O schimbare în 2021 începe cu…

22 Mar 2021 | Programe | 31 comentarii46 vizualizari
SAGA, ca instrument în contabilitate II

Baza de date. Urmează, pe partea de client-server, o schimbare a serverului de date la unul mai nou. Mai sunt și alte surprize pe drum în 2021, dar le luăm pe rând.

Partea vizuală este și ea cea care se schimbă. Smile

Dacă veți căuta iconița cu SAGA pe ecran nu veți mai găsi aceste iconițe:

oldIcons

Le veți găsi pe acestea:

newIcons

Alte modificări sunt la nivelul interfeței unde veți regăsi iconițe noi la butoane, în meniuri și în fiecare ecran din program.

Mai jos aveți câteva exemple

– în ecranul de logare

image

– în meniuri

image

– în ecrane

sc_tZEQHbQkoh

cu noua temă aplicată:

sc_jvzjZUf3i6

Urmează și alte surprize.

Dacă la verificarea terților în D394 vi se pare că nu face nimic Smile , doar vi se pare. Face doar că mai rapid.

PS: dacă instalați acum de pe site versiunea existentă și nu vedeți noua iconiță de pe desktop, un restart face minuni.

31 comentarii

  1. In ecranul de intrari, nu mi se pare inspirat ca toate butoanele sa aiba aceeasi culoare. Atunci cand ajuti/inveti pe cineva era mai usir sa ii zici ca e un buton negru binoclu. Cineva care nu prea cunoaste programul, se ghideaza mai usor dupa culorile butoanellor, decat dupa iconita.

    Se va modifica si baza de date dbf pentru pentru modul de lucru, normal ?
    Ca si utilizatori ai sitemului client-server, va trebui sa facem ceva setari suplimentare ?
    Se va modifica si limbajul de programare (eu sper ca nu, pt ca functioneaza perfect) ?

    P.S. Ai SAGA inslata in Dropbox? Vad ca apare cerculetul vede pe iconite. Sau ai doar sync pe desktop?

    1. 1. Chestie de obișnuință :)
      2. Pe standard nu. Pe client-server da. De fapt e un upgrade a acesteia.
      3. Da, la client-server vor fi mici ajustări și unele noi setări de făcut, dar e ceva ce se rezolvă într-un minut maxim.
      4. Momentan nu.

      Nu am programele în Dropbox. Am sync pe OneDrive la Desktop, printre altele, de aceea apar așa iconițele.
      Oricum fac backup zilnic. Nu pe DropBox. L-am abandonat demult. Folosesc pCloud și OneDrive.

  2. Ordonarea automată în ordine alfabetică a societăților și posibilitatea selectării tipului de taxare inversă ( cererea, cereale, deseuri) din program la gestiunea global valorica ar fi de mare ajutor.

    1. Ordonarea societăților, alfabetic, se poate realiza acum doar în ecranul de logare și la afișarea lor pe ecranul principal. În primul caz sortarea se face la alegerea explicită a sortării lor de către utilizatori, în al doilea caz e o sortare automată.
      Dacă aveți multe societăți, în ecran de configurare societăți e simplu de căutat parte din denumire.

  3. Un heads-up la alegerea serverului de SQL? Ramanem pe Firebird sau trecem la altceva? Lucrez momentan la niste interogari pe Firebird, as vrea sa stiu daca schimbam….

  4. Buna ziua,am incasat in februarie somajul tehinic aferent lunii decembrie.Pentru ca nu m-a intrebat la generarea statului de plata pentru februarie,am adaugat manual la detalii.La generarea D112 am urmatoarele erori;
    ANGAJATOR:
    ASIGURATI:
    ASIGURAT 2:
    * EROARE – E.3. – Pentru tip asigurat B1(32,35,43),C(32) si E3_38=0 sau necompletat in sectiunea E3(2) (S127b)!
    ASIGURAT 3:
    * EROARE – E.3. – Pentru tip asigurat B1(32,35,43),C(32) si E3_38=0 sau necompletat in sectiunea E3(2) (S127b)!
    ASIGURAT 4:
    * EROARE – E.3. – Pentru tip asigurat B1(32,35,43),C(32) si E3_38=0 sau necompletat in sectiunea E3(2) (S127b)!
    ASIGURAT 6:
    * EROARE – E.3. – Pentru tip asigurat B1(32,35,43),C(32) si E3_38=0 sau necompletat in sectiunea E3(2) (S127b)!

    1. În acest caz trebuie sa generați pdf și în pdf să completați manual informațiile despre luna pentru care s-a încasat șomajul tehnic.

  5. Daca tot suntem la inbunatatiri, atunci ar trebui rezolvat la problema cu fereastra de filtrare dupa activitati de la situatie aprovizionare (si nu numai) care in loc sa apara langa celelalte filtre de cele mai multe ori apare in “mijlocul” ferestrei.

  6. Oare o sa fie printre surprize si urmatoarele 3 dorințe:
    1.În generare automată OP pentru facturile scadente la data de…,să pot genera automat OP pentru facturile scadente pana la o anumita data si generarea a OP multiplu.Structura fisierului de OP este la BCR la fel ca si la salarii.
    2.Pentru introducerea unei noi coloane si transpunerea ei in Intrari si Iesiri
    3.Ecran nou pentru pe modelul actual al ecranului Comenzi
    Multumesc.

    1. 1. OP multiplu nu se va introduce. Dacă operați plata facturilor scadente puteți tipări OP, altfel nu.
      2. Ce fel de coloană?
      3. Ecran nou pentru ce?

  7. orice munca trebuie apreciata! noile iconite sunt mult mai inutile fata cele vechi. inerfata scade in lizibilitate si are un aspect prafuit, anost (culoare la fel ca fundalul???!!!). lipsa de culoare nu este cea mai inspirata ideie a unui programator. incercati si cu un grafician!

  8. Mi se pare total neinspirat faptul ca s-au schimbat culorile la butoane. E foarte greu sa le distingi. Si pare totul mai sters.

  9. Si mie imi este foarte greu cu noile butoane, toate albastre si destul de mici ca dimensiune.

    E mult mai greu de distins intre ele decat in varianta veche in care erau culori diferite la butoane, mai ales ca mai sunt oameni si mai in varsta la care vederea nu mai e asa de buna.

    In aceeasi idee si fontul meniurilor e destul de mic pentru cei cu deficiente de vedere. Se poate mari fontul pentru datele introduse de utilizator, dar nu si pentru cel din meniuri.

  10. Si colegii mei sunt suparati….din cauza ca “s-au schimbat culorile la butoane. E foarte greu sa le distingi. Si pare totul mai sters.” ..Si alti colegi de breasla cu care am vorbit pe tema asta ,.. sufera si ei acum din cauza acestor schimbari…..Eu personal si noua icoana SAGASOFT o vad si o gasesc mai greu pe desktop, din cauza noii schimbari….!!! In rest, mii de multumiri pentru ajutorul dat !!!

    1. Care preț? De vânzare? Dacă da, este posibil să aveți setată gestiune cantitativ-valorică evaluată în preț de achiziție. La acest tip de gestiune, prețul de vânzare se operează în nomenclatorul de articole. Dacă este gestiune global-valorică atunci este necesar să utilizați contul 371 la intrări pentru a se activa și câmpul necesar introducerii prețului de vânzare.

  11. La articole contabile nu mai avem la tip – transferurile, acolo inregistram direct cu NC la gestunea global valorica, ce alta posibilitate am acum pt transferurif1 Va multumesc

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *