Despre SPV. Și puțin umor.

14 Mar 2018 | Diverse | 21 comentarii1689 vizualizari
spatiul-privat-virtual

Umor involuntar. Probabil. Voluntar deja nu ar mai fi vorba despre o chestiune umoristică ci despre o chestie absurdă.

Zilele acestea am fost mai mult pe drumuri, foarte multe drumuri. Așa că nici pe la birou nu am stat mult, pe net nici atât, pe facebook rar – doar ce am văzut mesaje și am apucat să răspund la unele. De alergat nu mai poate fi vorba o perioadă mare de timp așa că, revenit la birou, am zis și eu că e bine să îmi actualizez informațiile, să văd ce s-a mai întâmplat.

Și descopăr că ANAF a modificat accesul la SPV. Pe care eu nu-l utilizez din anumite motive: dintre care unul ar fi că mă transformă în poștaș pentru firme datorită faptului că nu poți seta ca notificările sau anumite documente să plece pe adrese de mail distincte, care aparțin direct firmelor, altul că nu poți seta adrese de mail multiple sau că nu poți să-ți revoci accesul la SPV și ar mai fi unele, dar acestea sunt cam cele mai principale.

(Mic update: din câte înțeleg, recent a fost introdusă posibilitatea de renunțare la SPV. Pe neanunțate, dar se pare că există. Funcția de renunțare, conform ANAF, s-ar regăsi în meniul “Editare profil”.)

Și am intrat pe siteul ANAF unde am văzut că există posibilitatea de a înregistra în SPV persoane juridice folosind un formular. Procedura este și ea actualizată. Formularul 800 a dispărut sau nu se mai poate utiliza.

Ce găsim acolo? Iată

SPVfun

Văzând că trebuie pe lângă documentul de confirmare atașată și o arhivă cu anumite documente am dat click pe semnul ? pentru a vedea despre ce e vorba.

Trecem peste faptul că se solicită documente care există deja, informații care există deja la ANAF. Trecem peste faptul că trebuie prezentate actele la ghișeu și activat manual accesul la SPV. Pentru că e logic odată ce ANAF mi-a dat posibilitatea să depun declarații cu certificatul digital pentru firmă, să-mi ceară încă odată documente pentru accesul la SPV.

Voi vedeți ce scrie acolo? E pe bune?!

Cine îmi explică logic cum poți atașa în original actul de identitate la o arhivă zip și apoi în copie la aceiași arhivă, are de la mine orice-mi cere Smile

Știu că la prezentarea la ghișeu se solicită actele în original și în copie, atunci când te prezinți la validarea accesului, dar e hilar să pui cerința asta la atașarea documentelor în format zip.

Dacă tot se modifică, de ce nu i se modifică utilitatea, funcționalitatea, prima dată și abia după aceea să i se modifice accesul? Spre exemplu îmi imaginez cum ar fi ca eu, cu cont pe SPV să pot gestiona firmele pentru care am acces și să pot seta individual, la nivel de firmă, pe ce adresă de mail să plece documentele solicitate prin SPV, pe ce adresă de mail să plece somații, titluri executorii, etc.

21 comentarii

  1. Eu am atasat asa de curiozitate o arhiva cu cartea de identitate si am primit un formular cu numar de inregistrare cu care ar trebui sa ma prezint , impreuna cu toate documentele solicitate care sunt deja la ei , in termen de 10 zile la orice adm financiara. Am facut si o petitie on-line cu eroarea de la depunerea formularulul C800 si astept raspuns care vine in 30 de zile . Sunt curioasa ce raspuns primesc pentru ca am vazut ca la depunerea acestui formular nu s-a modificat nimic din 2017. Oricum maine sun la asistenta contrubuabili sa vedem ce se intampla. Poate e doar o eroare de sistem , in ultimul timp au tot avut probleme . Va tin la curent.

  2. Am sunat la ANAF , au luat arhivarea originalului CI ca o mica eroare dar am intrebat ce fel de imputernicire ne trebuie si mi-au spus ca nu trebuie legalizata la notar ci doar sub semnatura privata. Dar de dus la ghiseu tot trebuie sa ne ducem cu actele in original .

  3. Buna ziua,de la 01.01.2018 se cere de catre ANAF completarea registrului de evidenta fiscala.D-stra puteti sa ne ajutati cum avem si registru jurnal?Va multumesc frumos.

    1. Registrul de evidență fiscală există atât în SAGA C cât și în SAGA PS.
      Nu se cere doar de la 01/01/2018. Se cere de ani de zile la persoane juridice plătitoare de impozit pe profit și de prin 2015 la persoane fizice, doar că le acestea din urmă registrul acesta a fost reglementat abia de curând. În cazul persoanelor fizice registrul se completează anual. Există deja în SAGA PS.

  4. Anaf foloseste mai multe baze de date. Oficial, de amenzi, temporare, pentru smecheri, pentru sefi, partial sincronizate ca sa arate bine chiar si in instante. De ce credeti ca nu pot implementa proiectul cu bani UE?
    Felicitari celor cu case cu turnulete, nu au griji, nici costuri.

  5. Stai ca m-am blocat, deci pana acum aveam intr-un loc toti clientii aliniati la rand, cuminti si acum va trebui sa le facem la fiecare SPV si sa intru acolo de fiecare data ca sa pot sa cer sau sa caut ceva? Dracu’ le face! Sa isi mute fundurile la ghisee sa isi ceara fise si alte cele…

  6. Buna ziua,
    Doresc in mod special sa va multumesc pentru ceea ce faceti pentru noi utilizatorii.
    Deosebita stima si consideratie!

  7. Buna ziua,
    Am fost eu la ANAF Cluj pentru inscrierea in SPV, ca administrator al unei firme si imputernicit pentru alta firma. Raspunsul a fost:
    1. Pentru cea ca administrator: ca trebuie sa dovedesc ca sunt administrator cu “ceva acte in original+copie, gen act constitutiv”, desi i-am spus ca au baza comuna cu cei de la registrul comertului si ca am atasat actele in format zip ….. a dat din umeri
    2. Pentru cea ca imputernicit: ca trebuie imputernicirea sa fie notariala sau (mi-a zis cu indulgenta) sa vina administratorul sa semneze in fata ei (??!!!)

  8. Buna ziua, GDPR – Regulamentul de protecție a datelor cu caracter personal se aplica contabililor angajati la unitati cu contract individual de munca, sau doar firmelor de contabilitate? Multumesc anticipat!!!

    1. Firmelor. Nu salariaților. Salariații sunt obligați să aplice politicile firmei în legătură cu datele personale.

  9. Firmelor de contabilitate doar, sau orice unitate trebuie sa aiba o politica in legatura cu datele personale?Multumesc….

  10. Buna ziua.Salariat la un SRL,pana la 31martie 2018.Depune DCL unica,pt.sanatate/la pers.fara venit./Programul calculeaza automat sumele de plata,fara sa putem modifica ceva.Intrebarea mea este:Trebuie platit pentru tot anul/95×12,fara sa se scada cele 3 luni in care a fost salariat si a platit,deci mai plateste inca o data pt.cele 3 luni?S-au se depune DCL INITIALA,cu sumele calculate oficial si revine cu o rectificativa=9 lunix95 lei?

    1. Nu. Folosiți ultimul fișier pdf.
      Bifați la secțiunea 2 la punctul 2.2.2.
      Nu completați vreun venit.
      Bifați opțiunea C – Sunt persoană fără venituri și optez pentru plata CASS. Se va calcula automat sănătate la echivalentul a 6 salarii minime.

  11. Am si eu o intrebare pt Dl.Cristi.Cum procedati sa luati fisa sintetica de la ANAF,daca nu vrei sa te inscri in SVP?Eu am cerut fisa pe mail si-mi cere: imputernicire semnata si stampilata,cerere semnata si stampilata si copie CI.Oare e corect?Deci pe mail e cam greu si raspunde dupa multe zile.Cu toata stima, Violeta

    1. Eu am cerut pe mail de la regionala Cluj. Am primit răspuns politicos în care mi se sugera că ar fi recomandat să mă înscriu în SPV și am primit atașat la mail ordinul cu privire la SPV. Am explicat de ce nu consider necesar să mă înscriu în SPV și că înscrierea este o posibilitate nicidecum o obligație și am primit ulterior fișa pe mail fără alte explicații sau comentarii.
      Eu nu ștampilez nimic din ce dau la ANAF. Până acum la comentarii, rare este drept, am pus la dispoziție textul art.V din OG 17/2015. Nu mai acceptați cereri din acestea de a ștampila documente pentru că cerința aceasta este evident ilegală și tratată explicit ca un abuz.

  12. Multumesc de raspuns.Nu am acceptat cereri stampilate,dar nici nu-mi trimite fisa fara aceste documente.Bucurestiul este mai cu mot.Cu stima,Violeta

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *