D101 și D100 modificate

06 Jan 2015 | Legislatie | 14 comentarii98 vizualizari

atentie7ANAF a modificat prin Ordinul 4024/2014 declarațiile 101 și 100. Formularele PDF cu noile formate nu au apărut.

În esență D101 este aproape la fel cu din anii anteriori modificările fiind generate de veniturile din dividende ce sunt detaliate acum, introducerea a două tipuri de venituri neimpozabile, modificarea bazei legale a scutirii de impozit, defalcarea sumelor din sponsorizări și mecenat în două categorii – provenite din ani anteriori și din anul curent.

Termenul de depunere este 25 martie. pentru ONG și cei care obțin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice și a cartofului, pomicultură și viticultură, termenul este 25 februarie. Acesta este și termenul limită de plată a impozitului.

D100 are modificări legate de completarea cu unele impozite și taxe noi. Nu afectează marea majoritate a firmelor.

Vă repet: formulare PDF nu au apărut încă așa că nici în SAGA nu sunt introduse. Odată ce vor apărea se vor introduce.

Tot pe final de an, ANAF a mai publicat un ordin ce prelungește până la 31/12/2016 perioada în care nu se declară în D394 bonurile fiscale ce îndeplinesc criteriile unei facturi simplificate și un ordin ce modifică formularul 230.

14 comentarii

  1. Buna tuturor, am o intrebare :
    O firma din Romania , platitoare de tva, neinregistrata in ROI, doreste achizitionarea unei masini second hand in val de 5000 eur din Germania dintr-un parc auto.Care sunt demersuririle si tratarii tva-ul aferent acestei achizitii?Multumesc pentru opinii.

    1. Nu trebuie să facă nimic. Doar dacă valoarea achiziției va depăși 34000 lei sau acest plafon al achizițiilor intracomunitare este depășit într-un an fiscal societatea ar avea obligația înregistrăii în scopuri de TVA pentru AIC anterior efectuării achiziție (conform art.153^1 CF)i și, concomitent, în ROI. Abia în situația înregistrării se va depune D301 și D390 pentru achiziție și se va achita TVA în România pentru acele achiziții.

  2. buna ziua!
    Va rog sa mi dati un sfat , tin contabilitatea la 2 I.I.-uri si un srl , am studii economice dar atat.Cum as putea plati la ANAF impozit pt banii incasati ca sa pot fi corecta din punct de vedere fiscal?

    1. Fie obțineți o autorizație ca PFA, fie întocmiți un contract de muncă în fiecare loc de exercitare a activității (chiar și cu timp parțial), fie deveniți membru CECCAR (contabil autorizat). În niciuna dintre aceste situații nu veți putea organiza contabilitatea societăților comerciale și nici nu veți putea întocmi și semna situațiile lor financiare. Veți putea întocmi lucrări de contabilitate pentru persoane juridice până la nivel de balanță.

  3. Daca incerc sa obtin o autorizatie ca PFA care ar fi codul CAEN pe care trebuie sa l solicit de la ORC?Situatiile financiare in acest caz cine le poate semna?Multumesc din suflet pentru raspuns!Cu respect,C.Nechita

  4. @nechita cristina
    Buna Cristina. Codul CAEN pentru servicii de consultanta, fie ca sunt organizate sub forma unui SRL sau orice alta forma PFA, II, CI (aici trebuie sa ai studii de specialitate, deci membru CECCAR) este 7490. Situatiile financiare pot fi semnate conform Legii contabilitatii, doar de experti contabili membrii CECCAR.

  5. @Roxana Dumitrescu
    Am o rectificare: situațiile financiare pot fi întocmite de persoană angajată în cadrul firmei (economist, absolvent de studii economice superioare) pe post de contabil șef, director economic sau funcție similară cu împuternicire scrisă ori de experți contabili membri CECCAR. Nu exclusiv de către membrii CECCAR așa cum reiese din ceea ce scrieți.
    Pentru contabilitatea persoanelor fizice nu este nevoie de studii economice, la o adică. Ele sunt necesare pentru a obține autorizație pentru codurile CAEN specifice. În rest, nu. Contabilitatea pentru persoane fizice nu intră sub incidența art.10 din legea contabilității articol adresat exclusiv persoanelor juridice.

  6. Cum ramane cu semnarea D101 de catre un consilier fiscal incepand cu februarie 2015, sau putem semna inca si noi ca si contabili sefi sau dir. ec.?

    1. Nu este vorba de semnare. Codul de procedură fiscală prevede certificarea declarațiilor de către consultanți fiscali. Însă, această certificare nu este obligatorie. Ea este opțională. Firmele ce nu au certificate declarațiile nu sunt sancționate. Fiscul va considera că ne-certificarea declarațiilor duce la modificarea punctajului de risc pe care îl întocmesc atunci când fac analize referitoare la eventuale verificări. Dar atât.

  7. Buna ziua am depus decalartia 101 si apare ca nu exista erori de validare insa imi apare atentionare regula 46: Suma nu corespunde cu valoarea declarata anterior in D100/D710 pentru cod impozit 103
    Ce este de facut in acest caz????
    Multumesc anticipat

    1. Să verificați ce impozit pe profit ați declarat în D100 în anul 2014. Dacă ați făcut D710 pentru acesta luați în considerare suma din D710. E posibil ca suma declarată efectiv în cursul anului să difere de cea înscrisă la rd.50 din D101

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *