Mici actualizări. E factura și o mică surpriză.

18 Sep 2023 | Contabilitate, Declarații | 18 comentarii10120 vizualizari
Pe scurt - D112 și bilanț

La e-Factura, de-a lungul timpului s-au mai făcut unele corecții, s-a mai lucrat la optimizări, la proceduri de trimitere/validare și preluare a celor primite de la terți.

ANAF permite acum și validarea on-line a facturilor caz în care acestea nu se vor mai valida local, pe calculatorul de pe care se trimit ci se trimit și se validează direct la ANAF. Răspunsurile pentru astfel de facturi vin mai rapid și ele.

Dacă din varii motive validarea on-line nu funcționează, se va proceda pe sistemul clasic – validare locală și apoi trimitere la ANAF.

În ultima versiune, începând de azi, cei care o descarcă de pe site sau își refac actualizarea vor găsi în ecranul e-Factura și această opțiune de validare on-line.

De asemenea, în ecranul de facturi primite, veți găsi două opțiuni suplimentare: una de deschidere a folderului în care facturile primite au fost salvare și una care permite obținerea, prin tipărire, a unui pdf cu factura primită. Aveți în vedere că generarea pdf pentru factura primită se face cu procedura ANAF (același pdf l-ați obține cu utilitarul pus la dispoziție de ANAF), forma și conținutul fiind cele generate de ANAF și de către SAGA.

La capitolul “work in progress” în curând va fi disponibil ceea ce vedeți în imaginea de mai jos:

18 comentarii

  1. 1.Trebuie sa retinem (legat de vizualizarea facturilor importate din E-FACTURA) ca daca dorim sa vedem ce contin acestea, trebuie sa apasam – INAINTE DE IMPORTUL ACESTOR FACTURI – pe TIPARESTE; adica dam click pe fiecare factura, si apasam TIPARESTE. Daca nu facem acest lucru (nu apasam pe TIPARESTE, nu vom putea vizualiza factura primita.
    2. Ar fi minunat (cum hâtru se exprima Septimiu intr-un raspuns antologic: daca se poate sa spele si rufe SAGA) daca INTRASTAT s-ar popula singura in functie de ceea ce introducem noi la INTRARI VALUTA.

    1. Factura din Import E-Facturi primite poate fi vizualizata si tiparita oricand deschizand folderul din extensia Declaratii ANAF si apoi subfolder e-factura – aici sunt salvate in format pdf. si xml.

  2. Excelente aceste noi up-date-uri.
    1. Scurtarea timpilor de procesare reprezintă un amănunt important.
    2. Posibilitatea de listare (chiar și numai pentru previzualizare) constituie de asemenea un avantaj iar modul în care ați reușit să faceți asta generează un raport bine structurat, cu informații judicios și eficient grupate.
    3. Shortcut-ul către folder-ul cu facturi constituie de asemenea un add-on bine venit
    Aici ar fi oportună (cred) o analiză de optimizare în sensul în care:
    – link-ul să fie activ și în situația în care la verificarea facturilor primite nu sunt răspunsuri din SPV;
    – în cazul lucrului în rețea, să existe posibilitatea utilizării unui folder de share în care să fie depozitate fișierele preluate de pe toate stațiile (deși în acest caz implicațiile sunt ceva mai ample).
    4. O (altă) dezvoltare utilă ar putea fi în sensul aplicării unui tratament special pentru facturile primite prin e-factura și înregistrate ulterior în gestiuni cantitativ valorice. Poate integrarea unui ecran intermediar care să permită să se facă match prin coduri de bare, de produs, coduri PLU sau integrări predictive prin conținut literar.
    5. Referitor la capitolul “work in progress”, ce să zic, jos pălăria!

  3. -as vrea sa intreb ceva legat de e-transport……ajung pina la pasul2/4,si nu merge mai departe,Ce gresesc de nu se valideaza total?

  4. Buna ziua,
    Am inceput si eu sa ma agit in legatura cu aceasta noua metoda de facturare si vreau sa va intreb daca exista un ghid pe undeva cu ce trebuie facut in acest sens..Eu am o firma mica de comert echipamente electrice,deci am stocuri cu sute de articole si in principiu din ce am citit am cam inteles cum vor functiona lucrurile,dar in detaliu n am inteles cum se va face.De ex.
    1.Cand primesc o factura de la furnizor marfurile le voi introduce manual in stocuri sau cum?
    2.Pentru client,inteleg ca se va opera in stocuri marfa comandata si factura se va genera automat,se va trimite la ANAF care o va valida si care o va trimite mai departe la client..
    Exista posibilitatea ca factura sa nu utilizeze stocurile,ci marfa sa fie trecuta pe factura si apoi operate stocurile?Ca poate articolul solicitat nu l mai am in stoc scriptic ci doar faptic si ma reglez eu in bucataria mea interna…
    3.Ce anume vede ANAF pe factura electronica,adica ma intereseaza sa nu vada preturi,contracte,caci acestea sunt date interne ale firmei care nu am vrea sa le vada decat clientul nu si ANAFUL ,sau oricine altcineva…
    Azi am vazut ca pana la 30.06.2024 se va lucra si pe sistem vechi,cu facturi generate electronic,dar transmise clientului clasic,ceea ce mi se pare corect,dar tot as vrea sa stiu niste raspunsuri la intrebari.
    A…Si stiti ca o gramada de tari europene au primit aceasta derogare pe care si Romania a primit o de a utiliza sistemul e factura,dar NICIUNA nu l a aplicat,tot amanandu se din cauza de probleme tehnice?
    Bine ca din nou suntem noi mai catolici ca Papa,sau o tara pentru experimente continue…(nu fac politica,dar nu pot sa nu observ niste chestiuni).
    Multumesc anticipat pentru atentie si raspuns.

    1. Nu înțeleg de ce ghid ați avea nevoie. Se completează factura asa cum o faceți acum și doar o trimiteți în sistemul e-factura. Procesul de trimitere este singurul pas suplimentar.
      2. Daca dvs facturați pe nedefinit sau pe stoc nu contează.
      3. ANAF vede factura asa cum o întocmiți. Cu datele dvs, ale clientului, cantități, preț, valoare, TVA. Este ca și cum ați prezenta la ANAF factura după ce o tipäriți.
      Factura o înmânați clientului și listată dacă doriți, dar de trimis trebuie sa o trimiteți și la ANAF.

  5. Buna ziua,
    Am si eu o mica nelmurire legata de efactura.
    Societatea noastra se ocpua de colectarea deseurilor, emitem si primim facturi cu taxare inversa.
    Am primit acum prin program 3 facturi emise de unul din parteneri, facturi cu taxare inversa, in intrari au ajuns facturi cu TVA 0 si fara specificatia Taxare Inversa.

      1. Am trimis un mail la saga cu xml-ul primit. In teorie cel care emite factura, o emite cu taxare inversa si cu 0 la cota TVA, in schimb cel care o primeste, o inregistreaza cu Taxare Inversa si cu 19 % cota TVA. Din pacate partenerii mei carora le emit cu taxare inversa nu sunt inca inregistrati in sistemul e-factura sa pot verifica.
        Va multumesc din suflet ca ne faceti viata mai usoara!

  6. Buna ziua,
    Incep sa ma agit si eu cu e=factura care devine obligatorie din 01 ianuarie 2024.
    Eu am nelamuriri la modul de incasare sau plati a facturilor. Inteleg ca acestea se considera acceptate dupa ce le incarcam, respectiv descarcam de pe SPV. In cat timp (real vorbind) se vor putea vizualiza facturile, dupa emiterea lor, pt ca sa putem face plata sau incasa factura?
    Noi incasam multe facturi cash, daca un partener nu dosreste sa mai acite pe motiv ca nu stie daca factura este conforma ce facem? Sold pe clienti si umblam dupa ei ca sa ne dea banii?
    2. La BF daca am produse pt care nu deduc TVA, dar si produse pt care deduc TVA cum o sa identifice ANAF TVA-ul dedus (dupa 01 iulie 2024), cand decontul de TVA se va verifica cu doc inregistrate in SPV?
    De unde va stii ANAF cat TVA am dedus si cat nu?
    Multumesc pentru suport si, ca existati!

    1. Încasarea nu are nici cea mai mică legătură cu eFactura.
      Factura achitată cash, pe loc, are termen de trimitere la ANAF 5 zile lucrătoare de la data emiterii. Nu vă oprește nimeni și nimic să o dați clientului și tipărită.
      Dacă vă refuză atunci e o chestiune ce ține de relația dvs cu acel client.
      Cine v-a spus că ANAF corelează decontul de TVA cu ceea ce s-a transmis prin e-Factura?!

  7. Buna ziua,
    In prezent folosesc un program de evidenta service, creatie proprie in Acces, prin care generez si liste pe piese de schimb folosite la reparatia unor echipamente.
    Contractul cu clientul este sa-i facturez piesele separat si manopera separat (pe aceeasi factura, dar pozitii diferite).
    Cum deja programul meu genereaza liste cu denumirea pieselor, unitatea de masura, pretul, etc. as vrea sa scap de a le mai scrie inca odata intr-un software cu capabilitati e-facutra (pot fi si 20-30 piese pe o factura).
    Pana acum faceam o factura cu “Produse si servicii conform anexa”, anexa generata de programul de service.
    Acum trebuie sa le trec detaliat in factura.
    Saga ar permite importul de produse, dintr-un fisier extern (xls, csv) pe care sa le insereze in factura?
    Ar fi de mare folos sa nu trebuiasca sa le mai scriu odata.

    Multumesc pentru raspuns.

    1. Da – în ecranul ieșiri puteți importa date din fișiere Excel.
      Instalați versiunea gratuită și testați.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *