat si in SPV si apar tot aceleasi 3 facturi. Pentru cea de a patra nu am nici o informatie. Ce ar trebui sa fac? Multumesc!!!
Să verificați dacă la status apare trimisă.
Buna ziua
Incerc si eu sa ma loghez la e-factura si nu reusesc. La generare cod desi am pe calculator si certificat digital fara token – e virtual, si SPV nu pot genera cod de acces – ma puteti ajuta?
Vă rog să apelați la serviciul de asistență clienți. Deși la certificatele în cloud e o problemă cu generarea codului de acces din câte știu eu.
buna ziua,daca firma s-a inregistrat in sistemul e-factura avem obligatiia sa transmitem si facturile emise de client (cele tip L)?
Da
buna, la transmiterea din Saga PS primesc acest mesaj: T: validari globale
eroare: Eroare fatala de parsare: ‘java.net.MalformedURLException: unknown protocol: c’
oare ce gresesc? e utima versiune de program
Vă rog să refaceți actualizarea programului și să reîncercați. Dacă eroarea persistă vă rog să apelați la serviciul de asistență clienți.
Buna ziua, facturile unei societati sunt intocmite si transmise prin e-factura de seful dep.clienti, eu le primesc in format fizic si le introduc in Saga (firma de contab), intrebarea mea este daca as putea importa xml sau alt ceva pentru a le introduce direct in Saga.
Multumesc!
Da, fișierul XML ce se transmite în e-factura poate fi importat în program.
In cazul în care nu am activată partea de stocuri nu pot sa emit facturi corespunzatoare e-factura? deci sunt obligat sa achizitionez si acel modul, am dreptate?, fiind o firma de prestari servicii cu un singur articol (servicii cf. contract) pana acum nu am avut nevoie de acel modul
Puteți dacă nu sunt produse cu risc fiscal.
Buna ziua,
la transmiterea facturilor tip L apare urmatorul mesaj:pentru acest document nu se genereaza factura electronica momentan.
nu se genereaza doar cu Saga sau aceasta e regula pentru facturile tip L?
La facturile incasate cu card vacanta ,e corect doar bifarea lor si transmitere?
Da.
Buna ziua,
Incerc sa transmit cu e-factura din SAGA si imi apare eroarea T: validari globale
eroare: Eroare tehnica validare cu schematron:java.lang.IllegalArgumentException: Failed to read source javax.xml.transform.stream.StreamSource@130c739 as XML from SystemID ‘file:/C:/TEMP/E-Factura/CBC_HALE_SRL/Septembrie2022/F_17147562_527_16-09-2022.xml’
F: validari globale
eroare: Eroare fatala de parsare: ‘org.xml.sax.SAXParseException; systemId: file:///C:/TEMP/E-Factura/CBC_HALE_SRL/Septembrie2022/F_17147562_527_16-09-2022.xml; lineNumber: 9; columnNumber: 3468; An invalid XML character (Unicode: 0x2) was found in the element content of the document.’
Va spuneti-mi ce fac gresit?
Mentionez ca am transmis si in 01.09 si a mers.
Vă rog să apelați la serviciul clienți, pentru că, aparent, aveți un caracter special în cadrul facturii. Verificați dacă aveți sau nu diacritice în denumiri sau adrese la această factură în particular.
Buna ziua,
Recent am reinoit certificatul digital si de atunci la apelarea e-Facturi, apare mesajul de eroare: ” Eroare la preluarea datelor din SPV. Cod de autorizare incorect.”. Cum as putea regenera codul de acces, cu noul certificat.
Va multumesc,
Vă rog să apelați la serviciul de asistență clienți.
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati! Am primit mesaj sa corectez o factura transmisa . ,, Factura de corectie trebuie sa contina la campul BT3-Codul tipului facturii , codul 384-Factura corectata.Cum fac acest lucru in SAGAC ? Multumesc !
Puneți bifă la coloana “Rectificativ” in ecranul e-factura.
Primesc eroarea următoare la ultima versiune de saga pe partea de factura – în varianta dinainte funcționa perfect
eroare: [BR-RO-110]-Daca Codul tarii vânzatorului (BT-40) este “RO”, atunci Subdiviziunea tarii vânzatorului (BT-39) trebuie sa fie codificata folosind lista de coduri ISO 3166-2:RO (ex. “RO-B” pentru Municipiul Bucuresti, “RO-AB” pentru judetul Alba…).
#If the Seller’s country Code (BT-40) is “RO”, then the Seller’s country subdivision (BT-39) must be coded using the ISO 3166-2: RO code list (ex. “RO-B” for Bucharest, “RO-AB” for Alba County…).
Vă rog să apelați la serviciul de asistență clienți. Eu nu pot reproduce eroarea indicată.
Buna ziua, factura emisa direct(fara seap/sicap) fara contract, catre o primarie , articole piese auto se transmite in E-factura???(soferul a cumparat diverse piese auto direct din magazin si a vrut factura pe cui primarie)
Nu. Nu este obligatoriu, doar cele emise ca urmare a unei proceduri de achiziție publică se trimit în e-factura. Dacă doriți să o trimiteți nu e nicio problemă, dar nu aveți această obligație.
Buna ziua, am emis si transmis o e-facura catre un ong care mi-a solicitat asta ( ca altfel nu o poate achita), i-am dat factura pe suport hartie in 08.09.2022 dintr-un program de facturare, separat de Saga.
Fiind prima data, am avut ceva emotii, dar am reusit.
Acum observ ca eu am inregistrat gresit in intrari (factura initiala): 90 lei la servicii mai mult , care trebuiau la marfa . Totalul e bun. Cum sa procedez acum? Se poate trimite rectificativa e-factura ? Am pocnit-o asa din prima….
Altfel nu o poate achita – această afirmație este una lipsită de temei legal.
Ce treabă au intrările cu factura emisă? Că nu pricep. Ce legătură au una cu alta?
Daca o primarie cumpara produse alimentare (fara risc fiscal) pe baza de bon fiscal in cursul lunii factura se face la sfarsit de luna ,factura trebuie trimisa prin e-factura
Da.
Cum pot genera cod SPV daca nu am facut-o la prima accesare a ecranului ?
Dacă nu s-a generat la prima intrare și la următoarea nu vă apare, verificați dacă opțiunea “Cu transmitere în SPV” este activă. Dacă nu, bifați opțiunea, închideți ecranul și reintrați. În mod normal la reintrarea în ecran trebuie să vă ceară să generați cod SPV.
Buna ziua,
Am pierdut codul de acces generat pentru e-factura.
Ce pot face in aceasta situatie?
Multumesc!
Codul SPV este afișat în ecranul e-factura dacă intrați în program cu user de tip Admin.
Buna ziua
Am actualizat programul la noua versiune. Apoi am transmis factura la anaf, folosind butonul din dreapta sus (am gasit un tutorial video pe youtube, care arata cum se face).
Insa am gresit, pentru ca am folosit si vechea procedura de incarcare a facturii, prin SPV.
Am verificat in SPV, factura este incarcata de doua ori – acelasi numar de factura, data, continut si valoare.
Cum trebuie procedat in acest caz? Se anuleaza automat una din facturi sau exista o alta modalitate de anulare a facturii duplicat?
Multumesc.
Nu are importanță că e trimisă o dată sau de 10 ori. Este irelevant.
Buna ziua, o firma care construieste apartamente in vederea vanzarii cum procedeaza pentru a putea trece codul CN sau CPV in facturile emise pentru vanzare. Pana acum evidenta nu se tinea prin articole contabile.
Va multumesc!
Facturile se validează și fără acele coduri, dar codurile NC sau CPV se setează în articole fiind necesară o evidență cantitativ-valorică.
Buna ziua,
am dat click pe e-factura din program, a rulat o actualizare dupa care apare un mesaj cu o licenta suplimentara Microsoft. NET 2015. Este in regula? Accept termenii licentei?
NET Framework necesită instalare pe PC și este necesară acceptarea termenilor și condițiilor. NU este o licență care trebuie plătită undeva.
Inteleg ca nu este obligatoriu sa avem selectat pe factura codul NC 1111 trecut de dumneavoastra in lista.
Noi avem evidenta cantitativ valoric pe fiecare apartament tinuta separat in EXCEL, in program avem contul 345 general.
Facturile de vanzare se fac pe fiecare apartament, pe nedefinit.
Facturile emise pana acum pentru avansurile incasate s-au validat. Este corect sa procedez asa incontinuare?
Buna ziua
As dori o clarificare in legatura cu sistemul FGO proaspat implementat si de SAGA.Doresc sa stiu daca se poate utiliza doar pe o anumita gestiune .
Multumesc anticipat
Da.
Am incarcat o factura de 2 ori . Ce fac
Nimic. Pentru că nu se întâmplă nimic.
buna ziua!
Incer ca trimit doua facturi, am urmat pasii pentru generare cod, dar cand bifez facturile dar la stare imi scrie NEGENERATE. Am reluat procedura si am acelasi mesaj. Unde gresesc?
Vedeți ce scrie la detalii în ecranul e-factura. Acolo apar și motivele pentru care nu se generează. De regulă:
– adresa clientului lipsește
– adresa dvs nu este completă – de exemplu nu este trecut nimic la strada.
Bună ziua ,dacă vreu sa anulez o factura emisa și transmisa cu o zi în urma cum procedez ?
Conform art.330 din codul fiscal.
Buna ziua,
Trebuie sa generez un nou cod de acces in SPV ( au trecut cele 90 zile) si nu stiu cum ?
Mentionez ca initial am generat codul de acces, l-am transmis clientului si el si-a intocmit si transmis e-facturile. Cand deschid e-factura nu apare codul de acces. Cum procedez sa generez un nou cod de acces SPV ? Va multumesc mult!
Bifați cu trimitere în spv
Buna ziua,
Incerc sa incarc o factura destinata unui client din afara Romaniei si imi apare “Momentan,factura electronica se genereaza doar pentru clientii din Romania.”
Da, pentru că momentan programul de validare ANAF nu permite validarea facturilor emise către clienți cu țara diferită de România.
In acest caz, inseamna ca aceste facturi,momentan, nu am cum sa le trimit prin E-factura.Va multumesc!
Buna seara!
daca nu am semnatura digitala, dar am SPV cu id si parola, cum generez cod acces?
Nu puteți genera cod decât cu certificat digital
Buna ziua,
Am transmis in E Factura pentru un client din UE .Acum nu mai da mesajul ca nu permite pentru clienti din afara Romaniei la generare .
Acum raspunsul este :
E: validari globale eroare: Nu a fost identificat cif-ul cumparatorului. In cazul in care cumparatorul este din exteriorul Romaniei(nu are CUI sau NIF), completati parametrul EXTERN=DA la upload-ul fisierului.”/>
Mai trebuie sa bifez ceva ?Clientul are cod valid , verificat si prin Saga .
Multumesc !
Nu mai dă pentru că ANAF a deblocat asta acum ceva timp, dar numai pentru test, iar de câteva zile se poate trimite și pe sistemul oficial. Se va rezolva și în SAGA și am să vă rog să refaceți actualizarea în cursul zilei de mâine și să reîncercați.
Buna seara!
fac factura in saga,o bifez in e-factura pentru a o transmite in anaf,dau bifa ,imi apare ca se transmite,DAR factura nu este primita.multumesc pentru raspuns
Dacă aveți index valid primit din sistemul e-Factura, atunci e o problemă a beneficiarului.
Buna seara!
E-factura in saga – E: AccountingSupplierParty (1) sectiune Party (1) sectiune PartyLegalEntity (1) sectiune CompanyID (1)
eroare atribut: : atribut prezent dar vid nepermis
Cum remediez aceasta eroare? pentru prima data imi apare acest mesaj, desi nu am schimbat nimic in program. Mentionez ca am facut si o noua actualizare….
Multumesc!
Verificați datele firmei care emite factura.
Este posibil să aveți un spațiu pe la codul fiscal al firmei.
Am verificat acest lucru…codul fiscal este scris corect.
am sters factura inregistrata, am introdus din nou datele…am acelasi mesaj de eroare.
va rog, ajutati-ma!
am acelasi mesaj…mentionez ca mesajul de eroare este din Saga PS…. din Saga c, nu am erori
Vă rog să trimiteți o salvare de date la SAGA indicând problema. Menționați că este vorba despre SAGA PS. Atașați și fișierul firme.dbf din folderul în care este instalat programul SAGA PS și menționați la care firmă vă apare problema.
Buna ziua, detin Saga PS. Am certificat semnatura electronica in cloud (paperless) am urmat pasii din postare pana la Generare /transmitere e-factura. am bifat preluat/Accept. Apoi la stare apare : ”Negenerata”. La ”raspunsuri e-factura”- nu apare nici o informatie. Ce inseamna acest lucru si cum pot rectifica?
. Pot descarca cumva e-factura sa o incarc manual in spv?
În panoul de detalii vă apare motivul pentru care nu s-a generat.
Buna ziua. Am o problema la un client caruia ii apare mesajul “Versiune Microsoft .NET Framework prea veche…”. Cand incerc sa instalez versiunea 4.6.0 de pe site-ul d-voastra imi spune ca este instalata deja o vesriune superiaora. Probleme se intampla pe windows 11 cu Saga PS v.3.0.313. Pana acum cateva zile a functionat fara probleme primirea si trimiterea de efacturi. Multumesc.
Pentru probleme tehnice și suport vă rog să apelați la serviciul de asistență clienți al SAGA, asistență de care beneficiază orice deținător al unei licențe active. Suportul nu se acordă pe blog sau forum.
Buna seara,am emis in aprilie 2023 3 facturi in saga catre un client ,iar in coloana fel document apare cu albastru.Pe acest calculator nu am semnatura electronica ,care sunt pasii pentru e Factura?Multumesc.
Apar pe fond albastru la coloana tip acele facturi care sunt emise către instituții publice.
Pașii sunt descriși în articol. Trebuie să se genereze un cod de acces în spv de la un calculator unde este instalat certificatul digital pentru care există drept de reprezentare în spv la firma dvs, iar codul respectiv să se folosească pe calculatorul dvs.