SAGA WEB. SAGA într-o nouă perspectivă.

08 Nov 2022 | Contabilitate, Programe | 80 comentarii10935 vizualizari
SAGA Web

De ceva timp lucrăm la o platformă care să permită lucrul și în cloud, pe web, a tot ceea ce înseamnă în acest moment programul de contabilitate SAGA, dar cu dorința de a rămâne funcțională soluția actuală și de a îmbina platforma web cu programul pentru desktop.

Iată că a sosit momentul să vă anunțăm că SAGA este acum disponibil și într-o versiune care poate rula în browsere, cum ar fi Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox și altele. În platforma web vor putea fi accesate aceleași ecrane, nu toate momentan – detalii mai jos în articol, și aceleași funcționalități ca cele oferite de SAGA în programul ce rulează acum în mediu Windows.

Cum este gândită platforma?

Este gândită ca un sistem client-server, care poate fi utilizat atât din browser cât și din programul SAGA instalat local.

Exemple

  • Doriți să asigurați operarea datelor din mai multe locații și nu puteți folosi partea de client-server din program.
  • Aveți mai multe firme în portofoliu și ar fi util ca o parte din clienți să opereze NIR-uri sau facturi direct din program.
  • O firmă cu mai multe puncte de lucru sau contabilitate externalizată poate ține evidența stocurilor, iar contabilul poate face închiderea de la el de la birou folosind programul SAGA C deja instalat.

Cum puteți beneficia de această platformă?

În acest moment platforma este disponibilă la cerere utilizatorilor SAGA C care dețin o licență activă.

Pentru accesarea platformei web este necesar să solicitați acest lucru pe mail, indicând în solicitarea dumneavoastră parola de asistență și codurile fiscale pentru care doriți să utilizați platforma.

Dacă v-ați hotărât să migrați una sau mai multe firme în web și ați trimis mail în acest sens către SAGA Software, veți primi un mail cu instrucțiunile de conectare.

Accesul la varianta web va fi gratuit până la data de 31.12.2023.

Începând cu 01.01.2024, licența se va plăti pentru fiecare firmă în parte, identificată unic de codul fiscal. Motivul principal este că o soluție de acest tip presupune costuri mai mari, mai ales pe partea de stocare a datelor.

Cum migrați o firmă din SAGA desktop în platforma web?

  1. Salvați fișierul primit pe mail într-o locație accesibilă dvs.;
  2. Deschideți programul SAGA și accesați societatea pe care doriți să o migrați în web;
  3. Din meniul “Administrare/Întreținere BD” accesați pagina web;
  4. Selectați fișierul descărcat la primul pas, completați utilizatorul și parola primite pe mail și apăsați butonul “Validare conexiune”.

După apăsarea butonului de validare conexiune, programul va verifica dacă firma există creată sau nu în web. Dacă nu există, vă va propune încărcarea bazei de date în web. Dacă baza de date este una de tip standard, aceasta va fi comutată automat într-o bază de date de tip client-server.

Odată încărcată baza de date în web, va apărea mesajul de conectare reușită.

Firmele migrate în web vor avea datele (cod, denumire, CUI) afișate pe fundal gri în ecranul “Configurare societăți”, iar în titlul ferestrei principale va apărea cuvântul WEB.

În acest moment pentru operarea datelor aveți două opțiuni:
Opțiunea recomandatăorice intrare, ieșire, operațiune de casă/bancă sau articole contabile să o efectuați direct în platforma web. Orice altă operațiune: generare de declarații, generare de documente din ecrane care momentan nu există migrate în web, să o faceți din programul de desktop.

Opțiune nerecomandată – să operați toate datele din programul desktop. Este nerecomandată pentru că în acest tip hibrid de lucru există un delay, o latență la încărcarea datelor în ecrane, cauzat de verificările suplimentare ce se fac la preluarea datelor din web în ecranele cu care sunteți acum obișnuiți pe desktop.

Odată ce vă logați în platforma web, folosind link-ul primit pe mail, vă recomandăm următoarele:

  • schimbați parola utilizatorului admin;
  • creați utilizatori cu drepturi distincte pentru lucrul pe web pentru a putea verifica cine și când a adăugat/modificat/șters vreo operațiune și pentru a vă proteja de eventuale modificări pentru perioade care sunt închise;

Așa cum am spus, nu toate ecranele sunt migrate în web în acest moment. Ce ecrane sunt acum migrate vedeți în imaginile de mai jos:

Nu sunt migrate momentan, ele fiind în curs de definitivare, testare și migrare:

  1. Ecranele care țin de salarizare: Salariați și State salarii.
  2. Imobilizările;
  3. Ecranele operațiuni speciale cu stocuri, reglări descărcare;
  4. Ecranele de casa/banca în valută și CEC/BO primite/emise;
  5. Ecranele cu rapoarte contabile – balanță și bilanț;
  6. Anumite situații cum ar fi situația producției nu sunt migrate nici ele;
  7. Meniul “Diverse” din programul actual.
  8. Ecranul de închidere. Închiderea lunară se va face tot din programul SAGA desktop.

Toate cele de mai sus pot fi operate sau generate, după caz, cu ajutorul programului desktop.

Odată ce se va termina procesul de migrare a tuturor ecranelor actuale în web, folosirea programului desktop pentru firmele migrate în web va fi tot mai rară și se va face doar pentru alte firme care sunt create în program, dar nu sunt migrate în web.

Într-o singură instalare a SAGA desktop puteți avea:

  • firme cu baza de date in mod standard, accesate local sau prin rețea;
  • firme comutate în sistemul client-server – SERVER, cu baza de date stocata pe acel calculator (server);
  • firme comutate în sistemul client-server – CLIENT, cu baza de date stocata pe calculatorul server;
  • firme migrate pe web ce au baza de date stocată on-line.

Aveți mai jos câteva capturi de ecran din diverse ecrane disponibile în platforma web:

 

 

Dacă descoperiți un bug sau o problemă o puteți raporta foarte simplu, direct din platformă, folosind butonul dedicat:

Ce se întâmplă dacă doriți să renunțați la web sau dacă încetați colaborarea cu acea firmă și doriți să predați baza de date?

Nimic mai simplu. Puteți oricând să descărcați baza de date din web, folosind ecranul “Administrare/Întreținere BD” și să o restaurați în orice program SAGA C cu licență sau într-o instanță web la care aveți drept de utilizare pentru acel cod fiscal.

80 comentarii

  1. Buna seara,

    Eu vreau sa va intreb, daca dupa migrarea in web, se poate vedea bine de pe smartphone/ telefon? De exemplu, vreau sa consult soldul din registru de casa sau ce am de platit la un furnizor. Cum se vad de pe telefon ecranele?

    1. Bună ziua. Dacă eu lucrez pe server la birou și comut pe web ca sa pot lucra și acasă atunci când sunt la birou lucrez tot pe web sau le vad și în programul desktop ?

    1. Momentan este gratuit până la 31 decembrie 2023. Prețurile licențelor se vor stabili ulterior și vor fi afișate pe site.

  2. Inteleg ca pt. Varianta web dupa 2023 se va plati abonament pt. Fiecare firma. Dar dupa, platind licenta pt. O firma, aceasta va putea crea mai multi utilizatori, de ex. Unul pt. Cine introduce conta primara, unul pt. Expert contabil, unul pt. Manager? Sau daca vrei sa ai mai multi utilizatori pt. O firma trebuie sa platesti si o taxa per utilizator?

      1. Pe un server gestionat de SAGA Software. Dacă nu aveți conexiune internet, evident nu puteți accesa datele. Conexiunea la internet este necesară.

  3. Felicitari! Aveti in plan sa faceti disponibila aceiasi solutie dar cu serverul fizic la client? Ma gandesc ca pentru firmele cu un volum foarte mare ar fi mai usor de gestionat si ar adresa problemele de viteza, siguranta si confidentialitate a datelor.

      1. Da, exista aceasta solutie dar presupune clienti windows. Ma refeream la clienti din browser care pot fi din orice OS si de pe orice sistem fara instalari necesare.

  4. Intentionati sa modificati ecranul “Administrare Utilizatori” astfel incat sa se poata opta ca un utilizator de tipul “Vanzare” sa aiba acces doar la incasarile lui din Registrul de Casa, fara a avea acces la tot registrul de casa?

  5. Buna ziua, inteleg ca in acest moment statia locala va functiona pe post de server iar varianta web pe post de client (din moment ce nu este integral accesibil in web). Cum va functiona importul de date din web? este in timp real? Multumesc!

    1. Accesul se face prin conexiune securizată pe un link personalizat pentru fiecare abonat SAGA în parte. Dacă dvs publicați linkul și datele de acces, nu vă poate nimeni garanta siguranța datelor.

  6. Este o super optiune a programului. Va rugam sa implementati atat pentru celelalte module, cat si pentru SAGA PS. Saga este un program extraodinar de bun, iar aceasta inovatie, care ne permita sa mai lucram si atunci cand nu suntem la birou, ar fi o gura de aer. Multumim!

  7. Daca folosim SAGA in RETEA LOCALA pentru FIRMA ALFA, putem efectua sincronizarea in SAGA WEB pentru FIRMA ALFA si sa folosim in continuare SAGA in RETEA LOCALA si SAGA in WEB pentru FIRMA ALFA? Multumesc? sau trebuie musai folosita conexiunea SERVER-CLIENT chiar si in reteaua LOCALA? cu achizitia a unei noi licente pentru reteaua locala?

    1. Da, veți putea folosi SAGA pentru orice altă firmă, prin rețea, iar pentru firma ALFA veți putea folosi versiunea web de pe stațiile client, iar de pe server veți putea accesa baza de date a firmei ALFA atât de pe server cât și prin web.

      1. Da dar aici avem o noua situatie care nu era obligatorie pana acum si anume: achizitia licentei si pe statii ca urmare a conectarii Societatii ALFA in saga web… partea cu conectarea pe Server pica din start ca daca avem doua statii si vor amandoua sa se conecteze pe Server pe firme diferite este practic imposibil… iar partea cu accesul pe saga web de pe statii pica si asta pentru ca momentan este un acces destul de limitat nu salarii, nu inchidere luna, nu tu balanta, si lista continua… Dar asteptam imbunatatirea platformei si vom vedea ce va fi pe viitor… Oricum felicitari pentru demersul inovator…

        1. De pe stații doar la acea firmă nu aveți acces din programul SAGA instalat în Windows. Dar o puteți accesa de pe oricâte stații, din oricâte locuri și de oriunde, prin web. Doar operațiunile care nu sunt migrate în web se vor realiza de pe desktop și la acea firmă doar de pe server.

  8. Pentru utilizarea in varianta web concomitent din locatii diferite, trebuie sa existe instalat Saga C pe fiecare PC, laptop etc, existent in fiecare locatie, de pe care se acceseaza? Si daca da, trebuie achizitionata licenta pebtru fiecare?

    1. Nu, dacă accesul se face prin browser. Dar dacă se dorește acces la baza de date din programul SAGA atunci, da fiecare PC din care se dorește accesarea bazei de date va trebui să aibă instalat SAGA.

    1. Da, dar dezvoltarea de API este amânată momentan până la migrarea programului pe web într-o proporție mult mai mare decât e acum. Până atunci se pot folosi integrările existente în versiunea de desktop.

    1. Pentru SAGA PS, e posibil ca în acest an sau în primul trimestru din anul viitor să existe și o versiune client-server.

  9. Ce setari trebuie facute in MarketLine la conectare cu saga web, ca dupa trecerea in web in marketline apare conexiune esuata cu mesajul Date de conectare la WEB sunt Invalide! Fisier conectare:

  10. Care ar fi intervalul de primire, de la momentul trimiterii cererii, a instructiunilor de migrare in mediu cloud? Editarea si trimiterea cererii (pe un model predefinit de Saga) nu se puteau face direct din contul utilizatorului – titularului de licenta activa?

    1. În mod normal câteva ore, depinde de numărul de cereri. Momentan, nu, nu se pot face din contul de utilizator. În viitor va fi posibil, dar momentan nu.

        1. Vă rog să trimiteți mail direct la firmă în acest sens. Pentru că eu, aici pe blog, nu am cum să vă ajut în acest sens.

      1. Buna ziua,
        Am trimis mail pe office [@] sagasoft.ro pe data de 10.11, pentru o firma noua dar care urmeaza sa inceapa activitatea, nu am primit un raspuns pana astazi.

  11. Baza de date inseamna punerea la dispozitie a intregii afaceri. Este lesne de inteles ca persoane din interiorul companiei dumneavoastra pot avea acces usor la aceste baze de date. Ce puteti spune despre pastrarea confidentialitatii in cazul acestor bazei de date incarcate pe WEB?

    1. Nu știu de unde ați tras concluzia că “persoane din interiorul companiei dumneavoastra pot avea acces usor la aceste baze de date”. De unde e atât de “lesne de înțeles”? Legat de confidențialitate, da ea este garantată prin însăși termenii licenței.

  12. Daca am o firma care momentan foloseste sistemul “Client-Server” dupa ce se activeaza interfata web va mai trebui sa foloseasca sistemul actual?

  13. Buna ziua! De cand am trecut in saga web, saga desktop se misca foarte greu. Ce putem face pentru a imbunatatii acest lucru? Avem nevoie sa utilizam si saga desktop pt state, inchideri de luna, declaratii si altele care nu pot fi facute din saga web. Multumesc!

  14. Deci sa inteleg ca incarc baza de date in cloud, calculatorul meu se transforma in sistem server-CLIENT ?
    Deci calculatorul meu este clientul si baza e in cloud?

    De pe al doilea calculator daca vreau sa accesez firma il transform tot in sistemul server-CLIENT ?

    …parola de asistență…este utilizatorul si parola pe care le-am primit la activarea licentei ?

    1. 1. Da.
      2. Nu. Pe al doilea PC e suficient să accesați pagina WEB din administrare – Întreținere BD și să încărcați fișierul de licență, introduceți userul și parola.
      3. Da. Acelea sunt.

  15. Buna ziua
    Am inceput sa folosesc acest sistem la una dintre firme. Daca nu folosesc platforma web si folosesc programul normal vad ca in momentul in care doresc sa introduc o factura(de exemplu) exista o mica intarziere(ma gandesc ca aceasta intarziere se datoreaza transmiterii datelor in timp real ) Intrebarea mea este daca atunci cand folosim programul normal se poate opri conexiunea cu cloud-ul in asa fel incat sa nu mai fie acea intarziere cand operez in sistem. Multumesc

    1. Păi am și spus – OPȚIUNEA RECOMANDATĂ – să se culeagă datele direct în browser nu în program. Programul să fie utilizat strict pentru operațiuni în ecrane care nu sunt migrate momentan.

  16. Buna Cristi

    Am transmis urmatorul e-mail in data de 10.11.2022 ora 5.29 PM:

    Buna ziua

    Prin trezenta va solicitam acces la platforma web SAGA C pentru urmatoarele CIF-uri

    ….
    Nu am primit niciun raspuns pana in acest moment.

    De ce?

  17. Este un salt tehnologic imens, o schimbare de paradigmă într-un context al digitalizării accelerate și al creșterii scalabilității proceselor. Cred că noua platformă va securiza cota uriașă de piață pe care SAGA o înregistrează comparativ cu principalii competitori, răspunzând totodată criticilor referitoare la interconectivitate.

    Jos pălăria!

  18. Acum, exista un timp de asteptare. Eu am trimis e-mail pe 09.11.2022, repetare pe 14.11.2022, rezolvata pe 15.11.2022. Acum, cand procesul de migrare in web nu este decat partial si am lucrat cateva zile in web va pot spune ca lucru pe desktop este mai rapid iar la intrari unde volumul este mare pe varianta web nu mai putem importa facturile inclusiv a celor carora au trecut prin – OCR, in prealabil, utilizand aplicatii de extragerea automata a datelor. Asadar, aici m-am pripit in migrarea pe web. Apoi, la iesiri, in mediu windows la asociere avize exista posibilitatea preluarii automate a tuturor liniilor, dintr-o singura selectare, in web, trebuiesc selectate individual. Tot la intrari in mediu windows puteam da link catre fisier, in versiunea web nu am observat astfel de solutie, altfel, foarte necesara la vremurile de astazi. La nomenclatorul de articole in web, este cam greoaie cautarea, ordonarea.

  19. Buna seara.
    1.Daca vreau sa testez varianta web ,pot sa reactualizez ulterior pe web baza de date pentru acea firma ? Salvez un folder cu BD separat pentru test ,eu continui sa lucrez pe varianta desktop,daca totul este ok sa actualizez pe web BD.
    2.Pentru partea de Iesiri se are in vedere posibilitatea folosiri scanarilor codurilor de bare cu android/terminale mobile?
    Multumesc!

    1. 1. Da.
      2. După ce se termină migrarea ecranelor se vor dezvolta automatizările necesare și integrarea cu alte aplicații / dispozitive.

  20. Buna ziua,
    Acolo unde contabilitatea este externalizata si clientul foloseste tot aplicatia SAGA C ,acesta din urma va putea avea acces la contabilitatea organizata de prestatorul de servicii daca nu i se comunica linkul de acces?
    Multumesc

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *