De ceva timp lucrăm la o platformă care să permită lucrul și în cloud, pe web, a tot ceea ce înseamnă în acest moment programul de contabilitate SAGA, dar cu dorința de a rămâne funcțională soluția actuală și de a îmbina platforma web cu programul pentru desktop.
Iată că a sosit momentul să vă anunțăm că SAGA este acum disponibil și într-o versiune care poate rula în browsere, cum ar fi Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox și altele. În platforma web vor putea fi accesate aceleași ecrane, nu toate momentan – detalii mai jos în articol, și aceleași funcționalități ca cele oferite de SAGA în programul ce rulează acum în mediu Windows.
Cum este gândită platforma?
Este gândită ca un sistem client-server, care poate fi utilizat atât din browser cât și din programul SAGA instalat local.
Exemple
- Doriți să asigurați operarea datelor din mai multe locații și nu puteți folosi partea de client-server din program.
- Aveți mai multe firme în portofoliu și ar fi util ca o parte din clienți să opereze NIR-uri sau facturi direct din program.
- O firmă cu mai multe puncte de lucru sau contabilitate externalizată poate ține evidența stocurilor, iar contabilul poate face închiderea de la el de la birou folosind programul SAGA C deja instalat.
Cum puteți beneficia de această platformă?
În acest moment platforma este disponibilă la cerere utilizatorilor SAGA C care dețin o licență activă.
Pentru accesarea platformei web este necesar să solicitați acest lucru pe mail, indicând în solicitarea dumneavoastră parola de asistență și codurile fiscale pentru care doriți să utilizați platforma.
Dacă v-ați hotărât să migrați una sau mai multe firme în web și ați trimis mail în acest sens către SAGA Software, veți primi un mail cu instrucțiunile de conectare.
Accesul la varianta web va fi gratuit până la data de 31.12.2023.
Începând cu 01.01.2024, licența se va plăti pentru fiecare firmă în parte, identificată unic de codul fiscal. Motivul principal este că o soluție de acest tip presupune costuri mai mari, mai ales pe partea de stocare a datelor.
Cum migrați o firmă din SAGA desktop în platforma web?
- Salvați fișierul primit pe mail într-o locație accesibilă dvs.;
- Deschideți programul SAGA și accesați societatea pe care doriți să o migrați în web;
- Din meniul “Administrare/Întreținere BD” accesați pagina web;
- Selectați fișierul descărcat la primul pas, completați utilizatorul și parola primite pe mail și apăsați butonul “Validare conexiune”.
După apăsarea butonului de validare conexiune, programul va verifica dacă firma există creată sau nu în web. Dacă nu există, vă va propune încărcarea bazei de date în web. Dacă baza de date este una de tip standard, aceasta va fi comutată automat într-o bază de date de tip client-server.
Odată încărcată baza de date în web, va apărea mesajul de conectare reușită.
Firmele migrate în web vor avea datele (cod, denumire, CUI) afișate pe fundal gri în ecranul “Configurare societăți”, iar în titlul ferestrei principale va apărea cuvântul WEB.
În acest moment pentru operarea datelor aveți două opțiuni:
Opțiunea recomandată – orice intrare, ieșire, operațiune de casă/bancă sau articole contabile să o efectuați direct în platforma web. Orice altă operațiune: generare de declarații, generare de documente din ecrane care momentan nu există migrate în web, să o faceți din programul de desktop.
Opțiune nerecomandată – să operați toate datele din programul desktop. Este nerecomandată pentru că în acest tip hibrid de lucru există un delay, o latență la încărcarea datelor în ecrane, cauzat de verificările suplimentare ce se fac la preluarea datelor din web în ecranele cu care sunteți acum obișnuiți pe desktop.
Odată ce vă logați în platforma web, folosind link-ul primit pe mail, vă recomandăm următoarele:
- schimbați parola utilizatorului admin;
- creați utilizatori cu drepturi distincte pentru lucrul pe web pentru a putea verifica cine și când a adăugat/modificat/șters vreo operațiune și pentru a vă proteja de eventuale modificări pentru perioade care sunt închise;
Așa cum am spus, nu toate ecranele sunt migrate în web în acest moment. Ce ecrane sunt acum migrate vedeți în imaginile de mai jos:
Nu sunt migrate momentan, ele fiind în curs de definitivare, testare și migrare:
- Ecranele care țin de salarizare: Salariați și State salarii.
- Imobilizările;
- Ecranele operațiuni speciale cu stocuri, reglări descărcare;
- Ecranele de casa/banca în valută și CEC/BO primite/emise;
- Ecranele cu rapoarte contabile – balanță și bilanț;
- Anumite situații cum ar fi situația producției nu sunt migrate nici ele;
- Meniul “Diverse” din programul actual.
- Ecranul de închidere. Închiderea lunară se va face tot din programul SAGA desktop.
Toate cele de mai sus pot fi operate sau generate, după caz, cu ajutorul programului desktop.
Odată ce se va termina procesul de migrare a tuturor ecranelor actuale în web, folosirea programului desktop pentru firmele migrate în web va fi tot mai rară și se va face doar pentru alte firme care sunt create în program, dar nu sunt migrate în web.
Într-o singură instalare a SAGA desktop puteți avea:
- firme cu baza de date in mod standard, accesate local sau prin rețea;
- firme comutate în sistemul client-server – SERVER, cu baza de date stocata pe acel calculator (server);
- firme comutate în sistemul client-server – CLIENT, cu baza de date stocata pe calculatorul server;
- firme migrate pe web ce au baza de date stocată on-line.
Aveți mai jos câteva capturi de ecran din diverse ecrane disponibile în platforma web:
Dacă descoperiți un bug sau o problemă o puteți raporta foarte simplu, direct din platformă, folosind butonul dedicat:
Ce se întâmplă dacă doriți să renunțați la web sau dacă încetați colaborarea cu acea firmă și doriți să predați baza de date?
Nimic mai simplu. Puteți oricând să descărcați baza de date din web, folosind ecranul “Administrare/Întreținere BD” și să o restaurați în orice program SAGA C cu licență sau într-o instanță web la care aveți drept de utilizare pentru acel cod fiscal.
Buna seara,
Eu vreau sa va intreb, daca dupa migrarea in web, se poate vedea bine de pe smartphone/ telefon? De exemplu, vreau sa consult soldul din registru de casa sau ce am de platit la un furnizor. Cum se vad de pe telefon ecranele?
Pe mobil, momentan, nu funcționează. Urmează.
Felicitări ! Așteptam
Acest lucru de la saga !
Bună ziua. Dacă eu lucrez pe server la birou și comut pe web ca sa pot lucra și acasă atunci când sunt la birou lucrez tot pe web sau le vad și în programul desktop ?
Puteți lucra atât pe web cât și în programul desktop instalat pe server.
Ce nivel de preț va avea abonamentul pt fiecare firmă în parte.
Momentan este gratuit până la 31 decembrie 2023. Prețurile licențelor se vor stabili ulterior și vor fi afișate pe site.
Buna ziua,
Pretul se va plati o singura data /firma conectata la web sau lunar sau anual?
O firma de contabilitate care are 200 de clienti si 10 licente de saga cum va plati incepand cu 2024 daca va dori urcarea clientilor pe WEB?
Multumesc!
Momentan politica de prețuri nu este stabilită clar de aceea nu vă pot da detalii. Când aceasta va fi stabilită se va publica pe site cu toate detaliile necesare.
Bună seara. Aceasta facilitate web este disponibila și pentru SAGA PS?
MULTIMESC
Nu. Doar pentru SAGA C.
Aveți în plan și Saga PS pe web?
Inteleg ca pt. Varianta web dupa 2023 se va plati abonament pt. Fiecare firma. Dar dupa, platind licenta pt. O firma, aceasta va putea crea mai multi utilizatori, de ex. Unul pt. Cine introduce conta primara, unul pt. Expert contabil, unul pt. Manager? Sau daca vrei sa ai mai multi utilizatori pt. O firma trebuie sa platesti si o taxa per utilizator?
Nu știu încă exact mecanismul de licențiere, dar din câte știu nu se va plăti pe utilizator.
Un efort binevenit. Multumim echipei SAGA. SUUUUPEEER.
Unde vor fi stocate datele pe web?Pe un server al dvs? Ce se intampla in cazul in care nu functioneaza internetul?
Pe un server gestionat de SAGA Software. Dacă nu aveți conexiune internet, evident nu puteți accesa datele. Conexiunea la internet este necesară.
Super asteptam de foarte mult timp sa pot verifica sold casa online eventual de pe telefon
Felicitari! Aveti in plan sa faceti disponibila aceiasi solutie dar cu serverul fizic la client? Ma gandesc ca pentru firmele cu un volum foarte mare ar fi mai usor de gestionat si ar adresa problemele de viteza, siguranta si confidentialitate a datelor.
Există acea soluție. Este client-server în programul de desktop.
Da, exista aceasta solutie dar presupune clienti windows. Ma refeream la clienti din browser care pot fi din orice OS si de pe orice sistem fara instalari necesare.
Si eu sunt interesat de acest raspuns si imi doresc sa nu tin datele in cloud, ci pe server intern avand toate licentele si structura sa putem gazdui un astfel de serviciu web.
Intentionati sa modificati ecranul “Administrare Utilizatori” astfel incat sa se poata opta ca un utilizator de tipul “Vanzare” sa aiba acces doar la incasarile lui din Registrul de Casa, fara a avea acces la tot registrul de casa?
Pentru sugestii vă rog să trimiteți mail pe adresa de mail a firmei SAGA Software.
Buna ziua, inteleg ca in acest moment statia locala va functiona pe post de server iar varianta web pe post de client (din moment ce nu este integral accesibil in web). Cum va functiona importul de date din web? este in timp real? Multumesc!
Este culegere de date în timp real.
Integrarea cu casa de marcat este facuta … sau cu marketline/publine?
Da, este integrat cu MarketLine și Publine.
Daca se trece la varianta web se poate reveni la cel initial daca consideram ca preturile nu ni se renteaza?
Da.
Care este siguranta datelor daca se lucreaza in Web?
Accesul se face prin conexiune securizată pe un link personalizat pentru fiecare abonat SAGA în parte. Dacă dvs publicați linkul și datele de acces, nu vă poate nimeni garanta siguranța datelor.
Se pastreaza sincronizarea cu FGO, pentru preluarea facturilor, de exemplu?
Da. Se păstrează aceleași funcționalități. Datele se pot importa din programul SAGA instalat în mediu Windows.
Buna ziua
Pentru firmele care utilizeaza FGO se vor importa facturile (emise/primite) din FGO in SAGA desktop sau in SAGA web sau si si :)
Se vor importa în baza de date SAGA, indiferent că baza e una în web sau una locală.
Este o super optiune a programului. Va rugam sa implementati atat pentru celelalte module, cat si pentru SAGA PS. Saga este un program extraodinar de bun, iar aceasta inovatie, care ne permita sa mai lucram si atunci cand nu suntem la birou, ar fi o gura de aer. Multumim!
Da
Daca folosim SAGA in RETEA LOCALA pentru FIRMA ALFA, putem efectua sincronizarea in SAGA WEB pentru FIRMA ALFA si sa folosim in continuare SAGA in RETEA LOCALA si SAGA in WEB pentru FIRMA ALFA? Multumesc? sau trebuie musai folosita conexiunea SERVER-CLIENT chiar si in reteaua LOCALA? cu achizitia a unei noi licente pentru reteaua locala?
Da, veți putea folosi SAGA pentru orice altă firmă, prin rețea, iar pentru firma ALFA veți putea folosi versiunea web de pe stațiile client, iar de pe server veți putea accesa baza de date a firmei ALFA atât de pe server cât și prin web.
Da dar aici avem o noua situatie care nu era obligatorie pana acum si anume: achizitia licentei si pe statii ca urmare a conectarii Societatii ALFA in saga web… partea cu conectarea pe Server pica din start ca daca avem doua statii si vor amandoua sa se conecteze pe Server pe firme diferite este practic imposibil… iar partea cu accesul pe saga web de pe statii pica si asta pentru ca momentan este un acces destul de limitat nu salarii, nu inchidere luna, nu tu balanta, si lista continua… Dar asteptam imbunatatirea platformei si vom vedea ce va fi pe viitor… Oricum felicitari pentru demersul inovator…
De pe stații doar la acea firmă nu aveți acces din programul SAGA instalat în Windows. Dar o puteți accesa de pe oricâte stații, din oricâte locuri și de oriunde, prin web. Doar operațiunile care nu sunt migrate în web se vor realiza de pe desktop și la acea firmă doar de pe server.
Pentru utilizarea in varianta web concomitent din locatii diferite, trebuie sa existe instalat Saga C pe fiecare PC, laptop etc, existent in fiecare locatie, de pe care se acceseaza? Si daca da, trebuie achizitionata licenta pebtru fiecare?
Nu, dacă accesul se face prin browser. Dar dacă se dorește acces la baza de date din programul SAGA atunci, da fiecare PC din care se dorește accesarea bazei de date va trebui să aibă instalat SAGA.
Buna ziua!
Se poate utiliza saga web in timp ce pc ul pe care se afla saga desktop este oprit?
Da, dacă se accesează prin browser.
este disponibil un api pentru a face un conector cu woocommerce?
Da, dar dezvoltarea de API este amânată momentan până la migrarea programului pe web într-o proporție mult mai mare decât e acum. Până atunci se pot folosi integrările existente în versiunea de desktop.
Poate se are in vedere si PS … macar varianta server …..
Pentru SAGA PS, e posibil ca în acest an sau în primul trimestru din anul viitor să existe și o versiune client-server.
Ce setari trebuie facute in MarketLine la conectare cu saga web, ca dupa trecerea in web in marketline apare conexiune esuata cu mesajul Date de conectare la WEB sunt Invalide! Fisier conectare:
Creați un fișier numit cloud.txt în folderul System pe care îl găsiți în folderul Marketline.
Intrați în marketline după aceea și veți avea posibilitatea de a încărca licența web acolo. Așa trebuie să arate partea de conectare la web
S-a rezolvat merge. Multumesc
Unde se face cererea pentru activarea functionalitatii web?
Trimiteți mail direct la SAGA pe adresa de mail a firmei. Datele de contact le găsiți aici: https://www.sagasoft.ro/contact.php
Buna, am trimis e-mail pentru migrare pe web in 10 decembrie si nu am primit nici un raspuns. Ce ar trebui sa mai fac? Multumesc
Vă rog să aveți puțină răbdare. Din motive tehnice, momentan, activarea licențelor WEB se amână cu circa 1-2 luni cât durează mutarea unor date din locația actuală într-una nouă care va permite inclusiv viteze mult mai mari de lucru.
Care ar fi intervalul de primire, de la momentul trimiterii cererii, a instructiunilor de migrare in mediu cloud? Editarea si trimiterea cererii (pe un model predefinit de Saga) nu se puteau face direct din contul utilizatorului – titularului de licenta activa?
În mod normal câteva ore, depinde de numărul de cereri. Momentan, nu, nu se pot face din contul de utilizator. În viitor va fi posibil, dar momentan nu.
Am trimis de vineri solicitare de activare si inca nimic.
Vă rog să trimiteți mail direct la firmă în acest sens. Pentru că eu, aici pe blog, nu am cum să vă ajut în acest sens.
Buna ziua,
Am trimis mail pe office [@] sagasoft.ro pe data de 10.11, pentru o firma noua dar care urmeaza sa inceapa activitatea, nu am primit un raspuns pana astazi.
Reveniți cu mesaj la firmă. Pe blog nu vă pot ajuta cu foarte multe în acest sens.
Baza de date inseamna punerea la dispozitie a intregii afaceri. Este lesne de inteles ca persoane din interiorul companiei dumneavoastra pot avea acces usor la aceste baze de date. Ce puteti spune despre pastrarea confidentialitatii in cazul acestor bazei de date incarcate pe WEB?
Nu știu de unde ați tras concluzia că “persoane din interiorul companiei dumneavoastra pot avea acces usor la aceste baze de date”. De unde e atât de “lesne de înțeles”? Legat de confidențialitate, da ea este garantată prin însăși termenii licenței.
Multumesc.
Buna ziua! Se poate folosi functia de facturare de catre mai multi utilizatori simultan ?
Da.
Daca am o firma care momentan foloseste sistemul “Client-Server” dupa ce se activeaza interfata web va mai trebui sa foloseasca sistemul actual?
Da dacă are nevoie de ecranele care, momentan, nu sunt migrate. Altfel nu.
Buna ziua! De cand am trecut in saga web, saga desktop se misca foarte greu. Ce putem face pentru a imbunatatii acest lucru? Avem nevoie sa utilizam si saga desktop pt state, inchideri de luna, declaratii si altele care nu pot fi facute din saga web. Multumesc!
Vă rog să sunați la firmă pentru suport.
Deci sa inteleg ca incarc baza de date in cloud, calculatorul meu se transforma in sistem server-CLIENT ?
Deci calculatorul meu este clientul si baza e in cloud?
De pe al doilea calculator daca vreau sa accesez firma il transform tot in sistemul server-CLIENT ?
…parola de asistență…este utilizatorul si parola pe care le-am primit la activarea licentei ?
1. Da.
2. Nu. Pe al doilea PC e suficient să accesați pagina WEB din administrare – Întreținere BD și să încărcați fișierul de licență, introduceți userul și parola.
3. Da. Acelea sunt.
Nu ar trebui sa mai spunem ca raspunsurile de la pct.1-3 sunt valabile pana la 31.12.2023?
Buna ziua
Am inceput sa folosesc acest sistem la una dintre firme. Daca nu folosesc platforma web si folosesc programul normal vad ca in momentul in care doresc sa introduc o factura(de exemplu) exista o mica intarziere(ma gandesc ca aceasta intarziere se datoreaza transmiterii datelor in timp real ) Intrebarea mea este daca atunci cand folosim programul normal se poate opri conexiunea cu cloud-ul in asa fel incat sa nu mai fie acea intarziere cand operez in sistem. Multumesc
Păi am și spus – OPȚIUNEA RECOMANDATĂ – să se culeagă datele direct în browser nu în program. Programul să fie utilizat strict pentru operațiuni în ecrane care nu sunt migrate momentan.
Buna Cristi
Am transmis urmatorul e-mail in data de 10.11.2022 ora 5.29 PM:
Buna ziua
Prin trezenta va solicitam acces la platforma web SAGA C pentru urmatoarele CIF-uri
….
Nu am primit niciun raspuns pana in acest moment.
De ce?
Vă rog să reveniți cu mail către firmă. Eu, aici, pe blog, nu am cum să vă ajut.
Este un salt tehnologic imens, o schimbare de paradigmă într-un context al digitalizării accelerate și al creșterii scalabilității proceselor. Cred că noua platformă va securiza cota uriașă de piață pe care SAGA o înregistrează comparativ cu principalii competitori, răspunzând totodată criticilor referitoare la interconectivitate.
Jos pălăria!
Acum, exista un timp de asteptare. Eu am trimis e-mail pe 09.11.2022, repetare pe 14.11.2022, rezolvata pe 15.11.2022. Acum, cand procesul de migrare in web nu este decat partial si am lucrat cateva zile in web va pot spune ca lucru pe desktop este mai rapid iar la intrari unde volumul este mare pe varianta web nu mai putem importa facturile inclusiv a celor carora au trecut prin – OCR, in prealabil, utilizand aplicatii de extragerea automata a datelor. Asadar, aici m-am pripit in migrarea pe web. Apoi, la iesiri, in mediu windows la asociere avize exista posibilitatea preluarii automate a tuturor liniilor, dintr-o singura selectare, in web, trebuiesc selectate individual. Tot la intrari in mediu windows puteam da link catre fisier, in versiunea web nu am observat astfel de solutie, altfel, foarte necesara la vremurile de astazi. La nomenclatorul de articole in web, este cam greoaie cautarea, ordonarea.
Buna seara.
1.Daca vreau sa testez varianta web ,pot sa reactualizez ulterior pe web baza de date pentru acea firma ? Salvez un folder cu BD separat pentru test ,eu continui sa lucrez pe varianta desktop,daca totul este ok sa actualizez pe web BD.
2.Pentru partea de Iesiri se are in vedere posibilitatea folosiri scanarilor codurilor de bare cu android/terminale mobile?
Multumesc!
1. Da.
2. După ce se termină migrarea ecranelor se vor dezvolta automatizările necesare și integrarea cu alte aplicații / dispozitive.
Buna! Firma de contabilitate emite lunar clienților facturi și chitanțe pentru serviciile prestate și încasate. Mi se pare o munca in plus sa operez aceste documente și in contabilitatea clienților. Aveți in vedere posibilitatea preluării automate a facturilor/ chitanțelor in contabilitatea clienților?
Mulțumesc!
Puteți genera factura în PDF alegând formular PDF caz în care se va genera și un xml ce poate fi importat la clienți.
Puteți trimite sugestiile dvs pe adresa de mail a firmei.
Buna ziua,
Acolo unde contabilitatea este externalizata si clientul foloseste tot aplicatia SAGA C ,acesta din urma va putea avea acces la contabilitatea organizata de prestatorul de servicii daca nu i se comunica linkul de acces?
Multumesc
Nu. Dar de ce să nu i se comunice link-ul?
Buna seara
Se poate va rog sa ma ajutati
Am nevoie sa deschid /salvez o BD din Saga care este in format RVS
Cum as putea salva si exporta baza de date primita de la contabil in format excel sau csv word etc
Multumesc
RVS este formatul pentru registrul de evidență a salariaților. Nu reprezintă o bază de date în sine. Acesta poate fi importat în SAGA în Fișiere – Salariați la o firmă la care nu există nici o informație în acel ecran. Sau poate fi importat în aplicația oficială REVISAL.
Accesul la varianta web va fi gratuit până la data de 31.12.2023.
Începând cu 01.01.2024, licența se va plăti pentru fiecare firmă în parte, identificată unic de codul fiscal. Motivul principal este că o soluție de acest tip presupune costuri mai mari, mai ales pe partea de stocare a datelor.
Dupa 01.01.2024 vom fi obligati sa migram catre WEB? se inceteaza suportul pentru softul .exe?
Multumesc!
Nicidecum. Nu scrie nicăieri asta.
Buna ziua,
Am o problema pe una dintre firmele pe care faceam importul facturilor de iesire din aplicatiile Uber/Bolt etc. Am observat ca nu pot face asta pe varianta web, dar nu mai pot nici local dupa ce am comutat firma pe web. Imi scapa mie ceva, nu fac ceva bine?
Nu ar trebui să aveți probleme în acest sens, dar vă rog să vă adresați direct serviciului de suport clienți.
Buna ziua,
Unde gasesc un manual pentru aplicatie. Ma intereseaza, de exemplu, la utilizatori ce pot face pentru fiecare setare in parte. Asta ma ajuta sa stiu ce drepturi setez pentru fiecare. Daca vreau, de exemplu, doar sa vizualizeze datele dintr-o anumita firmar fara sa poata face modificari.
Setările drepturilor sunt identice cu cele din programul desktop.
Apăsați in programul saga tasta F1 când sunteți în ecranul utilizatori.
…a trecut aproape o luna de cand am solicitat catre office@sagasoft.ro sa imi activeze Saga WEB pt 6 SRL-uri.
Sunt atat de multe solicitari sau e spatiul limitat pe serverele voastre ?
Nu va grabiti. Folositi, in continuare varianta windows ca-i mai sigura/rapida.
Pe web este la fel de rapid în ecranele ce sunt migrate. Din desktop in web se va mari viteza in perioada următoare.
Exista vreun plan ca o instanta LOCALA de SAGA sa poata fi utilizata in regim web-based?
Practic o solutie in care instanta locala de tip SERVER sa asigure in mod centralizat accesul la resurse si sa nu mai fie necesar client instalat pe alte 5 PC-uri, deci update-urile sa se faca mai usor, user management-ul sa fie centralizat etc.
Precizez ca nu intreb de posibilitatea sa dvs sa hostati baza de date si un serviciu universal disponibil, ci doar sa putem folosi in continuare acelasi regim “local-only”, licentiat per user desigur, insa fara sa mai fie nevoie de thick client pe toate statiile.
În acest moment nu.
Exsita posibilitatea de a avea baza de date pe serverul unde gazduim pagina web a societatii? Adica sa folosim saga WEB, dar de pe serverul nostru.
Nu.
Daca ati reusi implementarea posibilitatii de a lucra si offline in modul client-server, ar fi cea mai buna optiune atat pentru utilizatorii de saga, cat si pentru serverul saga.
Pe noi, utilizatorii, ne ajuta pentru ca nu depindem de conexiunea la internet. Daca aceasta conexiune a picat, sau are momente de ratacire (si asta se intampla uneori), am blocat toata activitatea. Ideal ar fi posibilitatea unei sincronizari programate sau efectuate manual.
Pentru serverul saga ar insemna reducerea semnificativa a traficului de date. Nu ar trebui sa se genereze trafic pentru fiecare oeratiune efectuata in Saga.
Nu este posibil acum așa ceva. O astfel de abordare ar duce la costuri foarte mari și implicit la costuri mari ale licențelor.
Buna ziua, as dori sa lucrez in Saga pentru 3 firme la care doresc licenta.Mentionez ca va fi un singur desktop si un singur operator de date,vreau sa stiu daca licenta se plateste pentru fiecare persoana juridica.
Bună ziua.
Pentru astfel de chestiuni vă rog să contactați SAGA Software prin mail sau telefon folosind datele de contact de aici: https://www.sagasoft.ro/contact.php
Redau din inscrisul, de mai sus:
Ce se întâmplă dacă doriți să renunțați la web sau dacă încetați colaborarea cu acea firmă și doriți să predați baza de date?
Nimic mai simplu. Puteți oricând să descărcați baza de date din web, folosind ecranul “Administrare/Întreținere BD” și să o restaurați în orice program SAGA C cu licență sau într-o instanță web la care aveți drept de utilizare pentru acel cod fiscal.
Am dori, cu permisiunea dumneavoastra, sa auzim cateva lamuriri, la urmatoarea situatie din WEB:
Sa presupunem, ca din motivele actuale: timpi mari de asteptare, nefinalizare corecta in reglare stornare – intrari a facturilor de retur ( in rosu), dificultati in panou detalii iesiri in sensul ca, in ultima vreme, nu permite selectare denumire articol/serviciu si nici cod, la validarea platilor cash reprez. facturi selectate – panou detalii se asteapta foarte mult, etc.etc.,
Se doreste revenirea la versiunea desktop, practic, cum procedam? Acum, daca, potrivit recomandarii dumneavoastra, descarcam baza de date din WEB si incercam restaurare in desktop, pe firma recurenta reintrodusa (cea migrata, aceeasi cu firma recurenta, are butonul de restaurare blocat) apare mesajul de “Restaurare abandonata – Baza de date a firmei curente este in sistem standard. Nu puteti restaura o arhiva realizata in client-server”. In concluzie, va rugam, cateva precizari. Va multumim frumos!
Aceste situații le rezolvați, momentan, culegând date în interfața WEB.
Dar soluția e asta:
– creați firma încă o dată
– comutați în client server firma nou creată
– restaurați salvarea din WEB
Trebuie să vă asigurați că nu mai culegeți date în WEB după aceea.
Buna seara,
Va multumesc frumos! Functionat foarte bine, in cei trei pasi, mentionati un solutie. Rezulta ca nu este necesara, din acest moment, reluarea procedurii de conectare pentru firma nou creata?
Nu este necesară. Puteți lucra off-line pe firmă nou creată și ulterior sa restaurați baza de date respectivă pe web.
Exista posibilitatea de atasare a unui document in format digital, unei intrari sau iesiri? Ma refer de exemplu, daca am o factura furnizor inregistrata la intrari, as putea sa vad si documentul care sta la baza acelei inregistrari? Multumesc!
ver 3.0.425 din 24.09.2013
1. S-a introdus posibilitatea asocierii de fisiere oricarui document operat in program. Daca se trage cu mouse-ul un fisier din calculator in ecranul programului, acesta se va asocia inregistrarii curente. In partea superioara a tuturor ecranelor de operare s-a introdus un buton, care are ca pictograma un segment de lant, pentru a accesa aceste fisiere. Pictograma va deveni rosie in cazul in care exista fisiere atasate. Optiunea este utila atunci cand se doreste atasarea de fisiere PDF, imagini sau fisiere text unei inregistrari.
“În acest moment pentru operarea datelor aveți două opțiuni:
Opțiunea recomandată – orice intrare, ieșire, operațiune de casă/bancă sau articole contabile să o efectuați direct în platforma web. Orice altă operațiune: generare de declarații, generare de documente din ecrane care momentan nu există migrate în web, să o faceți din programul de desktop.”
Deci, daca avem contabilitatea firmei externalizata, declarațiile fiind generate de către firma de contabilitate, ar trebui ca incarcarea pe web sa fie facuta din versiunea bazei noastre de date existenta in calculatorul firmei de contabilitate?
Da.
1. Este functional acum Saga Web, daca vreau sa il testez pentru o societate?
2. Credeti ca ar fi o varianta buna daca Saga ar avea propriul Browser pentru a lucra in Saga Web? Utilizatorii ar sti sa isi instaleze browserul propriu al lui Saga. Unele probleme de functionare cred ca pot fii din cauza browserelor clasice cunoscute si ale conditiilor create de acestea.
1. Platforma este disponibilă, dar momentan este oprită pentru circa 1 lună din motive tehnice.
2. Nu este necesar.
În acest moment doar integrarea cu partea de desktop este cu probleme ce sunt în curs de rezolvare, mai bine spus de optimizare a vitezei.
Buna ziua!
In momentul de fata am instalat Saga C. si Saga P.S. pe calculator Desktop la birou.
Insa sunt situatii in care as dori sa utilizez si de acasa.
Am inteles ca ar exista doua posibilitati.
Posibilitatea in Cloud:
Exista posibilitatea sa instalez Saga C. si/sau Saga P.S. in Cloud (Google, DigitalOcean, etc) sau VPS la Romarg, pe o masina virtuala, sa le pot accesa si utiliza si de oriunde?
Posibilitatea on premise:
Exista posibilitatea sa achizitionez un server ce va fi fix la birou sa instalez Saga C. si/sau Saga P.S si sa acceses aplicatiile de pe laptop/pc la birou in reteaua locala si prin internet cu VPN de acasa sau de oriunde?
Am inteles ca ati dezvoltat si platforma Saga Web, insa m-ar interesa sa detin controlul total asupra informatiilor stocate din ratiunea de a asigura confidentialitatea datelor procesate si sa am si flexibilitatea de a rezolva situatii urgente de la distanta sau sa pot lucra in vacanta sau in deplasari.
Daca exista posibilitatea tehnica si permisiunea de a utiliza in acest fel aplicatiile, daca oferiti servicii tehnice in acest sens implementarea o pot realiza strict prin compania dumneavoastra.
Va multumesc!
Da, puteți instala programele pe un server virtual pe care rulați Windows ori pe un server fizic ce se află la dvs ka birou și fie îl accesați remote fie, achiziționând o licență suplimentară puteți configura SAGA pe server în sistem client-server și pe calculatoarele ce-l accesează îl setați ca fiind client pentru acel server.
SAGA nu oferă decât asistență privind utilizarea programelor, asistența fiind acordată exclusiv prin telefon sau mail.
Buna ziua,
Stiti de cand putem sa folosim varianta WEB ?
Salutare,
Am o intrebare in legatura cu printarea pe imprimante matriceale, chiar in acest moment e greu de folosit deoarece setarile sunt diferite in functie de model, listarea pe imprimante matriceale se poate ajusta manual in pagina?
La SAGA WEB? Sau la SAGA C versiunea de desktop? La SAGA C versiunea de desktop se pot seta valorile liniilor/coloanelor unde va începe listarea fiecărei linii/informații. Doar prin teste se pot ajusta acele valori.
Da, despre saga web am nelamurirea.
Nu există posibilitatea configurării listării pe formulare pre-tipărite, folosind imprimantă matricială, în SAGA WEB doar în versiunea desktop. Dar să fiu sincer m-ați uimit. Sunteți prima persoană după foarte mulți ani care întreabă de imprimantă matricială.
Optiunea de mutare a datelor pe web este reversibila?
Da. Puteți oricând să salvați baza de date și să o restaurați local.
Bună ziua, stiți dacă acuma putem să trimitem cerere pentru folosirea Saga C pe web? Mulțumesc mult de răspuns!
Cerere puteți trimite. Activarea accesului se va face gradual în perioada următoare.
Buna ziua!
Reprezint o societate care produce si distribui echipamente de protectie s ide lucru , actualemente avem 5 puncte de lucru, utilizam ca si soft de contabilitate Saga, si am odir o ofrta pentru cloud, in ideea in care sa-l folosim preponderent pentru acces Saga (3-4 useri simultan).
Va multumesc!
Vă rog să solicitați acest lucru prin mail pe adresa de mail a SAGA Software.
Buna Ziua,
Am o unitate incarcata pe web (transformat in mod client-server si apoi incarcat pe web).
Cand incerc sa conectez din nou aplicatia saga desktop folosind fisierul rsa, utilizatorul si parola primit in e-mail apare o “Eroare incarcare”: “Tabela SOCIET nu s-a putut incarca cu date. Connection handle is invalid.”
Cum pot sa conectez corect la SAGA web.
Multumesc,
Veronica
Pentru suport vă rog să apelați la serviciul de asistență clienți al SAGA Software.
In varianta SAGA WEB pot lucra concomitent mai multi utilizatori (2 sau 3) pe ecranul Iesiri sau Intrari? Nu se suprapun datele ca la SAGA desktop?
Da, pot. Dar datele nu se suprapun nici pe varianta desktop decât dacă e o problemă în rețea.
Buna ziua. ce solutii tehnice exista in prezent pentru legare POS la saga si pagini web la SAGA?
Nu am înțeles întrebarea dvs. La SAGA pot fi conectate case de marcat și se pot tipări bonuri fiscale dacă se instalează driverele acestora. Pentru terminale de tip POS folosite de bănci pentru încasarea cu card nu prea există drivere în piață – FiscalNET ar fi unul care funcționează cu o gamă limitată de terminale.
Prin a lega pagini web la SAGA vreți să aflați dacă se pot integra platforme de e-commmerce cu programul? Da, unele da, dar prin sincronizare manuală nu prin API.
Buna,
Aveti in plan sa dezvoltati o interfata API in viitorul apropiat? Ma tot bate gandul (si contabila :)) ) sa migrez pe sagasoft, dar cea mai mare nemultumire a mea este ca nu pot automatiza unele lucruri pentru magazinul online, si din pacate nu pot face pasul momentan.
Multumesc
Momentan se lucrează la migrarea tuturor ecranelor din desktop și abia după aceea.
Până atunci însă puteți folosi fgo.ro pentru a trage date care apoi sa ajungă în SAGA.
De asemenea unele platforme sunt integrate cu saga pentru a prelua date din acestea sau trimite date către acestea.
Buna ziua. Cum pot mari fontul caracterelor in saga/ cloud? Stiu ca in saga “licenta in PC” se poate din Intretinere baza de date, dar pe un laptop cu saga cloud nu am acest buton. Nu a fost importat/ incarcat in cloud?
Măriți im browser cu ctrl+scroll marimea
Multumesc pentru raspuns, dar Sagacloud pe care il folosesc nu se deschide in browser, este instalat cu shortcut in laptop. Am incercat oricum si cu ctrl+scroll. Nu merge. As putea rezolva in alt mod?
Nu există SAGA Cloud în oferta SAGA. Dacă aveți un serviciu de acces remote de la o firmă terță, va fi necesar să-i contactați pe dânșii.
Ok. Am sa incerc sa ii contactez. Multumesc.
Exista vreun serviciu gen API pentru partea de salarii? De exemplu calculul salariului net din venitul brut impreuna cu toate exceptiile aferente. constructii, it, agrigultura, plafoane, etc?
Multumesc
Nu, nu există așa ceva momentan.