Home > Diverse > Stop. Și de la capăt.

Stop. Și de la capăt.

Tocmai când spuneam în postarea precedentă că legislația e scrisă prost, că se modifică frecvent, că se fac trimiteri de la un articol la altul, aseară după o scurtă dezbatere în CES, dar fără nici o consultare publică, Guvernul României, publică OUG 3/2018.

Această ordonanță modifică, iarăși, codul fiscal. Logic. Se modifică, de fapt, modificarea codului fiscal efectuată de OUG 79/2017. Care introducea niște efecte perverse în ceea ce privește taxarea contractelor de muncă-part time. De exemplu la un contract de muncă cu 2 ore pe zi contribuțiile sociale erau 665 lei (adică se aplica 25% CAS și 10% CASS la un salariu minim brut garantat în plată pe țară – 1900 lei, dacă venitul brut al salariatului era mai mic de acest nivel) în condițiile în care salariul minim pentru un contract cu 2 ore/zi este de 475 lei. Ar fi însemnat ca persoana respectivă să vină cu bani de acasă ceea ce este aberant. Nu poți să iei omului taxe mai mari decât salariul pentru că dispare așezarea echitabilă a sarcinii fiscale. Dacă în sistemul privat unii angajatori și-au asumat creșterea costurilor prin mărirea brutului acestor persoane sau au disponibilizat salariații cu acest tip de contracte, ei bine, acestea există și la bugetari unde instituția publică angajatoare nu poate majora brutul acestora pentru ca salariatul să ajungă la rest de plată pozitiv. Pentru că este limitată de legislație. Și au ajuns să fie loviți categorii de persoane din instituții ale statului care nu aveau nici o vină.

Ei bine în ciuda celor semnalate de oameni încă din decembrie 2017, a fost necesar să apară în media primii fluturași cu rest de plată negativ din zona instituțiilor publice pentru ca cineva din Guvernul României să ajungă să accepte realitatea și să admită că este o problemă. De asemenea cazuri de scădere a salariului net apăreau și la unii din cei care beneficiază de indemnizații de concedii de boală dacă indemnizația de boală lunară era mai mică de 35% din salariul mediu brut – adică mai mică de 1457 lei.

Tot legat de modificările aduse codului fiscal prin OUG 79/2017 au apărut situații în care persoanele care erau în anumite categorii – programatori sau persoane cu handicap, nu mai beneficiau de scutiri de impozit pe venit. Prin această ordonanță, nr. 3/2018, Guvernul României vrea să corecteze și aceste situații. Dacă îi reușește sau nu rămâne de văzut.

Să vedem despre ce e vorba în această ordonanță:

Pentru următoarele categorii de persoane (cele de la art.60 din codul fiscal):

  • persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat
  • persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii și asimilate salariilor prevăzute la art. 76 alin. (1)-(3), ca urmare a desfășurării activității de creare de programe pentru calculator
  • persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii și asimilate salariilor prevăzute la art. 76 alin. (1)-(3), ca urmare a desfășurării activității de cercetare-dezvoltare și inovare
  • persoane angajate temporar, muncitorii sezonieri, la cei care aplică impozitul specific      

    dacă în ianuarie 2018 li s-a majorat salariul brut lunar cu cel puțin 20% față de nivelul celui din luna decembrie 2017 (prin salariu brut din decembrie înțelegându-se salariul brut de încadrare și elementele de natura veniturilor salariale care se acordă, în fiecare lună, conform contractului individual de muncă valabil în luna decembrie 2017, care constituie bază de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii) atunci și numai atunci CASS se va calcula după următoarea formulă:

CASS_reținută = venit brut_2018 – CAS_datorată în 2018 – salariu net _decembrie2017

Unde simbolurile utilizate au următoarele înțelesuri:

a) CASS_reținută = contribuția de asigurări sociale de sănătate reținută de către angajatori/plătitori din salariul brut în lună, care nu poate fi mai mare decât contribuția calculată și datorată conform dispozițiilor Legii nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare;

b) venit brut_2018 = venitul bază de calcul al CASS, realizat în anul 2018;

c) CAS_datorată în 2018 = contribuția de asigurări sociale, calculată și reținută de către angajatori/plătitori, potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare;

d) salariu net_decembrie2017 = salariul net, determinat prin deducerea din salariul brut a contribuțiilor sociale individuale obligatorii, potrivit legii, în luna decembrie 2017, corespunzător salariului brut prevăzut în contractul individual de muncă, aflat în derulare la data de 31 decembrie 2017.

Am deja unele observații:

      
  1. sunt firme care au decis nu majorarea salariului din contract ci acordarea, suplimentar acestuia, a unor sume compensatorii pentru acoperirea diferențelor rezultate din acest transfer de contribuții și de taxare suplimentară. Acestea, este evident că nu pot aplica această formulă de calcul
  2. măsura este una limitată în timp fiind valabilă doar pentru anul 2018 și pare să fie una tranzitorie       

    Ajustarea CASS se face prin înscrierea ca deductibil a sumei în declarația 112. Rectificarea pentru ianuarie se poate depune oricând în 2018. Asta dacă ar putea depune cineva inițială pentru ianuarie, pentru că cel puțin azi nu există.

Modul acesta de reglementare este haotic. A apărut ordinul cu normele de întocmire și conținutul declarației 112 la începutul lui februarie. Urmare a acestei ordonanțe acel ordin trebuie modificat. Norme de aplicare a ordonanței se dau în 15 zile de la publicare. Dacă se dau. Termenul de depunere a D112 este 25 februarie și de plată a obligațiilor. Suntem în 9 februarie. D112 fie va apărea în ultimele zile, fie se va prelungi termenul de depunere și plată (a mai existat un asemenea caz în ianuarie 2017 dacă îmi aduc aminte corect).

Dar modificările aduse prin această ordonanță nu se opresc aici. Aveți concedii medicale? Dacă da, vă anunț că dacă ați întocmit statele de salarii veți fi nevoiți să le refaceți și fie veți mai avea de plătit sume către aceștia, fie va trebui să le cereți salariaților restituirea unor sume. De ce?

Iată de ce: până la apariția acestei ordonanțe CAS în cazul concediilor medicale se calcula după formula [(Salariul mediu brut x 35%) x 25%] proporțional cu numărul de zile de concediu medical. Dacă în ianuarie o persoană a fost toată luna în concediu medical, atunci datora 364 lei CAS [(4162 lei salariu mediu x 35%) x 25%] adică 1457 lei x 25 %. După apariția acestei ordonanțe nu se mai calculează așa ci se aplică cota de 25% la indemnizația de boală efectiv calculată. Se ajunge în situația în care dacă indemnizația cuvenită pentru concedii medicale este mai mică decât 1457 lei (mai mică decât echivalentul a 35% din salariul mediu), restul de plată să crească, iar pentru ceea ce depășește această sumă, restul de plată să scadă.

Întrebarea pentru cazurile în care scade este: cum oblig salariatul să-mi restituie câțiva lei până la câteva sute? Că nu e vina lui că la momentul la care eu am făcut statele de salarii era o legislație care îl taxa într-un fel și la câteva zile după ce i-am și plătit legislația se modifică cu aplicare retroactivă. Nu i se afectează drepturile?

Și dacă s-ar fi oprit aici. Dar nu, modificările continuă. Continuă în sensul în care la contractele de muncă cu timp parțial de muncă, despre care discutam la început, taxarea să fie făcută la nivelul salariului brut al acestor persoane, iar eventuale diferențe până la echivalentul lor calculat la un salariu minim să fie suportat de angajatori.

Să exemplificăm:

Dacă până ieri aveam un salariat care avea 2 ore/zi și un salariu de 500 lei și nu se încadra la excepțiile din codul fiscal, i se calculau contribuții sociale la 1900 lei. Se ajungea astfel la 500 lei salariu brut să i se calculeze și rețină 665 lei contribuții sociale (CAS 25% x 1900 lei și CASS 10% x 1900 lei). Deci salariatul avea rest de plată negativ de 165 lei (500 lei brut – 665 lei contribuții sociale). Prin modificarea adusă se va calcula așa: 500 lei x 25% = 125 lei CAS, 500 lei x 10% = 50 lei CASS, adică 175 lei care se vor reține de la salariat și diferența de 490 lei va fi suportată de angajator. Care ajunge astfel să aibă costuri de 990 lei.

Și toate aceste modificări se fac cu ianuarie 2018. Așadar angajatorii – modifică softurile necesare calculului salariilor, refac statele de salarii, se gândesc cum să regularizeze, se gândesc dacă să mai continue în acest haos legislativ.

Se ajunge în situația absurdă prin care nu doar că se taxează ceva ce nu există – angajatorul va fi taxat pentru un salariu neplătit, dar se încalcă flagrant principiile de la începutul codului fiscal pe care vi le redau mai jos:

ART. 3 – Principiile fiscalității

Impozitele și taxele reglementate de prezentul cod se bazează pe următoarele principii:

a) neutralitatea măsurilor fiscale în raport cu diferitele categorii de investitori și capitaluri, cu forma de proprietate, asigurând prin nivelul impunerii condiții egale investitorilor, capitalului român și străin;
b) certitudinea impunerii, prin elaborarea de norme juridice clare, care să nu conducă la interpretări arbitrare, iar termenele, modalitatea și sumele de plată să fie precis stabilite pentru fiecare plătitor, respectiv aceștia să poată urmări și înțelege sarcina fiscală ce le revine, precum și să poată determina influența deciziilor lor de management financiar asupra sarcinii lor fiscale;
c) justețea impunerii sau echitatea fiscală asigură ca sarcina fiscală a fiecărui contribuabil să fie stabilită pe baza puterii contributive, respectiv în funcție de mărimea veniturilor sau a proprietăților acestuia;
d) eficiența impunerii asigură niveluri similare ale veniturilor bugetare de la un exercițiu bugetar la altul prin menținerea randamentului impozitelor, taxelor și contribuțiilor în toate fazele ciclului economic, atât în perioadele de avânt economic, cât și în cele de criză;
e) predictibilitatea impunerii asigură stabilitatea impozitelor, taxelor și contribuțiilor obligatorii, pentru o perioadă de timp de cel puțin un an, în care nu pot interveni modificări în sensul majorării sau introducerii de noi impozite, taxe și contribuții obligatorii.

După mine se încalcă cel de la litera e primul, urmat de cel de la b și evident cel de la c.

Cel de la litera c e călcat în picioare. Și mă întreb de ce? Ce rost mai au enumerarea unor principii câtă vreme, tu, stat, le încalci, le calci în picioare efectiv? Înseamnă că nu-ți pasă de principii decât la modul declarativ și doar ca formalitate.

Se ajunge în situația în care transferul de contribuții mult clamat ca măsură bună să fie doar pentru unii, pentru alții nu.

Nu mă pot abține să nu amintesc de o eventuală, posibilă modificare legislativă, prin care firme cu mai mult de 50 de salariați să angajeze un expert în egalitatea de șanse. Se ajunge în România ca la o persoană ce muncește să existe cel puțin două persoane ce să facă hârtii.

Firmele ajung să aibă nevoie de: un expert contabil sau contabil șef, de un consultant fiscal, de un auditor, de un contabil, de un casier, de un inspector pe resurse umane, de un responsabil cu transportul, de un responsabil cu deșeurile, de un responsabil cu egalitatea de șanse – adică minim 9 persoane ce să se ocupe de hârtii și poate au 10 persoane ce produc efectiv.

Categories: Diverse Tags: ,
  1. vali
    February 9th, 2018 at 14:46 | #1

    Nu le pasa. Va “raciti gura”degeaba!

  2. Cosmin M
    February 9th, 2018 at 14:48 | #2

    Eu ma intreb cat mai putem rezista ….cu atatea modificari legislative, neclare si chiar ciudate, absurde… Ieri am platit salariile aferente lunii ianuarie 2018, am calculat un concediu medical, azi nu mai este valabil nimic din ce am facut ieri. Si este vorba despre o firma de IT ! Azi o iau de la capat ?! Se pare ca da … :( Munca de Sisif…:(

  3. February 9th, 2018 at 15:04 | #3

    Daca pana acum, de la inceput de 2018, am lucrat pe baza de declaratii politice si proiecte de ordine si ordonante, ocolind Codul fiscal, a venit vremea sa lucram pe reglementari legale absurde.
    Eu nu va invidiez deloc, cu privire la modificarile de soft pe care trebuie sa le faceti.
    Cat priveste salarizarea part time, toata lumea va prefera sa aiba angajatii cu minim 1900 venit brut. Doar ca mai sunt si situatii, de genul celor care lucreaza normat, de exemplu, unde va fi imposibil. Asa cum zici Cristi, unii se vor gandii daca sa mai continue sau nu.

  4. fagarasa176
  5. Gabriela Cociș
    February 9th, 2018 at 15:36 | #5

    Va rog, in ziua de azi când nu mai ești sigur de nimic, puteți să-mi spuneți dacă pentru cei cu contract part-time care mai au alte (alt) contracte care însumează minimul pe economie cas-ul și cass-ul rămân la realizat? Va mulțumesc.

  6. February 9th, 2018 at 15:52 | #7

    eu personal am ametit de tot. va astept cu urmatoarea versiune de Saga, ca pe bune nu stiu ce sa fac.

    • Cristi
      February 9th, 2018 at 17:27 | #8

      Nu cred :)

  7. GHEORGHE ION – Contabil autorizat
    February 9th, 2018 at 16:01 | #9

    Buna ziua,
    De acord, cu cel putin una conditie.
    …………………….
    Pentru următoarele categorii de persoane (cele de la art.60 din codul fiscal):

    – persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat
    – persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii și asimilate salariilor prevăzute la art. 76 alin. (1)-(3), ca urmare a desfășurării activității de creare de programe pentru calculator
    – persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii și asimilate salariilor prevăzute la art. 76 alin. (1)-(3), ca urmare a desfășurării activității de cercetare-dezvoltare și inovare
    – zilieri
    Modificati ” zilieri ” in ” pensii ” si stergeti comentariul alocat zilierilor.
    Va multumesc !

    • Cristi
      February 9th, 2018 at 17:29 | #10

      Nu e pensii e altceva, dar aveți dreptate.
      M-am luat lăsat de valul declarațiilor de ieri când vorbeau despre zilieri :)

  8. Gabriela Zailic
    February 9th, 2018 at 17:01 | #11

    Noi, contabilii, consultantii fiscali etc., ar trebui sa mergem in fata Palatului Victoria sa ne cerem dreptul de a avea o legislatie clara care sa respecte principiile fiscalitatii de care aminteati mai sus. Mi-am terminat studiile economice in 1989 si, de-atunci tot invat an de an, luna de luna, zi de zi, cum ar trebui sa procedez sa respect legislatia fiscala. Daca azi vine un client la mine si vrea sa-i refac contabilitatea pe 3 ani in urma, va spun sincer ca as avea destule probleme pentru ca aproape nimic nu mai este ca acum trei ani. Si vin sa va intreb: cum vrem sa vina investitori adevarati in Romania? Cum vrem sa crestem si sa ne dezvoltam cand nimic nu e sigur de la o luna sau alta?

  9. vali
    February 9th, 2018 at 17:58 | #12

    Nu rezolvam nimic cu iesitul la Palatul Victoria. Ne mai si imbolnavim de gripa si alte”gome”. Nu le pasa. Vorba cuiva dintr-un film: numaram pana la 3 si respiram adanc. Si mergem mai departe…. Asta e!

  10. Sorin Nica
    February 10th, 2018 at 07:49 | #13

    Opinie nepopulara:
    Daca doresti sa beneficiezi de asigurari sociale, nu ar trebui sa existe o contribuite macar la minim (care deja e subventionata)?
    Am auzit atatea tampenii legate de aceste modificari in spatiul public de m-au umplut de nervi. Vaii, IT-istii pierd bani. Ei nu platesc impozit!! Vad ca asta nu mira pe nimeni. Muuulte aberatii s-au zis legate de acest subiect. Sa vedem cum e cu salariile acelea negative. Cate sunt pe bune?
    Cum guvernul isi face agenda de la TV, am ajuns la aceasta ordonanta care da o noua dimensiune haosului legislativ.
    Venise PSD-ul, fara sa stie ce face, cu o masura de mega-dreapta, si tot nu ne place.

    • Cristi
      February 10th, 2018 at 12:35 | #14

      La privat nici unul. Nici nu cred că la privat este vreun stat de plată negativ. Dar în sistemul bugetar pot apărea situații de acest gen.
      La privat apăreau anomalii de astea, pe bune, în anumite situații, la concedii medicale la cei cu normă parțială.

  11. bibi
    February 10th, 2018 at 11:00 | #15

    Si impozitul la salariatii cu venit sub minim la ce baza se va calcula ? brut – contributii la minim sau brut – contributii la brut

    • Cristi
      February 10th, 2018 at 12:37 | #16

      Brut-contribuții la brut-deducere personală.

  12. Daniel
    February 10th, 2018 at 11:02 | #17

    Pt IT..finantele dau ex
    Salariul brut în luna decembrie 2017: 10,000.00 lei
    Contribuții pentru angajat, din care: 1,650.00
    Contribuția la pensii (CAS): 1,050.00
    Contribuția la sănătate (CASS): 550.00
    Contribuția la șomaj: 50.00
    Salariul net în luna decembrie 2017: 8,350.00

    Acum in ianuarie dupa o indexare de 30% SB ianuarie 13000
    Contribuții pentru angajat, din care: 4,650.00
    Contribuția la pensii (CAS) datorată: 3,250.00
    Contribuția la sănătate (CASS) datorată: 1,300.00
    Contribuția la sănătate (CASS) reținută: 1,400.00
    Contribuția la sănătate (CASS) dedusă de la Bugetul de Stat: -100.00
    Salariul net în luna ianuarie 2018: 8,350.00

    Conform formulei lor 13000 – 3,250.00 – 8,350.00 = 1400 > 1300…deci nu mai pot deduce nimic? Unde gresesc? Formula merge doar pt crestere de 20% fix???

    • Cristi
      February 10th, 2018 at 12:45 | #18

      Nu. Rata de 20% este una minimă nu maximă a creșterii salariului.
      Nu greșiți nicăieri. De fapt 100 lei o operați ca deducere. În realitate este o falsă deducere. Scopul este să arate că se asigură același salariu net din decembrie 2017.

  13. Margareta
    February 10th, 2018 at 15:19 | #19

    Angajatorii care au decis majorarea brutului angajatilor part time care datorau taxele majorate la sal minim, astfel incat sa le pastreze netul din 12.2017, cu tot efortul…asumat, acum sunt in situatia in care datoreaza acea diferenta de taxe atat angajatilor, cat si statului…cel putin pt perioada pana la aparitia oug3.

    • Cristi
      February 12th, 2018 at 10:51 | #20

      Așa este.

  14. Viorel1960
    February 11th, 2018 at 13:11 | #21

    Referitor la concediile medicale, am o inttrebare :
    Este corect sa se faca baza = brut mediu zilnic pe 6 luni anterioare (fara a se tine seama ca angajatorul a platit 15.8% cas ) , iar acum in ian.2018 sa se retina 25% ? Pe masura ce trece timpul, sigur ca vom avea baze de calcul cu cas inclus de 25% tot mai multe.
    Sau este undeva o prevedere legala ce mi-a scapat ?

    • Cristi
      February 12th, 2018 at 10:54 | #22

      Este legal. Nu comentez cât de corect este. Legea nu are prevederi legate de chestia asta. Și se pare că nici nu interesează pe nimeni. Au vrut să repare o chestie ce apărea la part-time unde la CM putea intra pe rest de plată negativ și au ajuns la altceva.

  15. Laura
    February 11th, 2018 at 14:54 | #23

    Buna ziua! Cand va fi disponibila noua versiune SAGA pentru salarii cu modificarile OUG 3/2018 si modificarile pentru calculul corect al contributiilor sociale aferente concediului medical, chiar daca declaratia 112 va intarzia????

    • Cristi
      February 12th, 2018 at 10:54 | #24

      În curând. Veți primi mail de notificare.

  16. Munteanu Georgiana Alina
    February 12th, 2018 at 17:19 | #25

    Buna articol si foarte argumentat!

  17. Viorica
    February 13th, 2018 at 12:44 | #26

    Cu tot respectul, dar nu am priceput nimic! La cei cu timp partial, am majorat salariul in asa fel incat net-ul sa fie la nivelul lunii decembrie 2017! Acum astept varianta actualizata la SAGA, sa vedem ce o sa iasa!

    • Cristi
      February 13th, 2018 at 16:00 | #27

      Va ieși așa – veți avea costurile mult mai mari cu exact diferența dintre contribuțiile sociale calculate la minim și contribuțiile sociale calculate la brut.
      De exemplu dacă ați făcut brutul 1000 lei pentru a acoperi contribuțiile sociale de 665 lei calculate la minim și salariatului să-i rămână 335 lei, atunci veți avea surpriza să ajungeți în situația în care contribuțiile ce se rețin de la salariat vor fi 350 lei (1000×25%=250 lei CAS și 1000×10%=100 lei CASS), iar dumnevoastră să suportați diferența dintre 665 lei și 350 lei adică 315 lei și veți ajunge la costuri totale de 1000 lei + 315 lei = 1315 lei, iar salariatul va lua mai mult cu exact acea sumă ce vă intră în costuri. Ați vrut să faceți bine și acum plătiți de două ori.

  18. mary
    February 13th, 2018 at 13:18 | #28

    Buna, Am o firma cu un salariat si este detasat. Programul imi ia impozit micro 1%, si asa am lasat. Au venit de la curtea de conturi la finante si mi-au zis sa fac rectificativa cu 3%. Ce parere aveti?

    • Cristi
      February 13th, 2018 at 16:01 | #29

      O părere proastă. Codul fiscal nu cere ca salariatul să nu fie detașat sau suspendat. Eu zic că nu au dreptate.

  19. Mircea
    February 13th, 2018 at 15:02 | #30

    @Daniel
    nu deduci nimic cass la tine e datorata care va fi si retinuta ( adica 1300) numai daca sunt diferente pozitive se deduc

  20. mary
    February 13th, 2018 at 16:59 | #31

    Merci mult :)

  21. ioan
    February 13th, 2018 at 17:56 | #32

    @Cristi
    Cred ca e o problema daca se calculeaza impozitul la Brut – contributii la brut, pentru cei cu part-time sub minim. Problema este in declaratia 112 la sectiunea Asigurat E2 si E3 unde trebuie sa apara total contributii (care normal ar fi la salar minim) apoi deducerea, apoi impozitul calculat si chiar netul. Asta ma duce cu gandul ca impozitul s-ar calcula totusi la Brut – contributii la sal.minim

    • Cristi
      February 13th, 2018 at 19:48 | #33

      D112 nu există, ca fișier PDF, pentru anul 2018.
      E un ordin care o reglementează, ordin care deja nu mai este de actualitate.
      Impozit se calculează la brut-contribuții-deducere.

  22. ioan
    February 13th, 2018 at 18:18 | #34

    @Cristi
    Revin. De fapt in d112 la sectiunile Asigurat E1 si E3 se pot pune alte contributii, ca nu face verificarea, deci se poate pune contributia intreaga la Asigurat A si diminuata la sectiunile E. In felul asta apare contributia intreaga la Casa de sanatate si Pensii iar la sectiunile AsiguratE apar cele diminuate pentru impozitare. Dar cine mai stie cum ar fi exact…

  23. iutka
    February 13th, 2018 at 20:58 | #35

    un un angajat din 18 ian cu salar de 2100 lei cum ii calculez salarul?

    • Cristi
      February 14th, 2018 at 15:35 | #36

      Adică?

  24. Razkat
    February 14th, 2018 at 17:57 | #37

    Cred ca se intreaba cum ajunge la net :)

    • Cristi
      February 15th, 2018 at 14:19 | #38

      Posibil. Sau altceva.

  25. danut
    February 14th, 2018 at 21:36 | #39

    Revin cu o intrebare mai veche .Daca am 2 contracte part time si suma salariilor brute este sub 1900 ,se platesc contributii la salariul minim pentru ambele contracte.Nu am auzit sa fie reglementata aceasta situatie din 08/2017 .

    • Cristi
      February 15th, 2018 at 14:19 | #40

      Da. Pentru ambele se plătesc contribuții la minim.

  26. mary
    February 15th, 2018 at 09:49 | #41

    Noile modificari sunt valabile incepand cu ianuarie? Adica facem din nou actualizare la statul de plata? Am concedii medicale la ianuarie, trec codul diagnostic? Multumesc.

  27. Sorina
    February 15th, 2018 at 09:57 | #43

    Buna ziua. Unui angajat part-time cu 4 ore/zi a avut in dec. 2017 salar 725 si rest plata 508 i se majoreaza salariul cu 1 ian. 2018 la 1230 lei ca sa ramana tot cu 508 lei rest plata. Acum cu OUG 3/2018 are rest plata 719 lei. Este corect asa cum se calculeaza in statul de plata?

    • Cristi
      February 15th, 2018 at 14:21 | #44

      Da. Diferența de contribuții se duce și în netul salariatului și pe costurile firmei.

  28. mary
    February 15th, 2018 at 14:02 | #45

    Inca una simpatica, am subventii pt salariati la somaj, in programul saga se completeaza la C4-C7 dar in declaratia 112 lipsesc aceste randuri. Daca puteti face ceva va rog!

    • Cristi
      February 15th, 2018 at 14:21 | #46

      Nu se mai declară în D112.
      În SAGA a rămas partea aceea din rațiuni de compatibilitate cu perioadele anterioare anului 2018, dar începând cu ianuarie nu mai există așa ceva în D112.

  29. anu-c
    February 15th, 2018 at 14:56 | #47

    @Cristi
    Daca majorarea ar fi doar 20% (adica 12000) atunci salariatul ar primi tot 8350 dar pe firma ar costa-o 12000+2,25% in loc de 13000+2,25% … oare e gresit ce zic aici?
    Ceva nu este in regula cu mine fiindca majorez cu 30% in loc de 20%, fiindca formula din oug3 e corecta, nu-i asa?

  30. anu-c
    February 15th, 2018 at 14:58 | #49

    @anu-c
    Mare e gradina lor :((

  31. violeta
    February 15th, 2018 at 16:30 | #50

    Buna ziua,daca am facut actele aditionale si le-am transmis in Revisal,pentru cei part-time cu 2 ore,pot reveni acum si sa le refac (sa diminuez brutul) dupa aparitia OG.3?Cu stima,

    • Cristi
      February 15th, 2018 at 19:39 | #51

      Dacă vă semnează salariații actul de reducere a salariilor, da.

  32. iutka
    February 15th, 2018 at 19:17 | #52

    @Cristi
    programul Saga ignora data angajarii. calculeaza luna intreaga.daca vreau sa modific orele iimpozitele raman la luna intreaga .

    • Cristi
      February 15th, 2018 at 19:34 | #53

      Din testele mele așa ceva nu se întâmplă.

  33. iutka
    February 15th, 2018 at 19:47 | #54

    si totusi pe doua calculatoare am incercat si asa face. am versiunea 496. nu mai stiu ce sa fac

    • Cristi
      February 15th, 2018 at 19:51 | #55

      Faceți actualizare la versiunea 497.

  34. Ionut
    February 16th, 2018 at 07:47 | #56

    Am citit articolul de sus si comentariile respective referitor la aceasta ordonanta. Concluzia: oug 3 se aplica doar unor categorii de salariati sau pentru toti salariatii care se afla in situatia unui contract de munca partial, singular, sau multiple ce cumuleaza brutul sub 1900 lei?

    • Cristi
      February 16th, 2018 at 14:07 | #57

      Pentru toți cei care nu intră la excepțiile din codul fiscal privind calculul contribuțiilor la minim și care au venituri mai mici decât salariul minim.
      De asemenea se aplică tuturor concediilor medicale acordate începând cu ianuarie.

  1. No trackbacks yet.