Home > Declarații > Iarăși despre D112, ufff…

Iarăși despre D112, ufff…

September 4th, 2017 Leave a comment Go to comments

accounting4Pentru că s-a modificat codul fiscal pe partea de contribuții sociale la toți cei care au venituri mai mici decât salariul minim pe economie, ANAF a modificat, bineînțeles și formularul D112.

În SAGA acesta a fost introdus deja, dar trebuie să facem următoarele precizări:

1. În cazul absențelor nemotivate introduse în panoul de detalii, chiar dacă acestea sunt operate, nu înseamnă că se și suspendă contractul și programul nu va ține seama de ele, nu va calcula proporțional contribuțiile sociale. De exemplu: aveți un salariat cu normă întreagă, angajat cu salariul minim pe economie care are 24 ore absente. Programul va calcula CAS și CASS angajator, implicit, la minim pe economie nu la salariul brut. De ce? Pentru că ANAF consideră că se calculează proporțional doar pentru cazurile în care un contract de muncă este suspendat, ori în cazul absențelor contractul poate fi suspendat. Dacă ați suspendat contractul pe perioada absențelor este necesar să introduceți suspendarea în ecranul de concedii.

d112ex01

De ce? Să exemplificăm:

Dacă aș avea pe august un salariat cu salariu minim pe economie cu 80 de ore absente și cu CIM nesuspendat, ar calcula CAS și CASS angajator la salariul minim pe economie și nu la salariul brut de 791 lei care ar corespunde timpului lucrat de 96 de ore din luna august.

2. Dacă aveți salariați care se încadrează în oricare din excepțiile din codul fiscal pentru care CAS și CASS angajator se calculează la salariul realizat și nu la minim pe economie.

Trebuie să intrați, explicit, la fiecare salariat în parte, în Fișiere – Salariați și să vă poziționați pe numele acestuia, apoi să apăsați “Modific” și “Detalii”. În panoul de detalii puneți bifă la opțiunea “Bază contribuții egală cu salariul” și salvați.

d112ex02

d112ex03

Dacă ați generat deja statul de salarii, înainte de a pune această bifă apăsați “Actualizare date” în stat.

d112ex04

Momentan ANAF nu a publicat ordinul legat de situația în care un salariat are venituri din mai multe contracte de muncă a căror sumă lunară cumulată este egală sau depășește echivalentul unui salariu minim pe economie.

Dar să presupunem că avem un salariat ce la firma mea are un CIM cu 2 ore pe zi și un salariu de 365 lei/lună, salariat ce se încadrează la excepțiile din codul fiscal pentru care CAS și CASS angajator se calculează la salariul realizat efectiv.

La aceștia există o problemă la validarea fișierului PDF pentru D112 datorită modului de implementare de către ANAF, în formularul PDF, a prevederilor ordonanței.

Iată cum ar arăta D112 – anexa 1 – Lista de creanțe și secțiunea C.1. despre CAS, în program:

d112ex05

d112ex06

Ei bine, ce se întâmplă când generez D112?

Iată:

în lista de creanțe sumele merg bine, se completează corect, în PDF:

d112ex07

dar la validare dă eroarea aceasta:

d112ex08

Iată de ce:

Pentru că, deși, așa cum am arătat mai sus, în program e calculată corect la 58 lei, în PDF, la secțiunea C.1., ajunge suma de 229 lei adică CAS calculat la minim pe economie:

d112ex09

De ce se întâmplă asta? Pentru că formularul PDF de la ANAF nu ține seama de suma transmisă din SAGA, importată în el și re-calculează, implicit, la salariul minim pe economie suma respectivă. Nu există nicăieri în formular opțiune de a bifa că salariatul e sau nu la excepții.

Nu vor să modifice formularul pentru ca acesta să accepte acolo sume importate susținând că PDF-ul se completează manual nu automat și drept urmare acea sumă va trebui modificată manual.

Așadar, pentru a valida fără erori declarația, va fi necesar să modificați manual, direct în PDF, valoarea de la secțiunea C.1. la o valoare egală cu cea din lista creanțelor. La modificarea sumei din 229 lei la 58 lei, pe exemplul nostru, veți primi un mesaj ca acesta

d112ex10

Confirmați, apoi apare acest mesaj

d112ex11

Dați ok și declarația se va putea valida.

Totuși, la validare, vor apărea atenționări.

d112ex12

d112ex13

De ce apare această atenționare?

Pentru că ANAF calculează oricum la minim pe economie și CAS și CASS, la CAS putându-se modifica, dar la CASS nu. Și pentru că, așa cum am spus mai sus, nu există posibilitatea de a spune cumva PDF-ului că un salariat sau mai mulți se încadrează în excepții și formularul să calculeze pentru el CAS și CASS angajator la salariul efectiv realizat și nu la minimul pe economie.

O astfel de declarație, ce are atenționări, se poate depune la ANAF și veți primi recipisă de depunere cu atenționări. Doar dacă recipisa sau validarea este cu ERORI declarația nu este preluată de ANAF.

Mai există o modalitate de a genera D112 fără a interveni asupra ei: generați XML pe care îl puteți semna cu aplicația Declarații ANAF sau direct cu DUKIntegrator, dar și aici veți avea, nu erori, ci atenționări la ambele obligații, atât la CAS cât și la CASS

d112ex14

3. Dacă aveți cazuri de salariați, în cadrul aceleiași firme, cu două contracte de muncă (cumul de funcții) și ambele contracte de muncă sunt sub salariul minim pe economie, CAS și CASS nu se calculează pe suma cumulară a lor ci pe fiecare contract. De ce? Citiți textul ordonanței și vă veți lămuri.

4. Dacă jumătate de lună ați avut salariați cu 2 ore/zi și le-ați mărit norma de la 2 la 8 ore pe zi, contribuțiile nu se determină proporțional cu timpul lucrat ci se determină la nivelul venitului lunar realizat de salariat. Nu norma este cea care duce la calculul contribuțiilor la un salariu minim. Nu norma contează ci venitul.

5. Pentru a calcula proporțional contribuțiile singura condiție este ca o parte din lună contractul de muncă să fie suspendat sau să fie încheiat ori să înceteze în cursul lunii respective.

Categories: Declarații Tags:
  1. Simona
    September 4th, 2017 at 19:26 | #1

    Ce m-as face fără voi? Felicitări!

  2. Cristina
    September 4th, 2017 at 21:53 | #2

    Multumim pentru lamuriri !

  3. Mirella
    September 4th, 2017 at 22:45 | #3

    Multumesc…

  4. tatiana
    September 5th, 2017 at 00:29 | #4

    Multumesc!

  5. September 5th, 2017 at 08:30 | #5

    Multumim. Sa vezi balamuc cu declaratiile la august :)

  6. CAPATINA ELENA LAVINIA
    September 5th, 2017 at 09:23 | #6

    Multumesc !

  7. bibi
    September 5th, 2017 at 09:38 | #7

    Si in cazul in care avem medical si eventual lucrat dar cu venit brut sub salariul minim, 112 semnaleaza eroare si avertisment. Aplicam acelasi procedeu de corectare manuala?

    • Cristi
      September 5th, 2017 at 11:08 | #8

      Refaceți actualizarea și dați “Actualizare date” în stat, după ce re-actualizați programul.

  8. Firjinia
    September 5th, 2017 at 14:54 | #9

    puteti sa ma ajutati in privinta atentionarilor?
    ATENŢIONĂRI:
    A: asigurat (5) [idAsig = 5]
    atentionare regula: S113: E1_3(2)=max(E3_11)(1) pentru E3_3=1
    A: asigurat (9) [idAsig = 10]
    atentionare regula: S113: E1_3(4)=max(E3_11)(2) pentru E3_3=1
    A: validari globale
    Contributie CAS – angajator – mod de calcul eronat
    atentionare regula: A37: C1_T3 (2831) = C1_T3 calculat cf. regulii (2399)
    A: validari globale
    Creanta 13. Contributia de sanatate datorata de angajator difera de suma calculata
    atentionare regula: A21.13: (pt. codOblig=431) suma introdusa (901) = suma calculata conform regulii
    (758)
    am un concediu medical, si 4 angajati al caror program s-a schimbat in timpul lunii

    • Cristi
      September 5th, 2017 at 15:56 | #10

      Atenționările, din păcate, nu pot fi evitate în această situație.
      O astfel de declarație se preia de către ANAF.

  9. aurel211252
    September 5th, 2017 at 15:15 | #11

    Multumim mult Cristi.Speram ca cei de la ANAF,vor aduce”situatia la nivel de plutire”

  10. bibi
    September 5th, 2017 at 15:51 | #12

    ce-au modificat iar la 112, ca vad crucis la ora asta? MO nr.716/05.09.2017

    • Cristi
      September 5th, 2017 at 16:11 | #13

      Nimic. De fapt e ordinul în baza căruia a apărut D112 modificată în 28 august :)

  11. Boti
    September 5th, 2017 at 16:28 | #14

    Multumesc…

  12. Christina
    September 5th, 2017 at 17:13 | #15

    la mine a mers fara erori…fara avertizari !!! multumesc saga

  13. September 6th, 2017 at 12:43 | #16

    @Cristi la mine nu merge decl.112,degeaba corectez in pdf la sect.c,nu salveaza xml-transmit la fisc si spune ca nu xml.ce pot face?

    • Cristi
      September 6th, 2017 at 14:22 | #17

      Ați apăsat validare?

  14. September 6th, 2017 at 14:32 | #18

    @Cristi
    da am validat si nu scap de eroro

  15. September 6th, 2017 at 14:35 | #19

    nu-mi apare xml ci numai lista cu erori,la sanatate ca la cas am facut corectia

    • Cristi
      September 6th, 2017 at 17:02 | #20

      La sănătate trebuie să apară atenționări nu erori dacă ați procedat ca în articol. Erorile la declarație sunt semnalate ca atare și trebuie corectate, pentru că o declarație cu erori nu poate fi preluată. Pe când una cu atenționări se poate prelua așa cum e.
      Dacă aveți erori trebuie să înțelegeți de ce vă apar și să le corectați.

  16. Roxana V
    September 6th, 2017 at 15:24 | #21

    Pentru absente nemotivate, daca inregistram conform modelului mentionat mai sus, cu suspendare cod 04, ne preia in detalii salariat si in statul de plata, si absente si concediu fara plata. Cum putem corecta acest lucru? Concediul fara plata se declara in Revisal, dar absentele nemotivate nu. Multumesc!

    • Cristi
      September 6th, 2017 at 17:17 | #22

      Nu e chiar așa. Aveți dreptate legat de partea de operare în program, dar absențele fără plată pentru care nu se suspendă CIM nu influențează calculul CAS și CASS. Iar dacă absențele suspendă CIM atunci suspedarea se trimite în REVISAL.
      Așadar, pentru clarificare:
      – absențele ce nu suspendă CIM le operați ca atare
      – absențele ce suspendă CIM fie le operați ca suspendare, fie le introduceți la absențe și puneți bifă la opțiunea de bază egală cu salariul realizat

  17. ELIA
    September 6th, 2017 at 20:49 | #23

    e o aberatie totala.acum 10 ani am refuzat sa ma pensionez pe caz de boala ,desi cu toate contributiile la CASMB mi-am facut o valvuloplastie pe banii mi , si asta ca sa apuc sa vad o asemenea idiotenie. mi s-a spus ” nu poti muncii 8 ore , oricand esti predispusa la infarct”.dar eu nu am vrut sa incasez o pensie stiind ca macar cu un contract partial mai pot lucra .dar acum ? cati angajatori mai vor un contract partial cu asa “decizii nemaipomenite”

  18. Calin Stupariu
    September 7th, 2017 at 08:04 | #24

    Salut !
    Cristi, scuze, poate ai mai raspuns la speta.
    Am angajat pensionat de boala 4 ore si la mine e cu contract 2 ore. Care este baza pt CAS si CASS, salariul realizat la mine, se incadreaza la exceptii sau minim pe economie ?

    Multu’ !!

    • Cristi
      September 7th, 2017 at 13:16 | #25

      Este încadrat la excepții. În cazul excepțiilor nu contează venitul salarial decât la litera e.

  19. September 8th, 2017 at 14:14 | #26

    Stiti cumva daca se va actualiza D112 astfel incat sa nu mai dea aceste atentionari?

    • Cristi
      September 8th, 2017 at 14:47 | #27

      Nu cred. Cel puțin așa au lăsat de înțeles cei de la ANAF. Dar asta nu înseamnă că nu se vor răzgândi :)

  20. ina
    September 10th, 2017 at 11:34 | #28

    Buna,
    pentru un angajat cu salariu de 3000 lei si 8 ore pe zi, cu 152 de ore de absente in august, cum introduc absentele ca si-mi calculeze la brutul corect si nu la 1450 lei? Trebuie sa suspend neaparat contractul?

    • Cristi
      September 11th, 2017 at 11:08 | #29

      Da, pentru a nu vă calcula la salariul minim, suspendarea este obligatorie.

  21. September 11th, 2017 at 14:31 | #30

    @Cristi e ok acum,multumesc mult

  22. Covrig vasile
    September 11th, 2017 at 14:39 | #31

    Cum pot proceda sa ma conectez cu un laptop la unserver

  23. Covrig vasile
    September 11th, 2017 at 14:44 | #32

    Cristi am incercat si cu cablu sa ma conectez cu un laptop la un server dar se misca greu ma poti ajuta covrig.dorel@yahoo.com

    • Cristi
      September 11th, 2017 at 15:42 | #33

      Dacă se mișcă greu poate fi de vină rețeaua, calitatea ei sau chiar vreun virus.
      Nu vă pot asista eu cu privire la acest tip de probleme. Este necesar să apelați la cineva de la dvs din localitate care să vă asiste în rezolvarea problemei.

  24. Carmen
    September 11th, 2017 at 14:48 | #34

    Buna ziua, revin cu problema legata de un salariat cu 2 contracte part-time la acelasi angajator venit total sub 1450 lei. De la asistenta contribuabili mi s-a spus ca cas si cass se plateste la 1450 lei, nu pentru fiecare contract (2900 lei), fiind contributii ale angajatorului, unul singur. Ce parere aveti? Nu stiu ce sa fac…. Multumesc .

    • Cristi
      September 11th, 2017 at 15:43 | #35

      Eu spun că textul e clar: calculul se face la nivel de contract nu de salariat. Textul din codul fiscal este clar.

  25. filipn
    September 11th, 2017 at 15:25 | #36

    Anaf a lasat intentionat, atentionarile, sa stie pe unde sa mearga in “vizita”!!!!

  26. Tudor Popa
    September 12th, 2017 at 13:04 | #37

    Buna ziua,

    Am trei salariati cu nprma partiala 4 ore/zi si salariul brut de 725 lei/luna, functie de baza, nu mai au alte contracte iar la validare 112 imi apar erori 5 si 13?!?!? E necesar sa bifez Baza contributiei egala cu salariul?

    Va multumesc anticipat dar sunt incepator.

    • Cristi
      September 12th, 2017 at 13:16 | #38

      Nu. Acea bifă se folosește dacă salariații se află în oricare din situațiile de exceptare de la plata CAS și CASS la minim pe economie. Nu e cazul aici din câte înțeleg eu.

  27. Cristian
    September 12th, 2017 at 14:14 | #39

    Buna ziua

    Am o problema cu declaratia 112. Am incadrat un pesionar care este iesit la pensie la limita de varsta. El este angajat cu 4 ore pe luna. Cand am trimit 112 am calculat contributiile la sarariul real nu la cel de 1450 si pe recipisa imi apara Nu exista erori de validare. Mai jos apar atentionari
    A: Validari globale
    Contributie CAS – angajator – mod de calcul eronat
    atentionare regula A37:C1_T3(8)=C1_T3 calculat cf regulii (42)
    A: Validari globale
    Creanta 13. Contributia de sanatate datorata de angajator difera de suma calculata
    atetionare regula: A21.13: (pt. cod Oblig=431) suma introdusa (3)=suma calculata cf regulii (14). Din cate stiu pensionarii sunt la exceptia dar declaratia 112 nu tine cont. Cum se poate proceda in cazul acesta?
    Multumesc

    • Cristi
      September 13th, 2017 at 13:18 | #40

      Nicicum. Am explicat în articol că aceste atenționări nu se pot evita. Asta datorită modului în care au creat fișierul PDF.

  28. Adriana
    September 12th, 2017 at 14:26 | #41

    Buna ziua,

    Am un salariat cu norma partiala 6 ore/zi si salariul de 1.250 lei/luna iar cu data de 22.08.2017 s-a majorat salariul la 1.450 lei/luna. Cum procedez in acest caz?

    Va multumesc,

    • Cristi
      September 13th, 2017 at 13:19 | #42

      În ce sens? Salariul pe luna august va fi, ca medie, sub 1450 lei așa că veți datora CAS și CASS angajator la minim dacă nu se încadrează la excepții.

  29. Tudor Popa
    September 13th, 2017 at 09:15 | #43

    Multumesc frumos pentru ajutor.

  30. Mihaescu Elena
    September 13th, 2017 at 11:15 | #44

    Buna ziua, nu lucrez cu prog.SAGA iar in D112 de la ANAF la poz.13 nu pot modifica suma datorata cand am un CIM cu timp partial pensionar din sistemul public. Cum procedez?

    • Cristi
      September 13th, 2017 at 13:56 | #45

      Nu înțeleg la care punct 13 vă referiți. În care anexă a declarației?

  31. Ramona B
    September 13th, 2017 at 11:51 | #46

    In decl 112 pentru CAS angajator modificam in sectiunea C.1. iar pentru CASS angajator direct in sectiunea A? Multumesc!

    • Cristi
      September 13th, 2017 at 13:54 | #47

      De ce să modificați CASS? Nici nu am spus așa ceva!

  32. Hreniuc Amelia
    September 13th, 2017 at 14:04 | #48

    @mariana
    buna ziua

    si la mine este aceeasi situatie
    imi apare lipsa xml deschideti fisierul si validati declaratia ,declaratia este semnata electronic ,am verificat-o in temp
    am bifat in detalii salariat
    am verificat este corect calculat CAS si CASS -ul
    nu stiu ce trebuie sa mai fac prntru ca am urmat toti pasii din link-ul comunicat de saga

    • Cristi
      September 13th, 2017 at 15:21 | #49

      Apăsați butonul de validare înainte de a semna declarația. Dvs. nu ați validat-o. Ați apăsat direct semnare. Semnarea doar semnează nu și validează declarația.

  33. Tudor Popa
    • Cristi
      September 13th, 2017 at 15:53 | #51

      Acolo repetă ceea ce am tot scris pe aici de la început și ceea ce scria în mailul cu actualizarea de la SAGA :)

  34. Dumitru Mihaela
    September 14th, 2017 at 14:45 | #52

    Buna ziua, tuturor!
    Am o intrebare, va rog frumos: unde anume in noua D112 pot modifica CASS angajator? Nu gasesc in sectiunea C, iar in A ma lasa sa modific, dar dupa “actualizare creante” afiseaza tot calculul pt 1450 lei brut…
    CAS angajator l-am modificat direct in sect.A, a ramas suma ok si dupa “actualizare creante” (la fel si in sectiunea C), dar nu si la CASS angajator.
    Vad, totusi, in mesajul de la ANAF ca “se modifica cele 2 contributii pe angajator (sectiunea C angajator si sectiunea A creante), dar nu reusesc “performanta”.
    Va multumesc anticipat pentru ajutor.

    • Cristi
      September 14th, 2017 at 17:04 | #53

      Dacă utilizați SAGA pentru întocmirea declarației nu aveți ce modifica în secțiunea A. Doar la C.1. așa cum am arătat aici.
      Dacă o întocmiți manual, completând partea legată de salariați și apoi actualizați datele cu butonul de actualizare creanțe, e necesar să calculați manual CAS și CASS datorat și să completați și în lista de creanțe și la C.1.

  35. ELENA
    September 15th, 2017 at 11:26 | #54

    Buna ziua,
    Am o intrebare, eu am angajati cu norma part time care sunt pensionari si care au mai multe contracte de munca insumate depasesc minimul pe economie, sau pensionari care au un singur contract de munca, am bifat in detalii salarii pensionar si baza contributii egala cu salariul, la aestia este ccorect? sau trebuie sa las bifa numai la pensionar. multumesc

    • Cristi
      September 15th, 2017 at 13:22 | #55

      Este corect.
      În orice situație de excepție – prevăzută de art.140, se bifează opțiunea nouă “Baza contribuții egală cu salariul”. Restul opțiunilor se bifează dacă este cazul.

  36. elena
    September 15th, 2017 at 13:45 | #56

    Multumesc

  37. LILIANA
    September 17th, 2017 at 17:28 | #57

    Buna seara
    Am un salariat cu contract partial de 2 ore/zi , nu are un alt contract de munca.
    Am bifat -functia de baza si nu am bifat la salariat-detalii-baza calcul egal cu salariul.
    Diferenta intre calculat si pdf este mare, si nu ma lasa sa modific in sectiunea C.1, trec cifra corect si la salvare completeaza iar suma gresita.
    La baza de calcul ia in considerare salariul nu sal min pe ec -1.450 ron.
    Va rog sa ma ajutati.
    Multumesc anticipat.

    • Cristi
      September 18th, 2017 at 10:37 | #58

      Dacă salariul este mai mare decât minimul pe economie, e normal.

  38. Daniel
    September 18th, 2017 at 08:29 | #59

    Buna ziua,
    Angajat cu norma intreaga, salariul minim, pensionar(exceptie lit. d), cu absente in luna …i se calculeaza contributii angajator la salariul minim sau la salariul aferent timpului lucrat?

    • Cristi
      September 18th, 2017 at 10:38 | #60

      La realizat.

  39. Bogdan
    September 18th, 2017 at 09:42 | #61

    Buna ziua ma poate ajuta cineva cu un sfat cum pot corecta aceste erori ?
    * ATENTIE – Creanta 15 – Contributia pentru concedii si indemnizatii datorata de angajator (397) diferita de suma calculata (392) !
    * EROARE – Creanta 16 – Contributia individuala de asigurari pentru somaj retinuta de la asigurati (208) diferita de suma calculata (205) !
    * EROARE – Creanta 17 – Contributia de asigurari pentru somaj datorata de angajator (213) diferita de suma calculata (210) !
    ASIGURATI:
    ASIGURAT 30:
    * EROARE – A.9. Baza contributie individuala SOMAJ trebuie sa fie 0 (S22)!

    • Cristi
      September 18th, 2017 at 10:20 | #62

      Probabil aveți concedii medicale introduse eronat. Sau aveți pensionari la care aveți bifă pusă la pensionar și ați reținut totuși contribuția socială pentru șomaj deși nu trebuie.

  40. Daniel
    September 18th, 2017 at 10:48 | #63

    @Cristi
    Problema este ca in program nu exista bifa de “baza contrib. egala cu salariul” decat la timp partial. La angajatul de mai sus, pensionar cu norma intreaga, programul ii calculeaza la salariul minim…

    • Cristi
      September 18th, 2017 at 11:36 | #64

      Există. Refaceți actualizarea. A fost o scăpare la postarea inițială a versiunii.
      Așa că refaceți instalarea actualizării la versiunea 490 și apoi puteți bifa. De asemenea intrați pe statul de salarii nevalidat și actualizați datele.

  41. Daniel
    September 18th, 2017 at 14:59 | #65

    Ahh…am sa fac asta, multumesc!

  42. Dumitru Mihaela
    September 18th, 2017 at 15:13 | #66

    Dle Cristi, va multumesc pentru raspuns.

    Am inteles ce anume greseam: actionam intai butonul “actualizare creante”, in loc sa apelez direct “validare”.
    Acum am validat fara sa mai actualizez, CASS angajator a ramas cu suma modificat de mine, s-a materializat “atentionarea”, dar s-a generat xml.
    In sfarsit!

  43. Adrian
    September 20th, 2017 at 08:23 | #67

    Cristi :Da, pentru a nu vă calcula la salariul minim, suspendarea este obligatorie.

    Suspendarea o ebligatorie numai in program sau si in revisal? Multumesc.

    • Cristi
      September 20th, 2017 at 13:23 | #68

      Suspendările se trimit în REVISAL.

  44. MARIANA BUCSA
    September 20th, 2017 at 08:50 | #69

    Multumesc pentru ajutor!

  45. mary
    September 20th, 2017 at 09:25 | #70

    Pensionarii de boala nu intra la exceptii, doar cei la limita de varsta, lit d, am inteles bine sau nu , te rog clarificari.

    • Cristi
      September 20th, 2017 at 13:24 | #71

      Intră și ei la excepții. De la apariția ordonanței ANAF a clarificat acest aspect. Dar se încadrează la litera c de la excepțiile art.140

  46. Moni
    September 20th, 2017 at 13:30 | #72

    Buna ziua,

    Am un salariat cu 1450, absente nemotivate 80h, nu e suspendat in revisal, in saga am operat la concediu fara plata. Saga imi calculeaza cas si cass angajator la salariul realizat, nu la 1450. Ce nu fac bine?

    • Cristi
      September 20th, 2017 at 13:31 | #73

      Completați la ore absente nu la concediu fără plată. Completați orele absente în panoul de detalii din statul de salarii.

  47. Moni
    September 20th, 2017 at 13:51 | #74

    Cum se procedeaza la un angajat care are 2 contracte la acelasi angajator, a cate 4 h, total 1450? Multumesc.

  48. Stela
    September 20th, 2017 at 21:14 | #75

    In luna august am 4 salariati incadrati cu 4h/zi, nu se incadreaza la exceptii nici unul.Unul din ei are concediu medical 11 zile.Saga calculeaza corect contributiile CAS si CASS la nivelul sal. min pt ceilalti, pt.cel cu medical recalculeaza corect contributiile la nivelul sal.min doar pt zilele lucrate, insa in pdf.112 imi da eroare la ambele contributii, si imi calculeaza contributii mai mici decat cele din saga.Am verificat si diferentele sunt la cel cu CM.Practic pdf.oficial, in cazul unui contract partial cu concediu medical,nu mai calculeaza CAS si CASS pt zilele lucrate la nivelul sal. minim ci la realizat.Am modifical manual contributiile in declaratie sa pic pe sumele calculate de ei pt a putea depune declaratia.Dar nu cred ca e corect.Ce e de facut?

  49. carmen
    September 20th, 2017 at 22:14 | #76

    buna seara. am un salariat la 4 ore care nu mai lucreaza in alta parte. in declaratie imi da eroarea : ANGAJATOR:
    * EROARE – Creanta 05 – Contributia de asigurari sociale datorata de angajator (229) mai mare decat suma calculata (+ 5) : 192!
    * ATENTIE – Creanta 13 … Contributia de sanatate datorata de angajator (75) diferita de suma calculata (62) !
    ASIGURATI:
    si nu genereaza xml-ul.
    ma ajutati, va rog ce e de facut?
    multumesc.

    • Cristi
      September 21st, 2017 at 13:14 | #77

      Să nu bifați opțiunea nouă. Bifa se pune doar dacă se încadrează la excepții. Să folosiți versiunea actualizată de program, nu una mai veche.

  50. Marcela
    September 21st, 2017 at 11:07 | #78

    Multumesc, de un mareeeeeeeeeeeeeee ajutor.Multumesc.

  51. PETROVAN MARIA
    September 21st, 2017 at 14:05 | #79

    Buna ziua. Nu tine neaparat de 112 dar am o intrebare. Va rog sa ma ajutati cu o situatie privind orele suplimentare. Daca un angajat lucreaza doua sambete pe luna 4 ore /zi in total luna 8 ore si nu i se acorda liber deoarece nu se poate si i se acorda un spor la salariu. Cum procedez sa apara
    corect pe stat ? Stiu ca se trece la rubrica detalii sporul respectiv , dar nu stiu cat sa trec corect 75% sau 175 % ?
    Multumesc ! si scuze dar nu stiam exact unde sa intreb.

    • Cristi
      September 21st, 2017 at 14:24 | #80

      175%. I se plătesc orele lucrate și sporul de 75%.

  52. Alex
    September 21st, 2017 at 14:16 | #81

    Buna, Cristi! Am un singur angajat cu CIM part-time care nu se incadreaza la exceptie. In schimb Saga nu imi calculeaza CAS si CASS la nivelul salariului minim, ci la venitul realizat, mai mic de 1450 lei. Am dat actualizarea pprogramului, insa nu se schimba nimic. Te rog ajuta-ma cu ceva indicatii!

    • Cristi
      September 21st, 2017 at 14:27 | #82

      1. Nu se bifează opțiunea “baza contribuții egală cu salariul”. Dacă e bifată se debifează.
      2. Dacă statul de salarii a fost generat anterior versiunii în care s-a introdus noua D112, se devalidează statul de salarii și se apasă actualizare date în stat. La fel dacă s-a debifat opțiunea respectivă. Apoi se re-validează. Se actualizează datele și în ecranul din care se generează D112. Dacă luna august a fost închisă – s-au închis conturile de venituri și cheltuieli atunci închiderea se va reface pentru că se modifică cheltuiala cu contribuțiile sociale.

  53. CONSTANTIN
    September 21st, 2017 at 16:22 | #83

    buna ziua!
    am urmat pasii expusi de dvs si am modificat CAS in declaratia, problema e ca imi calculeaza si sanatatea tot la salariul minim.
    ce trebuie sa fac?

    • Cristi
      September 22nd, 2017 at 12:43 | #84

      Nu cred. La salariații exceptați de la calculul CAS și CASS la minim pe economie trebuie să bifați în program opțiunea “Bază contribuții egală cu salariul”. Dacă bifați ulterior validării statului de salarii, acesta trebuie devalidat și apăsat actualizare date în stat.

  54. Alin
    September 21st, 2017 at 19:01 | #85

    Buna ziua,

    Cum se procedeaza daca am la acelasi angajator 2 contracte de munca, care cumulat fac 1450?

    • Cristi
      September 22nd, 2017 at 12:41 | #86

      Se bifează, la ambele poziții, în Fișiere-Salariați opțiunea “Baza contribuții egală cu salariul”.

  55. Diana
    September 22nd, 2017 at 14:42 | #87

    Ce fac in acest caz? Multumesc.

    ATENTIE
    ANGAJATOR:
    * ATENTIE – Creanta 13 … Contributia de sanatate datorata de angajator (1437) diferita de suma calculata (1425) !
    ASIGURATI:

    • Cristi
      September 22nd, 2017 at 16:55 | #88

      Nimic. Pur și simplu se depune declarația cu această atenționare. Am explicat asta și în articol. Și am dat și explicații legate de faptul că apar aceste atenționări.

  56. Daniela St
    September 23rd, 2017 at 17:38 | #89

    Buna ziua,daca am doi salariati cu 2h fiecare si brut 370 ron,in august din 09.08 au ctr suspendate. In stat imi calculeaza pentru ei cas si cass la 1450 ron. ctr lor apar si in revisal,mai trebuie sa modific undeva pentru a nu calcula cas si cass pentru ei la 1450?

    • Cristi
      September 26th, 2017 at 12:07 | #90

      Vă calculează proporțional cu timpul lucrat la baza de calul de 1450 lei. Este necesar ca și în program să operați perioada de suspendare.

  57. SILVIU
    September 25th, 2017 at 10:35 | #91

    buna ziua,un salariat pensionar pe caz de boala cu doua contracte firme diferite cu cate doua ore,cum pun bifele?,multumesc.

    • Cristi
      September 26th, 2017 at 12:12 | #92

      La pensionar și la bază contribuții egală cu salariul.

  58. PETROVAN MARIA
    September 25th, 2017 at 12:40 | #93

    @PETROVAN MARIA
    Buna ziua. Tot referitor la intrebarea anterioara. Daca i se acorda liber pt orele lucrate suplimentar adica cate o zi in cursul saptamanii , nu in weekend , mai trebuie sa ii acord si sporul de 75 %.
    Multumesc.

    • Cristi
      September 26th, 2017 at 12:12 | #94

      Nu. Indemnizația respectivă se acordă dacă nu se poate acorda liber.

  59. Daniela
    September 25th, 2017 at 21:44 | #95

    Si eu va multumesc !

  60. Marilena C.
    September 26th, 2017 at 10:22 | #96

    Buna ziua,
    1.Am 2 pensionari, pensionati pentru limita de varsta,4 ore, respectiv 2 ore, singurul lor contract in afara de pensie, este mai mic de 1450, la ambii, pun bifa la detalii?

    2. O studenta pana in 26 ani, singurul contract, 4 ore, salar mai mic de 1450, insa are o prema , cu aceasta depaseste 1450, pun bifa la detalii?

    3.Angajat cu 8 ore, salar de baza 1450, dar care a lipsit 72 ore in luna august, pun bifa la detalii?

    Va multumesc anticipat!

    • Cristi
      September 26th, 2017 at 12:18 | #97

      1-2 – pentru toate cazurile de excepții se pune bifă în detalii la opțiunea “Bază contribuții egală cu salariul”
      3. Nu, nu este excepție indicată la art.140 CF

  61. Marilena C.
    September 26th, 2017 at 14:54 | #98

    @Cristi
    Multumesc mult!

  62. Andreea
    September 27th, 2017 at 08:58 | #99

    Buna ziua,
    Salariati cu 8 ore care in luna august au avut 13 zile concediu de odihna si 36 ore lucrate acestia lucrand 9 zile cate 4 ore .
    In acest caz contractul nu a fost suspendat si am trecut restul orelor absente dar 112 imi genereaza eroare cu mentiunea CAS angajator este mai mare decat suma calculata .
    Ce as putea face in acest caz ?
    Multumesc anticipat

    • Cristi
      September 28th, 2017 at 14:28 | #100

      Să corectați manual suma la C.1. la nivelul sumei din lista de creanțe, majorând-o la nivelul acesteia.

  63. rok
    September 29th, 2017 at 13:07 | #101

    Buna ziua,

    În cazul absențelor nemotivate daca introducem suspendarea în ecranul de concedii pt a nu se calcula CAS si CASS la salar minim ,aceasta suspendare va aparea in statul de plata listat la coloana CFS,
    Cand ne prezentam la ITM la control ,la verificarea statului de plata inspectorii soliciata cerere de CFS a angajatului (care nu este) si vad ca nu este transmisa suspendrea in Revisal,fapt care duce la aplicarea de amenzi.
    Cum se poate rezolva aceasta problema asa incat absentele sa apara la coloana de absente si totodata sa nu se calculeze cass si cas si sa nu avea probleme cu cei de la ITM pt ca absentele apar la cfs,Multumesc

    • Cristi
      October 2nd, 2017 at 14:43 | #102

      Bifați opțiunea baza de calcul egală cu salariul realizat.

  64. Anca Serban
    October 6th, 2017 at 08:35 | #103

    Buna ziua,
    Somajul tehnic se incadreaza la exceptii de la plata CAS si CASS angajator? Trebuie trimis Revisalul?

  65. carmen b
    October 9th, 2017 at 11:00 | #105

    In angajat ARE timp partial 1 ore/zi (200 lei /luna) societatea A si mai ARE 1 contract cu timp partial in societatea B pt functia X unde obtine venituri in Oct astfel : in per.1-6 oct. suma de 200 lei (pt 1ORA/ZI) si in per 7-31 oct suma de 2000 lei (pt 6 ORE/ZI).
    TOTAL in luna oct 2400 lei ( la A 200 lei + la B 200lei + la B 2000lei)
    INTREB:1.Cum se declara in Saga angajatul in societ B,cu functia X unde se doreste evidenta distincta pe 2 proiecte incepand cu 7 oct 2017, cu 6 ore/zi (2 proiecte x 3 ore/zi /proiect )?Nota se doreste state pe proiecte si recapitulatie oblig unitate pe fiecare proiect. SOCIETATEA A plateste la realiz. CAS si CASS, pt 200 lei ?
    2. Mod declara in SAGA, societat B daca angajatul ARE cu cumul de functi din 7 oct (functia X in proiect 1=sal 1250/ luna 3ore/zi si functia Y in proiect 2= sal 550/luna pt 3ore/zi )? vom analiz distinct pe functii plafon de 1450 lei ? Societ B total 2400 lei = funct. X (200+1250) +functia Y 550lei . SOCIETATEA A plateste la realiz CAS si CASS, pt 200 lei ?
    3 . Modul de raportare in D112 pt intreb 1 si 2 ? pentru Societatea B si A.

    • Cristi
      October 9th, 2017 at 12:49 | #106

      Este irelevant că se conduce o contabilitate/proiecte. Din punct de vedere legal, conform codului fiscal, determinarea CAS și CASS se face la nivel de contract de muncă în funcție veniturile cumulate nu la nivel de proiect.
      1. Societatea A va datora CAS și CASS la 200 lei numai dacă salariatul depune la această societate declarația prevăzută de lege în termenele stabilite legal pentru depunerea ei. Altfel va plăti la salariul minim.
      2. Nu. În D112 veniturile se declară la nivel de contract de muncă. Are un contract, se declară veniturile realizate pe acel contract. Are, la același angajator, mai multe contracte de muncă, se vor declara veniturile realizate pentru fiecare contract de muncă în parte. Întrebarea legată de societatea A este redundantă.
      3. Este redundant ceea ce întrebați.

  66. Paula Pala
    October 15th, 2017 at 22:43 | #107

    la D112 august completata in septembrie s-a putut face aceasta modificare manuala in PDF, dar pentru septembrie (acum in 15 oct) nu mai merge pentru ca nu mai apare secventa de aprobare a modificarii in sectiunea C1 si in fisierul atasat la creanta 05 apare EROARE!
    anexez fisierul de avertismente/erori:
    ANGAJATOR:
    * EROARE – Creanta 05 – Contributia de asigurari sociale datorata de angajator (29250) mai mica decat suma calculata (-5) : 29485!
    * ATENTIE – Creanta 13 … Contributia de sanatate datorata de angajator (9625) diferita de suma calculata (9705) !
    ASIGURATI:
    Ma puteti ajuta cu ceva? Este vorba de exceptia pt.pensionari la limita de varsta cu timp partial.
    Cu stima,
    Paula Pala
    Bucuresti

    • Cristi
      October 16th, 2017 at 09:46 | #108

      Procedura funcționează și acum, fără probleme :)

  67. Paula Pala
    October 15th, 2017 at 22:52 | #109

    nu am gasit nicaieri in D112 salariat ceva legat de “detalii” si de “baza contributii = salariu”
    nu stiu eu unde sa caut?
    Paula Pala

    • Cristi
      October 16th, 2017 at 09:46 | #110

      Aceea era în SAGA.

  68. Paula Pala
    October 15th, 2017 at 23:08 | #111

    ura!!!!!!!!!
    acum m-am prins ca pentru pensionarii la limita de varsta trebuia sa completez in sectiunea B!
    multumesc pentru informatiile din situl dvs.
    Paula Pala
    Bucuresti

    • Cristi
      October 16th, 2017 at 09:47 | #112

      Nu trebuie completat în secțiunea B decât dacă au mai multe contracte de muncă sau există CM.

  69. Paula Pala
    October 15th, 2017 at 23:18 | #113

    cand credeam ca am reusit pentru ca s-a validat fara erori . . la trimitere/recipisa apar erorile:
    Au fost identificate urmatoarele ERORI:
    E: asigurat (12) [idAsig = 12]
    eroare regula: S122.2: Tipul de asigurati din sectiunea E3 nu corespunde cu tipurile de asigurati declarati in
    sectiunile A, B si C
    E: asigurat (20) [idAsig = 20]
    eroare regula: S122.2: Tipul de asigurati din sectiunea E3 nu corespunde cu tipurile de asigurati declarati in
    sectiunile A, B si C
    ce este regula S122.2 ??
    am mai incercat si alta data sa ma lamuresc asupra acestor”reguli” si a fost foarte greu.
    ma puteti ajuta? (scuze pentru nepicepere si batai de cap)
    Paula Pala

  70. Paula Pala
    October 15th, 2017 at 23:33 | #114

    scuze si va rog sa nu va mai bateti capul cu mine pentru ca mi-am dat seama ce am gresit si am reusit sa trimit declaratia fara erori si sa pic pe valorile corecte ale obligatiilor.
    luna trecuta am intrebat peste tot si nimeni nu mi-a spus ca trebuie sa conpletez sectiunea B in loc de A pentru cazul meu.
    Sper ca bajbaielile mele pot fi de folos cuiva.
    Va multumesc pentru rabdare si asistenta chiar si fara raspunsuri,
    Paula Pala
    Bucuresti

  71. miha
    October 18th, 2017 at 19:50 | #115

    Buna seara,
    Am urmatoarea eroare:
    ANGAJATOR:
    * ATENTIE – Creanta 15 – Contributia pentru concedii si indemnizatii datorata de angajator (30) diferita de suma calculata (26) !
    * EROARE – Creanta 17 – Contributia de asigurari pentru somaj datorata de angajator (17) diferita de suma calculata (15) !
    ASIGURATI:
    ASIGURAT 5:
    * ATENTIE – A.7. Total zile lucrate este =0 iar A.13. Baza Contributie Individuala ASIGURARI SOCIALE >0 (V69)!
    * ATENTIE – A.7. Total zile lucrate este =0 iar A.8. Venit brut realizat >0 (V69)!
    ASIGURAT 6:
    * ATENTIE – A.7. Total zile lucrate este =0 iar A.13. Baza Contributie Individuala ASIGURARI SOCIALE >0 (V69)!
    * ATENTIE – A.7. Total zile lucrate este =0 iar A.8. Venit brut realizat >0 (V69)!

    Am citit mai sus sfaturile legate de erorile pe contributii pt concedii si indemnizatii si cele pentru somaj pe care le-ati dat utilizatorului Bogdan, insa la mine nu este cazul. Nu am pensionari si nici concedii medicale. Insa avem 2 salariati care au 725 lei si nu cumuleaza, deci nu au bifa. Ei au plecat si au concediu fara plata toata luna, insa a trebuit sa le dau banii pe concediul neefectuat. Pana acum, ca sa scap de problema “0 ore lucrate, venit >0” debifam somajul, si depuneam cu atentionari.
    Daca dau actualizare date, se valideaza fara nicio problema, dar apar de plata pe declaratie cei 6 lei in plus, care nu apar si pe stat.
    Cum pot rezolva aceasta situatie? Multumesc anticipat

    • Cristi
      October 23rd, 2017 at 09:29 | #116

      Debifați la șomaj. E singura soluție. Restul sunt atenționări cu care declarația se poate depune.

  72. Ionela
    October 19th, 2017 at 11:08 | #117

    Buna ziua,
    va rog sa imi confirmati ca este ok daca la depunerea decl 112 am urmatoarele atentionari:
    (eu cred ca e normal conform celor metionate de Dvs, mai sus, dar m aveam nev de inca o confirmare)
    Va multumesc anticipat,
    Ionela
    ATENÞIONARI:
    A: validari globale
    Contributie CAS – angajator – mod de calcul eronat
    atentionare regula: A37: C1_T3 (158) = C1_T3 calculat cf. regulii (229)
    A: validari globale
    Creanta 13. Contributia de sanatate datorata de angajator difera de suma calculata
    atentionare regula: A21.13: (pt. codOblig=431) suma introdusa (52) = suma calculata conform regulii (75)

    • Cristi
      October 23rd, 2017 at 09:33 | #118

      Da, este normal să se valideze cu astfel de atenționări.

  73. ralu
    October 20th, 2017 at 07:50 | #119

    buna,
    am si eu o situatie: un contract de 2 ore fuctie secundara contract suspendat pentru crestere copil. depun declaratia trimestrial la ghiseu si pe luna aug si sep 2017 imi transmite anaf ca nu au xml cu toate ca eu vad fisierul xml si am verificat stick pe 3 calculatoare sa ma asigur. Un amanunt care mi s-a parut ciudat este ca in situatia in care la concedii trec crestere copil in declaratie imi apare data intreruperii contractului in declaratie si in xml, in schimb in situatia in care trec la concedii suspendat culmea nu imi apare in declaratie data incetarii.
    V-ati mai confruntat cu asa ceva?

    • Cristi
      October 23rd, 2017 at 09:37 | #120

      Dacă are XML ar trebui să se preia.
      Completarea datei încetării este normal să apară în declarație în cazul CIC.
      E co cerință a casei de asigurări. De asemenea la revenirea din CIC în luna revenirii, data angajării va fi data revenirii. Strict în acea lună.

  74. Dumitru Mihaela
    October 23rd, 2017 at 20:22 | #121

    Buna seara!
    Indraznesc sa va expun o speta, cu speranta ca s-a mai lovit cineva de asta si ma poate indruma: am semnatura digitala pt 3 firme, din 2010/2011. Certificatul a fost reinnoit la inceputul lunii octombrie, DigiSign mi-a confirmat, ANAF mi-a transmis pe email ca noul nr al certificatului meu a fost acutalizat si pot utiliza serviciile online folosind noul certificat.
    Am depus online declaratiile pt 2 firme, iar pt a 3-a am primit mesajul ca certificatul digital cu seria ….. (cel reinnoit) nu are drept de depunere pt CUI-ul….. Administratorul spune ca nu a cerut revocarea semnaturii mele, folosim depunerea online tocmai pt a evita cozile si timpul irosit…
    Daca s-a mai confruntata cineva cu aceasta problema, am rugamintea sa ma indrume, nu stiu unde si pe ceine sa intreb.
    Va multumesc anticipat si va doresc o noapte buna!

  75. Dinu Olăhuț
    October 23rd, 2017 at 22:43 | #122

    Bună seara,
    Am tot căutat răspunsuri la următoarea speță, dar până în prezent nu le-am găsit.
    Sunt pensionar militar, cu pensie de serviciu pentru limită de vârstă, angajat la Asociația Comunelor din România, cu normă întreagă, cu un salariu mai mare decât salariul minim pe economie, iar în conformitate cu prevederile Codului Fiscal ar trebui să fiu scutit de contribuțiile sociale – CAS (art. 141 lit. b) și de contribuțiile de asigurări pentru șomaj (art. 189, al. 1, pct. 2).
    Aspectul cu scutirea a fost confirmat și de către cei de la ANAF, dar nimeni nu știe cum se completează Declarația 112 în acest caz în așa fel încât aceasta să fie validată, având în vedere că aceasta se completează doar în format electronic. Contabila firmei a tot încercat să completeze Declarația 112, pentru scutirea de la plata acestor contribuții, a solicitat și sprijinul celor de la ANAF, care i-au confirmat că beneficiez de scutire, dar nu i-au spus și cum să completeze declarația.
    Dacă are cineva o speță similară sau știe cum se procedează pentru rezolvarea acestei probleme, am rugămintea să mă sprijine ori să-mi spună cine mă poate ajuta în acest sens.
    Vă mulțumesc și vă doresc o seară plăcută în continuare.

    • Cristi
      October 30th, 2017 at 13:36 | #123

      În opinia ANAF scutirea de la art.141 litera b nu se acordă pentru salarii primite pentru funcții pentru care există obligativitatea cotizării la sistemul public de pensii.

  76. irina
    October 25th, 2017 at 13:49 | #124

    Buna ziua, va rog sa ma ajutati cu cateva indicatii.
    Multumesc anticipat.
    ANGAJATOR:
    * EROARE – Creanta 02 – Contributia individula de asigurari sociale retinuta de la asigurati (215) mai mare decat suma calculata (152) !
    * EROARE – Creanta 05 – Contributia de asigurari sociale datorata de angajator (782) mai mare decat suma calculata (+ 5) : 234!
    * ATENTIE – Creanta 06 … Contributia de accidente de munca datorata de angajator (4) diferita de suma calculata (3) !
    * ATENTIE – Creanta 07 … Contributia de sanatate datorata de asigurati (113) diferita de suma calculata (80) !
    * ATENTIE – Creanta 13 … Contributia de sanatate datorata de angajator (257) diferita de suma calculata (75) !
    * ATENTIE – Creanta 15 – Contributia pentru concedii si indemnizatii datorata de angajator (17) diferita de suma calculata (12) !
    * EROARE – Creanta 16 – Contributia individuala de asigurari pentru somaj retinuta de la asigurati (10) diferita de suma calculata (7) !
    * EROARE – Creanta 17 – Contributia de asigurari pentru somaj datorata de angajator (10) diferita de suma calculata (7) !
    * EROARE – Creanta 18 – Contributia angajatorilor la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale (5) diferita de suma calculata (4) !
    ASIGURATI:
    ASIGURAT 4:
    * EROARE – B.1. (1): Campul ore lucrate efectiv in luna eronat! B.1.6. Ore lucrate efectiv in luna nu poate depasi numarul de ore lucratoare in luna (S34)!
    * EROARE – B.1. (1): Ore suspendate in luna + Ore lucrate efectiv in luna > Numar zile lucratoare in luna * Ore norma zilnica contract (S35)!
    * EROARE – B.1. (1) – ERR daca Baza Contributie Individuala SOMAJ = 0 si Ore lucrate efectiv in luna > 0 (S38)!
    ASIGURAT 5:
    * EROARE – B.1. (1): Campul ore lucrate efectiv in luna eronat! B.1.6. Ore lucrate efectiv in luna nu poate depasi numarul de ore lucratoare in luna (S34)!
    * EROARE – B.1. (1): Ore suspendate in luna + Ore lucrate efectiv in luna > Numar zile lucratoare in luna * Ore norma zilnica contract (S35)!
    * EROARE – B.1. (1) – ERR daca Baza Contributie Individuala SOMAJ = 0 si Ore lucrate efectiv in luna > 0 (S38)!
    ASIGURAT 6:
    * EROARE – B.1. (1): Campul ore lucrate efectiv in luna eronat! B.1.6. Ore lucrate efectiv in luna nu poate depasi numarul de ore lucratoare in luna (S34)!
    * EROARE – B.1. (1): Ore suspendate in luna + Ore lucrate efectiv in luna > Numar zile lucratoare in luna * Ore norma zilnica contract (S35)!
    * EROARE – B.1. (1) – ERR daca Baza Contributie Individuala SOMAJ = 0 si Ore lucrate efectiv in luna > 0 (S38)!

    • Cristi
      October 30th, 2017 at 13:54 | #125

      Trebuie să procedați ca în acest articol.
      La salariații care nu au lucrat nici o oră, dar au venituri supuse impozitului – poate au plecat și le-ați plătit concediul de odihnă neefectuat, în luna respectivă nu se calculează șomaj nici pentru angajat nici pentru angajator.
      Aveți cel puțin un salariat la care nu calculați fondul de garantare a creanțelor. Corectați.

  77. Marian
    October 25th, 2017 at 20:28 | #126

    Buna seara

    Pana la 1 sept am avut contract 4 ore pe zi – functia de baza.
    Incepand cu 1 sept. ma incadrez la exceptii : am 2 ore/zi deoarece am mai incheiat un contract de 2 ore – ca functie de baza – la alta societate.
    Cum actualizez salariatul in SAGA – de la 4 la 2 ore/zi . Am inteles , pentru D112 , dar cum operez schimbarea nr. de ore/zi ? Multumesc.

    • Cristi
      October 30th, 2017 at 13:54 | #127

      În Fișiere-Salariați se poate seta și norma zilnică.

  78. Raluca Adascalitei
    November 7th, 2017 at 13:58 | #128

    buna ziua,

    va rog sa ma ajutati sa completez declaratia 112 pt un salariat pensionar militar si care ar trebui scutit de la plata CAS.
    va multumesc!

    • Cristi
      November 7th, 2017 at 16:43 | #129

      În SAGA alegeți “Fără” atât la CAS individuală cât și la CAS angajator. Și generați declarația. Se generează cu avertizări, dar nu cu erori.

  79. Maria
    November 8th, 2017 at 10:11 | #130

    Vă rog sa ma ajutati sa completez d 112.
    ANAF nu-mi valideaza D 112, primind mesajul:
    Eroare fatala de parsare: ‘Element type “angajator” must be followed by either attribute specifications, “>” or
    “/>”.’
    Ce ar trebui sa scriu? Eu am scris: Angajator, ca si până acum, dar cum nu-mi mai valideaza declaratia.
    Va multumesc din sufket!

    • Cristi
      November 9th, 2017 at 10:15 | #131

      Să refaceți actualizarea programului pentru că era o eroare în PDF-ul de la ANAF, eroare pe care ANAF a corectat-o ieri postând un nou formular care a și fost introdus în program.

  80. Sanda
    November 9th, 2017 at 13:15 | #132

    Buna ziua. Va rog sa ma ajutati. ANAF-ul nu imi da voie sa validez si sa creez PDF, imi da eroare la validare, su creaza PDF si nu pot nici semna.
    Va multumesc

    • Cristi
      November 9th, 2017 at 18:01 | #133

      Consultați fișierul Erori și avertizări rezultat la validare apoi corectați erorile din document.

  81. Sanda
    November 10th, 2017 at 10:03 | #134

    cand validez declaratia imi apare atentionare de diferenta la sanatate care provine de la angajatii care cu timp partial de munca care sunt angajati si la alt angajator. Am bifat casuta cu baza contributiei egala cu salarul.
    Aceiasi situatie a fost si luna trecuta si mi-a acceptat atunci declaratia.

  82. Nelu
    November 12th, 2017 at 06:27 | #135

    Pe declaratia veche cei care beneficiau de venit din cadrul CAR-ului se incadrau in sectiunea C punctul 18,(18-Persoane care realizează venituri din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului civi) , in actuala declaratie acest punct nu mai exista,in nici o sectiune nu gasesc incadrarea persoanelor care beneficiaza de venit de la CAR.

    • Cristi
      November 21st, 2017 at 14:52 | #136

      Veniturile realizate în baza unor contracte civile nu se mai declară prin D112 de aproape ani.

  83. Otilia
    November 16th, 2017 at 16:11 | #137

    Buna Cristi,

    Din noul formular D112 a “disparut” din cartusul C categoria 3-Pensionari peste limită (declaraţi de CNPAS şi alte case de pensii). Imi poti spune te rog in ce ordin/instructiune/etc.pot citi unde sa ii asimilez conform noilor categorii aparute in D112?
    Multumesc !!

    • Cristi
      November 21st, 2017 at 14:43 | #138

      Nu înțeleg ce situație ați putea avea pentru a-i declara în secțiunea C pe vechiul punct 3. Plătitorul de venit este CNPAS ori o casă de pensii?

  84. Dan
    November 20th, 2017 at 09:09 | #139

    E a doua luna de cand ma ocup cu D112 si nu inteleg prea multe, dar ma straduiesc. Aveti o sugestie scurta despre cum as putea sa elimin atentionarea de mai jos?
    A: validari globale
    Contributie CAS – angajator – mod de calcul eronat
    atentionare regula: A37: C1_T3 (1311824) = C1_T3 calculat cf. regulii (1314013)

    • Cristi
      November 21st, 2017 at 14:49 | #140

      Nu puteți scăpa de atenționările acestea. Cel puțin anul acesta.

  85. Paul
    November 21st, 2017 at 11:06 | #141

    Paul :
    @Cristi
    Se face rectificativa la D112 pentru intervalul 01.01.2016 pana in prezent iar la ultima D112 se face compensarea sumelor care trebuie restituite vs cele care trebuie virate.

    Mesajul este pentru Dinu OLAHUT

  86. Paul
    November 21st, 2017 at 11:09 | #142

    @Cristi
    Data publicarii spetei pe site-ul ANAF:20.04.2017

    Se datoreaza contributii de asigurari sociale pentru veniturile din salarii realizate de catre pensionarii militari angajati cu contract de munca?

    Potrivit Codului fiscal, se exceptează de la plata contribuţiilor de asigurări sociale veniturile din salarii şi asimilate salariilor realizate de persoanele fizice asigurate în sisteme proprii de asigurări sociale, precum şi de către persoanele care au calitatea de pensionari ai acestor sisteme, care nu au obligaţia asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii.

    Conform Legii privind pensiile militare de stat, dreptul la pensii şi asigurări sociale pentru militari, poliţişti şi funcţionari publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare este garantat de stat şi se exercită, prin sistemul pensiilor militare de stat şi alte drepturi de asigurări sociale din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi securităţii naţionale.

    Ca urmare, veniturile din salarii realizate de catre pensionarii militari angajati cu contract de munca sunt exceptate de la plata contributiilor de asigurari sociale

    Baza legala:

    Legea nr 227 / 2015 articolul 141 lit. b
    Legea nr 223 / 2015 articolul 1

  87. Paul
    November 21st, 2017 at 13:01 | #143

    A fost modificata D112 si acum se pot face completari, pentru scutirea de la plata acestor contribuții CAS (art. 141 lit. b) / Legea nr 227/2015

  88. mirela
    November 22nd, 2017 at 09:59 | #144

    buna , ptr statul lunii oct 2017 am 2salariati care au absente nemotivate , unul cu contract cu norma intreaga (12ore absente) iar celalat cu norma partiala cu salariu brut de 550lei(fara alt contract de munca) .Absentele nemotivate nu le-am declarat in revisal .Am introdus la detalii nr de ore absente dar saga imi calculeaza cas si cass la sal realizat nu la salariu minim pe economie .Este corect sau gresesc undeva ?

    • Cristi
      November 22nd, 2017 at 18:51 | #145

      Dacă sunt operate doar în detalii la ore absente și nu au bifă pusă în panoul de detalii la opțiunea “Baza calcul contribuții egală cu salariul” se va calcula CASS la un salariu minim.

  89. Otilia
    November 22nd, 2017 at 16:43 | #146

    @Cristi
    Este cazul Casei de pensii a avocatilor: pentru pensiile peste 2000 lei, se plateste si declara impozit. In afara de D100 care nu permite declararea nominala a impozitului platit, mai exista alta varianta prin intermediul D112 in noul format?
    Intrebare suplimentara: cunoasteti baza legislativa conform careia pentru consilierii alesi in cadrul organismelor profesionale noul format al D112 impune si plata somajului pe langa sanatate si impozit? Pana acum nu plateam somaj….
    Multumesc mult,
    Otilia

    • Cristi
      November 22nd, 2017 at 19:07 | #147

      Înțeleg că e un salariat al unui avocat sau asigurat în sistem propriu de asigurări? Dacă da și are contract de muncă, un singur contract de muncă la acel angajator, atunci se declară în secțiunea A și se alege la tip salariat opțiunea 8.Persoane care realizează venituri din activități dependente, asigurate în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu au obligația asigurării în sistemul public de pensii potrivit legii.
      Vedeți art.187 CF. Situația dvs nu se regăsește la art.189 CF.
      O sinteză a ce se datorează pe tipuri de salariați – găsiți la anexa 5 din ordinul 1024/1582/934/2017.

  90. Nicoleta
    November 22nd, 2017 at 20:42 | #148

    Buna seara,

    Am un SRL-D, si un salariat cu timp partial si nu are contract in alta parte. Imi apare o eroare pe D112 si nu stiu cum sa o rezolv, am ales fara contributii la CAS, are bifele puse corect pe stat imi calculeaza corect 1450 x 5,2%= 75, iar pe declaratie imi apare eroarea gresesc undeva si nu stiu unde? Sau asa apare in cazul meu.

    ATENTIE
    ANGAJATOR:
    * ATENTIE – Creanta 13 … Contributia de sanatate datorata de angajator (75) diferita de suma calculata (19) !
    ASIGURATI:

  91. Nicoleta
    November 22nd, 2017 at 20:53 | #149

    Am rezolvat nu dadeam actualizare creante.

  92. Ana
    November 24th, 2017 at 10:41 | #150

    Buna ziua!La o societate cooperativa de gradul unu avem 3 salariati cu timp partial de munca.Membrii cooperatori in cauza au incheiate conventii civile de munca(specifice cooperatiei conform legii 1/2005)care sunt asemanatoare contractelor de munca .Cum inregistrez acesti salariati in declaratia anaf ultima versiune din 08.11.2017 astfel incat sa le fie calculate datoriile la buget, la venitul realizat si nu la salarul minim pe economie.Mentionez ca avem raspuns din partea finantelor ca datoriile la buget sa fie calculate la venitul realizat care este mai mic decat salarul minim pe economie.Membrii cooperatori in cauza sunt salariati cu timp partial si functia de baza este la societatea cooperativa.Va multumesc!

  93. Bea
    November 24th, 2017 at 11:01 | #152

    te rog ajutati :(

    Au fost identificate următoarele ERORI:
    E: asigurat (1) [idAsig = 1] sectiune asiguratA (1)
    eroare atribut: A_20: atribut necunoscut (‘A_20′) in
    namespace=’mfp:anaf:dgti:declaratie_unica:declaratie:v2’
    E: asigurat (2) [idAsig = 2] sectiune asiguratA (1)
    eroare atribut: A_20: atribut necunoscut (‘A_20′) in
    namespace=’mfp:anaf:dgti:declaratie_unica:declaratie:v2’
    E: asigurat (3) [idAsig = 3] sectiune asiguratA (1)
    eroare atribut: A_20: atribut necunoscut (‘A_20′) in
    namespace=’mfp:anaf:dgti:declaratie_unica:declaratie:v2’

    • Cristi
      November 28th, 2017 at 14:19 | #153

      Trebui să actualizați programul SAGA.

  94. Otilia
    November 24th, 2017 at 14:25 | #154

    @Cristi
    Multumesc Cristi !!!
    Ref.avocati, am efectiv avocati pensionati, carora le platesc pensii din sistemul propriu (propria lor casa de pensii) si pentru care trebuie cumva sa declar impozitul retinut pentru pensiile ce depasesc 2000 lei.

  95. ONITA GABRIELA
    November 24th, 2017 at 19:57 | #155

    Buna ziua,
    va rog sa ma ajutati cu setarile pentru un contract part time cu 2 ore pentru un student pana in 26 ani. Nu ma descurc in ecranul salariati nicicum. stiu ca nu se plateste cas si cass dar nu ma descurc cu bifarile care trebuiesc facute. Va multumesc!

    • Cristi
      November 28th, 2017 at 14:21 | #156

      Puneți bifă la opțiunea “Baza contrib.egală cu salariul” așa cum vedeți în imaginea din articol. Aceste situații sunt excepții și scrie clar ce trebuie să faceți pentru acele excepții.

  96. Stanescu ELENA
    November 25th, 2017 at 13:34 | #157

    Buna ziua.Salariat cu 2 ore/zi salariu de 363roni.Am platit 372 lei conf.dcl 112.Este corect sau nu?

  97. Stanescu ELENA
    November 25th, 2017 at 13:37 | #158

    Poate trebuia sa precizez ca salariatul a lucrat toata luna,cate 2 ore pe zi.Multumesc.

    • Cristi
      November 28th, 2017 at 14:22 | #159

      Habar nu am dacă este sau nu corect. Dumnevoastră trebuie să știți asta.

  98. tudor
    November 25th, 2017 at 21:16 | #160

    buna seara,
    am o eroare fatala la una din societati de tipul:
    F: validari globale
    Eroare de parsare: ‘The reference to entity “T” must end with the ‘;’ delimiter.’

    Am depus la alte doua societati D112 fara erori doar cu atentionarile cunoscute.
    Gresesc undeva sau ce se intampla?

    Multumesc celor ce inca mai sunt la ora aceasta on-line si ma pot ajuta.

    • Cristi
      November 28th, 2017 at 14:23 | #161

      Aveți semnul & în denumirea societății, semn pe care ANAF a decis că nu-l mai permite în denumire începând cu acest pdf. De ce a făcut asta e bine să-i întrebați direct.

  99. Dan Chiriac
    November 28th, 2017 at 14:18 | #162

    Buna ziua.
    Am si eu o problema legata de completarea D112 pe luna octombrie. Imi da eroarea cu baza individuala contributie somaj care trebuie sa fie 0 (zero), la toate persoanele introduse, indiferent de calitatea lor de pensionar sau nu. Ce este eronat in completare? De ce da astfel de eroare, desi modul de completare este cel corect?

    • Cristi
      November 28th, 2017 at 14:31 | #163

      Fie tip salariat nu e setat corect, fie e unul la care nu se calculează șomaj.

  100. Dan Chiriac
    November 28th, 2017 at 14:45 | #164

    Nu am precizat ca introduc datele direct pe formularul A de la ANAF.

  101. aura
    December 5th, 2017 at 13:26 | #165

    Buna ziua.
    Puteti sa imi spuneti va rog care este modul de operare in cazul somajului tehnic pentru incadrarea la exceptii de la plata CAS si CASS angajator? ? multumesc

    • Cristi
      December 11th, 2017 at 21:11 | #166

      Intrați în Operații – State salarii, adăugați luna pentru care generați statul de salarii. Apăsați butonul “Concedii”, selectați pagina “Concedii odihnă/suspendări…” și operați la fiecare salariat aflat în această situație șomajul tehnic apăsând “Adaug” și selectând din listă opțiunea corespunzătoare apoi introducând perioada de șomaj tehnic.

  102. Stanescu ELENA
    December 9th, 2017 at 11:09 | #167

    @Cristi
    Multumesc.Este corect.

  103. Ciontu Camelia
    December 11th, 2017 at 14:35 | #168

    Buna ziua.
    Am si eu o problema. Am infiintat un II si lucrez de putina vreme in SAGA PS. Am contracte de arendare si trebuie generata declaratia 112 cu impozitul pe venit si CASS retinute la arendatori. Ei… aici nu imi iese. Am facut intrari la Furnizori, am facturat … Cum se genereaza declaratia 112?
    Multumesc…

    • Cristi
      December 11th, 2017 at 21:16 | #169

      Intrați la Operații – State salarii și dați adaug, selectați luna pentru care generați D112, chiar dacă nu aveți salariați și generați D112.

  104. diana
    December 13th, 2017 at 18:33 | #170

    pana la declaratia din octombrie am putut sa depun declaratia 112 pentru contract cu timp partial cu atentionari. Decl la luna noiembrie nu mai reusesc sa o validez (am contract timp partial student de 21 ani). multumesc

    • Cristi
      December 14th, 2017 at 20:44 | #171

      Dacă procedați ca în articol nu are cum să vă dea eroare.

  105. Ioana
    December 14th, 2017 at 22:16 | #172

    Buna seara, am depus decl 112 si la recipisa imi da urmatoarea eroare :”Fisierul depus nu este un document valid – Fisier completat eronat sau fisier alterat. Campul ‘CIFS’ este nul”
    Va rog imi spuneti ce am de facut ? Multumesc

  106. Mihnea
    December 18th, 2017 at 22:03 | #174

    Buna seara,

    Cum se rezolva aceasta eroare ?

    E: asigurat(1)[idAsig=1]
    eroare regula: S122.2: Tipul de asigurati din sectiunea E3 nu corespunde cu tipul de asigurati declarati in sectiunile A,B,C

    • Cristi
      December 20th, 2017 at 11:25 | #175

      La prima persoană din listă care se pare că nu e salariat cu contract de muncă trebuie selectat tipul de asigurat în pagina detalii din SAGA înainte de a genera D112. Se apasă actualizare date în declarație.
      Dacă mesajul persistă atunci tipul de la secțiunea A rândul 1 trebuie să se regăsească și la secțiunea E3 rândul 2. Modificați-l manual.

  107. Elisabeta
    December 19th, 2017 at 16:38 | #176

    Buna seara. Declaratia 112 da eroare. Nu se ataseaza xml. Ce facem? Va multumesc.

    • Cristi
      December 20th, 2017 at 11:25 | #177

      Să corectați erorile ce nu permit generarea XML.

  108. SIMONA
    December 21st, 2017 at 21:53 | #178

    Va rog sa ma ajutati – nu stiu ce anume gresesc
    Au fost identificate urmatoarele ERORI:
    E: angajator (1)
    eroare regula: R_MULTI_INIT: A mai fost depusa o declaratie initiala valida pentru aceeasi perioada
    E: asigurat (1) [idAsig = 1]
    eroare regula: S122.2: Tipul de asigurati din sectiunea E3 nu corespunde cu tipurile de asigurati declarati in
    sectiunile A, B si C
    ATENÞIONARI:
    A: validari globale
    Contributie CAS – angajator – mod de calcul eronat
    atentionare regula: A37: C1_T3 (97) = C1_T3 calculat cf. regulii (303)
    A: validari globale
    Creanta 13. Contributia de sanatate datorata de angajator difera de suma calculata
    atentionare regula: A21.13: (pt. codOblig=431) suma introdusa (32) = suma calculata conform regulii (100)

    • Cristi
      December 27th, 2017 at 16:23 | #179

      Ați depus deja o declarație validă pentru perioada pentru care acum mai depuneți încă una. Nu se pot depune două declarații inițiale, valide, pentru aceiași perioadă.
      Erorile provin de la faptul că aveți și alte tipuri de persoane decât salariați și pentru acele tipuri trebuie să alegeți tipul corect în panoul de detalii din ecranul salariați.
      Eroarea de la CAS vine de la faptul că nu ați modificat sumele de la C.1.

  109. Diana Goicov
    December 21st, 2017 at 21:56 | #180

    Am facut tot ce s-a scris mai sus pt. a obtine o d112 valida(am un angajat cu 2 ore,dar are norma de baza in alta parte,am bifat in SAGA ca baza contrib.=cu salar) dar la depunere d112 am primit urmatoarele erori si atentionari.Ce fac acum,depun rectificativa sau initiala si cum o fac?

    Au fost identificate următoarele ERORI:
    E: asigurat (1) [idAsig = 1] sectiune asiguratE3 (1)
    eroare atribut: E3_2: atributul trebuie sa existe
    E: asigurat (1) [idAsig = 1] sectiune asiguratE3 (1)
    Tipul asiguratului nu corespunde cu sectiunea
    eroare regula: S123: Pentru E3_1 (A), nu se admite E3_2=’lipsa’
    E: asigurat (1) [idAsig = 1]
    eroare regula: S122.2: Tipul de asigurati din sectiunea E3 nu corespunde cu tipurile de asigurati declarati in
    sectiunile A, B si C
    ATENŢIONĂRI:
    A: validari globale
    Contributie CAS – angajator – mod de calcul eronat
    atentionare regula: A37: C1_T3 (1160) = C1_T3 calculat cf. regulii (1310)
    A: validari globale
    Creanta 13. Contributia de sanatate datorata de angajator difera de suma calculata
    atentionare regula: A21.13: (pt. codOblig=431) suma introdusa (382) = suma calculata conform regulii
    (431)

  110. PAUL
    January 9th, 2018 at 23:20 | #182

    Am intrat in 2018. Pensionarii pt. limita de varsta, cu C.I.M. si timp partial de lucru (4 ore), cu sal 1020, mai intra la exceptii ? CAS si CASS se calculeaza la 1020 lei sau la 1900 lei ?

    • Cristi
      January 10th, 2018 at 16:53 | #183

      Da, intră la excepții. Regulile sunt aceleași de anul trecut.

  111. January 24th, 2018 at 14:13 | #184

    Multumim!

  112. ioana
    February 13th, 2018 at 15:33 | #185

    Buna ziua!
    As dori sa stiu ce trebuie sa fac pt ca la un angajat cu 2 ore (unic loc de munca) sa mi se calculeze CAS si CASS la salariul minim pe economie, in cazul in care acesta a avut cfs in decembrie (fara suspendare Revisal). Programul imi socoteste la brut. Mentionez ca nu e bifata optiunea baza contributii egala cu salariul.
    Multumesc!

    • Cristi
      February 13th, 2018 at 19:47 | #186

      Vă calculează la brut dacă brutul este mai mare decât salariul minim.

  113. cristina
    February 15th, 2018 at 15:34 | #187

    buna ziua, am urmatoarea situatie

    1angajat :

    pana n 14 februarie 2018 a fost in concediu medical

    Pe 15 febr 2018 se maj sal la 1.900lei

    Din 16 febr 2018 este in concediu odihna

    in saga cum pot inregistra majorarea in mijlocul lunii ?

    va multumesc

    • Cristi
      February 15th, 2018 at 19:39 | #188

      Modificați salariul în fișiere-salariați.

  114. Dan Tudor
    February 17th, 2018 at 06:22 | #189

    Buna dimineata,

    Apare eroarea obisnuita:

    Creanta 02. Contributia individula de asigurari sociale retinuta de la asigurati diferita de suma calculata eroare regula: A21.2: (pt. codOblig=412) suma introdusa (2019) = suma calculata conform regulii (2375),

    datorita unui angajat cu norma partiala 2 ore/zi, salariu 475 lei, dar care intra la exceptii. Cum se rezolva eroarea care apare la depunerea D112 pentru luna ianuarie 2018, respectiv unde se poate umbla in pdf?

    Multumesc!

  115. TRAIAN
    February 19th, 2018 at 12:27 | #191

    CORECTEZ :CE INSEAMNA: EROARE ATRIBUT E3_18, ATRIBUTUL TRABUIE SA EXISTE?

    • Cristi
      February 19th, 2018 at 14:24 | #192

      Aveți venit scutit de impozit conform art.60 din codul fiscal și acesta nu este completat. Adică rândul 16 din secțiunea E3 a salariaților.

  116. Dumitru Mihaela
    February 22nd, 2018 at 13:57 | #193

    Buna ziua!
    In D112 pt ian 2018, salaritii cu timp partial au fost evidentiati in sectiunea B, cu precizarea “in afara functiei de baza”, pt ca realizeaza mai mult de 1900 lei brut la alti angajatori.
    Am depus D112 pt ianuarie 2018, am trecut 25% CAS la valoare CIM-ului partial. D112 a fost validata, a fost depusa pe e-guvernare, dar recipisa contine atentionari exact pentru salariatii cu timp partial, dar care au CIM intreg si mai mare de 1900 la alti angajatori.
    Pana in decembrie pensionarii limita de varsta si salariatii care realizau sal minim la alt angajator figurau la exceptii, iar recipisa nu mai afisa atentionari.
    In 2018 se mentin aceste exceptii? Din Art 146 asa inteleg, dar atunci de ce D112 afiseaza atentionari?
    Va multumesc anticipat pt raspunsuri.

    • Cristi
      February 23rd, 2018 at 20:03 | #194

      Nu se declarau în B ci în A. Și se modifica C1.
      Atenționările sunt normale. Întrebați la ANAF de ce au ales să procedeze așa.

  117. Anca Stanoiu
    March 12th, 2018 at 12:55 | #195

    Buna ziua,

    As vrea sa intreb in cazul unui angajat cu timp partial de munca, al carui venit salarial este 475 lei dar caruia i se calculeaza contributille la salariul minim de 1900 ce va fi transmis ca venit in declaratia 112 pentru Casa de Pensii venitul sau real sau baza de impozitare?

    Va multumesc anticipat.

    • Cristi
      March 13th, 2018 at 12:27 | #196

      Probabil 1900.

  118. Ramona
    March 28th, 2018 at 15:00 | #197

    Buna ziua,

    La declaratia 112, la validare nu sunt erori sau atentionari, dar dupa transmiterea declaratiei pe portalul Anaf-ului, primesc mesajul ERORI: eroare regula: A154: daca E4_aj_nr (1)>0 sau E4_aj_suma (2081)>0 atunci cif trebuie sa fie cifAJOFM.
    Mentionez faptul ca am acordat ajutor de inmormantare unui angajat. Unde mai trebuie sa completez pt. a putea trimite declaratia fara erori. Am completat la rubrica Ajutoare de deces si la sectiunea G, certificatul de deces
    Multumesc frumos!!

    • Cristi
      March 29th, 2018 at 10:31 | #198

      Ați completat datele salariatului în secțiunea C pe un tip specific șomerilor. Altfel mesajul de eroare nu se justifică.

  119. Ramona
    March 30th, 2018 at 09:21 | #199

    Am verificat: nu este completat cu datele angajatului in sectiunea C. In continuare imi da aceeasi eroare

    eroare regula: A154: daca E4_aj_nr (1) > 0 sau E4_aj_suma (2081) > 0 atunci cif trebuie sa fie cifAJOFM
    Cred ca, undeva, pe declaratie, unde cere cif, trebuie sa fie scris: AJOFM. Nu gasesc unde sa completez AJOFM.
    Va multumesc!

    • Cristi
      March 31st, 2018 at 11:47 | #200

      Ce tip este la salariat?

  120. Ramona
    April 3rd, 2018 at 09:10 | #201

    Tip asigurat dpdv contract de munca 1-Salariat, norma intreaga

    • Cristi
      April 3rd, 2018 at 13:23 | #202

      Atunci cel mai indicat este să trimiteți o salvare a bazei de date la SAGA și declarația depusă împreună cu recipisa cu erori, pentru a se verifica pe date concrete, pentru că în mod logic nu ar avea de să vă dea eroare.

  121. April 19th, 2018 at 21:29 | #203

    Buna seara,

    Pentru Declaratia 112 am urmatoarea eroare: EROARE – B.1. (1) – B.1.1. (1): B.1.1.8. trebuie sa fie 0 (S45)!
    Salariatul in cauza are certificat de revolutionar fiind astfel asigurat dar fara plata contributiei de sanatate, in cazul unui salariu egal cu salariul minim pe economie.
    Nu regasesc acest rand B.1.1.8!
    Orice sfat este binevenit! Multumesc anticipat!

    • Cristi
      April 20th, 2018 at 11:49 | #204

      Întrebați la ANAF cum se completează D112 pentru cazurile în care persoana nu datorează CASS.

  122. neli
    April 25th, 2018 at 14:51 | #205

    Buna ziua! O angajata cu 2 h/zi program de marti pana sambata, duminica si luni – zile de odihna. Cum fac pontajul? De exemplu, norma de ore lucrate in martie e de 44 ore, daca pontez de marti pana sambata cu 2 h/zi, reies 46 de ore lucrate, mai mare decat norma. Ceea ce nu e ok! Ce pot sa fac ca sa fie corect?

    • Cristi
      May 3rd, 2018 at 18:39 | #206

      Nu știu să vă răspund, iar ITM evită să dea răspuns pe o astfel de speță. Ei consideră că timpul lunar este suma zilelor legal lucrătoare – adică de luni până vineri, chiar dacă legea permite pontarea sau stabilirea timpului lucrat și săptămânal. Eu aș cere punctul de vedere al ITM. Încă o dată.

  123. Lia
    May 22nd, 2018 at 17:30 | #207

    Buna ziua. Am descarcat versiunea C.3.0.501 la care se spune ca s-a actualizat D112. Problema este ca desi am operat exact ca in versiunile anterioare, versiuni la care nu am avut probleme, acum recipisa imi da eroare (nu atentionare) la contributia de ASIGURARI SOCIALE si atentionare doar la contributia de SANATATE. In concluzie nu pot transmite D112 pentru ca recipisa apare cu “erori de validare” din cauza acestei erori. Va multumesc anticipat pentru respunsul pe care mi-l veti da.

  124. ignat
    June 4th, 2018 at 08:39 | #209

    Buna ziua! O angajata cu 4 h/zi salar 1000 mai are un CM cu 4h/ZI la alta unitate cu salar de 1500 ,per total depaseste minimul pe economie .Contributiile le platesc la salariul de incadrare 1000.Problema este ca din luna iunie pana in septembrie dincolo intra in CFS ,eu cum voi plati pentru aceasta perioada contributiile .Multumesc frumos !

    • Cristi
      June 12th, 2018 at 18:44 | #210

      La minim pe economie. Salariata este obligată să depună lunar o declarație din care să rezulte că are venituri cumulate de cel puțin 1900 lei. În situația dată nu are cum să depună acea declarație.

  125. Mariana
    June 12th, 2018 at 19:59 | #211

    Buna,
    Am salariati care sunt pontati in CFP toata luna (februarie si martie de ex.) iar apoi in luna urmatoare sunt prezenti toata luna….la Casa de Sanatate figureaza ca neasigurati si spun ca trebuiesc reactivati…cum este corect sa ii operez in SAGA pentru D112 si pentru a nu ii mai dezactiva la sanatate?

    • Cristi
      June 13th, 2018 at 15:50 | #212

      Operați CFP în ecranul de concedii.
      Dacă suspendarea pentru CFP este pe o perioadă care cuprinde 2 luni în declarație se va completa data ieșirii din categoria de asigurat cu data la care intră în CFP și în luna în care revine și doar în acea lună la data intrării în categoria de asigurat data de la care revine.

  126. Lia
    July 11th, 2018 at 06:53 | #213

    Am un salariat care a lucrat in luna mai 11 zile iar in luna iunie vine cu un certificat de concediu medical cod 01 pentru perioada 26.06.2018-30.06.2018 si mai vine si cu altul in continuare in luna iulie 2018. Avand in vedere ca in ultimile 12 luni nu a realizat venituri supuse contributiei pentru concedii si indemnizatii, trebuie sa-i platesc concediul medical? Programul SAGA imi calculeaza venituri in urma celor 11 zile lucrate in luna mai 2018. Este corect?

    • Cristi
      July 11th, 2018 at 13:36 | #214

      Nu. Nu are dreptul la concediu medical indemnizat dacă nu are cel puțin o lună lucrată (stagiu de cotizare) în ultimele 12 luni dacă e acordat în iunie.
      Operați o suspendare pentru acest caz.

  127. Loredana
    August 27th, 2018 at 09:06 | #215

    Am un salariat care are 4 zile de absente nemotivate la inceputul lunii, apoi inceteaza contractul de munca. Am operat acest lucru in panoul Salariati- Detalii, insa la validarea D112 imi da eroarea * EROARE – A.9. Baza Indemnizatie SOMAJ = 0 si A.5. Ore lucrate efectiv in luna > 0 (S22)! Ce anume este gresit sau ce ar trebui sa modific? Multumesc!

    • Cristi
      September 13th, 2018 at 12:48 | #216

      Puneți-l neasigurat la șomaj în D112. În mod normal o face programul automat.

  128. Alina
    September 26th, 2018 at 10:48 | #217

    Buna ziua,

    Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea situatie:
    – angajata cu contract cu functie de baza de 8h/zi suspendat pentru concediu ingrijirea copilului;
    – aceeasi persoana mai are 2 contracte part time active la o alta firma: unul 2 h/zi si unul 8h/luna (nu realizeaza venituri mai mari decat 1250 lei*3 pe an, o sa-si ia CFS cateva luni).
    Va rog sa-mi spuneti daca se plateste CASS si daca CAS si CASS se platesc in acest caz la salariu realizat sau la minim pe economie, avand in vedere contractul cu functia de baza suspendat CIC.
    La calculul plafonului de 3750 lei sa ia in considerare salariul net?

    Multumesc!

    • Cristi
      September 28th, 2018 at 16:55 | #218

      Plafonul e dat de venitul brut nu net.
      Se plătește CASS și CAS la realizat.

  129. Corina
    October 1st, 2018 at 08:49 | #219

    Buna ziua, va rog daca se poate sa ma ajutati cu urmatoarea problema:in cazul suspendarii unui contract, unde se trece in D112 data incepere suspendare si apoi data incetare suspendare?
    Am un salariat care in oct.2017 a fost toata luna in suspendare, am depus D112 la acel moment si a fost in regula (apare ore suspendate in luna 176) .Acum salariatul apare neasigurat la Casa de sanatate si au spus sa fac rectificativa la D112 si ca trebuie sa trec data incetarii suspendarii pe fiecare D112.
    Am eliberat o adeverinta conf. Ordin 903/2007 prin care atestam ca este salariatul nostru si ca s-au retinut si virat contributiile.Dar cei de la Casa au respins-o.
    Va intreb: oare daca depun D112 curenta.cea aferenta lunii septembrie 2018 si trec data incetarii suspendarii, mai este nevoie sa depun rectificativa ?
    Si daca totusi trebuie rectificativa, la ce luna fac rectificativa daca salariatul a revenit la serviciu cu 01.11.2018? la noiembrie 2017?
    multumesc frumos.

  130. Corina
    October 1st, 2018 at 09:33 | #220

    multumesc, am gasit aceasta explicatie, la CASA de Sanatate Sibiu, asa ca o atasez , poate mai are cineva nevoie.

    în luna de raportare în care persoanele mai sus menţionate îşi întrerup activitatea pentru a intra în concediu fără plată sau în concediu pentru creştere copil, este necerară completarea de către angajator în caseta ,,data intrării în categoria de asigurat” a datei la care aceste persoane au început activitatea la acest angajator. Totodată, în caseta ,,data ieşirii din categoria de asigurat” este necesară completarea datei ultimei zile de activitate la acest angajator, înainte de intrarea asiguratului în concediu fără plată sau în concediu pentru creştere copil;
    la revenirea persoanelor salariate din concediu fără plată sau din concediu pentru creştere copil, în luna revenirii din concediu, este necesară completarea de către angajator în caseta ,,data intrării în categoria de asigurat” a datei la care această persoană şi-a reluat activitatea, iar caseta ,,data ieşirii din categoria de asigurat” nu se va completa de către angajator decât în luna de raportare în care salariatul îşi încetează activitatea la angajator.

    Am totusi o intrebare: salariatul a avut si in anul 2016 o luna contractul suspendat. In acest caz la data intrare in categoria de asigurat trec data revenirii din 2016 si nu data de la care este el angajat in unitate?
    Multumesc .

    • Cristi
      October 9th, 2018 at 12:00 | #221

      Programul completează data ieșirii din categoria de asigurat, dacă salariatul a avut concediu fără plată sau suspendare operate în ecranul de concedii.
      La fel, doar în luna în care revine din suspendare, programul pune la data intrării data revenirii din suspendare. Ulterior acelei luni, la data intrării în categoria de asigurat se va completa data contractului.
      Nu va completa aceste date dacă intrarea și revenirea din suspendare sunt în aceiași lună.

  131. Corina
    November 8th, 2018 at 20:08 | #222

    Buna seara. Va rog să mă ajutați la următoarea speță: salariat în concediu medical din 2017 până în 31 octombrie.2018. In 1 .11.2018 are încetare contract și pensionare invaliditate gradul.2. Cum procedez cu zile concediu odihna rămase neefectuate? Neavând nici o zi lucrata D11
    2 da eroare.Cineva imi sugera să plătesc cu disp.de plata prin casierie și sa nu mai fac rețineri!?Aveți vreo idee? Mulțumesc.

    • Cristi
      November 12th, 2018 at 11:19 | #223

      Nu dă eroare dacă alegeți neasigurat la șomaj.

  1. No trackbacks yet.