Home > Despre noi, Programe > Mutare program sau reinstalare sistem de operare.

Mutare program sau reinstalare sistem de operare.

Tips2Una din întrebările puse de abonați este cea legată de procedura legată de mutarea programului de pe un calculator pe altul sau în cazul în care se reinstalează programul.

De aceea m-am gândit să vă dau următoarele sfaturi:

– închideți programul SAGA. Acesta să nu fie deschis. Dacă lucrați în rețea închideți programul pe toate stațiile de lucru și pe server. Dacă utilizați MarketLine și/sau Publine închideți-le și pe acelea.

– salvați întreg folderul SAGA pe un DVD/CD/Stick/HDD Extern. Salvați și folderul TEMP sau orice alt folder pe care îl utilizați pentru salvarea declarațiilor. Dacă folosiți mai multe programe SAGA: SAGA C, SAGA PS, MarketLine, Publine, salvați toate folderele, nu doar al unuia din programe. Efectuați și salvări de siguranță înainte de a copia folderele pe DVD/CD/Stick/HDD Extern

dacă aveți experiență în lucrul pe PC și numai dacă sunteți 100% siguri de ceea ce faceți, înainte de a efectua salvarea deschideți fiecare folder din folderul salv_bd (ce se găsește în folderul în care este instalat SAGA) și ștergeți arhivele vechi, menținându-vă obligatoriu minim ultimele 15 fișiere arhivă. Dacă aveți mai puține lăsați-le pe toate, fără a șterge ceva. De asemenea din folderul Temp puteți șterge fișierele cu extensie tmp și wmf fără probleme, înainte de a face salvarea lui.
Dacă nu sunteți 100% siguri de ceea ce faceți, nu ștergeți nimic. Lăsați totul așa cum e și salvați folderele așa cum sunt ele.

– pe noul PC sau după reinstalarea sistemului de operare: copiați folderul (folderele fiecărui program utilizat) salvat anterior și peste el instalați OBLIGATORIU versiunea gratuită (completă) a programului.
Copiați și folderul TEMP înapoi pe partiția C:

– puteți instala actualizarea programelor.

Este normal ca în cazul în care ați mutat programul de pe un PC pe altul, ați schimbat HDD-ul sau (în unele cazuri) ați schimbat sistemul de operare (de exemplu din XP în Windows 7) să vi se schimbe codul de identificare și codurile de activare să nu mai corespundă. De aceea, iată ce trebuie să știți:

– în decursul unui an de abonament puteți muta de pe un PC pe altul – puteți folosi maxim 2 coduri de identificare diferite, fără posibilitatea de a reveni la unul deja utilizat. Spre exemplu dacă aveți cod de identificare ABCD1234 și mutați programul după 6 luni pe un PC nou ce vă va genera codul de identificare ZTYU5678, codul inițial ABCD1234 vă va fi blocat și nu-l veți mai putea utiliza până la încheierea contractului.

– nu există posibilitatea de a muta temporar programul, nu există coduri de activare temporare. Mutarea este definitivă și trebuie confirmată explicit de către utilizator.

– schimbarea codului de identificare și obținerea codurilor de activare corespunzătoare se poate face în mai multe feluri:

1. de către utilizator direct în contul de utilizator – apăsați butonul “Reset”. În acest caz vă va apărea un mesaj: “Atenție! Folosiți această opțiune numai în cazul în care ați mutat programul pe un alt calculator. Resetarea codului de identificare se poate efectua de maxim 2 ori in cadrul unui abonament. Daca sunteți de acord să renuntați la codul de identificare ABCD1234 apăsați butonul "Resetează cod" și va apărea un buton pe care va trebui să-l apăsați dacă doriți resetarea codurilor. Atenție! Dacă nu ați mutat programul de pe un calculator pe altul, nu vi s-a schimbat codul de identificare – nu apăsați acel buton! După resetarea codului, introduceți noul cod de identificare și apăsați Update în contul de utilizator.

2. de către operatorii SAGA la solicitarea clienților – solicitare telefonică sau scrisă pe mail, după confirmarea explicită de către client a mutării definitive și acceptarea blocării codului vechi de identificare.

  1. sm_noname
    January 6th, 2014 at 17:28 | #1

    Multumim! Acum putem posta pe forum direct link-ul. 😀

  2. Septimiu
    January 7th, 2014 at 19:08 | #2

    Ar trebui sa scoti partea 2 la obtinerea codului nou de identificare!

  3. Septimiu
    January 7th, 2014 at 19:39 | #4

    Si uite si un feedback de la un client saga:

    “aM ACTIONAT BUTONUL RESET SI NU A APARUT UN COD DE IDENTIFICARE NOU CARE ESTE ABCD1234”

    Tare sau ce?

    • Cristi
      January 7th, 2014 at 22:22 | #5

      Este ….incredibil. :(

  4. sm_noname
    January 7th, 2014 at 22:45 | #6

    Din pacate sunt multi utilizatori care nu inteleg anumite lucruri desi li se explica destul de clar.

  5. Septimiu
    January 8th, 2014 at 12:21 | #7

    Daca ati avea acces la mailurile primite de saga ati lesina de ras.

  6. sm_noname
    January 8th, 2014 at 14:29 | #8

    Ar fi bine sa fie postate unele (ca si perlele de la bacalaureat), ii drept ca fara nume (ca poate ne regasim intre ele). :))

  7. Septimiu
    January 8th, 2014 at 14:35 | #9

    E o discutie veche. Cred ca se va pune in practica la un moment dat.

  8. fodore
    January 10th, 2014 at 04:30 | #10

    Am o problema legat de declaratia 394.Am facuta o factura pe care este TVA 9% si 24 % in declaratie apar 2 facturi nu una .Este corect asa ?

  9. Septimiu
    January 10th, 2014 at 12:32 | #11

    Nu!

  10. sidonia
    January 29th, 2014 at 11:19 | #12

    buna ziua
    momentan lucrez pe un program de conta d-soft in retea ,as vrea sa instalez saga in retea ,daca poate sa ma ajute cineva ,cu indicatii si de unde pot descarca programul ,cum sa-l instalez ,unde fac platile
    multumesc
    sida petran

    • Cristi
      January 29th, 2014 at 19:29 | #13

      Nu vă postați numărul de telefon pe bloguri sau pe forumuri. Nu de alta dar nu e prea indicat.
      Puteți descărca versiunea gratuită, fără nici o problemă. O instalați pe calculatorul ce are rol de server. Faceți full-share la folderul respectiv, dând drepturi de citire/scriere/modificare/ștergere tuturor utilizatorilor rețelei. Detalii găsiți în help după instalare.
      Dacă vă decideți că doriți să faceți abonament, atunci urmați pașii de aici: http://www.sagasoft.ro/cum_obtin_abonament.php

  11. January 30th, 2014 at 17:20 | #14

    Multumim.

  12. dan
    February 14th, 2014 at 19:47 | #15

    Sunt un client fidel al dumneavoastra de mai multi ani, am achizitionat recent un laptop si petrerc mai mult timp intr-o alta locatie decat acasa unde am programul instalat pe desktop.Intrebarea si rugamintea mea este daca pot utiliza concomitent programul si pe laptop si pe desktop , iar daca raspunsul e pozitiv va rog sa-mi transmiteti modalitatea tehnica.Va multumesc anticipat si va doresc mult succes in continuare!

    • Cristi
      February 14th, 2014 at 22:58 | #16

      Concomitent nu puteți folosi programul, în două locații fizice distincte, decât dacă îl folosiți în rețea. Ceea ce, în cazul dat, iese din discuție. Acasă ați putea avea programul pe desktop și de pe laptop să-l accesați prin rețeaua locală.
      Dacă instalați programul și pe laptop și pe desktop, îl aveți de fapt instalat în două locații distincte, iar pentru a-l actualiza în ambele locații aveți nevoie de două abonamente.
      Dacă vreți să-l aveți instalat în două locații: pe laptop și pe desktop, atunci iarăși e o problemă cu modul de culegere a datelor. Spre exemplu: dacă aveți o firmă ce există creată și pe laptop și pe desktop și pe laptop culegeți niște date și la fel culegeți date și pe desktop atunci poate fi o problemă cu reunirea datelor.

  13. andreea
    February 18th, 2014 at 23:45 | #17

    Poate nu ar trebui sa radeti de oamenii care nu stiu nimic despre calculatoare, in mod implicit despre programe si cum merg ele. Multi dintre contabilii din romania nu sunt tineri de 25 de ani care pot sa zic ca au experienta cu calculatoarele. Eu am avut primul calculator la 6 ani acu am 25 si pot sa zic ca am experienta in calculatoare dar eu sunt un caz fericit ca familia mea si-a permis un astfel de lux. Ceea ce nu pot sa spun despre toata lumea din Romania. Astea fiind spuse. Exista vreo modalitate de a face SAGA sa salveze pe o alta partitie folderul TEMP?

    • Cristi
      February 19th, 2014 at 14:34 | #18

      Nu râde nimeni. Dar mailul citat e unul ce denotă că omul respectiv a citit dar nu a înțeles absolut nimic. Nu înseamnă că nu se pricepe la operarea datelor.
      Atunci când nu știi ceva nu te pui să faci ceea ce nu știi. E o regulă de bun simț. Apelezi la cineva care știe. Eu de exemplu nu sunt electrician așa că nu mă apuc să schimb prize sau să fac lucrări de racordare la rețeaua electrică. Apelez la un electrician pentru asta.
      Nu se poate face ca SAGA să creeze în altă parte folderul Temp. Temp este creat implicit pe partiția C:. Se poate face însă altceva. Se poate seta folder diferit de TEMP și pe o altă partiție pentru salvarea declarațiilor. Puteți face acest lucru dacă intrați în meniul Administrare ecranul Întreținere BD și selectați pagina “General”.

  14. Mioara Trifan
    March 19th, 2014 at 22:19 | #19

    Buna seara,am si eu o problema,poate ma ajutati.Lucrez cu programul SAGA de 6 ani,sunt abonata la dvs. . Momentan m-am angajat la o firma de constructii,unde s-a facut contabilitatea pe un program mai vechi si foarte “incalcit”,mai ales ca sunt obisnuita cu SAGa si sincer mie imi place.La noul loc de munca am reusit sa conving conducerea ca programul folosit este cam depasit,mai ales ca nu face nici o declaratie in formatul ANAF,acestea completandu-se separat manual,cat si bilantul.
    Problema mea este urmatoarea: mi-am descarcat progr.SAGA la birou,am configurat societatea,si am inceput sa introduc manual datele in balanta,care este o varza totala. Fosta contabila a folosit si conturile sintetice pe post de analitice,nu ma intrebati cum.Acum eu as vrea sa am o situatie clara,si mai ales corecta,dar ceva nu fac bine.Am introdus toate valorile din balanta la 31.12.2013,pentru ca nu este nici decl.101 si nici bilantul facut,si vreau sa folosesc conturile sintetice si analitice normal cum trebuie ,dar in momentul in care am introdus datele in analitice,automat in totalul clasei imi sunt adunate val.sintetic+valoare analitic,deci mi se dubleaza sumele. Poate nu stiu eu sa configurez ceva,dupa cum spunea cineva mai sus,nu suntem toti asi in minuirea calculatorului,de aceea va rog sa ma ajutati sa pot lucra si la birou pe SAGA. Bineinteles ca dupa ce voi reusi sa scot documentele necesare acum urgent,mai ales decl.101,voi face si abonamentul necesar actualizarilor.Mentionez ca am nevoie de SAGA C inclusiv progr.pentru stocuri. Va multumesc anticipat pentru ajutor,

    • Cristi
      March 20th, 2014 at 22:49 | #20

      Eu vă recomand ca acele conturi ce au analitice și au operații și în sintetic și analitic să fie clarificate ca solduri, anterior preluării. Să vă dau un exemplu. Dacă aveți 4311 și un analitic la acesta 4311.01, ia în 4311 era CAS și în 4311.01 era fondul de risc și accident, atunci rezolvați problema foarte simplu: suma din 4311 ce reprezintă CAS preluați-o întrun analitic nou creat, 4311.02 de exemplu și în sintetic nu mai preluați nimic. Regula în SAGA este foarte simplă: suma analiticelor trebuie să dea sinteticul.

  15. petronela
    April 14th, 2014 at 07:40 | #21

    Buna ziua,
    Va rog foarte mult daca puteti sa ma ajutati.
    Sporul fix/luna pentru repausul saptamanal se va inscrie in revisal?
    Unde se opereaza corect acest spor fix in programul saga?
    La o societate platitoare de impozit profit, la inchiderea lunii martie 2014, nu mai apar cheltuielie nedeductibile in registrul de evidenta fiscala (ex.6022, 6024).Mentionez ca le inregistrez in N50.In 2013 nu au fost probleme de acest gen.Nu stiu unde gresesc.
    Va rog sa ma ajutati.
    O zi buna.

    • Cristi
      April 15th, 2014 at 21:04 | #22

      1. In REVISAL se declară acele sporuri permanente ce sunt prevăzute în contractul individual de muncă. Ca urmare, dacă sporul despre care vorbiți este prevăzut in contractul individual de muncă atunci se declară, altfel nu. Sporurile permanente se definesc în program in pagina “Sporuri permanente” din ecranul “Configurare salarii” aflat în meniul “Administrare”
      După definire se ataşează salariaților ce urmează să-l primească, în Fișiere – Salariați folosind butonul “Sporuri permanente”
      2. Efectuaţi o re-actualizare a programului

  16. petronela
    April 17th, 2014 at 08:04 | #23

    Va multumesc mult domnule Cristi.
    Mentionez ca am postat intrebarea de la punctul 2, dupa ce am descarcat ultima versiune( 439),si problemele sunt aceleasi.Trebuie sa actualizez programul inca o data cu aceeasi versiune?De fiecare data, la inchidere, eram atentionata ca s-au depistat cheltuieli neded.Acum, nu se intampla acelasi lucru.Nu stiu cum trebuie sa procedez cu depistarea acestor chel.neded.Trebuie sa verific document cu document si sa le inregistrez manual in registrul de evidenta fiscala?

    • Cristi
      April 17th, 2014 at 09:46 | #24

      Refaceți actualizarea. Dacă problemele persistă trimiteți o salvare a bazei de date la firmă pentru a se vedea de ce nu vă apar acele informații.

  17. petronela
    April 18th, 2014 at 07:24 | #25

    Va multumesc mult.
    Paste fericit.

  18. lorin
    May 25th, 2014 at 17:54 | #26

    daca vreau sa intru pe forum cum se procedeaza pentru ca nu ma lasa

    • Cristi
      May 29th, 2014 at 09:30 | #27

      La forum au acces persoanele ce dețin un abonament activ la programele SAGA. Dacă dețineți un astfel de abonament, introduceți userul și parola folosite pentru actualizare.

  19. Hojda Eugenia
    June 3rd, 2014 at 07:22 | #28

    Buna dimineata,
    Va rog sa ma ajutati si pe mine. Ieri am mutat programul de contabilitate pe un alt calculator si dupa instalare Windous-ul imi da o eroare. Problema e ca trebuie reinstalat Windous si eu am folosit deja doua coduri de identificare in cadrul aceluiasi abonament. Cum pot sa obtin un alt cod de identificare? Multumesc

    • Cristi
      June 3rd, 2014 at 12:44 | #29

      Dacă e o eroare de Windows, atunci nu aici puneți întrebări. Dacă e o eroare generată de SAGA probabil e generată de faptul că ați mutat pur și simplu programul, fără a instala versiunea completă a acestuia. Dacă ați mutat deja programul de două ori și ați avut două coduri de identificare diferite, atunci singura posibilitate de a-l utiliza în continuare cu actualizări este să încheiați un alt contract de abonament.
      Însă, ca idee simpla reinstalare a Windows nu duce la schimbarea codului de identificare. Acesta este schimbat numai dacă se schimbă calculatorul, nu sistemul de operare.

  20. Cristian
    June 4th, 2014 at 12:05 | #30

    Buna ziua,

    Lucrez intr-o companie cu peste 650 angajati.
    Intampinam o situatie la introducerea tichetelor de masa.
    La fiecare inserare pe server avem un LAG de vreo 15 sec. iar in cazul in care inseram de pe o statie de lucru (in retea) programul se blocheaza si nu isi revine decat daca il inchidem fortat.
    Tichetele se salveaza (in fereastra State Salariatii permanenti –

    Tichete/Avantaje in natura) doar ca in urma inchiderii fortate valoarea tichetelor nu se salveaza in fereasta State Salariatii permanenti – butonul “Detalii”).
    Am verificat si pe statia de lucru si pe server.

    Saga il avem din anul 2010 (in folderul salv_bd avem incepand din 30-10-2010_0_).

    Va rog ajutati-ma cu o recomandare.

    Avem nevoie de server/statie de lucru cu performanta mai mare?

    Server: Intel i3-3240 3.4 Ghz, 4 GB RAM, Win 7 Prof.64 bit.
    Statie de lucru: AMD Athlon II x2 2,5 Ghz, 2 GB, Win 7 Home Edit. 32 biti

    • Cristi
      June 6th, 2014 at 11:39 | #31

      Astfel de probleme pot apărea dacă rețeaua este subdimensionată sau poate avea probleme în funcționare ori pe o bază de date mare. Încercați să faceți o preluare a datelor într-o bază nouă de date reducând astfel volumul datelor. Și, eventual, să luați legătura cu firma pentru a vedea dacă și în ce condiții ar fi posibile eventuale optimizări pentru astfel de situații.

  21. Zisu
    June 13th, 2014 at 13:56 | #32

    Buna ziua,
    Am inteles ca programul se comporta ca un server pe o retea locala.
    Exista vreo modalitate daca avem IP fix sa il folosim si pe internet la fel? Prin remote acces din Help, dvs. aveti posibilitatea de depanare.

    • Cristi
      June 13th, 2014 at 16:15 | #33

      Nu vă recomand folosirea prin internet. Programul nu este, tehnic, conceput să ruleze pe rețele de tip VPN sau prin internet. O astfel de utilizare poate genera erori în funcționarea programului și se poate dovedi extrem de greoaie mai ales la un volum mare de date. Asta pentru că viteza de lucru într-o rețea prin internet depinde de providerul de internet, de stabilitatea rețelei, de viteza de upload nu doar de cea de download. Însă cel mai important aspect este cel legat de faptul că aplicația nu este și nu a fost niciodată proiectată să funcționeze într-o astfel de rețea. O rețea locală este altceva.
      Da, există posibilitatea conectării prin aplicația remote din program, însă numai pentru anumite tipuri de probleme. Nu pentru orice problemă. Depanarea bazelor de date defecte sau recuperarea unor date nu se poate face prin remote. Utilizarea sau nu a funcției remote este decisă de către operatorul ce vă va acorda asistență dacă el consideră că este cea mai optimă variantă de rezolvare a problemei. Asistența se acordă pe mail sau prin telefon. Utilizarea conectării remote este o excepție nu o regulă. Pentru că:
      – unele probleme se pot rezolva simplu, urmând indicațiile primite la telefon sau pe mail
      – unele probleme nu se pot rezolva nici prin instrucțiuni telefonice sau scrise pe mail și nici prin remote fiind necesară transmiterea bazei de date la firmă în vederea soluționării problemei

  22. Zisu
    June 14th, 2014 at 10:03 | #34

    @Cristi
    Multumesc pentru raspuns,
    Ma gandeam, sa aveti dvs. un server pe care sa ruleze programul si datele pt. fiecare utilizator, astfel se elimina problemele de licenta daca se strica HDD, si un program ca un browser securizat care acceseaza datele.
    Exista problema legata de confidentialitatea datelor dar daca e incredere e OK.

    • Cristi
      June 14th, 2014 at 12:09 | #35

      Nu există așa ceva. Tehnologia utilizată e una ce nu este dedicată unei astfel de soluții. În viitor se va realiza o versiune ce să permită lucrul și în astfel de medii, dar nu cu stocare pe un server al SAGA, în cloud, ci tot pe serverul utilizatorului. Confidențialitatea datelor există și acum. A existat întotdeauna.

      • Cristi
        June 14th, 2014 at 12:11 | #36

        Preluați soldurile corecte la clienți și furnizori, în analitic, iar o eventuală diferență între suma analiticelor preluate corect și soldul sintetic, preluați-o în sintetic. Apoi reglați diferența dintre sintetic și suma analiticelor printr-un cont cum ar fi 473. Programul va efectua notă de reglare a TVA din 4428.TP și 4428.TI la prima închidere a aTVA.

  23. adrian
    July 7th, 2014 at 17:29 | #37

    As vrea sa stiu daca in cazul in care se trece de la win 8 pe 32 biti la win 8 pe 64 de biti, din punct de vedere hardware nu se modifica nimic, este necesara o noua serie de activare.

    Va multumesc!

    • Cristi
      July 8th, 2014 at 16:09 | #38

      Dacă hardware nu se modifică nimic, nu e nici o problemă.

  24. GEORGE
    August 2nd, 2014 at 06:53 | #39

    INTREBARE……saga c functioneaza in retea astfel: instalata saga c pe partitia d a unui server windows 2012 server,date drepturi full si din retea clientii sa fie pc-uri cu xp si w7 ?????

  25. Tulban Mihai
    August 21st, 2014 at 10:29 | #41

    Buna ziua,
    am o intrebare strict tehnica, vreau sa mut programul pe un STORAGE in retea (care este de tip RAID) ce se intampla cu codurile activare etc?

    Multumesc.

    • Cristi
      September 3rd, 2014 at 21:20 | #42

      Vă rog să sunați la firmă.

  26. Geo
    November 10th, 2014 at 16:03 | #43

    Ba se schimba codul de activare ba nu se schimba …
    Domnule, din ce am citit eu aici am inteles ca daca NU SCHIMB PC-ul e ok. Daca formatez HDD-ul si reinstalez sistemul de operare, la fel, nu se schimba codul de activare. Asa este?

    • Cristi
      November 11th, 2014 at 11:09 | #44

      Da, dacă nu se schimbă PC-ul nu se schimbă nici codul de identificare. Asta în marea majoritate a cazurilor. Există însă unele situații în care codurile afișate pot să difere de cele de pe site. Spre exemplu dacă se rulează cu drept de administrator codul afișat poate să difere de cel afișat pe site dacă cel de pe site a fost generat atunci când s-a rulat fără privilegii de administrator. Sau dacă există HDD-uri ce sunt instalate în RAID. Oricum însă pentru astfel de cazuri particulare, vă rog să sunați la firmă pentru a primi asistență.

  27. Geo
    November 11th, 2014 at 11:52 | #45

    Multumesc pentru raspuns Cristi. As mai avea o intrebare, atunci cand se face update la o noua versiune a programului, in folderul alocat pentru asa ceva, respectiv “salv_bd”, se mai creeaza o arhiva ceva de genu: “31-10-2014_0_Update”. Sa inteleg ca asta reprezinta o salvare automata a intregii bazei de date, partiale, pe una dintre societati sau la tot? Aceasta arhiva se poate folosi pentru restaurare?

    Multumesc inca o data pentru amabilitate.

    • Cristi
      November 11th, 2014 at 13:20 | #46

      Arhiva care are Update în denumire este o salvare automată a bazei de date anterior actualizării ei. Arhiva se crează pe firmă și conține exclusiv datele firmei respective. Da – se poate folosi la restaurare într-o versiune similară sau mai nouă de program. Este foarte posibil însă ca nici aceasta să nu poată fi utilizată la restaurare dacă a existat un incident (cădere de tensiune, restartare PC, accesarea bazei de date prin rețea de către alt utilizator) în timpul procesului de actualizare a bazelor de date. Aceste cazuri sunt extrem de rare și sunt consecința fie unor întâmplări neprevăzute (căderi de tensiune de exemplu), fie unor erori umane (de exemplu accesarea bazei de date prin rețea de către un utilizator ce nu știe sau ignoră faptul că atunci se actualizează, fie unor erori legate de funcționarea defectuoasă a PC-ului sau a rețelei.

  28. Andreea
    November 18th, 2014 at 09:24 | #47

    daca nu am reusit sa copiez si folderul Temp din partitia C o sa am probleme la reinstalare?

    • Cristi
      November 18th, 2014 at 13:52 | #48

      Nu. Salvarea TEMP e recomandată pentru că acolo se salvează unele informații: de exemplu fișierele ce conțin cursurile valutare pentru perioade anterioare, declarațiile generate în format PDF dacă nu le-ați copiat deja în altă parte sau dacă nu le-ați schimbat locația de generare.

  29. Maria
    November 25th, 2014 at 12:07 | #49

    Nu credeti ca nu ar trebui sa ne batem noi niste novici adica “contabili ” sa efectuam reinstalari de baze de date numai pentru simplu fapt ca am marit puterea de inmagazinare a unui disc sau am schimbat sistemul Wxp cu un sistem W7 sa ne ocupam de restaurarea datelor prin corespondenta cand aceasta lucrare in caz ca nu stim sa o facem sub directa indrumare a dezvoltatorului programului asa cum fac dezvoltatorii care se respecta .Am solicitat interventia asistata cu ajutorul Team Viewer, asta asa ca sa nu ne mai jignim ca nu ne pricepem si altele de acest gen. Eu nu vreau sa iau painea de la gura nimanui.Asa ca domnule Cristi jigniti cat mai putin si indrumati-ne daca sunteti un specialist daca nu lasati-i pe altii mai binevoitori. Raman la parerea mea ca dezvoltatorul ar trebui sa colaboreze si cu noi “prostii” la urma urmei noi am platit si platim. Eventual ar trebui solocitata o taxa in acest sens nu sa ne jignim intre noi specialisti IT si contabili.

    • Cristi
      November 25th, 2014 at 16:03 | #50

      Doamnă, este prima postare a dvs aici. Când v-am jignit eu? Cu ce v-am jignit pe dumnevoastră sau altcineva? Cred că, sincer, habar nu aveți despre ce vorbiți.
      Spre știința dumnevoastră:
      – eu nu sunt specialist IT. Eu sunt expert contabil. Dar am noțiuni elementare de utilizare a unui PC.
      – TeamViewer este un software ce nu este gratuit pentru uz comercial, iar SAGA Software nu-l poate folosi în mod gratuit decât prin plata unei licențe. Așadar nu cred că sunteți în măsură dumnevoastră să indicați unei firme ce soft să folosească și cum să o facă.
      – sistemul de salvare a bazelor date este extrem de simplu și este făcut pentru nespecialiști, iar asistența pentru restaurarea unei arhive create cu programul este extrem de simplă și nu cred că cineva v-ar fi refuzat-o sau că cineva nu s-ar descurca cu o astfel de operațiune.
      – cu mine nu ați vorbit niciodată la telefon sau prin mail. Și asta dintr-un motiv extrem de simplu: eu nu sunt salariat al SAGA Software, nu sunt prezent în firmă zilnic. Colaborez cu SAGA Software și, din când în când, de câteva ori pe an sunt prezent și în firmă, dar nu permanent. În rest am același statut ca al dumnevoastră – sunt un utilizator al programelor SAGA. Dimpotrivă, pe forum, v-am solicitat atât eu cât și un alt coleg de forum informații suplimentare pentru că nu ați expus problema în mod inteligibil.
      Vă rog să nu vă obosiți în a răspunde la acest mesaj pentru că nu are sens. Iar dacă veți continua cu jigniri și cu acuzații nefondate și pe forum vă spun de pe acum, în mod public, că am să vă blochez accesul la forum. Inițial pentru o perioadă limitată.

  30. Geo
    November 27th, 2014 at 11:15 | #51

    Cred că nu ar strica, eventual pe blog și/sau pe forum făcute 1-2 tutoriale cât mai simple în explicații, eventual cu ceva print screenuri și pus accentu pe 1-instalare 2-reinstalare 3-backup la baza de date și 4-restaurare bază de date.
    Acele video-tutoriale de pe site nu prea le înțelege toată lumea. E numa o sugestie… NU dați cu paru’ …

  31. Maria
    November 28th, 2014 at 12:13 | #52

    Domnule Cristi precis m-ati inteles gresit sunt foarte disperata ca nu pot accesez cele doua variante saga c si saga ps in care am foarte multe date nu m-am referit la dvs.daca ati fi in locul meu sa observati ca ai salavat absolut tot ce ai lucrat timp de 4 ani si la una din firme ai datele pana-n iulie 2013 iar la cealalta nu se vede nimic , cred ca ati intra in panica mai ales cand unii posteaza zicala “stiu ca sunt prost dar cand ma uit in jur…”. Eu vorbeam totusi foarte serios si disperata de situatie .Am luat legatura cu saga si s-au logat la calculatorul meu s-au uitat pe discurile unde s-a facut salvarea dar probabil ca nu au timp intrucat mi-a spus sa-i comunic unde s-a facut salvarea discurile sunt pline de date salvate nici macar nu stiu daca sunt valabile salvarile . Persoana care mi-a schmbat sistemul Wpc cu W7 vine foarte tarziu de la servici si eu nu stiu ce sa-i explic doamnei de la saga care s-a logat la calculatorul meu care sunt salvarile si unde desi cred ca au iconita specifica softului. Sper sa ma intelegeti si sa nu mai fiti suparat nu cred ca m-am referit la dvs.daca observati acum este prima data cand accesez blogul pentru ca intradevar sunt disperat. Va multumesc pentru intelegere.

    • Cristi
      November 28th, 2014 at 13:39 | #53

      Parțial vă înțeleg. Înțeleg că există o situație în care panica poate duce la astfel de reacții. Dar problema e generată de persoana ce v-a salvat datele. În loc să le copieze pur și simplu, pe un DVD sau un HDD extern sau să sune la SAGA pentru a solicita informații, înțeleg că le-a arhivat și, din câte scrieți, arhiva respectivă este coruptă.
      Asta în ciuda faptului că SAGA are propria procedură de salvare ce ar fi permis salvarea datelor firmelor grupat.
      În cazul în care ați folosit procedura de salvare din program, dacă nu ați fi arhivat datele, dacă acestea ar fi fost copiate pe un suport extern sau pe o altă partiție a discului, recuperarea lor și re-utilizarea lor ar fi fost foarte simplă. Așa însă, fără ca dumnevoastră să știți exact cum s-au salvat datele existente, dacă ele nu au fost salvate folosindu-se procedura descrisă în manualul de utilizare, explicată pe site și în tutoriale, nu s-au respectat instrucțiunile descrise aici, instrucțiuni ce se transmit și pe mail atunci când se solicită asistență pentru aceste cazuri, credeți-mă este aproape imposibil să-ți dai seama
      – cum a făcut cineva salvarea
      – unde a salvat datele și în ce format
      și, ca urmare, nu prea ai ce soluție să-i dai.
      Eu vă recomand să solicitați sprijinul persoanei ce a copiat/salvat/arhivat datele și v-a reinstalat sistemul. În sensul de a fi prezent la discuția cu operatorii firmei. Poate persoana respectivă este în măsură să răspundă la întrebările operatorilor și să explice ce a făcut pentru a se putea furniza o soluție. Altfel nu prea văd cum ați putea fi ajutată.
      Nu mi-a plăcut afirmația dumnevoastră despre faptul că v-aș fi jignit. Nu am făcut-o și a fost o acuzație absolut gratuită la adresa mea.

  32. ioana
    January 29th, 2015 at 18:28 | #54

    Buna ziua. Am si eu un PF, si o prietena mi-a recomadat programul SAGA PS. Foarte util de altfel.
    Dar am intammpinat o problema. Am reinstalat windows-ul pe calculator, am reinstalat si programul SAGA in acelasi folder, iar cand am deschis programul imi aparea o fereastra unde imi cerea sa fac sau nu actualizarea. Fiin in necunostiinta de cauza, am dat sa faca actualizarea, iar acum imi cere un cod de activare.Acum nu mai reusesc sa accesez informatiile introduse in program.
    Se mai poate face ceva?
    Vreau sa mentionez ca am incercat sa instalezz programul SAGA si intr-un alt folder, dar in cazul asta trebuie sa o iau de la zero.

    • Cristi
      January 29th, 2015 at 19:00 | #55

      Dacă la reinstalarea sistemului de operare ați fi reinstalat aceiași versiune gratuită a programului pe care ați utilizat-o, nu ați fi avut probleme. Dacă însă ați instalat o versiune mai nouă a programului, peste una mai veche înseamnă că ați actualizat, iar pentru a accesa datele după o astfel de actualizare e nevoie de o licență.

  33. February 17th, 2015 at 10:49 | #56

    Buna ziua!
    Va rog ma puteti ajuta,am intampinat o problema,in sensul ca nu mai pot opera/incasa furnizorii,dupa ce ii selectez nu mai vad facturile restante,iar la statul de salarii in luna ianuarie imi ia in considerare si sambetele si duminicile ca si zile lucratoare,adica in loc sa am 160 ore/salariat,am 248 ore.
    Imi puteti spune va rog trebuie facuta vre-o actualizare sau ce pasi ar trebuii sa urmez.Multumesc.

    • Cristi
      February 17th, 2015 at 15:56 | #57

      Înseamnă că nu aveți versiune actualizată. Actualizați programul dacă aveți licență activă.

  34. Maria
    February 18th, 2015 at 10:28 | #58

    Buna ziua,
    Am cumpărat 2 licente (pentru contabilitate si stocuri). Care sunt pasii pentru actualizarea unui program versiune gratuită, pe care il utilizez de aproape un an, pentru a nu perde datele.
    Vă multumesc.

  35. Maria
    February 18th, 2015 at 10:28 | #59

    scuze, ”pierde”

    • Cristi
      February 18th, 2015 at 11:40 | #60

      Instalarea se actualizării se face foarte simplu. Fie intrați în contul dumneavoastră de utilizator și de acolo descărcați kitul de instalare a actualizării pe care apoi îl rulați, fie în SAGA intrați în program pe orice firmă, accesați meniul Ajutor și de acolo alegeți “Actualizare automată”.
      Înainte de a efectua actualizarea:
      – dacă lucrați în rețea, închideți programul pe toate stațiile. Pe server îl închideți dacă descărcați kitul de actualizare din contul de utilizator
      – faceți o copie de siguranță a folderului SAGA înainte de actualizare, așa cum de altfel vă este indicat și în mailul pe care îl primiți cu ocazia actualizărilor
      Datele introduse în program nu se pierd. Dacă apar pierderi de date acestea sunt cauzate de cauze externe programului: de exemplu programul se deschide prin rețea în timpul actualizării sau este deschis pe o stație, ori există căderi de tensiune în timpul actualizării, tocmai de aceea se recomandă efectuarea unei salvări prealabile anterioare actualizării.

  36. Maria
    February 18th, 2015 at 14:38 | #61

    Am reusit să actualizez programul pe care lucram, pare să fie totul bine;
    Numai bine!

  37. sonel
    May 4th, 2015 at 18:27 | #62

    am o problema cu calculatorul si vreau sa schimb sistemul de operare cu unul mai performant,as dori sa stiu daca mai pot reinstala programul saga(varianta gratuita) dupa schimbare?

    • Cristi
      May 4th, 2015 at 20:44 | #63

      Da, chiar aceea trebuie instalată. Dar dacă nu aveți abonament trebuie să instalați aceiași versiune gratuită pe care o aveați înainte. Altfel se va considera actualizare de versiune.

  38. May 9th, 2015 at 14:44 | #64

    Am facut restaurare de DB in Saga PS si acum nu mai mai lasa sa intru. De ce? Pana acum era un soft gratuit, acum are pretentii..

    • Cristi
      May 9th, 2015 at 20:07 | #65

      NU are pretenții. Programul este gratuit, dar versiunea gratuită nu permite restaurarea unei arhive create cu o versiune diferită de program.

  39. May 9th, 2015 at 14:56 | #66

    No bun, am inteles care e figura. Problema e ca nu gasesc de unde se poate descarca versiunea veche de Saga PS. Se gasesc undeva? Sau ne obligati sa marcam banu?

  40. Muntean Adelina
    July 23rd, 2015 at 12:15 | #67

    Buna,

    As vrea sa imi instalez programul Saga pe laptop dar nu stiu ce sistem d eoperare suporta programul Saga, ma puteti ajuta cu un raspuns?

    • Cristi
      July 23rd, 2015 at 16:51 | #68

      Orice sistem de operare Windows de la XP la Windows 8.1 și chiar Windows 10 după ce va apărea.

  41. Peter
    July 29th, 2015 at 09:50 | #69

    Buna!,

    Am SAGA C si SAGA PS instalat pe drive-ul D, windows-ul pe C. As vrea sa mut HDD-ul intr-un alt calculator (practic schimbare MB si CPU). Reinstalez windows-ul pe C, D-ul lasand neatins. Programele SAGA o sa funtioneze fara ca sa ceara noi coduri de activare?

  42. Adrian
    January 20th, 2016 at 08:45 | #71

    Ar trebui specificat mai clar că, după copierea înapoi pe noul sistem a folderului SAGA, trebuie instalată cea mai recentă actualizare, și nu programul propriu-zis.

    Cheers!

    • Cristi
      January 20th, 2016 at 10:29 | #72

      Ba nu, se instalează programul propriu-zis, nu actualizarea.

  43. Andrei
    February 4th, 2016 at 15:02 | #73

    Buna ziua,

    Numele meu este Andrei Serban si am o problema ( de care sunt vinovat) cu o licenta noua, cumparata acum 1 saptamana de la dumnevoastra. Intrucat am dorit sa ajutam contabilul cu actele noastre, am cumparat o a doua licenta de la dumnevoastra. Problema este ca aceasta noua licenta am activato prima data pe un laptop care s-a stricat dupa 1 zi, apoi am reinstalat aceasta licenta pe alt laptop al firmei. Dupa ce a fost reparat primul laptop, am sters licenta de pe al doilea pc si am dorit sa o instalam din nou pe primul, insa nu mai putem face acest lucru intrucat am resetat codul de activare de mai multe ori. (la indemnul contabilului….)

    • Cristi
      February 5th, 2016 at 11:28 | #74

      Bună ziua.

      Pentru astfel de probleme vă rog să apelați la suport telefonic direct la firmă sau pe adresa de mail a firmei, întrucât acolo veți găsi suport direct și imediat pentru rezolvarea acestor aspecte. Vă mulțumesc pentru înțelegere.

  44. Kontab Kont
    March 3rd, 2016 at 12:01 | #75

    Am programul Saga instalat pe partitia C la un calculator cu XP, dar mai am putin spatiu liber, si am incercat sa il mut pe partitia D unde e mai liber si nu mai merge Saga…
    Ce sa fac mai departe?

    Multumesc,

    • Cristi
      March 4th, 2016 at 14:11 | #76

      Să instalați programul pe partiția D.

  45. Andrei
    May 24th, 2016 at 14:01 | #77

    Daca mut saga pe alt calculator doar ce e in temp trebuie sa iau ? se muta toate datele introduse pana in acel moment daca iau ce e in temp ?

    • Cristi
      May 31st, 2016 at 18:08 | #78

      În TEMP se regăsesc declarații, cursuri valutare, și unele fișiere în care sunt salvate unele informații. Din TEMP puteți șterge fișierele cu extensie WMF precum și cele ce au extensie cdx (cu condiția ca SAGA să fie închis nu deschis).

  46. Andrei
    May 24th, 2016 at 14:12 | #79

    Ce trebuie sa iau ca ca sa am toate datele in saga introduse pana la acel moment.

    • Cristi
      May 31st, 2016 at 18:08 | #80

      Tot folderul SAGA.

  47. carmen racovita
    July 10th, 2016 at 21:25 | #81

    Va rog sa ma ajutati in rezolvarea urmatoarei probleme : Nu pot genera stat de salarii pentru luna apriie 2016 , primesc mesajul : ” Salariatul X a fost sters din lista ” . Cum sa procedez ? sa procedez la o restaurare ? pierd date ? multumesc.

    • Cristi
      July 11th, 2016 at 12:22 | #82

      De ce să restaurați? Verificați în Fișiere-Salariați ce e cu acel salariat. Nu înțeleg în ce context v-ar putea apărea acest mesaj. Dați un mail la firmă cu baza de date pentru asistență.

  48. Ileana
    July 15th, 2016 at 11:38 | #83

    Am licenta la Saga. Mi s-a stricat laptopul pe care am instalat softul. Reparatia dureaza 2 sapt. Am nevoie de Saga in aceasta perioada. Instalez Saga pe un calculator nou, obtin un cod de activare nou. Cand imi recuperez laptopul, pot reveni la el, generand inca un cod de activare?
    Multumesc.

    • Cristi
      July 15th, 2016 at 13:20 | #84

      Nu puteți reveni la un cod de identificare pentru care ați efectuat schimbarea.

  49. Ileana
    July 15th, 2016 at 13:39 | #85

    Pai nu vreau sa revin la cod, vreau sa revin la un calculator vechi cu un cod de activare nou. Se poate? Pe scenariul descris mai sus, mai am dreptul de a genera inca un cod de activare pentru a ma intoarce la laptopul meu (dupa ce il repar)?

    • Cristi
      July 15th, 2016 at 13:50 | #86

      Nu se poate. Nu codul de activare e nou. E același calculator pe care ați activat licența și la care ați renunțat.

  50. Ileana
    July 15th, 2016 at 14:09 | #87

    Ok, multumesc pentru raspuns.
    Am inteles ca in cazul descris de mine mai sus nu se poate, dar data fiind situatia, mi se pare ca abordarea celor de la Saga nu este deloc in regula.

    • Cristi
      July 15th, 2016 at 14:15 | #88

      Vi se pare. A permite mutarea licenței liber, poate duce la abuzuri.

  51. eftenie
    August 9th, 2016 at 11:32 | #89

    Buna ziua,

    Imi schimb calculatorul, dau reset la codul de activare si nu il notez in speranta ca imi apare in datele contului ca si prima data . Ce se intampla? De ce nu mai pot vedea codul de activare in contul meu? Va multumesc.

    • Cristi
      August 10th, 2016 at 14:04 | #90

      Codul de activare apare după ce se completează noul cod de identificare. Resetarea codului existent presupune ștergerea lui pentru a permite utilizatorului introducerea noului cod de identificare.

  52. marcel
    December 13th, 2016 at 01:32 | #91

    Buna ziua

    Am reinnoit licenta la un client , dupa o luna de la expirare.
    Pot face acum actualizare automata din program?
    Va multumesc.

  53. marcel
    December 15th, 2016 at 16:15 | #93

    MULTUMESC

  54. Adrian
    June 8th, 2017 at 09:59 | #94

    Buna ziua, schimbarea codului de identificare se va face de 2 ori daca sa zicem schimb PC-ul si instalez un windows 10 apoi un windows 7?

    • Cristi
      June 13th, 2017 at 13:49 | #95

      Schimbarea codului de identificare se face dacă se schimbă PC-ul nu dacă se actualizează sistemul de operare.

  55. Cristina
    July 10th, 2017 at 09:01 | #96

    Buna ziua,
    Cum se poate face reunirea datelor de la un punct de lucru unde se fac receptii, facturi, se emit bonuri fiscale cu partea de contabilitate tinuta pe un alt calculator?

    • Cristi
      July 14th, 2017 at 15:18 | #97

      Prin import date din arhivă ce se poate realiza din meniul Diverse.
      Dar o soluție mult mai elegantă și eficientă este trecerea la regimul client-server ceea ce presupune ca punctul de lucru să culeagă date și să salveze aceste date direct pe server și ar fi vizibile și disponibile imediat, fără nici un import date.

  1. No trackbacks yet.