Home > Legislatie > Mai aveați vreo îndoială?

Mai aveați vreo îndoială?

DureridecapLegată de impozitul forfetar. Dacă da, iată ce știre a apărut azi: impozitul se va introduce și se va aplica din semestrul II al acestui an, conform ziare.com ce o citează pe doamna Grapini.

Așa că, dacă aveți afaceri în domeniul turismului, alimentației publice, saloane de înfrumusețare sau spălătorii auto, fiți pe fază. Se pare că sunteți consultați în legătură cu acest impozit.

A, da! Să nu uit: în pură tradiție românească e posibil ca modificarea codului fiscal să apară prin iunie, prin 28 probabil pentru că două zile sunt de ajuns pentru contribuabilii români să poată implementa o modificare a codului fiscal.

 

PS: nu am scris de mult pentru că voiam să vă povestesc ceva legat de fisc, dar încă nu pot deoarece mai aștept ceva documente. Oricum, până atunci, răspundeți vă rog la asta: dacă cumpărați toner pentru imprimantă, cu factură, de la un furnizor de tip cash&carry de exemplu (oricum  e irelevant tipul), vă puteți exercita dreptul de deducere al TVA și-l veți putea deduce? Sau mai aveți nevoie de alte documente?

Categories: Legislatie Tags: ,
  1. sm_noname
    April 29th, 2013 at 17:43 | #1

    Stiind ca este o intrebare “capcana”, imi asum posibilitatea de a raspunde cu “Da, se poate deduce TVA-ul”.
    Acum astept sa imi zici ca nu pot, si precis o sa ai si argumente. :))

    • Cristi
      April 29th, 2013 at 18:51 | #2

      Și în afară de factură mai ai nevoie de alte documente?

  2. Mihaela
    April 29th, 2013 at 19:30 | #3

    @Cristi
    mi-e teama de raspunsul la chestia asta…

    • Cristi
      April 29th, 2013 at 21:14 | #4

      Nu trebuie 🙂

  3. Cristina
    April 29th, 2013 at 19:36 | #5

    Si eu as raspunde tot cu da, se poate deduce TVA-ul. Recunosc ca ma sperie intrebarea la care raspunsul pozitiv mi s-ar parea logic :)) Pe langa factura as mai pune un document care sa ateste plata acesteia … altceva nu vad necesar … Acum chiar astept cu nerabdare comment-ul tau 🙂

  4. elis
    April 29th, 2013 at 19:36 | #6

    Da , dovada platii !!

    • Cristi
      April 29th, 2013 at 21:18 | #7

      In cazul achiziţiei de la magazine de tip câh&carry factura este şi dovada plăţii, dar se presupune că plata este făcută integral în numerar.

  5. Razvan
    April 29th, 2013 at 20:26 | #8

    Factura imprimantei..(dupa parerea mea, logic) 🙂

    • Cristi
      April 29th, 2013 at 21:15 | #9

      Nu e cazul. Ai factură sau contract de comodat.

  6. otilia filip
    April 29th, 2013 at 21:15 | #10

    dovada platii…?

    • Cristi
      April 29th, 2013 at 21:19 | #11

      Nu. Am explicat mai devreme.

  7. sm_noname
    April 29th, 2013 at 21:31 | #12

    Eu zic ca este deductibil si nu ar mai fi nevoie de nici un document.
    Dar, ar trebui sa verific daca furnizorul este chiar platitor de TVA, sa fie inactiv sau sa nu i s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA.

  8. Vera
    April 29th, 2013 at 22:06 | #13

    Eu nu am inteles defel ce cauta contractul de comodat aici..

    • Cristi
      April 29th, 2013 at 22:07 | #14

      🙂
      E irelevant. La o adică firma poate utiliza orice bun în baza unui contract de comodat.

  9. dorin
    April 29th, 2013 at 22:51 | #15

    cum, nu stiati?
    1. contract de furnizare servicii, semnat si stampilat, fata/verso
    2. certificat de conformitate/calitate/garantie al produsului
    3. decizie scrisa a administratorului din care sa reiese necesitatea achizitiei
    4. certificat fiscal al furnizorului, din care sa reiese ca nu a avut si nici nu va avea in viitor, datorii catre fisc
    5. Fisa tehnica a imprimantei, din care sa reiese consumul, mediu, de toner / pagina
    6. In cazul in care tonerul este folosit pt imprimarea de facturi, certificat omologare metrologica

  10. stoicat
    April 29th, 2013 at 23:14 | #16

    Nota intrare receptie.

  11. Marius
    April 30th, 2013 at 22:13 | #17

    factura de imprimanta pe firma ?

  12. gagium936
    May 1st, 2013 at 08:17 | #18

    atat timp cat pe factura scrie clar “Factura SELGROS circula fata chitanta de incasare. Aprobat prin O.M.F. 38/2001” (asa scrie la toate) – nu cred ca este vreo problema, se poate deduce TVA

  13. stoicat
    May 1st, 2013 at 19:31 | #19

    Se poate deduce TVA ,daca persoana impozabila este inregistrata in scopuri de TVA

  14. Mihaela
    May 10th, 2013 at 19:59 | #20

    @Cristi
    pls, pls…mai stam mult cu sufletu’ la gura sau ne zici raspunsul?! nu de alta da’ ne trebuie toner pt printat bilantul si notele 🙂

    • Cristi
      May 16th, 2013 at 17:29 | #21

      Puțină răbdare. In curând.

  15. Razvan
    May 18th, 2013 at 12:16 | #22

    Apropo de fisc, am un control pe D390, si am pus intrebarea daca se declara bonurile fiscale cu CUI-ul clientileor pe ele intr-o camera plina de inspectori fiscali. Sa vedeti raspunsuri:))

  16. Razvan
    May 18th, 2013 at 12:17 | #23

    *daca se declara in D 394…

  17. Tudor
    May 24th, 2013 at 11:32 | #24

    @Razvan
    Bonurile fiscale nu se declara! Chiar daca au CUI-ul pe ele, BF nu se inregistreaza nominal(pe client) de catre emitent, ci apar ca vanzare doar in raportul zilnic.

    • Cristi
      May 24th, 2013 at 18:01 | #25

      Bonurile fiscale cu CUI pe ele nu mai sunt bonuri, sunt facturi simplificate, iar facturile se declară. Iar ANAF nu aduce, în mod oficial clarificări.

  18. Razvan
    May 25th, 2013 at 06:13 | #26

    Asta a fost si reactia majoritatii inspectorilor: “Sunt BF-uri, nu se declara!” Dupa ce le-am spus ca acele bonuri sunt asimilate facturilor simplificate, au schimbat-o:)) Doar sefa s-a abtinut printr-o expresie: “Buna intrebare!”:)) Ce e clar e ca nimeni nu ar da in scris daca se inregistreaza sau nu, deocamdata…

  19. Tudor
    May 30th, 2013 at 10:38 | #27

    De acord ca BF cu cui-ul clientului pe ele au elemntele ce le contine si o factura simplificata, insa nu exista nici un act normativ care sa precizeze ca acestea sunt asimilate facturilor simplificate, atata timp cat ele poarta mentiune de BON FISCAL.

  20. Tudor
    May 30th, 2013 at 10:50 | #28

    In acest caz, toate Bonurile Fiscale, nu doar cel cu CUI-ul clientului, sunt asimilate facturilor simplificate…..
    Se pare ca avem nevoie de o reglementare clară și explicită în ceea ce privește aceasta speta; din păcate, nici normele metodologice nu ne aduc mai multe lămuriri.

    • Cristi
      June 5th, 2013 at 17:41 | #29

      Există reglementarea respectivă. Vezi chiar în pdf-ul indicat.

  21. Tudor
    May 30th, 2013 at 11:00 | #30

    A nu se intelege ca nu consider ca BF respective nu ar trebui incluse in D 394, din contra, doar ca acest lucru ar trebui specificat clar in legislatia specifica si nu prin comunicate de presa!!!

  22. Razvan
    June 13th, 2013 at 17:34 | #31

    Legat de impozitul forfetar care va intra, mai nou, de la 1 septembrie 2013 in vigoare: Daca o societate are un butic si o pizzerie, aceasta societate ce fel de impozit va plati? Ca am inteles ca doar 4 coduri CAEN vor intra la acest impozit, comertul cu amanuntul neintrand aici (pizzeria banuiesc ca e considerata restaurant si va intra sub incidenta acestui impozit)

    • Cristi
      June 13th, 2013 at 17:53 | #32

      Ai răbdare Răzvan! Nu știi că, la noi, normele nu clarifică lucrurile întotdeauna?

  23. Razvan
    June 13th, 2013 at 19:41 | #33

    Cristi, tare mi-e ca acest aspect nu il va sesiza nimeni si apar normele in a `șpea zi dupa ce se va modifica (a 1002-a oara) codul fiscal… (bineinteles, fara aceste precizari)

  24. Razvan
    September 15th, 2013 at 17:41 | #34

    M-au auzit, printre alte conditii au introdus si conditia:
    “c) au ponderea veniturilor obţinute din desfăşurarea activităţilor corespunzătoare codurilor CAEN menţionate la lit.a), precum şi din desfăşurarea activităţilor menţionate la art.112^19 alin.(3), în total venituri, de peste 70%;”
    In proiect suna clar, sa vedem cum ajunge in monitorul oficial:)

  1. May 1st, 2013 at 20:52 | #1
  2. June 14th, 2013 at 13:28 | #2