SAGA şi Windows 8

29 Nov 2012 | Diverse, Programe | 12 comentarii302 vizualizari

SAGA win8 Dacă aţi făcut upgrade la Windows 8 sau aţi achiziționat un sistem de calcul (desktop PC ori laptop) ce rulează Windows 8, ori veți achiziționa un astfel de sistem și vă întrebați dacă funcționează SAGA, vă spun eu: da, programele SAGA rulează pe Windows 8. De altfel, pe orice versiune Windows de la Windows 98 încoace.

Pe Windows 8, programele SAGA sunt funcționale în proporție de 99,99%. De ce nu 100%? Pentru că există ceva ce nu funcționează momentan: graficele din meniul Diverse – Situații manageriale. Dar nu e o problemă insurmontabilă și se va remedia în următoarea perioadă.

De asemenea nu va funcționa din prima programul de asistență prin remote acces introdus în SAGA. Rezolvarea la această problemă este descrisă în continuare…

Dacă sunteți conectat la internet și intrați în SAGA la “Ajutor” – ‘”Remote acces”, iar de acolo porniți programul de asistență remote, este posibil ca în Windows 8 să primiți această eroare:

Remote-err1

caz în care apăsați No și în ecranul următor aveți o eroare ca cea de mai jos, în care ID-ul dumneavoastră nu va fi generat

Remote-err2 

iată ce aveți de făcut:

1. Închideți fereastra “Ammyy Admin v2.13” și deschideți “File explorer” folosind iconița de pe desktop sau apăsând combinația de taste Win+E. Localizați folderul în care este instalat SAGA (de regulă C:\SAGA C.3.0) și localizați fișierul saga_remote.exe apoi dați click pe butonul dreapta al mouse-ului. În meniul ce vă apare dați click pe “Properties” (proprietăți), ca în imaginea de mai jos

Remote-pas1

2. În fereastra ce vă apare și arată ca cea de mai jos

Remote-prop1

dați click pe “Compatibility” (Compatibilitate)

3. Veți ajunge în pagina “Compatibility” (Compatibilitate). Bifați opțiunea “Run this program in compatibility mode for” și alegeți din lista derulantă “Windows XP (Service Pack 3)”, apoi apăsați “Apply”, după care “Ok”. Vedeți imaginea de mai jos.

Remote-prop2

Acum dacă veți reintra în meniul “Ajutor” din SAGA și veți alege  “Remote acces” programul va porni corect și se va genera și id-ul calculatorului dumneavoastră, id fără de care programul de asistență nu poate fi utilizat.

12 comentarii

  1. am instalst programul saga pe windows 8 si nu reusesc sa-l pornesc ,deoarece nu ma recunoaste ca user, imi pare scris numai cu litere mari si nu reusesec sa introduc user si parola cu litere mici, inclusiv user de admin care vine cu programul apare cu litere mari

    1. Dacă vă referiți la userul și parola din SAGA atunci trebuie să știți că userul se crează întotdeauna cu litere mari, nu puteți crea nume de utilizator folosind litere mici pentru că programul nu vă permite. Parola nu e case-sensitive, așa că nu contează cum ați creat-o.
      Dacă nu vi se cere să introduceți user și parolă, înseamnă că nu aveți creați utilizatori. Dacă la utilizatorul ADMIN ați creat parolă atunci nu contează că e introdusă cu litere mari sau mici. Dacă e introdusă corect veți trece de ecranul de logare în aplicație. Altfel nu. Verificați însă ca nu cumva să aveți setată tastatura pe RUM (RO, ROS, INTL, ROP- oricare din variantele pentru layout de tastatură Romanian). Dacă da puneți tastatura pe INTL sau ROP, cu CTRL+SHIFT din stânga tastaturii ori cu ALT+SHIFT din stânga tastaturii puneți tastatura pe ENG.

  2. Buna ziua. Programul este compatibil si cu Windows 8 RT (adica varianta pentru tablete a sistemului de operare)? Va multumesc anticipat

    1. Nu. Pe Windows RT funcționează doar aplicațiile ce au interfață Metro UI și se regăsesc în “Store” la Microsoft, ceea ce nu e cazul nici unui soft de contabilitate.
      Din ceea ce am înțeles vor exista tablete ce vor rula și Windows 8 Pro nu RT. Pe cele ce va rula versiunea Pro se va putea instala și SAGA.

  3. Buna ziua. Programul este (sau va fi) compatibil cu Windows 10 ? Daca da , ce trebuie sa fac ca sa nu pierd datele care acum le am pe un laptop pe care am windows 7 si pe care vreau sa instalez windows 10?

  4. De ceva timp aparut tabletele care ruleaza Win 8 Pro. Imi puteti confirma functionalitatea SAGA pe aceste tipuri de sisteme?

    1. SAGA funcționează pe versiuni pe 32 biți sau 64 biți de Windows 98, XP, 2000, NT, Vista, 7, 8, 8.1, 10, Windows Server 2008 sau Windows Server 2012. Nu funcționează pe Windows RT.

  5. Multumesc pentru promptitudinea raspunsului, dar am specificat ca este vorba despre Win 8 Pro, si nu RT. Am solicitat confirmarea functionalitatii pe Pro in urma raspunsului Dvs. din 21.12.2012 care afirma ca aplicatia ar fi compatibila.

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *