e-Factura. Erori și probleme.

10 Jan 2024 | Legislatie | 89 comentarii47181 vizualizari

Erorile la sistemul e-factura sunt mult mai frecvente decât dorește MF să pară că sunt. Poate că ați citit deja zilele acestea reacția ministrului finanțelor, domnul Marcel Boloș, legată de sistemul e-Factura și de faptul că utilizatorii se plâng de faptul că sistemul generează erori și că are probleme. Detalii despre acestea găsiți în mai multe articole postate pe profit.ro – aici , hotnews.ro – aici sau startupcafe.ro aici.

Domnul ministru spune că în cazul facturilor ce sunt trimise de mai multe ori e de vină utilizatorul și că sistemul MF este perfect, că nu are nicio problemă.

Eu nu vreau să spun că domnul ministru minte, dar cu siguranță nu are toate informațiile ori i s-au livrat doar informații pozitive.

Să încep prin a vă da o pildă:

O sală de evenimente are o ușă automată, care se deschide automat când vin participanții la eveniment, dar care i se defectează și nu se mai deschide automat. Sala permite participanților să intre chiar dacă ușile nu se mai deschid automat, dar pentru asta participanții la eveniment trebuie să deschidă ușile manual, folosind o procedură mai complicată. Dacă participanții la eveniment știu că ușile se deschid, de regulă, automat și că, de regulă, treceau de acele uși fără probleme, fără vreo procedură anume, fără să se mai chinuie să deschidă ușa manual, aceștia se vor plânge că ușa nu se mai deschide automat.
Iar când proprietarul sălii, când vede că ușa se deschide manual, va spune: uite, ușa se deschide! Ergo, nu este nicio problemă cu ușa. În acest caz participanții care au semnalat problema ușii ce nu se deschide automat, primind un astfel de răspuns, se vor simți jigniți pentru că ei știu sigur că e o problemă cu ușa.

La fel este cu serverele ANAF. Fix ca-n povestea cu ușa. MF/ANAF, prin CNIF, pun la dispoziția contribuabililor acces pe site-ul ANAF pentru trimiterea manuală a facturilor, dar și automatizări care permit trimiterea, în mod automat, programatic, a facturilor prin așa numite web services (servicii web). Dacă aceste servicii web nu funcționează sau returnează erori, iar site-ul ANAF pentru trimitere manuală funcționează, atunci logic că te simți mințit când ți se spune că nu e nicio problemă dacă tu, utilizator, le trimiți automat.

Așa că, fără a întinde prea mult povestea, iată, pentru domnul ministru Boloș, o listă de probleme, așa cum sunt cunoscute și raportate de utilizatori a trei platforme (SAGA, FGO și Tdec) – din partea cărora am avut acceptul de a le face cunoscute. Neoficial, am confirmare pentru o parte din acestea și din partea utilizatorilor Tigris, dar din păcate nu am avut timpul necesar să solicit confirmarea sau infirmarea lor.

Să le luăm pe rând:

  1. MF/ANAF nu își vede propria bază de date! Să știe domnul ministru că o firmă nou înființată care apare în baza de date a ANAF le generează furnizorilor acesteia probleme. Concret dacă eu facturez ceva către o firmă ce este nou înființată, deși la căutarea în baza de date a MF este găsită, în registrul TVA este identificată, la trimiterea unei facturi către aceasta se generează eroare de tip “CUI identificat în factura ….. = NU EXISTĂ”. Așa ceva, domnul ministru, este de râsul curcilor! Sistemul e-factura zice că nu există o firmă ce există în toate bazele de date a MF/ANAF. Când un coleg din Oradea mi-a semnalat această eroare pentru prima dată și am încercat să determinăm cum și când apare, nu mi-a venit să cred. Azi am primit confirmare și din alte surse externe, de la utilizatori TDec și FGO, care confirmă aceeași situație. Colegul de la Oradea așteaptă răspuns din partea ANAF la sesizarea făcută prin SPV. Sunt curios ce vor spune, dacă vor spune ceva.
  2. erori la generarea codului OAuth (acest cod este unul special pe permite după generarea lui, transmiterea facturilor de către contribuabili, fără prezența efectivă a certificatului digital, ulterior generării acestui cod) – în ultimele zile aceste erori pare că s-au redus ori că au dispărut – dar logica ne spune așa – mare parte din erori au apărut la generarea lor, iar acum cel mai probabil numărul de generări ori re-generări este redus așadar probabilitatea de erori este și ea redusă.
  3. erori ale serviciilor web – acestea par oprite aleator, nefuncționale pentru perioade scurte de timp. Par să scadă ca frecvență, dar pentru că ele sunt oprite ori modificate temporar, în mod absolut netransparent, generează probleme.
  4. erori false legate de formatarea facturilor. Aceiași factură fără nicio modificare poate fi trimisă fără probleme a doua oară. – este una din cele mai dese și frecvente erori atunci când facturile se trimit automat prin API. Spre exemplu eroarea “element necunoscut (“Invoice”) in namespace” e celebră. Este o eroare de tip false positive.
  5. modificarea formatului listei de răspunsuri ori alte modificări ale acestora la interogarea lor prin web services – o eroare raportată o singură dată de o singură sursă.
  6. la reînnoire de certificat digital sistemul e-Factura nu vede datele noului certificat chiar dacă autentificarea în spv este posibilă manual. Durează cel puțin o zi pentru ca sistemul respectiv să vadă datele certificatului reînnoit. Apare din ce în ce mai des. Partea tristă este că pe ANAF în SPV se pot autentifica manual. Dar nu pot trimite în e-Factura nicio factură timp de minim câteva ore chiar dacă au confirmarea ANAF că li s-a reînnoit certificatul digital.
  7. lipsa detaliilor necesare la respingerea apelurilor – același token/certificat funcțional pe unele firme și nefuncțional pe altele deși sunt autorizate în SPV la fel.
  8. lipsa posibilităților de paginare și blocarea apelurilor – documentația lor spune că blochează apelurile dacă sunt prea multe și întoarce un cod de eroare ca cei care trimit automat facturile să se oprească. În realitate nu se întoarce ce zice documentația ci altceva. Declarațiile oficiale sunt că se acceptă 100 facturi pe minut. Realitatea indică faptul că se pot trimite maxim 60 (adică una pe secundă) pentru a fi sigur că se trimit corect.
  9. ghidul MF cu privire la e-Factura zice că se pot atașa documente anexă la facturile trimise așa – documentația NU are nici cele mai mici specificații despre cum se face asta. NU există nici un singur exemplu în acest sens. Să încerce cineva să folosească pagina MF de generare a facturilor și să vadă dacă poate atașa ceva la ea!
  10. apelul prin servicii web permite descărcarea unei limite zilnice de doar 500 de facturi/răspunsuri/index. Ce înseamnă asta? Că dacă emiteți 600 de facturi și primiți 10 facturi, se vor descărca doar 500 din cele 610 facturi! Nu toate. Ceea ce este o aberație. Ajung să-i înțeleg pe cei de la Vodafone. Mi se spune că eroarea returnată indică faptul că pentru mai mult de 500 trebuie apelat un endpoint nou. Care, ce să vezi: nu are documentație!
  11. au fost erori la validarea on-line a XML pentru e-factura (la serviciile web de validare on-line) și la cele care generau on-line pdf din acele XML. S-au remediat temporar, apar aleatoriu.

Separat de cele de mai sus, din partea celor ce folosesc TDec în primul rând, dar și al altor utilizatori a altor platforme, am avut notificări cu privire la acest aspect:

“Utilizarea aplicației https://www.anaf.ro/uploadxml/ induce în eroare utilizatorii deoarece aceștia consideră că facturile în format PDF generate de site-ul ANAF pot fi considerate originale / oficiale, contrar prevederilor Art. 3 alin (3) din PROCEDURĂ la ORDIN MF Nr. 1365/2021: „[…] Exemplarul original al facturii electronice se consideră fișierul de tip XML însoțit de semnătura electronică a Ministerului Finanțelor, care este pus la dispoziția emitentului, respectiv destinatarului, în sistemul RO e-Factura, sub forma unui fișier arhivă de tip zip.”

Domnul ministru Boloș ar mai trebui să știe și că serviciile web ale ANAF, unele esențiale activității de zi cu zi a firmelor, mai ales în contextul digitalizării proceselor, cad frecvent – cele mai dese erori sunt cele a registrului TVA care permite identificare plătitorilor de TVA. Să știe și că pe site, la verificarea în registru a informațiilor, se afișează și informații care la apelul lor prin API nu se afișează.

Și aici avem exemplul cu ușa. La o căutare manuală a unui cod de TVA nu ai probleme, dar dacă ești o firmă ce vrea să verifice grupat datele prin acele servicii web nu vei putea face asta. Și când te plângi, omul de la ANAF intră și el pe site și după ce verifică manual zice: Uite, merge! De ce vă plângeți?!

Problema cu facturile trimise de mai multe ori e una ce a apărut încă din 2022 de la implementarea e-Factura pe relația B2G. Atunci ANAF spunea că nu e o problemă. Știau de ea încă de atunci. Pot căuta mesaje primite pe blog sau pe forum legate de această problemă încă de atunci. Și cu toate că știau nu au făcut nimic pentru a o rezolva. E un bug clar al sistemului. Așa cum nu poți depune două declarații 100 cu aceeași obligație fiscală așa ar trebui să fie și aici – să nu poți depune două facturi identice. A-i pune să storneze acum când valoare de document fiscal o are factura tipărită în sine, e o prostie. Pentru că vor avea pe ANAF 3 facturi – două cu același număr și aceleași valori pozitive și una de stornare, negativă, iar faptic contribuabilul va avea doar două!

Hotnews – are și un sondaj live despre erorile pe care utilizatorii le au de semnalat la e-Factura. Așa că suplimentar erorilor semnalate aici puteți completa și acel sondaj.
Eu îmi doresc ca acest proiect e-Factura să fie funcțional, pentru că suplimentar argumentelor oficiale, el poate fi un instrument util firmelor de bună credință.
Ce nu este util, este atitudinea oficialilor MF. Nu te poți preface că totul este în regulă când realitate spune altceva. Ajungi astfel să jignești și să faci să-ți devină ostili fix contribuabilii de bună credință. Cei care, în ciuda eforturilor depuse pentru implementare, nu primesc sprijin.
Dimpotrivă, ajung să fie vinovații de serviciu. Li se impută lipsa de bună credință și sunt ridiculizați, nu li se furnizează documentații complete și corecte, informația despre e-Factura este fragmentată pe siteurile MF/ANAF. Nu este clar când se actualizează, etc.
Credeți că un evazionist, unul care nu emitea facturi până acum și nici nu are de gând să o facă, se simte stresat că sunt erori sau nu la e-Factura? Ăluia, pur și simplu, nu-i pasă.
PS: e-Transport așa cum a fost modificat prin OUG 115/2023 e un alt subiect de discuție și o altă necunoscută. Lipsa oricăror precizări oficiale va duce la foarte multe probleme.

89 comentarii

  1. Cum se procedează cu transmiterea e factura și implicit generarea codului pt 2 firme , fiecare cu semnatura ei digitala dar care se țin în același program saga?la prima se generează corect cod acces dar când întru pe a 2 a firma deja da eroare la generare

    1. buna ziua,,,daca aveti un raspuns de la saga mi-ar prinde bine si mie sa-l stiu. intampin aceeasi problema. multumesc!

  2. Legat de erorile de transmitere, e si vina softurilor (inclusiv SAGA) fiindca, s-a implementat sa se declanseze trimiterea “manual”, cand utilizatorul da un “click”.

    Asta nu este doar incomod pentru utilizator (care trebuie si sa-si aminteasca sa dea “Trimite”) ci face sa fie nevoit si sa reincerce manual, in timpul zilei, cand traficul este cel mai mare.

    O implementare “serioasa” presupune sa se trimita facturile pe un server al producatorului softului si sa se incarce automat, in timpul noptii. Daca apar erori, sa se reincerce trimiterea pana cand se finalizeaza cu succes.

    1. Nu are nicio legătură. Dacă sistemul ar funcționa fără erori nu ar fi nicio problemă trimiterea automată ori chiar manuală. Chiar trimiterea manuală, cum îi spuneți, tot prin webservices se face.
      FGO, TDec. Oblio, Smartbill și nu numai o fac și automat și reîncearcă. Dar ia ghiciți dacă sunt sau nu probleme.

      1. Eroarea numita “eroare tehnica…” sigur se rezolva daca incerci mai tarziu. Eroarea in care ai un CUI nou pe care nu-l stie E-Factura – sunt aproape sigur ca se rezolva si ea in cateva zile zile (ma astept sa fie un “delay” intre sincronizarea bazelor de date); aceea cu “invoice” poate nu se rezolva – n-am intalnit-o, nu stiu…

        Deci, daca sistemul ar incerca automat retrimierea – utilizatorul nici n-ar observa astfel de erori.

        1. Bună ziua.

          Cred că nu înțelegeți. Aveți impresia că Orange trimite manual?! Sau că din FGO erorile alea care apar în loguri sunt generate aiurea?! Facturile se trimit automat și când apar anomalii și există erori și se resping pentru că tehnic serverul lor nu răspunde, atunci când se retrimit automat nu credeți că se aglomerează sistemul inutil?

        2. Sunt de acord cu cristi, problema trebuie rezolvata la ANAF, nu la soft. Ori sugestia de a stoca datele clientilor pe alte servere decat cele de la anaf, nu prea imi surade deloc. Nu te poti juca cu datele clientilor mai ales cu GDPR-ul…

  3. Foarte bine ați punctat cei de la Saga, este un soft care mi place! Sunt curioasă dacă dl ministru înțelege ceva din ce ati explicat aici căci sunt sigură ca dansul nu are nevoie de semnătura digitală de înrolare în Dpv sau dacă are cel mai probabil are om care face acest lucru! Ideea este ca nici dansul nici altii care pricep nu sunt curioși de nenumăratele probleme de care ne lovim noi utilizatorii, contabili sau administratori și noi vom plăti amenzi nu ei….. e groaznic ce se întâmpla

  4. Ca sa fim cinstiți pâna la capăt, situația este cu mult mai bună decât mă asteptam. Nu am văzut să fi rămas cineva cu facturi netransmise în SPV.
    Sunt probleme inerente pentru un proiect atat de amplu, dar rezultatul este o revoluție în domeniu. Mi se pare fascinant că se întamplă.

    1. Nu numai fascinant! Eu parca am impresia ca desi parem sau chiar suntem speriati momentan, totusi daca se va reusi cu brio aceasta implementare, vom castiga cu totii in plus ceva foarte, foarte pretios…si anume: timp si pentru noi, nu numai pentru munca!

    2. Sunt perfect de acord.
      Cred ca in maxim un an sau doi va merge totul brici.
      Sa vedeti jale la decontul de TVA precompletat cum o sa aiba multi “patroni” de dat explicatii de ce sunt putred de bogati cu firme “pă” pierdere de ani de zile.

      1. Povestea cu decontul precompletat este una care și ea necesită multe clarificări.
        Nu poate fi precompletat corect câtă vreme există bonuri cu valoare de factură simplificată ori facturi simplificate. Ori limite de deductibilitate. Vă necesita multe clarificări.
        Eu susțin e-factura și mi se pare o chestie bună. Am fost deranjat de altceva.

  5. Buna ziua !
    Este obligatorie logarea la saga web , pentru transmiterea facturilor ?
    Ce presupune asta pentru un contabil care lucreaza mai mult de
    3 firme ?
    In momentul acesta se pot transmite bine din program , pentru mai mult de trei firme .
    Multumesc !

    1. Știu de acea pagină, dar din partea unor oameni ce au lucrat la implementare mi se spune că pentru mai mult de 500 de mesaje este alt endpoint care nu este documentat oficial. Cunoștințele mele tehnice sunt limitate. Am și explicat că cele de mai sus nu sunt doar dintr-o sursă ci din 3 surse diferite. Iar eu am încredere în informațiile primite. Asta pentru că independent sursele au confirmat problemele semnalate ba chiar au completat cu informații suplimentare problemele semnalate sau au nuanțat unele din ele.

      1. In teorie merge, in practica nu…
        Documentatia este aici: https://mfinante.gov.ro/static/10/eFactura/prezentare%20api%20efactura.pdf
        Problema este ca API listaMesajePaginatieFactura se poate folosi pana la data de 18-11-2023 23:59:59. Dupa acaesta data afiseaza eroarea: {“eroare”:”endTime = 20-01-1970 19:35:24 nu poate fi <= startTime = 19-11-2023 00:00:00","titlu":"Lista Mesaje"} Probabil starsitul lumii era programat pe 18-11-2023 23:59:59…
        Puteti verifica din browserul autentificat cu token:
        – merge doar pentru ultimele 60 zile, dar macar functioneaza:
        https://webserviceapl.anaf.ro/test/FCTEL/rest/listaMesajePaginatieFactura?startTime=1700344799999&endTime=1704924000&cif=7392416&pagina=1
        – nu mai merge din 19-11-2023:
        https://webserviceapl.anaf.ro/test/FCTEL/rest/listaMesajePaginatieFactura?startTime=1700344800000&endTime=1704924000&cif=7392416&pagina=1
        – astazi tot nu merge:
        https://webserviceapl.anaf.ro/test/FCTEL/rest/listaMesajePaginatieFactura?startTime=1705559203&endTime=1704924000&cif=7392416&pagina=1

        1. Eu am cunoștințe limitate în privința erorilor tehnice :)
          Am și spus că sunt erori ce mi-au fost semnalate de oameni care se pricep. De unele m-am lovit și eu, de unele, tehnice s-au lovit toți cei care au lucrat la implementare în softurilor lor.

  6. Din păcate nu funcționează e-factura din saga cu semnătura electronică cu cloud de la trans sped, fapt care din păcate nu mi-a fost comunicat (măcar printr-un e-mail) la începutul nebuniei cu e-factura. Așa ca rămâne doar varianta de a încărca manual … ok spuneți ca și așa se poate… dar eu zic ca era mai corect sa ne anunțat!

  7. Buna ziua.Dupa ce am transmis o factura, din program,imi apare mesajul jos factura generata si transmisa deja….iar la stare negenerata.Precizez ca nu am mai transmis-o.Multumesc

  8. Eu nu inteleg ce atata agitatie cand art. 10 alin 7 din lege spune ca ai termen 5 zile lucratoare sa incarci factura.
    Ok.
    O faci, o transmiti la beneficiar daca vrei banii rapid si ai termen de 5 zile sa o incarci in sistem.
    Nu merge azi sistemul, merge maine, nu merge maine merge poimaine.
    Ce atata agitatie pentru nimic?

    1. Nu e nicio agitație. Dar unele cazuri pot determina trimiterea peste crke 5 zile. Și mai este ceva: nu poți spune în mod oficial că totul e bine și e roz și că nu ai probleme când realitatea indică altceva.

  9. Eu ma o nelamurire.
    Daca momentam exita obligatia de a transmite e-factura si nu se acorda amenda, daca incep sa transmit e-factura doar din 01.02.2024, o sa am obligatia de a transmite si perioada 01.01.2024-31.01.2024 sau nu?

    1. Da, bineînțeles!
      La data de 31 martie 2024 toate facturile emise în intervalul 01/01/2024-26/03/2024 vor trebui să fi trimise în e-Factura. Fapta contravențională există și azi dacă nu se trimit, doar că prin lege aplicarea amenzilor contravenționale este suspendată temporar.

      1. Nu spune nimeni că se aplică retroactiv. Aplicarea amenzilor este suspendată, fapta contravențională, de netrimitere a celor emise anterior zilei de 31 martie, rămâne.

  10. Buna ziua, facturile primite de la furnizori trebuie sa le importam in program? Sunt facturi cu foarte multe pozitii, informatii pe care noi nu le inregistram chiar asa detaliat. Putem doar sa le listam si sa le dam anulare? Multumesc!

  11. Este suparator, exact cum spuneati, ca nu stim niciodata daca noi, dezvoltatorii am gresit ceva, sau iar nu le merg lor, serverele. Lipsa transparenta. Nu le pasa de noi, nu dau doi bani pe o comunicare corecta.
    De multe ori in ultimele saptamani, sambata nu mergea deloc serviciul de tva. Cat de greu era sa puna un anunt pe pagina anaf ? Asa cum fac si bancile. Diferenta dintre stat si privat se vede si aici.

    1. Întrebați la MF! Declarațiile oficiale sunt că se lucrează la o rezolvare. Să vedem dacă ea va și exista.

        1. Am exact aceeasi problema, factura incarcata de furnizor in 17.01.2024, cu index, mie nu imi apare, am facut si actualizarea programului SAGA….stie cineva de ce oare? Si unde putem verifica indexul primit de la furnizor?

        2. În SPV.
          Dar înainte de asta sfatul meu este ca în ecranul efactura pagina configurări să măriți la 60 de zile perioada de descărcare a facturilor din spv.
          După ce schimbați perioada ieșiți din ecran și reintrați.

    1. Nimic. Valoare de factură au cele listate, exact ca până acum, în perioada 01/01/2024-30/06/2024. Doar din 01/07/2024 vor fi probleme.

  12. Buna ziua,

    Doresc sa-mi clarific un aspect intrucat nu am gasit raspunsul in alta parte si poate ma poate ajuta cineva aici.
    Facturile primite prin e-factura, in momentul in care le accept si se importa automat in ecranul “Intrari”, vin ca Tip “Nedefinit” si daca exista mai multe produse pe aceeasi factura, pretul unitar este copiat de la primul produs, pana la ultimul (indiferent de tipul produsului sau nr. de bucati) – mentionez ca pretul final este corect.

    Eu pana acum am introdus produsele cu tip “MARFA” – pot modifica manual?

    Pot modifica denumirea produsului? (primesc facturi cu denumire produs un cod – cod folosit intern de furnizor).

    1. Nu am mai văzut o astfel de problemă. Vă recomand să re-actualizați programul. Dacă problema se menține, vă rog să apelați la serviciul de asistență clienți și să semnalați problema pe mail atașând și fișierele XML descărcate din SPV pentru acele facturi.

  13. Buna seara,am o problema cu importul de facturi in e-Factura.Toate bune si frumaoase numai ca nu generaza cod de produs.Cand vreau sa facturez mai depare nu pot descarca din stocuri produsul respectiv pentru ca nu are cod.Stie cineva unde este greseala.

    1. După import ați creat sau selectat articolele astfel importate? În ecranul de intrări vedeți codul de articol la ele?

    2. Buna ziua,revin cu problema mea,daca factura furizorului are codurile de produs in contul meu ,atunci fatura apere cu cod de produs,problema cu produsele noi de pe facturi ,astea nu apar.
      Multumesc

      1. Produsele noi trebuie create în gestiunea dvs la întrarea lor în gestiune pentru ca ulterior sa fie recunoscute/alese la import.

  14. Buna seara,
    Cabinet Neplatitor de TVA, a cumparat din magazin o piesa pt calculator, a primit factura fara RO la codul fiscal.
    Urmatoarea zi a primit in SPV factura de la Altex, dar la codul fiscal al cumparatorului este trecut in fata RO, lusru confirmat si in recipisa cu eroarea NU a fost indentificat CUI cumparator !!!
    S-a luat legatura cu magazinul, sa verifice inca o data datele cumparatorului, si raspunsul a fost ca in baza lor de date acest client este fara RO, si factura e corecta.
    Altex sustine ca daca storneaza aceasta factura si emite alta o sa apara la fel…

    Ce solutii ar fi pentru remediere?
    Multumesc mult

    1. Este o problemă pe care ALTEX trebuie să o investigheze. Puteți verifica fișierul XML. Dacă acesta conține la tagul ceea ce vedeți mai jos cu bold – adică codul fiscal al dvs precedat de RO și la TaxScheme – cbc:ID este VAT – atunci ALTEX generează XML ca și cum firma dvs ar fi plătitoare de TVA indiferent că ei au RO sau nu în baza lor de date.


      RO….codul dvs fiscal

      RO….codul dvs fiscal

      VAT

  15. Buna ziua,

    Exact asa este scris in XML la TaxScheme cu RO.

    Nu stiu daca Altex va rezolva problema…
    Ma gandesc sa solicit stornarea facturii pe cabinet asa cum este emisa, si sa intocmeasca alta factura pe persoana fizica ca sa nu mai fie problema, aceasta nefiind obligatorie de transmis in SPV.
    Si astfel, in contabilitatea cabinetului nu se va mai inregistra aceasta factura.

    Va multumesc mult de ajutor!

  16. Buna seara.
    In ecranul e-Facturi primite, am anumiti furnizori care sunt platitori de TVA dar nu apare RO in fata codului fiscal,in coloana de cod fiscal din Saga, In PDF-ul descarcat apare RO.Care sa fie problema?
    Multumesc.

  17. Buna ziua,

    Am mai multe societati in Saga. Problema mea este ca unele sunt legate cu ANAF, astfel incat in e-factura vad facturile primite. Pentru 2 din societati nu ma lasa sa accesez. Am incercat sa <>, fara succes. Mentionez ca pentru ambele firme am acces SPV. ( la aceste 2 firme nu imi trece jos in ecranul de generare codup de acces spv…..). Unde gresesc? Multumesc

  18. La transmiterea facturilor din SAGA cu e-factura imi apare mesajul ca “nu exista nici un cif pentru care sa aveti drept in SPV” desi am acest drept intrucat am transmis declaratii si am primit confirmari fara erori de validare,. Va rog sa ma ajutati sa pot trimite facturi cu SAGA prin e-facturi. Va multumesc !

    1. Una e sa trimiteți declarații și alta să aveți acces în SPV.
      Dacă v-ați înregistrat ca împuternicit în SPV atunci acel mesaj apare doar dacă înregistrarea a fost făcută în ziua în care ați și încercat sa trimiteți facturile. Sau poate sa apară la reînnoirea certificatului digital. Durează cel puțin o zi de la confirmarea reînnoirii la ANAF, până când certificatul poate fi utilizat pentru e-factura.

  19. Buna ziua, in versiunea anterioare celei din 24.01.2024 se putea descarca direct din saga facturile primite in format pdf si lista, acum , odata cu aceasta versiune, s-a introdus un buton pdf e facturi care este nefunctiinal. Se va remedia aceasta problema? este foarte util sa putem lista imediat facturile primite, e mai usor asa, se pot face si platile mai rapid urmand ca ulterior sa le descarcam in xml si arhiva. Multumesc

    1. Ba este funcțional. Problema e alta. Acele pdf sunt generate de anaf la descărcarea xml. Dacă acele pdf nu există nu ai ce deschide.

  20. Sunt angajati care fac achizitii si cer factura pe numele si CUI-ul firmei, care in general nu au legatura cu activitatea societatii dar apar in sistemul Ro e-Factura si pe care nu vreu sa le inregistrez in contabilitate (le achita din buzunarul propriu). Este vreo problema? Pot sa nu le descarc din sistemul RO E-Factura, sau mai bine le descarc si le sterg din SAGA, ca sa apara descarcate de pe siteul ANAF? Multumesc.

  21. Buna ziua. Am si eu o problema cu efact. Am facut o fact pe 6 ian (pe pers cu cnp-inmatriculare PFA ) iar pe 12 ian am facut pt aceeasi pers alta fact dar de data asta pentru infiintare pct lucru (e-factura -avand CUI acum).Am intrat in saga si am dat accept pentru a transmite efact dar primesc cod eroare (CUI inexistent).
    Clientul are 15 zile sa mearga la ANAF sa se inregistreze (pana atunci apare CUI inexistent dar este inregistrat in registrul comertului si are cui dat de ANAF). Am sunat clientul sa mearga la anaf ca sa pot trimite si eu factura. Clientul s-a inregistrat la Anaf dar nu in alea 5 zile de la emiterea facturii ci dupa.In saga imi apare aceasta factura de pe 12 ca fiind netransmisa si daca incerc sa o transmit imi zice ca a fost incarcata dar a tot acolo e …O fi sau nu tansmisa (cele transmise cu succes dispar)? Optiunea de rectificare inseamna ca trebuie sa dau alt numar facturii?

    1. Este o problemă a ANAF faptul că nu se pot emite facturi către coduri a firmelor nou înființate. Odată ce au cod fiscal emis ei sunt înregistrați.

      1. Am preluat gresit o factura in Saga pe care am trimis-o cu E-factura
        Am observat ca in E factura exista un buton de rectificat

        Pot corecta factura si sa o mai trimit o data ca rectificativa sau doar prin stornare si refacere
        Multumes

        1. Vă reiau aici mesajul postat pe o rețea de socializare unde mi-ați scris:
          Dacă acea corecție se referă la elemente cum ar fi:
          – adresa clientului
          – adresa de livrare
          – referințe client, cod articol client
          – număr comandă/contract sau elemente de identificare a produsului/serviciului
          Da. Corectați ce aveți de corectat și o trimiteți ca rectificare.
          Dacă însă corecția presupune modificarea cantităților, valorilor fără TVA sau TVA, atunci stornați factura și o refaceți corect după care veți trimite atât factura de stornare cât și cea corectă.

  22. Cristi aveti o mare problema cu generarea xml-urilor pe cod articol. Codul articol nu ar trebui sa fie trecut sub nici o forma in fisierul xml. In cazul in care trimiti in e-factura si clientul o preia din Saga din rubrica E-facturi , daca codul de produs exista in baza de date existenta va asocia automat alt produs daca au acelasi cod.

    1. Nu e un bug. Codul propriu al celui care vinde este pus la cod al vânzătorului, tag explicit din e-Factura și permis acolo. Codul de bare, dacă există este pus și el.

  23. Vreau s atestez programul, in mod special efactura.
    Varianta gratuita nu ofera aceasta posibilitate?
    Multumesc anticipat.

    1. Cristi dacă programul pune codul id de articol si exista unul deja in baza de data va lua informatia din baza de date si va iesi o varza. Rezultatul la anaf furnizorul declara o factura ,tu la preluare in program iti apar alte produse si totusi la tiparirea e-facturii apare ce corect. Comparația cu id produs poate funcționa dacă folosești sa citești informația din tag-ul produsului și sa o compari apoi poți folosi sa zicem funcția replace . Eu zic ca e o greșeală de programare. Gândește si tu logic . Cum poți sa compari id-ul din e-factura cu cel existent în baza de date a ta. Nu compari id-urile ci informația din câmpul articol dacă tot vrei sa dezbatem. Testați și voi și o sa vedeți ce spun. O sa îți pun printscreen dacă e greu sa înțelegi.

      1. Înțeleg ce spuneți și,da, am testat. Nu face defel așa.
        Am testat la două firme ce sunt chiar în portofliul meu de clienți. Una emite din SAGA facturi și le trimite și cealaltă le primește. La import codul de articol al firmei emitente nu este luat în considerare. De altfel, la import, în ecranul de import codul de articol nu este completat. Va repet: codul de articol al furnizorului nu este luat în considerare la beneficiar pentru a fi preluate pe codul identic folosit de beneficiar.
        Programul preia ceea ce există în XML la denumire articol. Și să dau un exemplu cu eMag – descrierea produselor nu este la denumire articol în ceea ce vine de la eMag ci la informații suplimentare.

  24. Buna ziua. Am observat ca la facturile emise si primite de firma noastra in e-factura , la nr.inreg.registrul comertului apare de fapt cif-ul societatii. Va rugam sa ne spuneti daca gresim noi undeva sau se poate remedia din program ?

    1. Să se remedieze ce? În standardele e-factura numărul de la ONRC apare la informații suplimentare. Codul de înregistrare conform standardelor este codul fiscal.

  25. Am o factura trimisa in spv. Aceasta a fost trimisa cu succes, dar in Program imi arata ca trebuie sa o trimit din nou. Cand o trimit, primesc eroare ca a mai fost trimisa. Ce trebuie sa fac ca sa nu mai apara la Facturi de trimis?

  26. Buna ziua, am si eu doua probleme.1.factura pe hartie primita de la fz are o valoare diferita fata de cea descarcata in saga din spv ,diferenta de banuti.2.pe o factura de achizitie pe langa alte materiale cu tva normal am o pozitie cu taxare inversa.Cum procedez ? Cea cu taxare inversa o introduc separat?Multumesc

    1. 1. În mod normal asta nu ar trebui să se întâmple, dar dacă se întâmplă ar trebui sesizat emitentul facturii.
      2. Da, se introduce separat. în e-Factura așa ceva nu prea ar mai fi posibil.

  27. Buna ziua ,
    Dupa toata nebunia care este de zile intregi cu SPV-ul si astazi vad ca da erori de conectare ,astazi am transferat baza de date de la mine din Saga unui client si era sa lesin ,mi-au aparut facturile cu alta denumire, sumele erau bune ,articole contabile de la alta firma si tot felul de ciudatenii ,la mine in calculator vad una si la client vad alta .A patit cineva ? Un ajutor va rog.Multumesc .

  28. De ce incepand de astazi, dupa ultimul update .570 nu mai pot accesa “e-facturi” -> imi apare in bucla eroare 1832 sau 13 si se blocheaza aplicatia (trebuie inchisa fortat din task manager). Multumesc

  29. Buna ziua, am constatat ca in luna ianuarie si februarie 2024 s-au emis eronat facturi 3 facturi cu taxare inversa catre un neplatitor de tva aceste facturi au fost transmise si prin e-factura, cum se poate face corectia, se pot modifica acele facturi si trimise cu bifa pe rectificativa in SPV? facturile respective sunt gresite trebuiau emise cu tva, in acest moment nu se genereaza corect in D394. Multumesc!

      1. Va multumesc pt raspuns, inca o lamurire daca se poate, acele facturi emise eronat in declaratia D394 nu se declara si nici in D300? Oricum D394 da eroare la validare deoarece e neplatitor si nu se poate sa fie cu taxare inversa. Multumesc!

        1. Puteți să nu le preluați în d394, dar să le preluați în D300. Preluarea lor în D300 nu produce niciun efect.
          La fel veți proceda și cu facturile de stornare.

  30. Buna ziua,
    stim ca cnp-ul nu este obligatoriu pentru facturare la persoane fizice. Fireste, am eroare la e-factura din lipsa cnp. Ce fac? Sun clientul sa-mi dea CNP – adica date personale?

    1. în sistemul efactura se trimit facturi emise către persoane fizice într-un singur caz. Dacă facturați servicii turistice pe care le încasați cu vouchere de vacanță. În acest caz CNP este obligatoriu, iar clientul persoană fizică care solicită factura este obligat prin lege să îl furnizeze.

  31. Buna ziua!

    Am si eu o problema la transmiterea e-facturi. La generare cod de acces primesc mesajul Certificatul nu este inrolat in SPV pentru transmiterea e-facturi. Doarca daca intru in SPV, ma autentific cu certificatul si manual pot incarca facturile. Unde gresesc sau ce e de facut. Totusi manual sa incarci facturile este destul de incomod plus ca nu se pot descarca nici facturile de la furnizori, doar manual din SPV si cu un alt soft obtinem in format pdf.

    1. Vă rog să apelați la serviciul de asistență SAGA. Nu ar trebui să primiți acel mesaj. Dar înainte de a apela la asistență vă recomand să actualizați programul SAGA la ultima versiune. Dacă o aveți instalată refaceți actualizarea.

  32. Buna ziua,
    Va rog sa ma ajutati cu un sfat.
    Am primit prin e-factura o factura la care cumparatorul este o firma din Constanta dar CUI-ul din factura este al nostru. I-am trimis expeditorului mesaj in e-factura in care i-am explicat eroarea si ca noi nu recunoastem factura si serviciul din factura. Am trimis si pe email ( date preluate di factura primita) aceleasi observatii. Nu am primit niciun raspuns si nici nu au stornat factura in e-factura.
    Am doua intrebari:
    1) Ce pot face cu factura? Nu o pot inregistra nefiind concordanta intre numele cumparatorului si CUI si nici nu exista una astfel de serviciu.
    2) Cui ma pot adresa pentru rezolvarea acestei probleme. Nu vrem sa avem surpriza ca peste n ani sa fim chemati in judecata pentru neplata unei facturi si sa aparem in registrul rau-platnicilor. Am mai patit cu Orange care, printr-o firma de recuperare ne-au dat in judecata pentru facturi emise pe numele firmei, cui corect, adresa gresita, contractul fiind semnat de o persoana necunoscuta iar certificatul de inmatriculare depus la dosarul contractului era un fals grosolan. Practic un furt de identitate. Noi nu primisem nicio factura de la ei dar eram buni de plata. Noroc ca au depus tardiv cererea. Dar neplacerile si efortul depus pentru a demonta acuzatiile au fost mari. In cazul de fata, cu factura primita in e-factura, cui putem sesiza abuzul/neconcordanta?

    1. 1. Nu o înregistrați.
      2. Nu aveți de ce. Păstrați recipisa de la ANAF referitoare la mesaj. Reveniți, tot prin SPV, tot prin ANAF, cu solicitare către acel furnizor de a storna factura eronat întocmită.
      Dacă tot nu face asta, puteți reclama situația la ANAF pentru că puteți fi subiectul unei fraude în ideea că firma a emis factura către dvs cu bună știință, dar de fapt marfa a dat-o la altcineva ori firma a emis factura pe numele dvs fiind indusă în eroare de cumpărător.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *