Mici detalii…despre Revisal și D112

13 Sep 2011 | Declarații, Programe | 8 comentarii121 vizualizari

odihna1 De ceva timp, după postarea articolelor despre Revisal, pe blog au ajuns o grămadă de comentarii. Și pentru că mulți au postat comentarii aiurea aș vrea să vin eu cu niște mici clarificări:

 

  • acesta este un blog al SAGA Software și nicidecum al vreunei instituții publice sau alte firme
  • asistența acordată prin intermediul blogului este exclusiv legată de programele produse de către SAGA Software
  • pe cale de consecință, dacă întrebați despre cum funcționează REVISAL 5.0.6 sau orice altă aplicație, nu vă așteptați să găsiți aici informații.
  • dacă nu știți cum se instalează/dezinstalează aplicația REVISAL a celor de la ITM, găsiți informații pe site la aceștia, foarte bine documentate
  • dacă programul REVISAL nu funcționează cum doriți sau nu știți cum trebuie procedat cu acesta, poate că ar fi bine să aflați că acesta vine cu un manual de utilizare. Dar se pare că e foarte greu de găsit  acest manual. Adică e suficient să dați un click pe semnul întrebării situat imediat sub butoanele de minimizare, maximizare, închidere a aplicației și va apărea și manualul.
  • dacă manualul acestuia nu vă ajută, o și mai mare surpriză: pe siteul inspecție muncii găsiți o adresă de mail unde puteți scrie și solicita ajutor pentru orice problemă ce o aveți în legătură cu aplicația REVISAL 5.0.6 sau cu siteul pe care se face preluarea registrului.
  • sintagma “Interval vechime” ce se regăsește în raportul pe salariat, nu se refera la vechimea în muncă, ci, pentru cei ce nu și-au dat seama încă, se referă la intervalul pentru care sunt valabile informațiile din raport, raportate la data consemnării.
  • vă reamintesc faptul că pe acest blog, comentariile sunt moderate, de aceea comentariile pe lângă subiect și cele ce sunt scrise la modul evident nepoliticos, sunt șterse.

Ok, că ne-am lămurit cu REVISAL, să clarificăm puțin problema legată de depunerea D112 trimestrial așa cum a fost introdusă prin OUG 30/2011:

  • sunt vizați acei angajatori ce au avut înscris, în bilanțul anual al anului precedent, un venit total, nu o cifră de afaceri, de maxim 100.000 EUR și au un număr mediu de maxim 2 salariați, nu 3. Expresia “3 exclusiv” asta înseamnă: maxim 2, adică 3 este exclus, eliminat, out, etc.
  • numărul mediu de salariați se determină ca medie aritmetică a numărului de salariaţi din declaraţiile depuse pentru fiecare lună din anul anterior.
  • ce e interesant aici, de fapt e hilar de-a dreptul: în anul 2010, declarația 112 nu a existat, ca urmare media calculată conform prevederilor art.29619 alin.13 e zero pentru toată lumea Zâmbet , deci pentru acest trimestru, așa cum e legea formulată în acest moment, nu ar mai conta numărul mediu de salariați, ci s-ar lua în considerare doar cifra de afaceri.
  • asta dacă nu-și dau seama ce au reglementat și vor veni, ca de obicei, cu o precizare ce nu are nimic de-a face cu actul normativ și vor preciza că pentru trimestrul IV 2010, se va determina numărul mediu de salariați pe baza declarațiilor depuse în primele 9 luni ale anului 2011
  • modalitatea de depunere la trimestru nu este opțională în acest an (2011). E obligatorie. modalitatea de depunere este opțională și în acest an dacă se optează până pe 25 septembrie pentru aceasta. Se va putea opta pentru depunerea lunară a D112 abia începând cu ianuarie 2012, dacă se va depune declarație de mențiuni la finanțe până la 31 ianuarie a anului următor. Nu se poate reveni la depunere trimestrială în decursul unui an, decât în ianuarie anul următor.
  • depunerea trimestrială a declarației 112 nu înseamnă depunerea unei singure declarații ce va conține datele cumulate pentru cele 3 luni. Nu! Defel. Înseamnă până pe 25 a lunii următoare trimestrului se vor depune 3 declarații, câte una pentru fiecare lună a acestuia, asta dacă nu aveți cel puțin o desfacere de contract de muncă în acea perioadă.
  • prin exemplificare: dacă ați avut și aveți în continuare doar 2 salariați și venituri totale mai mici de 100,000 EUR, veți depune D112 pentru trimestrul IV 2011 astfel:
        1. până la 25 ianuarie 2012, câte o declarație pentru fiecare lună a trimestrului 4 a anului 2011: una pentru octombrie, una pentru noiembrie și una pentru decembrie
        2. dacă desfaceți contractul de muncă al unuia din cei 2 salariați în octombrie 2010, atunci veți depune D112 pentru octombrie 2010 până la 25 noiembrie 2011, iar declarațiile pentru noiembrie și decembrie 2011 le veți depune până la 25 ianuarie 2011
        3. dacă desfaceți contractul de muncă al unui din cei 2 salariați în noiembrie 2010, atunci veți depune până la 25 decembrie 2010, două D112: una pentru octombrie 2010 și una pentru noiembrie 2010, urmând ca D112 aferentă lunii decembrie 2010 să o depuneți până la 25 ianuarie 2012
        4. dacă desfaceți contractul de muncă al unui salariat în luna decembrie 2011, evident veți proceda ca la punctul 1 – veți depune declarațiile aferente celor 3 luni a trimestrului IV 2011, până la 25 ianuarie 2012.

8 comentarii

  1. Ahaaahahahhaahah, pai si astia ce zic sa se depuna pana pe 25 septembrie? Optiunea de a depune lunar daca te incadrezi la trimestrial?
    E cam dubios ca cei de la ANAF sa isi modifice vectorul fiscal, pentru cei care se incadreaza la trimestrial sa faca trimestrial si pentru cei care se incadreaza la lunar sa ii lase lunar.

  2. Apropos, In ReviSal, programul oficial, interval vechime incepe cu data de incepere a contractului de munca, nu cu data consemnarii.

  3. “modalitatea de depunere la trimestru nu este opțională în acest an (2011). E obligatorie. ” FALS !!!

    Poti opta pana la 25.09.2011 pt depunere lunara.
    art II alin (5 ) :
    “5) Persoanele şi entităţile prevăzute la art. 296^19 alin. (1^1) pot opta pentru depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate în condiţiile art. 296^19 alin. (1), dacă depun declaraţia privind opţiunea până la data de 25 septembrie 2011 inclusiv.”

  4. eu am intrat in dosarul fiscal al societatii – vector fiscal – si acolo scrie : trimestrial incepand cu 01.10.2011 – si asa am procedat , fara sa mai intreb la finante sau sa fac o decl 010 !

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *