SAGA C: plăti, încasări grupate

30 Jan 2020 | Programe | 16 comentarii9067 vizualizari
plăti si încasări grupate

Una din noutățile introduse în program este aceasta: operarea, direct în ecranul intrări sau ieșiri, după caz, a plăților/încasărilor în mod grupat.

Ce înseamnă și cum funcționează, mai exact?

Să presupunem că aveți facturi de achiziție de la un furnizor, pe zile diferite și primiți o chitanță pentru toate acele facturi. Sunteți în intrări și le-ați achita integral pe toate. Până acum fie se opera plata la registrul de casă integral și se asociau facturile, fie se achita fiecare factură individual direct din ecranul de intrări, dar în acest caz era mai greu de repartizat o sumă pe mai multe facturi.

Sau aveți emise facturi pe care le încasați prin curieri pe baza unui borderou pe care aceștia vi-l remit. Spre exemplu aveți facturi emise într-o zi către 10 clienți și sumele le încasați ramburs. Și doriți să operați încasarea lor, integral, pe o singură zi, într-un singur cont. De exemplu aveți 4 facturi emise în 28 ianuarie către clienți diferiți a căror încasare o realizează curierul și dvs doriți să contabilizați încasarea lor prin 5125, simultan, pe o singură zi.

Ok, am dat exemple de situații. Dar să vedem cum funcționează. Am să vă dau două exemple: unul pentru intrări, unul pentru ieșiri. Metodele operează în ambele ecrane în mod similar.

Exemplul 1, pe intrări. (va funcționa similar la ieșiri, dacă în loc de plată folosiți încasare și în loc de furnizor, client Smile)

Am facturi de la un furnizor și nu sunt achitate. Le achit la data ultimei facturi și primesc o chitanță pentru toate facturile neachitate inclusiv odată cu ultima factură. Vreau să operez plata pentru ele. Acum pot să o fac din ecranul intrări procedând astfel:

1. Apăsați butonul filtrare.
2. Selectați perioada dorită. Sau o introduceți manual, completând prima și ultima zi din interval. Sau pur și simplu nu o completați, dacă se  achită facturile în ordinea lor, indiferent de perioada emiterii lor, dar aflate în sold.
3. Puneți bifă la opțiunea “Intrări neachitate”.
4. La ultima listă de selecție unde scrie “Toți furnizorii” completați sau selectați numele furnizorului.
5. Apăs butonul “Accept”. Acum în ecranul intrări veți avea afișate facturile, neachitate, primite de la furnizorul ales.
6. Apăsați butonul “Plată”, completați data chitanței, selectați ori introduceți contul dorit pentru înregistrarea plății și apăsați “Accept”.

ATENȚIE! Plata/încasarea va stinge facturile în ordine cronologică de la cele mai vechi spre cele mai noi (în sistem FIFO).

Pentru client-server – aveți în vedere că facturile afișate la filtrare sunt cele din intervalul selectat. Așadar dacă aveți facturi neachitate/neîncasate mai vechi decât data de început a intervalului, măriți intervalul înainte de a filtra informațiile.

Ce va face programul când apăs accept?

Va opera o singură linie cu plata/încasarea respectivă stingând sumele neachitate pentru terțul selectat. Va marca facturile ca fiind achitate. Încasarea o voi regăsi la casă, bancă, etc. în funcție de contul utilizat.

Aveți mai jos un exemplu:

IOgQsdY7ME

Exemplul 2 – la ieșiri. (va funcționa și la intrări, similar, doar că acolo folosiți plată și furnizor Smile)

Emiteți într-o zi mai multe facturi de vânzare pentru marfă pe care o expediați clienților cu plata ramburs la curier. Acesta va încasa sumele și vă va remite un borderou. Presupunând că nu aveți retururi sau refuzuri, doriți să încasați facturile prin contul 5125. Dar vreți să le încasați pe toate, simultan.

Cum procedați?

1. Apăsați butonul filtrare.
2. Selectați perioada dorită. Sau o introduceți manual completând prima și ultima zi din interval. Spre deosebire de prima metodă, aici este obligatoriu să introduceți perioada.
3. Puneți bifă la opțiunea “Ieșiri neîncasate”.
4. Apăsați “Accept”. După cum vedeți, nu veți selecta un client anume. Doriți să-i încasați pe toți clienții din perioada aleasă la punctul 2 într-o singură zi.
5. Apăsați “Încasare”. Selectați sau completați contul în care doriți să înregistrați încasarea. Apăsați accept. Programul va afișa, pentru fiecare client în parte, ecranul de încasare având aceiași dată de încasare și același cont folosit anterior și va fi necesar să apăs accept de fiecare dată pentru a realiza încasarea. De ce așa? Simplu – pot avea facturi emise și cu refuz la plată și la ele să nu înregistrez încasarea sau doresc să folosesc alt cont de încasare.

ATENȚIE! Dacă doriți să renunțați la plata/încasarea unei facturi și să continuați procesarea facturilor următoare (să operați plată/încasare la următoarele facturi afișate) nu apăsați RENUNȚ. Închideți fereastra de la butonul de închidere a ferestrei

image

O demonstrație a modului de funcționare în imaginea de mai jos:

iOPqRaSNER

16 comentarii

  1. Pentru varianta plati multiple Intrari la filtru nu functioneaza ,,Iesiri scadente la…”.
    Sa pot face plata la toti Furnizori ce au facturi neachitate pana la data ce o introduc.

    Multumesc.

    1. Trebuie să puneți filtru pe o perioadă, chiar dacă alegeți acolo și data scadenței, precum și bifă pusă la “Intrări neachitate”/”Ieșiri neîncasate”

    1. Problemele legate de cont de utilizator și acces vă rog să le trimiteți direct pe mail către SAGA Software.

  2. @Cristi
    Aleg si perioada la filtru.Exeplu:Filtru facturi Intrai perioada 01.01-06.02- neachitate-cu scadenta la 06.02 ,dar apar si facturile ce sunt scadente dupa 06.02,in acest emit o plata si la facturile ce nu sunt scadente.Multumesc.

  3. am achizitionat gel dezinfectant ca marfa pentru revanzare. 10 bucati le vom folosi intern. cum se face inregistrarea celor 10 bucati in materiale consumabile…5311/371 si apoi 607/371 ca sa treaca pe consum.

    1. Angajați-vă un contabil. Înregistrările sunt incorecte.
      De asemenea vă rog să postați comentarii legate de subiectul articolului, ceea ce în cazul comentariului dvs nu este cazul.

  4. Pentru incasari grupate este necesar un update la SAGA?
    Am urmat exact pasii din explicatii dar nu functioneaza in acest moment.

    1. Dacă aveți ultima versiune trebuie să vă funcționeze. De fapt de la versiunea 518 a SAGA C funcționa deja.

  5. @Cristi
    Va rog, “data” si ” cont incasare” pot fi reglate sa ramana fixe pe toatadurata cat inregistrez platile?
    Acum trebuie sa modific pentru fiecare factura in parte.
    Multumesc mult!

  6. La incasari multiple in valuta ,nu de la acelasi client,el ia automat contul 5314.Ma asteptam ca dupa prima incasare la care am modificat contul ,la a doua sa apara automat contul pus de mine 5124,dar nu face.Am cate 300 de incasari odata,la fiecare trebuie sa dau accepta si sa modific contul?Multumesc.Nu mai zic ca sunt din date diferite facturile si se incaseaza in aceeasi zi.Caz Emag

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *