Ștampila.

12 May 2015 | Diverse | 10 comentarii854 vizualizari

stampilaȘtiați că, legal, în România, obiectul numit “ștampilă” nu este reglementat. Că, în realitate, nu există vreo lege anume care să te oblige la a deține, ca firmă, așa ceva?

Că ștampilarea actelor este cerută de prevederi legale în ciuda faptului că deținerea unui astfel de obiect nu este necesară?

Că noțiunea de “ștampilă rotundă” vine din vremuri demult trecute când locul pentru aplicarea ștampilei era desenat sub forma unui cerc? Și nu că este stabilită printr-o reglementare anume.

Știți că în țări din UE un astfel de obiect nu este necesar de mulți ani, semnătura fiind suficientă. De altfel și în codul fiscal semnarea și ștampilarea facturilor nu este obligatorie.

Se pare, dacă e să credem promisiunile autorităților române, că prevederile ce solicită ștampilarea diverselor documente ce se depun pe la instituțiile statului, vor fi abrogate. Că folosirea ștampilei nu va mai fi necesară.

Conform agerpres.ro oficialii români ar fi promis că de la 1 iulie 2015 utilizarea ștampilei nu va fi obligatorie.

În urma discuțiilor cu oameni de afaceri, oficialii au promis simplificarea unor proceduri administrative, dispariția ștampilei fiind una din ele.

Dar nu numai la ștampilă se rezumă propunerile. Acestea vizează și

– majorarea capitalului, ulterior înființării. de fapt o corelare a lui cu cifra de afaceri

– simplificarea declarării impozitelor și taxelor. de fapt introducerea unei declarații unice, în mod real, pentru că acum declarația unică cuprinde doar impozitele și contribuțiile sociale legate de salarii și nu toate impozitele datorate bugetului de stat

– stabilirea unor proceduri clare de control și aici omul are dreptate: când inspectorii se cramponează de bonuri fiscale de câțiva lei la o firmă cu cifră mare de afaceri se cheamă că pierd vremea justificat nu că ar face control

– posibilitatea de a se face plăți on-line la Trezoreria Statului. Cred că e singura bancă ce nu permite așa ceva. Și – aș adăuga eu – urgentarea introducerii posibilității de a achita taxele cu cardul bancar la trezorerie cadrul legal existând.

Eu de-abia aștept. Abia aștept să văd ce față fac funcționarii ăia scorțoși ce comentau la numărul versiunii declarației sau la lipsa ștampilei declarând ritos că ești cel mai mare nesimțit și mai nedisciplinat contribuabil când îndrăzneai să nu ai ștampila pusă pe un act, deși nu erau capabili să-ți arate de ce ar fi obligatorie acea ștampilă.

Și după aia să mai întrebăm și organismele profesionale (CECCAR, CAFR, CCF și altele asemenea) pe când o scot și ei din uz, nu doar autoritățile. Poate, după autorități, iau și ei exemplu.

10 comentarii

  1. Bun articol, multumim!
    Sunt curios cand vor modifica cei de la Trezorerie modelul pentru extras. Cel putin la Satu Mare se listeaza pe hartie A4-landscape, dupa care sunt rupte manual.

  2. Eu am un sentiment că se referă la renunțarea la ștampilarea documentelor care pleacă de la instituțiile statului, nu cele care intră.

    1. La alea, mai ales la fisc, pentru unele documente deja s-a renunțat. Există la ANAF o reglementare ce le permite transmiterea de documente neștampilate și chiar nesemnate. Culmea e că invers, de regulă, la ghișeu, nu primesc documente nesemnate și neștampilate.

  3. daca credeti ca un ordin de plata/fila cec se va primi la banca fara stampila, va inselati. daca credeti ca un contract are valabilitate doar pe o semnatura indiscifrabila…doar… poate sa ne intoarcem in timp sa punem amprenta de la degetul mare. stampila defineste o persoana juridica, stopeaza o parte din documente pentru a nu fi falsificate. vrei un certificat de nastere? hai la imprimanta si te nasc de cate ori vrei. vrei sa te fac patron de societate? fac copy paste de pe net la un statut si gata. simplu nu? problema e ca nu te poate acuza nimeni…domnule am gasit hartiile astea….poate oricine sa le faca…simplu nu?

    1. Glumiți, nu? Că altfel nu-mi explic mesajul. Înțeleg că aveți o afacere de acest gen – fabricare de ștampile. Ei bine explicați-mi: este posibil ca acum cineva să fabrice o ștampilă cu numele firmei mele? Vă asigur eu că da. Și vorbesc ca unul ce a fost pus să dea declarații într-un astfel de caz: o persoană a falsificat ștampila unei firme cu care colaboram și a emis facturi false în numele ei și apoi și le-a înregistrat în contabilitate. Și acum veniți să-mi spuneți că ștampila este element definitoriu. Bună gluma. Dar faptul că nu e legiferată nu vă spune nimic? Faptul că actele se pot semna digital și transmite electronic, nimic? Suntem în secolul 21, totuși.
      Iar un CEC sau OP sau alt document de plată prezentat băncii nu se decontează dacă specimenul de semnătură de la bancă nu este la fel cu cel de pe documentul de plată.

  4. Noi inca speram, si solicitam, sa traim in sec XXI, dar si eu am sentimentul lui Septimiu….

  5. Buna dragilor…
    Va dau exemplul Germaniei unde activez de ceva timp pe partea de espeditii si, unde, se foloseste numele in clar si semnatura… Stampila, in nici un caz una rotunda, este folosita doar din comoditate pe unele documente unde trebuie trecuta adresa completa. La depunerea documentelor financiare se foloseste semnatura digitala. La fel, OP-urile si CEC-urile sunt doar semnate. Poate ca este mai important sa avem o semnatura “oficiala” complicata, greu de falsificat decat o stampila care se poate falsifica perfect in maxim o jumatate de ora.

  6. @stamp
    La depunerea op-urilori la bancile comerciale nu se mai solicita stampila , cel putin la Raiffeisen, deci se poate.

  7. Uitandu-ma pe netul romanesc uite ca am nimerit pe saitul dumeavoastra.
    Nu ma pot abtine sa nu zic ca sunt placut surprins de calitatea informatiilor de pe aceasta
    pagina si va doresc cat mai mult succes!

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *