Home > Declarații, Legislatie > D394. Modificări.

D394. Modificări.

corectdataPunct și de la capăt. Iarăși s-a modificat D394 și ordinul 3769/2015. Astăzi.

Pentru perioada 1 iulie – 30 septembrie 2016 se va declara în D394 ceea ce se declară și acum, doar că în noul format. Concret nu se vor declara toate operațiunile de pe teritoriul național, indiferent de partener, ci se vor declara doar livrări/achiziții efectuate în/din România de la persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

UPDATE: S-a mai modificat odată. În 8 august, prin ordinul 2328/2016. Această nouă modificare modifică doar termenul de depunere al D394. Aceasta se va depune până în 30 a lunii următoare perioadei fiscale pentru care se depune declarația (cu excepția declarației pentru luna ianuarie când  termenul e 28 sau 29 februarie, după caz).

 

Nu se vor mai declara distinct pozițiile pentru facturile emise pentru calculatoare, telefoane mobile, table, procesoare, a căror valoare e mai mică de 22,500 lei.

De asemenea au fost eliminate:

– cerința de a completa operațiunile cu regim special de către persoanele impozabile care aplică sistemul de TVA la încasare;

-cerința de a completa TVA aferentă livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii pentru care se aplică taxarea inversă și menținerea acesteia numai în cazul achizițiilor

Și s-a introdus și cota de 19 pentru situațiile în care sunt necesare corecții pentru perioade unde cota era 19%

Teoretic, se vor declara toate operațiunile (inclusiv cu persoane fizice) doar de la data de 1 octombrie.

Dar mai vedem. Că motivația e simpatică: aplicația ANAF a fost testată de 25 de firme mari și aceștia au constatat că sunt dificil de introdus datele și mai e nevoie de unele corecții.

A, da. Și că e dificil de adaptat sistemul informatic. O să vă povestesc altădată cum la o firmă ce a plătit 15,000 EUR pe un soft, nu are salarii în banii ăștia, că trebui plătit în plus, scoate numai anumite declarații, în februarie după 25, nu era încă actualizat decontul și softul nu era adaptat modificărilor din 2016. Și pe mail la SAGA erau mailuri prin 6 ianuarie care întrebau când se modifică în program că de aia au plătit banii pe el.

Categories: Declarații, Legislatie Tags: ,
  1. stoicat
    July 22nd, 2016 at 12:48 | #1

    Multumim de informatii.

  2. cristina
    July 22nd, 2016 at 14:15 | #2

    si cum altora li se cere 6.000 de euro sa faca update la soft pe d394 :) saga e mana cereasca

  3. Felicia
    July 22nd, 2016 at 16:21 | #3

    multumim !

  4. Kovi
    July 22nd, 2016 at 17:19 | #4

    Multumim echipei Saga!!

  5. emma
    July 22nd, 2016 at 17:37 | #5

    Cand credeti ca este gata noul format pt ca vreau sa plec si eu pe 2 aug in concediu si asta ca vi pana pe 5 sept.?Multumesc dragilor,ne-au inebunit nu alta

    • Cristi
      July 22nd, 2016 at 18:51 | #6

      Nu am informații în acest sens. Dar mă tem că până pe 2 august în niciun caz.

  6. Marlen
    July 22nd, 2016 at 21:04 | #7

    Da mai cunosc si eu programe care fac doar ce vreu ele.Greoaie si greu de operat sau corectat in ele. Alegi toate inregistrarile sau produsele din machete.Nu pot sa corectezi in urma nimic. Costa o gramada de bani si eu cu o experienta de 25 de ani in contabilitate nu pot sa fac ce vreau, fac doar ce vrea programul. Saga e un program minunat, lucrez pe el din 2011 si multumesc celor care m-au indrumat sa-l cumpar de fiecare data. sund dispusa sa plates mai mult pentru programul SAGA.

  7. vladiana
    July 24th, 2016 at 12:18 | #8

    Multumim, Cristi! Multumim echipei SAGA!

  8. Ana
    July 24th, 2016 at 19:57 | #9

    Multumim frumos!Astea sunt vesti bune!

  9. vali
    July 25th, 2016 at 09:51 | #10

    Poate se amana asa la infinit si se renunta la declararea si pentru neplatitori TVA. Pentru ca, eu cred, oricum nu are relevanta. Atata timp cat neplatitorul nu declara la randul lui atunci nu se poate face control incrucisat pentru a se vedea concordanta dintre declaratii. Atunci de ce sa complic treaba? Ca sa descurajeze ce? Intr-o societate cu cat sunt mai multe reguli fiscale si mai stufoase cu atat mai mult exista tendinta de a gasi cai pentru ocolirea acestora. Simplitatea si claritatea maresc gradul de conformare voluntara si posibilitatea de verificare din partea organulelor de control ale statului. Pentru ca intotdeauna va exista un procent de evaziune fiscala. Asa este peste tot. Si asta din teribilismul unora de a insela autoritatea. Important este ca acest procent sa tinda catre zero ca zero nu va fi niciodata. Parerea mea!

  10. otilia roman
    August 2nd, 2016 at 14:32 | #11

    “Și pe mail la SAGA erau mailuri prin 6 ianuarie care întrebau când se modifică în program că de aia au plătit banii pe el.”

    Abordarea gen “te platesc, deci pot sa fac sau sa-ti zic ce vreau” este o abordare meschina, specific romanilor, care, daca dau un leu pe ceva ce nu le este de stricta trebuinta (in viziunea lor), asteapta sa primeasca de un milion de ori mai mult.
    Insa isi iau tot felul de masini scumpe, absolut inutile, fara sa-si puna aceeasi intrebare: da’ ce fac, domne, masinile astea, nu tot ma duc si ma aduc?
    Este abordarea specifica celor care in viata lor nu au pus doua paie cruce, nu au creat nimic si care, evident, daca ar fi ei pusi in situatia de a da ceva, nici nu s-ar sinchisi.

  11. vali
    August 2nd, 2016 at 19:06 | #12

    Pentru Otilia Roman: Aveti dreptate pana in momentul in care spuneti “…specific romanilor”. Eu sunt roman si nu ma caracterizeaza chestia asta. Deci va rog sa aveti grija la exprimare! Este specifica meschinilor indiferent de nationalitate! Ok? Fara suparare.

  12. Ana
    August 2nd, 2016 at 19:55 | #13

    @Tomac
    Aș dori să intreb, vă rog frumos, dacă această amânare până la 01.10.2016, presupune și faptul că în continuare se pot depune rectificative la D394 pentru facturile primite cu întârziere, sau acestea se declară în luna primirii?
    Mulțumesc!

    • Cristi
      August 2nd, 2016 at 20:07 | #14

      Amânarea este exclusiv pentru unele categorii de date, în rest prevederile ordinului sunt la fel.
      Rectificativa se depune numai pentru corecția datelor declarate inițial nu și pentru facturi primite ulterior declarării.

  13. Ana
    August 3rd, 2016 at 07:14 | #15

    Vă mulțumesc frumos!

  14. Stefan
    August 3rd, 2016 at 08:53 | #16

    Multumim de informatii!

  15. adina
    August 3rd, 2016 at 09:12 | #17

    Buna,
    se vor declara si achizitiile de pe bonurile fiscale care au trecut cif-ul pe ele?trebuie sa stim cum inregistram aceste achizitii (bonurile fiscale care se considera facturi smplificate le inregistram pe “c”?).Multumesc.

    • Cristi
      August 3rd, 2016 at 12:17 | #18

      Nu se declară momentan. Acestea sunt la capitolul D din declarație. Se declară orice achiziție, cu facturi, de la furnizori înregistrați în scopuri de TVA în RO și orice livrare, cu facturi, către clienți înregistrați în RO. Asta până în octombrie.

  16. otilia roman
    August 3rd, 2016 at 11:57 | #19

    Pt. Vali:
    Si eu sint roman si nici pe mine nu ma caracterizeaza acest mod de abordare.
    Dar cum marea majoritate a romanilor este asa cum am descris, rezulta, indirect, ca tot poporul este asa.
    Deci, atentionarea dvs referitoare la “grija la exprimare” este un pic nelalocul ei, deoarece, asa cum am mentionat, si eu sint roman si va garantez ca sub nici o forma nu actionez in acest mod.
    Mai cu seama ca la finalul mesajului meu chiar mentionez tipologia careia ii este aplicabila abordarea.
    ” Intr-o societate cu cat sunt mai multe reguli fiscale si mai stufoase cu atat mai mult exista tendinta de a gasi cai pentru ocolirea acestora. ”
    Va rog sa aveti grija la exprimare, intrucit nu toata societatea are tendinta de a gasi cai pentru ocolirea regulilor fiscale.
    Si au fac parte din aceasta societate, si nu am tendinta de a gasi astfel de cai.

  17. valentin
    August 3rd, 2016 at 12:04 | #20

    Atunci cand pe o factura avem mai multe cote tva, la rubrica numar facturi pe fiecare cota de tva, imi puteti spune cum ar trebui completat?Declaram factura la fiecare cota?Sau trecem 1 doar la o cota si la celelalte cote trecem 0 la numar facturi?
    In declaratie se dau indicatii doar pentru cazul in care avem mai multe produse cu taxare inversa.

    • Cristi
      August 3rd, 2016 at 13:12 | #21

      Validează și cu zero la număr facturi pe una din cote (pe cea mai mică),

  18. adina
    August 3rd, 2016 at 12:24 | #22

    @Cristi
    Multumesc

  19. vali
    August 3rd, 2016 at 12:57 | #23

    Pe acest blog , care nu imi apartine, nu vreau sa fac polemica. Mai zic decat atat: Eu ma refeream la societati in general, nu la societatea romaneasca in special. Si,..in continuare , aveti o parere urata despre poporul roman.

  20. mirela
    August 4th, 2016 at 10:54 | #24

    @Cristi
    ok, deci daca nu se mai declara facturile primite ulterior in declaratia 394 aferenta datei din factura , ele sunt prinse in declaratia lunii in care le-am primit ?
    multumesc

    • Cristi
      August 6th, 2016 at 13:46 | #25

      Eu așa înțeleg.

  21. ionescu
    August 4th, 2016 at 14:52 | #26

    Citeam mai sus despre bonuri fiscale, sunt si eu de acord ca nu se declara deocamdata dar de ce spuneti ca se incadreaza in capitolul D ?
    Eu le vad in G cele emise si in I cele primite

    • Cristi
      August 6th, 2016 at 13:55 | #27

      Așa este. Aveți dreptate. Bonurile cu valoare de factură simplificată sunt la G și I.

    • Cristi
      August 6th, 2016 at 14:02 | #29

      Stai pe fază. Parcă văd că vor mai modifica iar.

  22. Luiza Radu
    August 8th, 2016 at 15:46 | #30

    Va rog spuneti-mi daca la iulie se declara ceva in capitolul I, adica se declara plaja de facturi si date aferente operatiunilor desfasurate de persoane care aplica sistemul de tva la incasare?
    Sau acum nu se completeaza deloc capitolul acela? Intreb deoarce SAGA nu exporta nimic momentan in acel capitol.

    • Cristi
      August 8th, 2016 at 17:35 | #31

      Se declară doar datele de la A-C pentru perioada iulie-septembrie. Din octombrie se vor declara datele din toate capitolele declarației dacă nu se mai modifică între timp.

  23. Luiza Radu
    August 8th, 2016 at 17:47 | #32

    Va multumesc tare mult!

  24. aurora
    August 9th, 2016 at 11:28 | #33

    Ca societate cu profil alimentar,toti angajatii au spor de wek-end de 5% permanent, indiferent
    cum isi organizeaza ei turele,fiind angajati unii cu 2ore,altii cu 4ore si cu 8ore.
    La Pontaj trebuie neaparat, sa pontez persoana ca lucrând sambata si duminica?
    Sau e ok daca”sporul de wek-end” este calculat ca ”permanent” indiferent care sambata sau duminica o lucreaza…..si lista de pontaj nu mai trebuie modificata .

    • Cristi
      August 10th, 2016 at 14:03 | #34

      Nu, decât dacă lucrează efectiv sâmbăta sau duminica.

  25. Ioana
    August 10th, 2016 at 10:57 | #35

    Buna ziua!
    In D394 exista 2 rubrici cu semnatura electronica, iar mie, dupa semnarea declaratiei, imi apare semnatura electronica doar la final. E corect ca celalat chenar cu semnatura electronica de la pag.8 sa ramana gol?
    Va multumesc pt. rabdare, inteleg ca sunteti asaltat in aceasta perioada de multe intrebari…

    P.S. Si eu sunt dispusa sa platesc mai mult pt. Saga, ne ajuta mult acest program.

    • Cristi
      August 10th, 2016 at 14:15 | #36

      Așa este, semnătura apare de două ori, dar poate fi aplicată o singură dată. Nu știu să vă spun de ce face ANAF chestia asta în PDF.

  26. Stefania
    August 10th, 2016 at 13:10 | #37

    Mii de multumiri echipei dvs.
    Programul dvs ne ajuta sa facem fata haosului legislativ.

  27. Ioana
    August 10th, 2016 at 14:22 | #38

    Va multumesc din suflet !

  28. maricica
    August 11th, 2016 at 15:54 | #39

    Sunt cu declararea trimestriala si cu tva la incasare. La introducere facturilor de la furnizori bifam de fiecare data TVAI, la fel si la facturile mele de iesire . Acum sa inteleg ca voi pune bifa doar daca furnizorul este cu TVAI in ecranul intrari ? Sunt usor debusolata .
    Referitor la D394 ” Alte informatii”ce trec la reprezentant fiscal/legal /imputernicit /administrator?
    iar la persoana care intocmeste declaratia apare administratorul deoarece semnatura electronica e pe dansul. E ok?

    • Cristi
      August 11th, 2016 at 17:16 | #40

      Nu. Procedați la fel ca până acum.
      La reprezentant legal treceți persoana care reprezintă legal firma – administratorul, directorul general, etc.
      La persoana care întocmește se poate trece contabilul șef sau persoana ce întocmește această declarație. Nu contează a cui este semnătura digitală.

  29. laurentiu
    August 12th, 2016 at 08:24 | #41

    Si eu sunt dezorientat, dar am testat pana am inteles ce face SAGA. Am trimis mail la SAGA si mi-au confirmat urmatoarele:

    Intrebarea mea a fost:
    Sunt societate care aplic TVA la incasare. Am un furnizor care aplica TVA la incasare.
    In ecranul de ‘Intrari’, in partea de sus, coloana ‘TVA I’ pana in luna iunie se referea la faptul daca acea operatiune este cu TVA la incasare sau nu; adica se referea la mine nu la tert, daca acesta aplica sau nu TVA la incasare.
    De exemplu daca Furnizorul era achitat in aceeasi zi cu bon fiscal, acolo NU bifam ‘TVA I’, inregistrarea contabila nu genera nota 4428.TP = 401.xxx, ci direct 4426 = 401.xxxx.
    La fel, daca aveam o factura pentru care nu aveam dreptul sa deduc TVA-ul din diverse motive, NU bifam ‘TVA I’, si genera 4426 = 401.xxx si concomitent 6xx(sau 3xx) = 4426 cu TVA-ul respectiv, nefiind necesara trecerea prin 4428.

    Problema este ca acum (pe iulie) am simulat o astfel de operatie, am debifat la intrari ‘TVA I’, si am vazut ca in D394 aceasta operatie este inregistrata ca achizitie de la furnizor care aplica TVA normal, adica nu TVA la incasare.
    Am verificat furnizorul din Ecranul de ‘Furnizori’ si SAGA il vede ca este cu TVA la incasare, de unde am tras concluzia ca va genera corect D394, dar nu a fost asa.

    De asemenea am vazut ca in ecranul de generare a declaratiei 394 am posibilitatea sa bifez, la fiecare factura, casuta ‘TVA I’, dar iar e confuzie: una este faptul ca eu inregistrez operatiunea direct prin 4426, fara a o trece prin 4428 (asa spune codul fiscal in cazul achitarii pe loc a facturii), si alta este faptul ca acea factura provine de la un furnizor care aplica sistemul TVA la incasare.

    Deci ce ma sfatuiti sa fac, pt a nu gresi:
    – sa bifez toate intrarile, in partea de sus, cu ‘TVA I’ indiferent daca achit pe loc sau nu;
    – sau corectia sa o fac din ecranul prin care se genereaza Declaratia 394, bifand acolo ‘TVA I’

    Raspunsul a fost: sa introduc facturile cu bifa ‘TVA I’.

    Mentionez ca am incercat sa bifez in ecranul D394 ‘TVA I’ la un furnizor cu TVA la incasare, pentru care introdusesem o Intrare fara bifa ‘TVA I’, si tot n-a ajuns in Declaratia 394 pe randul furnizorilor cu TVA la incasare, ci la cei cu TVA normal.

    Am mai primit un mail de la SAGA, iar acum mi-au raspuns ca pot debifa la Intrari ‘TVA I’, ca se duce bine in D394, in cazul in care furnizoru aplica TVA la incasare. Totusi la mine nu a mers.

    Confuzie totala! Deci pun bifa la toti furnizorii care aplica TVA la incasare – cel putin asa ajung bine in D394.

    Daca gresesc undeva, va sunt recunoscator pentru orice sfat.

  30. laurentiu
    August 12th, 2016 at 09:00 | #42

    Interesant este ca invers merge perfect.
    Adica eu sunt PJ cu TVA la incasare, am Intrare de la persoana care aplica regim normal de TVA.
    In aceasta conditie, indiferent daca pun sau nu bifa ‘TVA I’ in ecranul Intrari, operatiunea se duce corect in D394 pe achizitii de la furnizori care aplica TVA normal.

  31. maricica
    August 12th, 2016 at 10:38 | #43

    Multumesc Cristi esti un om de toata isprava!
    Tot un test am facut si eucu furnizorii care nu aplica tvai .La o parte am bifat tvai iar la cealalta parte nu am pus bifa(repet ca pana acum la intrari bifam tvai indiferent daca furnizorul meu aplica sau nu tvai) si in D394 ii duce exact cum i-am bifat eu la intrari.Pe cei cu tva normal la care am bifat ii duce pe”AI” iar pe cei la care nu am bifat ii duce pe “A”

  32. Vali
    August 12th, 2016 at 21:39 | #44

    Eu nu înțeleg de ce bifați si debifați manual. La începutul fiecărei luni merg în ecranul de ” furnizori” si dau”verificare toți furnizorii”. Apoi la intrări programul PUNE SINGUR bifa în funcție de această verificare. De ce vă complicați? Nu am avut niciodată erori la validarea 394 ( veche sau nouă) din cauza asta.

  33. Vali
    August 12th, 2016 at 21:44 | #45

    Ce dacă”se plimbă”sume prin 4428. Îl doare capul pe calculator. Poate că se emite factura la ora 6. Aceasta este înregistrată imediat înainte de achitarea acesteia la ora 15. Că înregistrările se fac sistematic si CRONOLOGIC. Deci care e problema?

  34. Meli
    August 16th, 2016 at 14:24 | #46

    Ce se intampla in cazul in care sunt doua societati afiliate si una aplica TVAI, iar ambele societati sunt si client si furnizor pentru cealalta societate? Pana acuma am debifat casuta cu TVAI la fiecare societate…

    • Cristi
      August 17th, 2016 at 11:39 | #47

      Nimic, ce să se întâmple?

  35. sm_noname
    August 16th, 2016 at 20:18 | #48

    Pentru TomaC
    Pana la urma conform Ordinului 2328/2016, pentru luna iulie 2016, avem ca termen de depunere 30.08.2016. Bine am inteles?
    Multumesc

    • Cristi
      August 17th, 2016 at 11:44 | #49

      Da, așa este.

  36. Ovidiu
    August 17th, 2016 at 10:29 | #50

    In versiunea A3.0.6 / 12.08.2016 pe care am descarcat-o acum de pe ANAF, pot sa import xml generat de Saga, dar dupa VALIDARE daca o DEBLOCHEZ nu mai pot edita nici un camp.
    Oare e de la mine din calculator problema sau cei de la ANAF au postat PDF-ul gresit?

    E vreo problema daca depun pentru luna IULIE versiunea A3.0.3 / 05.08.2016 ???

    • Cristi
      August 17th, 2016 at 11:50 | #51

      Nu e o problemă ce ține de SAGA.
      Refaceți actualizarea programului pentru că acest formular este introdus și în program. Astfel la generare PDF vi se va genera corect cu versiunea indicată de dvs.

  37. Ovidiu
    August 17th, 2016 at 12:04 | #52

    @Cristi
    ok. mersi mult

  38. Ioana
    August 17th, 2016 at 16:58 | #53

    Am depus astazi D394 cu versiunea din 09.08.16 si totul a mers perfect, nu am erori de validare, deci ar trebui sa mai depun o data formularul cu varianta din 12.08.16 sau e bine daca las asa? Ce s-a schimbat de la o varianta la alta ca eu nu vad vreo diferenta semnificativa?
    MUltumesc!

    • Cristi
      August 18th, 2016 at 11:04 | #54

      O redepuneți numai dacă aveți ceva de corectat la ea, dacă modificați declarația depusă anterior. Altfel, nu. Pentru că având recipisă de validare fără erori înseamnă că ați depus o declarație validă.
      Faptul că ei corectează erori în fișierul PDF sau că elimină semnăturile dublate de exemplu nu înseamnă că ați declarat date incorecte.

  39. toroe194
    August 18th, 2016 at 14:31 | #55

    Ma scuzati stiu ca se repeta dar nu am inteles exast cu cod CAEN avem 7500 dar avem comert cu amanuntul al animalelor de companie si a hranei pt acestea. Trebuie sa completez la grupe si daca trebuie cum le fac.
    Multumesc.

    • Cristi
      August 18th, 2016 at 18:04 | #56

      Nu trebuie.

  40. mary
    August 18th, 2016 at 15:10 | #57

    Un client emite autofactura in numele meu, unde la furnizor apare numele societatii mele. cum inregistrez in saga iesirea?

    • Cristi
      August 18th, 2016 at 18:04 | #58

      La ieșiri ca factură.

  41. Magda
    August 19th, 2016 at 07:22 | #59

    Buna

    In cazul in care administratorul este persoana fizica nerezidenta si nu are CNP, NIF , cum se completeaza datele de la reprezentantul fiscal? Multumesc

    • Cristi
      August 19th, 2016 at 12:47 | #60

      Cum administrează o societate din România?: Cum semnează documentele? Contractele de muncă sau alte documente?
      În această situație ar trebui să aibă un împuternicit sau un director cu atribuții specifice.

  42. @ristian
    August 19th, 2016 at 07:26 | #61

    SAlut, se declara in 394 informatii privind activitatile pe coduri CAEN?De exemplu restaurante si hoteluri?

    • Cristi
      August 19th, 2016 at 12:47 | #62

      Momentan nu. S-a amânat până în octombrie.

  43. Ileana
    August 19th, 2016 at 11:53 | #63

    Erori la declaratia 394! Nu stiu ce trebuie sa fac.ce cod de produs? ce tip partener1? ??????

    “”Pt tip operatiune N, V sau C este obligatoriu codul produsului! Verificati inreg nr 40 de la tip partener 1
    Pt op11 numarul de facturi este obligatoriu! Verificati inreg nr 40 de la tip partener 1
    Pt op11 baza este obligatorie! Verificati inreg nr 40 de la tip partener 1
    Pt op11 tva este obligatoriu pt tip operatiune diferit de N! Verificati inreg nr 40 de la tip partener 1 “”

    • Cristi
      August 19th, 2016 at 12:51 | #64

      Aveți achiziție sau livrare de bunuri pentru care se aplică taxarea inversă, măsurile de simplificare. Pentru acestea e necesar să completați detaliile în lista de operațiuni, direct în PDF dacă nu aveți activă și partea de stocuri.

  44. toroe194
    August 19th, 2016 at 12:54 | #65

    @Cristi
    Multumesc

  45. maria
    August 19th, 2016 at 14:32 | #66

    am o firma maria&mihai si imi da eroare la depunere,nu ii place cum am numit-o,am scris maria-mihai,dar imi da eroare la semnarea digitala,ce sa fac?

    • Cristi
      August 19th, 2016 at 15:48 | #67

      Refaceți actualizarea programului și re-generați fișierul PDF. Problema era de la ANAF, care nu acceptă caractere speciale cum este semnul & în cadrul denumirii firmelor. Au actualizat ei fișierul PDF și aceasta, modificat, a fost introdus și în program. Așadar refaceți actualizarea programului chiar dacă aveți deja instalată versiunea 474.

  46. valentin
    August 19th, 2016 at 17:08 | #68

    La sfarsitul declaratiei observ ca saga bifeaza cu da “1. sunt de acord ca, pentru anul fiscal 2016, in sensul prevederilor art. 11 alin (3) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, datele inscrise in prezenta declaratie referitoare la tranzactiile derulate cu fiecare persoana impozabila (client/furnizor) inregistrata in scopuri de TVA sa fie consultate de catre aceasta
    prin intermediul aplicatiei informatice pusa la dispozitie de ANAF”. dar si “2. sunt de acord cu schimbarea optiunii , astfel ca pentru anul fiscal 2016, in sensul prevederilor art. 11 alin (3) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, datele inscrise in prezenta declaratie referitoare la tranzactiile derulate cu fiecare persoana impozabila (client/furnizor) inregistrata in scopuri de TVA sa fie consultate de catre aceasta prin intermediul aplicatiei informatice pusa la dispozitie de ANAF.
    Daca eu imi exprim acum pentru prima oara optiunea este corecta bifa de la 2?

    • Cristi
      August 20th, 2016 at 13:55 | #69

      De ce nu? Puteți oricând debifa opțiunea de la punctul 2.

  47. rodica
    August 20th, 2016 at 23:43 | #70

    La transmiterea D394 am primit raspun de la ANAF: Eroare fatala de parsare: ‘org.xml.sax.SAXParseException: The reference to entity “B” must end with the ‘:’ delimiter.’

    • Cristi
      August 22nd, 2016 at 12:01 | #71

      Problema era de la formularul PDF de la ANAF și era generată de existențas în denumirea firmelor (a deponentului sau partenerilor săi) a unor semne speciale cum ar fi & sau / \. Între timp acesta a fost corectat și a fost introdus în forma lui corectată și în program. De altfel s-au trimis mailuri de notificare cu privire la această corecție.
      E nevoie să refaceți actualizarea chiar dacă aveți deja ultima versiune instalată și să re-generați fișierul PDF.

  48. ANISA
    August 21st, 2016 at 10:25 | #72

    la inregistrarea facturii de tichete masa ce aleg la tip factura?-la intrare

  49. Paveld880
    August 22nd, 2016 at 16:23 | #74

    in declaratia 394 se cuprind sau nu bonurile fiscale care contin codul fiscal al clientului (le-am declarat in intrari cu C)

    • Cristi
      August 22nd, 2016 at 17:42 | #75

      Da, se cuprind. Dar nu acum. Probabil din octombrie dacă ANAF nu va mai modifica nimic la declarație. Asta am și scris aici – că în perioada iulie – septembrie se vor declara aceleași date ca cele din ianuarie – iunie, doar că pe formatul nou.

  50. Nik
    August 23rd, 2016 at 13:00 | #76

    problema 1 la o agentie de turism intra pe “U” toata factura de livrare, adica si partea din 462 si venitul si tva-ul ? in D394 pune la baza atat partea din 462 , cat si venitul. De asemenea la achizitii pun U. In 394 achizitiile cu U sunt enorme, iar la livrari ia doar cele catre pers juridice inreg in scopuri de tva… E corect?

    problema 2 la rd LIVRARI DE BUNURI/PRESTARI DE SERVICII (LS) pentru operatiunile
    derulate in regim special pt agentiile de turism, pt bunurile secondhand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitat” intra numai livrarile catre persoane platitoare de tva?

    problema 3 Pentru agentiile de turism PLATITOARE DE TVA dar care NU aplica tva la incasare, nu a aparut inca D394 … :(( mai astept…sper sa nu fim nevoiti sa culegem manual datele pentri pers fizice…am vazut ca saga are mentionat care e pers fizica sau juridica, probabil le va cumula in viitorul apropiat…speranta moare ultima! Nu face urmatoarele:
    Pentru perioada 01.07.2016 – 31.12.2016 in cazul selectarii tip L pentru facturi emise catre persoane fizice, cu valoare individuala/persoana mai mica sau egala cu 10.000 lei se vor completa :Numar total facturi…baza…cote de tva…
    Pentru perioada 01.07.2016 – 31.12.2016 in cazul selectarii tip LS pentru facturi emise catre persoane fizice, cu valoare individuala/persoana mai mica sau egala cu 10.000 lei se vor completa :Numar total facturi … Baza impozabila…

    Multumesc anticipat oricui vrea sa ma lumineze!

    • Cristi
      August 23rd, 2016 at 13:18 | #77

      Pentru iulie – septembrie se declară exact ceea ce ați declarat pentru ianuarie-iunie. Doar că în alt format. Dacă în intervalul ianuarie – iunie aceste facturi nu vă apăreau în declarație nu vă vor apărea nici acum.
      Acesta este formulatul PDF. Problema 3 e o problemă falsă. Nu are ce să mai apară altceva.

  51. Nik
    August 23rd, 2016 at 13:39 | #78

    Referitor la problema 3 de mai sus: S-a renunțat la cerința de a completa operațiunile cu regim special pentru agenții de turism, bunuri second-hand, obiecte de artă sau de colecție, realizate cu sau de către persoanele impozabile care aplică sistemul de TVA la încasare, insa in cazul meu, agentia de turism este PLATITOARE DE TVA, dar nu aplica TVA la incasare…

    • Cristi
      August 23rd, 2016 at 14:52 | #79

      Așa. Și problema este….?

  52. Nik
    August 23rd, 2016 at 14:54 | #80

    Problema e ca saga NU face urmatoarele:
    Pentru perioada 01.07.2016 – 31.12.2016 in cazul selectarii tip L pentru facturi emise catre persoane fizice, cu valoare individuala/persoana mai mica sau egala cu 10.000 lei se vor completa :Numar total facturi…baza…cote de tva…
    Pentru perioada 01.07.2016 – 31.12.2016 in cazul selectarii tip LS pentru facturi emise catre persoane fizice, cu valoare individuala/persoana mai mica sau egala cu 10.000 lei se vor completa :Numar total facturi … Baza impozabila…

    • Cristi
      August 23rd, 2016 at 16:49 | #81

      :)
      Eu cred că nu SAGA este problema aici. Cred că dvs ați postat aici fără să citiți ce scrie în articolul la care ați postat.

  53. vali
    August 24th, 2016 at 07:30 | #82

    Ati observat ca atunci cand intocmesc un contract de creditare firma (pe la meniul”registru de casa”) sau cand intocmesc un contract de munca cu un salariat nou (pe la meniul”salariati,registru de evidenta salariati”), la reprezentantul legal al DEBITORULUI,respectiv ANGAJATORULUI, programul trece ACUM, de fapt “persoana care intocmeste declaratia” de la rubrica “alte informatii” de la 394??? Indiferent daca aceasta este persoana fizica (contabil) sau persoana juridica (prestator, membru CECCAR). Daca nu ma credeti faceti o simulare.

  54. vali
    August 24th, 2016 at 07:34 | #83

    Am scris la firma si mi s-a raspuns : “Nu se are in vedere intoducerea unei modificari in sensul indicat”. Atunci cred ca singura solutie este ca la rubrica” Persoana care intocmeste declaratia” de la meniul de intocmire a noii 394 sa trec aceleasi date ca la reprezentantul legal!!! Atunci ce logica mai are existenta separata a acestei rubrici?

  55. vali
    August 24th, 2016 at 07:35 | #84

    Sau poate mi se intampla numai mie?!

    • Cristi
      August 24th, 2016 at 11:53 | #85

      Și mie. Tuturor. Tot timpul s-a preluat de acolo numele reprezentantului. Acum se menține aceiași procedură, asta pentru că datele reprezentantului legal s-au introdus momentan strict pentru D394.
      Așadar soluția este ca după generarea PDF-ului la D394 să schimbați numele cu cel al administratorului.

  56. LAURA
    August 24th, 2016 at 11:57 | #86

    ce se intampla in situatia in care , intervalele de numere pentru facturile de iesire, sunt diferite pe departamentele de facturare?de ex.
    pentru detergenti intervalul ar fi 200-250, facturi emise 200-210
    pentru zarzavat intevalul art fi 300-350, facturi emise 321-340, cum apare acets lucru in declaratie?

    • Cristi
      August 24th, 2016 at 12:05 | #87

      Nu se întâmplă nimic. De ce s-ar întâmpla? Ele sunt tot parte a aceluiași interval de numere. 0-999 de exemplu. Recomandabil ar fi ca într-o astfel de situație să se folosească serii diferite.
      Acum oricum nu se declară nimic legat de serii și numere.

  57. vali
    August 24th, 2016 at 12:10 | #88

    Multumesc frumos! Incepusem sa cred ca am ajuns sa vorbesc singur!

  58. vali
    August 24th, 2016 at 12:31 | #89

    Singura solutie este, deci ca la rubrica” Persoana care intocmeste declaratia” de la meniul de intocmire a noii 394 sa trec aceleasi date ca la reprezentantul legal!!! Astfel evit erorile din contracte de creditare, contracte de munca si poate alte rapoarte pe care nu le-am descoperit inca ? Si apoi dupa generarea PDF-ului acestei declaratii sa-mi trec manual numele,prenumele samd in rubrica:”persoana care intocmeste declaratia”? Atunci ce logica mai are existenta separata a acestei rubrici (“persoana care intocmeste declaratia”) la”alte informatii” din meniul de generare al noii declaratii 394? O trec direct de mana in PDF-ul lui 394. E derutant!

    • Cristi
      August 24th, 2016 at 13:13 | #90

      E mai simplu dacă faceți cum am spus: să modificați în ecranul de generare a D394 înainte de generare cu numele dvs şi după generare cu numele administratorului. CNP+ul sau CUI al persoanei ce întocmește declarația nu e nevoie să fie modificat el fiind preluat exclusiv în D394.

  59. alina
    August 24th, 2016 at 13:17 | #91

    La rubrica Alte Informatii, la reprezentant fiscal/legal etc. completez datele administratorului, iar la persoana care intocmeste declaratia completez datele firmei de conta (den, cui). Intrebarea mea este ce completez la functie, fiind vorba de persoana juridica?

    • Cristi
      August 24th, 2016 at 13:34 | #92

      Prestator.

  60. vali
    August 24th, 2016 at 13:27 | #93

    Da. In felul asta nu mai modific manual si CNP-ul in PDF-ul lui 394.Dar poate se gaseste la firma o solutie ca sa nu mai facem artificii d-astea! Multumesc frumos!

  61. Nik
    August 24th, 2016 at 13:43 | #94

    Cristi, cred ca am postat bine. Ma refer strict la “au fost eliminate:..– cerința de a completa operațiunile cu regim special de către persoanele impozabile care aplică sistemul de TVA la încasare;”. Asta inseamna ca NU A FOST AMANATA OBLIGATIVITATEA DECLARARII DE CATRE agentiile de turism PLATITIOARE DE TVA, care NU aplica TVA la incasare. Pana la 30.06.2016 nu am operat cu “U” pentru ca nu afecta in vechiul 394 din punct de vedere al TVA-ului colectat. De luna aceasta, sunt operate toate cu “U”. Te rog, ajuta-ma sa inteleg cum sa procedez in 394 aferent lunii iulie! Daca nu ma ajuti tu, nu prea are cine…

    • Cristi
      August 24th, 2016 at 16:09 | #95

      V-a scăpat ceea ce scrie la început.

      Pentru perioada 1 iulie – 30 septembrie 2016 se va declara în D394 ceea ce se declară și acum, doar că în noul format. Concret nu se vor declara toate operațiunile de pe teritoriul național, indiferent de partener, ci se vor declara doar livrări/achiziții efectuate în/din România de la persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

      Concret se declară doar datele din secțiunile A, B și C ale declarației. Ceea ce spuneți dvs. adică facturi pentru regim special sau facturi emise către persoane fizice, se înscriu în alte secțiuni ale declarației nu în cele

  62. Corina Grunfeld
    August 24th, 2016 at 15:34 | #96

    Buna ziua, nu stiu de ce SAGA nu genereaza fisierul xml (apare 0 peste tot, in afara de datele firmei declarante). La generarea pdf-ului apar o serie intreaga de erori de tipul “Invalid enumerated value:inactive. the fault occured at line 51527”.
    Poate sa ma ajute cineva?

    • Cristi
      August 24th, 2016 at 16:12 | #97

      Cum procedați? Cum generați XML? Sau vă referiți la faptul că nu vă atașează XML la PDF la validare? Dacă da, câte înregistrări aveți? PDF-ul este limitat ca număr de înregistrări.

  63. Silvia
    August 25th, 2016 at 09:31 | #98

    Buna ziua,
    Rugaminte: am eroare la decl 394
    eroare atribut: functie_intocmit: atribut prezent dar vid nepermis
    Precizez ca am completat la intocmit persoana juridica, cui, prestator servicii.

    Multumesc!

  64. Adrian
    August 25th, 2016 at 10:51 | #99

    Bonurile cu cod fiscal de la OMV, care se bifeaza cu C “bon fiscal cu cod” nu le preia D394 !
    Este corect ??? se declara sau nu ?
    Multumesc

    • Cristi
      August 25th, 2016 at 12:40 | #100

      Este corect. Cred că sunt deja câteva întrebări pe tema asta și aici și pe forum. Nu, nu se declară momentan.

  65. rok
    August 25th, 2016 at 17:50 | #101

    multumim, stim si noi softuri pt care platesti in plusca sa poti face salarii, imobilizari,declaratii ,etc , dar se tin foarte “tari “cica r fi cel mai bun soft de pe piata , dar nici vorba .

  66. Ilie
    August 25th, 2016 at 18:12 | #102

    Buna seara,

    Am depus D394 pentru o societate, iar reprezentantul legal este cetatean bulgar. Am trecut la pct. B. cnp-ul acestuia, iar in recipisa am mesaj cu EROARE.
    “Au fost identificate urmatoarele ERORI:
    E: validari globale
    eroare atribut: cifR: CUI invalid (‘7207055480’)”
    Ma gandesc ca daca trec seria ID-card imi va da aceeasi eroare.
    Ma puteti ajuta cu aceasta problema?

    • Cristi
      August 25th, 2016 at 18:51 | #103

      Nu completați nimic. Nu e obligatoriu. Completai numele, adresa și calitatea.
      Deși mie mi se pare absurd ca un cetățean nerezident să fie administratorul unei firme din România în condițiile în care el este cel care administrează firma. Într-o astfel de situație logic ar fi să aibă un împuternicit legal.

  67. Mary
    August 25th, 2016 at 20:24 | #104

    Am urmarit explicatia de pe youtube, foarte clara, super, dar am o singura nelamurire, daca pe o factura am si 9% si 20% TVA, in jurnal imi apare ca 2 facturi deci probabil si in 394, zicea in filmulet ca se va completa manual ca e o factura, dar nu stiu unde, in cazul in care eu am multe facturi de acest gen de la acelasi furnizor dar si de la altii?

    • Cristi
      August 25th, 2016 at 20:28 | #105

      Nu se completează manual. Se completează automat de către program. Refaceți actualizarea programului.

  68. August 25th, 2016 at 21:11 | #106

    @Cristi
    Si in cazul in care se primesc facturi cu intarziere (dupa raportare), cum ramane cu ele? Se inregistreaza in luna urmatoare, nu se mai declara deloc ?

    • Cristi
      August 26th, 2016 at 11:11 | #107

      Se declară în luna următoare celei în care au fost primite.

  69. davidl
    August 26th, 2016 at 13:47 | #108

    Am completat la persoana care intocmeste declaratia persoana juridica( firma de contabilitate)si se preia la toate declaratiile, inclusiv la pdf. contract de munca ,decizii incetare, aceste date.Cred ca trebuie schimbat ceva la program..

  70. Ilie
    August 26th, 2016 at 16:03 | #109

    Mersi Cristi.

    Am rezolvat.
    Trebuie sa trecem ori NIF (daca exista inregistrat la ANAF) ori daca nu detine NIF – nu completam.

    Am primit recipisa fara erori pentru ambele cazuri.

  71. Nik
    August 26th, 2016 at 16:28 | #110

    Va rog, sa ma ajute cineva in cazul unei agentii de turism platitoare de tva, care nu aplica tva la incasare. Pana la 30.06.16 o factura de vanzare pt un pachet turistic, era impartita in doua in iesiri, astfel: cu tip S(scutit), cu nrfacturaA , (aici intra suma platita furnizorului, suma din ct 462); si cu nrfacturaB in iesiri tip “Factura” (venitul +tva-ul), iar in 394 lua corect(din punctul meu de vedere) partea din B , adica venitul si tva-ul. La intrari era operata factura de furnizor cu tip “Factura”(suma din 462, bineinteles fara deducerea tva-ului), astfel ca nu aparea in 394. Saga, fata de muuulte alte programe(am incercat destule inainte de Saga), inchide perfect conturile si se poate vedea orice in el. Incepand cu 01.07.2016 , am inceput operarea facturilor de turism (intrari si iesiri) pe tip U (la iesiri am 2 pozitii, una cu 462, tva zero si cealalta cu venitul+tva20%), insa pune in declaratie sumele din 462 plus venitul, nu si tva-ul. Din punctul meu de vedere, baza este venitul, ca la el se calculeaza cota de tva de 20%. Este corect ce se genereaza direct din Saga, daca am operat integral sumele la intrari si iesiri cu “U”? Partenerii vor vedea sumele (462+venitul) fara tva?! Trebuia sa operam altfel? Multumesc anticipat!

  72. raluca
    August 26th, 2016 at 19:47 | #111

    la agentie calculati venitul la articole contabile separat cu diferenta dintre furnizor si client
    decontul il luati din fisa contului 462
    toate facturile cu U

  73. ANA
    August 27th, 2016 at 09:48 | #112

    CHITANTA CARE REPREZINTA O POLITA DE ASIGURARE AUTO SE INTRODUCE LA INTRARI LA TIPUL E – : EXCEPTATE DE LA UTILIZAREA AMRF 😕

    • Cristi
      August 30th, 2016 at 12:38 | #113

      Da, puteți să o introduceți așa, dar e mai bine dacă o operați direct la registrul de casă.

  74. Maria
    August 29th, 2016 at 13:40 | #114

    vă rog, am următoarea eroare: Valoare baza obligatorie! Verificati inreg nr 1 de la op2

    Unde tb să verific? Mulţumesc!

    • Cristi
      August 30th, 2016 at 12:44 | #115

      În fișierul PDF generat.

  75. Sophya
    August 31st, 2016 at 15:25 | #116

    Buna ziua! Mulltumesc pentru toate informatiile oferite. Am emis o factura care este declarat in 394. Ulterior am dat seama factura este anulata. Pot sa fact o rectificare pt. 394?

  76. angi
    August 31st, 2016 at 18:41 | #118

    eroare 394!!!eroare atribu:sistem tva:atribut prezent dar vid nepermis
    va rog dati-mi o sugestie….unde am gresit….

    • Cristi
      August 31st, 2016 at 19:21 | #119

      Aveți fie:
      – cotă de TVA completată, bază completată, dar nu aveți sumă la TVA
      – fie aveți bază și TVA și nu aveți număr facturi

  77. Nik
    September 20th, 2016 at 15:10 | #120

    @raluca
    Multumesc frumos, Raluca!

  78. September 21st, 2016 at 13:44 | #121

    la declaratia 394 dupa validare mi se completeaza si chenarul H cu suma la cota de tva 20.este ok?

    • Cristi
      September 24th, 2016 at 14:20 | #122

      Completarea totalurilor pe baza listei de operațiuni se face automat de către PDF nu de către SAGA. PDF-ul este creat de ANAF.

  79. elena
    September 23rd, 2016 at 13:50 | #123

    Firma de agricultura (arendas), care plateste proprietarilor de teren persoane fizice (arendatorilor) arenda, atat in bani, cat si in natura.
    Pentru platile de arenda in grau, de exemplu, trebuie intocmita cate o factura pentru fiecare arendator, cu TVA (am folosit autofactura pana acum). Nu am declarat pana la 31.08.2016 arenda in Declaratia 394.
    Sunt in numar de cateva mii de persoane fizice carora trebuie sa li se faca aviz si factura.
    Intrebare : Ce presupune livrarea de grau arenda in grau, din perspectiva Declaratiei 394 ?
    Nu-mi vine sa cred ca trebuie sa mai introduc inca o data, toti arendatorii, de data asta la clienti, si ca am de introdus cateva mii de facturi de plata arenda in grau, per total campanie agricola.

    • Cristi
      September 24th, 2016 at 14:50 | #124

      Presupune întocmirea unei facturi de livrare a grâului pe fiecare beneficiar în parte. Asta presupunea și până acum – nu autofactură.

  80. LAURA
    September 28th, 2016 at 11:40 | #125

    in categoria acivitatiilor exceptate de la emiterea bonului fiscal , oare trebuie sa declaram si contractele/platiile facute cate societatiile de asigurare? ( facute cu chitanta sau oridin de plata)

  81. ALEDA
    September 29th, 2016 at 15:09 | #127

    Buna ziua !
    D394 trebuie depusa in noul formular in octombrie? – eu depun trimestrial.

  82. tynna
    October 5th, 2016 at 12:49 | #129

    Buna ziua!
    Pt luna septembrie pe care o intocmesc in luna octombrie, D394 se completeaza integral?

    • Cristi
      October 7th, 2016 at 14:56 | #130

      Nu. Se va genera la fel ca până acum. Abia începând cu declarația lunii octombrie apare, dacă nu se schimbă nimic, obligația de a completa declarația în format nou.

  83. LAURA
    October 20th, 2016 at 09:45 | #131

    @Cristi
    oare de ce nu?

    • Cristi
      October 20th, 2016 at 14:43 | #132

      Dar de ce ar fi da? De curios? Emitenții chitanțelor respective le declară exact cum ar declara cineva raportul Z, adică la grămadă, nu nominal.

  84. Robert
    October 28th, 2016 at 00:22 | #133

    Buna ziua,

    In delirul pe care l-a creat aceasta declaratie am o nelamurire: pentru luna septembrie si pentru lunile urmatoare se vor include in declaratie si facturile cu TVA emise catre persoanele care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA?
    Eu intotdeauna am eliminat din declaratie facturile emise cu TVA(evident), catre persoanele neinregistrate in scopuri de TVA.
    Sper ca nu am gresit…
    Multumesc!

    • Cristi
      October 28th, 2016 at 13:34 | #134

      Până la septembrie 2016 ați procedat corect. În SAGA e suficient să apăsați butonul de verificare a tuturor terților și vă propune el ce să eliminați sau nu din declarație.

  85. Adrian
    October 30th, 2016 at 19:14 | #135

    Eroare validare: Daca s-a ales TVA la incasare nu se completeaza Capitolul 4.
    Pot afla de unde apare aceasta eroare si cum se rezolva?
    Multumesc!

    • Cristi
      October 31st, 2016 at 10:50 | #136

      Pentru că, ignorând prevederile legale care spun că pentru perioada iulie – septembrie inclusiv se declară doar datele din cartușele A, B și C, ați completat, manual, informații în capitolul I a declarației la punctul 4.

  86. Laura
    October 31st, 2016 at 09:19 | #137

    Buna ziua! Am monetare zilnice introduse la Iesiri cu B si cu nr. corespunzator la nr. bonuri de pe Z din ziua respectiva. La generare declaratie 394 monetarele sunt inrosite deoarece nu au cod fiscal. Cum trebuie procedat pentru ca la generarea declaratiei da eroare? MUltumesc!

    • Cristi
      October 31st, 2016 at 10:52 | #138

      Ieșirile nu vă apar pe fond roșu pentru că nu au cod fiscal. De unde ați tras concluzia asta? Apar pe fond roșu pentru că ați alse în ecranul de configurare o casă de marcat și direct din SAGA nu s-au tipărit bonurile pe casa de marcat configurată. E o atenționare vizuală, dar nu una care să ateste vreo eroare.
      Ce eroare vă dă la generarea declarației?

  87. Laura
    October 31st, 2016 at 11:44 | #139

    Daca nu pun codul fiscal al societatii nu imi genereaza pdf-ul declaratiei 394. Am pus codul fiscal al societatii s-a generat declaratia iar la validare imi da eroarea- CUI -ul a mai fost declarat cu aceeasi operatiune si aceeasi cota la inregistrarea pentru tip partener 1. Precizez ca am 8 sectii cu monetare zilnice.

    • Cristi
      October 31st, 2016 at 11:50 | #140

      Nu puneți codul fiscal al societății, pentru că nu e necesar.
      Dacă declarația este pentru septembrie debifați acea poziție înainte de a genera D394, pentru că vânzările către populație nu se declară decât începând cu luna octombrie.

  88. Laura
    October 31st, 2016 at 14:51 | #141

    Este pentru octombrie.Am generat-o sa vad cum apar si ce erori pot fi. De aceea sunt nelamurita si am apelat la forum.

  89. Daniela St
    October 31st, 2016 at 17:09 | #142

    Buna ziua,pentru o agentie de turism platitoare de tva si care emite facturi si cu tva inclus si tva in sistem normal; la intrari si iesiri facturile cu tva inclus le introduc cu optiunea U, TVA aferent comisionului il inregistrez manual in Articole contabile; In 394 nu-mi apar facturile cu tva inclus,iar tva din decontul 300 aferent comisionului apare doar din oct in 394? Va multumesc.

    • Cristi
      November 1st, 2016 at 11:16 | #143

      De ce ar apărea facturile înainte de octombrie? Până în septembrie se declară exact cum ați declarat în porimele 6 luni ale anului. Le-ați declarat atunci?

  90. Daniela St
    November 1st, 2016 at 13:45 | #144

    Nu apareau in 394 ,faceam nota in Articole contabile si aparea tva colectat doar in Decont 300.

  91. ADINA
    November 3rd, 2016 at 11:03 | #145

    Buna ziua,
    am incercat astazi sa generez d394 pentru octombrie si la nr de facturi emise catre pf (cu val mai mica de 10000 lei) nu recunoaste decat facturile emise catre pf care au trecut cnp-ul , nu le aduna .
    Dealtfel saga si anunta atunci cand se creeaza un client nou ca daca nu se trece cnp-ul facturile aferente acestui client nu se pot prelua corect in d394. Mentionez ca , la clientii care nu avem cnp am completat adresa.Multumesc

    • Cristi
      November 3rd, 2016 at 11:42 | #146

      Aveți răbdare, ok? Nici ANAF nu a definitivat formularul și, din câte se vede, acesta va mai suferi unele modificări. Programul urmează să se actualizeze în perioada următoare.

  92. Catalina L
    November 3rd, 2016 at 11:13 | #147

    Buna ziua,
    Ma puteti ajuta cu aceasta eroare la declaratia lunii octombrie:

    Au fost identificate următoarele ERORI:
    E: op2 (1)
    eroare atribut: baza19: atributul trebuie sa existe
    E: op2 (1)
    eroare atribut: TVA19: atributul trebuie sa existe

    Multumesc!

    • Cristi
      November 3rd, 2016 at 11:43 | #148

      Aveți undeva operațiuni cu 19% și nu aveți bază și tva completate. E trecut ca număr de facturi și cotă de TVA.

  93. Catalina L
    November 3rd, 2016 at 11:33 | #149

    @Catalina L
    Mentionez ca am 2 achizitii cu 20% si 3 bonuri fiscale emise cu 20%.
    Deci nimic cu 19%.
    Multumesc!

    • Cristi
      November 3rd, 2016 at 11:44 | #150

      Mai verificați în PDF.

  94. Catalina L
    November 3rd, 2016 at 11:56 | #151

    @Cristi
    Imi cer scuze, dar am verificat si nu am nimic. Am zero peste tot, ca si la celelalte cote de tva (5,9,24%).
    Nu e nimic completat la punctul 5 (dar nu aplic tva la incasare) si la punctul 7. Dar nu am nici la celelalte cote de tva.
    Multumesc!

    • Cristi
      November 4th, 2016 at 14:19 | #152

      Nu vă pot ajuta doar din ceea ce explicați. Trimiteți o salvare a bazei de date la firmă pentru a vă asista cineva de acolo. Fără a vedea cineva informațiile e dificil de dat un răspuns.

  95. LAURA
    November 4th, 2016 at 10:47 | #153

    am generat declarati 394/octombrie si vad ca documentul de tip borderou de achzitie si contract nu se preia

  96. LAURA
    November 7th, 2016 at 09:57 | #154

    @Cristi
    ok , dar activitatea se incadreaza in cele exceptate de la folosirea casei de marcat

    • Cristi
      November 7th, 2016 at 10:53 | #155

      Nu contează asta. Dacă nu vi se preiau la achiziții unele documente încercați să refaceți actualizarea programului pentru că pe măsură ce ANAF a modificat PDF-ul și în SAGA s-a introdus și s-au făcut corecții.

  97. Sophya
    November 10th, 2016 at 14:15 | #156

    Buna ziua! Primim factura de servicii (descarcari programe) din Australia si Sua , trabuie sa includ la sectiunea F din decl394? Multumesc.

    • Cristi
      November 10th, 2016 at 15:43 | #157

      Numai dacă sunteți persoană obligată la plata TVA.

  98. Ade
    November 11th, 2016 at 15:20 | #158

    Buna ziua,
    Am o intrebare care nu tine de declaratia 394, tine mai mult de 300. Ce “Tip” aleg când inregistrez la “Iesiri in valuta” o factura cu prestarile de servicii efectuate de o societate romanesca in Uniunea Europeana.Eu am ales tipul “n” dar nu imi duce suma in decontul de TVA.
    Multumesc!

    • Cristi
      November 11th, 2016 at 16:42 | #159

      Nu pe tip n
      Operați ieșirea pe tip Factură.
      Tipul n este pentru operațiuni neimpozabile. Livrările intracomunitare de bunuri sau serviciile ce nu au locul prestării în RO, nu sunt neimpozabile din punct de vedere al TVA. Sunt impozabile, dar se aplică unele scutiri.

  99. Ade
    November 14th, 2016 at 10:23 | #160

    Buna ziua.
    Imi duce suma in declaratia 300 la rândul 15, nu ar fi trebuit la rândul 3.1?

    • Cristi
      November 14th, 2016 at 10:46 | #161

      Ba da. Dar trebuie să verificați dacă:
      – ați operat ieșirea în Ieșiri-valută
      – clientul are ca țară setată una din țările membre UE
      – clientul are cod de TVA introdus
      Dacă serviciul e unul ce intră la excepții de la regula generală și nu se declară în D390 atunci la tip se alege E – excepții

  100. Ade
    November 14th, 2016 at 11:09 | #162

    Este o prestare de servicii care se declara in 390, am introdus factura pe la Iesiri -valuta,are codul de TVA (Saga il identifica “platitor”) clientul are sediul in Germania, activitatea o desfasoara in Belgia.Cum este cel mai corect rd.15 sau 3.1 ?

  101. Ade
    November 14th, 2016 at 11:23 | #163

    Da , am sters tot si am reintrodus datele, imi duce acum la rd.3.1.Multumesc!

  102. Vali
    November 14th, 2016 at 15:19 | #164

    Domnule Cristi vă rog să mă ajutați și pe mine cu o părere despre o problemă care,aparent, nu are legătură cu subiectul: vânzarea cu bonuri cu cod fiscal ( C) sau cu facturi simplificate ( M) de mărfuri către entități economice ( societăți ,II, IF, PFA) este livrare cu amănuntul sau angro? Ce părere aveți? Mulțumesc frumos!

    • Cristi
      November 16th, 2016 at 13:39 | #165

      Verificați codul prin SMS. V-am scris și pe forum :)

  103. Laura
    November 15th, 2016 at 09:54 | #166

    Buna ziua! Am facut ultima actualizare si am generat declaratia 394. Am observat ca nu preia bonurile fiscale de combustibil desi le-am bagat la C-bon de casa cu cod fiscal. Unde gresesc si de ce nu mi le preia? Multumesc.

    • Cristi
      November 16th, 2016 at 13:40 | #167

      E vorba de achiziții? Se preiau cumulat nu detaliat.

  104. November 15th, 2016 at 10:33 | #168

    Am urmatorul mesaj
    ”Inregistrare incompleta! Verificati inreg nr 1 de la op2 ( sectiune G detaliu) ”
    Nu inteleg unde trebuie sa verific?

    • Cristi
      November 16th, 2016 at 13:43 | #169

      L secțiunea G.
      Eventual refaceți actualizarea programului și genrați iarăși declarația. ANAF a tot corectat formularul pdf și pe măsură ce a făcut asta a fost introdus și în program. Încă mai sunt unele chestii de corectat de către ANAF la acel pdf.

  105. Laura
    November 16th, 2016 at 13:49 | #170

    pt Crenguta: in LISTA OPERATIUNILIOR TAXABILE EFECTUATE PE TERITORIUL NATIONAL( cu detaliere pe operatiuni efectuate prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) – in tabelul de sub acest titlu daca apare la tip operatiune i1 sai i2 – sterge operatiunea

  106. chris
    November 16th, 2016 at 16:26 | #171

    @Andrei
    Buna ziua,

    In cazul facturilor sosite cu intarziere, pe luna august am declarat ca si pana acum, cu data = luna curenta si data document = data corecta si le-a dus in D394; luna trecuta am pus data=data document si nu am verificat; am verificat insa pe luna aceasta si, normal, nu le prinde in 394. Deci facturile intarziate ar trebui declarate ca si pana acum, cu data = luna curenta si data document=data din factura pentru a fi prinse in D394? Va multumesc

    • Cristi
      November 17th, 2016 at 11:02 | #172

      Facturile primite cu întârziere, dacă sunt facturi emise ulterior lunii iunie 2016 se declară în luna înregistrării lor nu în luna emiterii lor. Dacă sunt facturi emise anterior lunii iulie 2016 și se primesc acum, se declară în luna emiterii prin întocmire de declarație rectificativă la D394 a lunii respective.

  107. Laura
    November 16th, 2016 at 18:11 | #173

    Multumesc pentru raspuns!

  108. TANIA
    November 16th, 2016 at 19:28 | #174

    Am o intrebare : Societate in insolventa am vandut unei pers. fizice o autoutilitara (mijloc fix); in declaratia 394 imi cere CUI , cu CNP nu merge sa completez si nu se valideaza, ce fac ?

    • Cristi
      November 17th, 2016 at 11:04 | #175

      Ba merge. Se declară fie completând CNP fie, în lipsa acestuia, completând manual în declarație adresa acestuia. Se declară distinct și e nevoie de CNP sau adresă numai dacă valoarea facturii este mai mare de 10,000 lei.

  109. November 16th, 2016 at 23:30 | #176

    1.Cum pot introduce în SAGA o factura/decont de asigurare pe intrări, astfel încât sa nu mi-o ducă în 394?
    Menționez ca brokerul e neplătitor și am citit în ghid ca nu se declara în 394 operaţiunile. Totuși vreau sa o trec pe intrări ca sa pot urmări scadenta și plata.
    Nu se achita în aceeași luna. Nu pot veni prin casa cu decontul.
    2. E ok ca îmi preia programul bonurile de tip B achiziții de la neplătitori de Tva și le duce la alte documente în 394? Și dacă acestea se raportează de ce nu și cele de la plătitorii de TVA (fără CIF)?

    • Cristi
      November 17th, 2016 at 11:09 | #177

      1. Operați-o ca factură cu dată document 31/12/2000 de exemplu. Nu va apărea nici în decont și nici în D394.
      2. Da, e ok. De la plătitori se declară doar facturile sau bonurile cu valoare de factură simplificată. Întrebați-i pe cei de la ANAF de ce au făcut asta.

  110. November 17th, 2016 at 00:08 | #178

    3. Am definit plaja de facturi în “numere și serii” la începutul anului. Am citit în ghidul Anaf pe 394 (p43) ca prin excepție, în 2016 la I 2.1 se declara doar plaja de facturi rămasă neutilizata. Adica primul număr din plaja ar trebui sa fie din octombrie.
    De ce Saga îmi ia primul număr din an?

    • Cristi
      November 17th, 2016 at 11:11 | #179

      Am citit și noi. Setați în numere și serii ce doriți, puneți primul număr din octombrie sau modificați direct în declarație.

  111. Sorin
    November 17th, 2016 at 00:41 | #180

    Am monetare zilnice introduse la Iesiri cu B si cu nr. corespunzator la nr. bonuri de pe Z din ziua respectiva. La generare declaratie 394 monetarele sunt inrosite deoarece nu au cod fiscal. Cum trebuie procedat pentru ca la generarea declaratiei da eroare? MUltumesc!

    • Cristi
      November 17th, 2016 at 11:18 | #181

      Cum ați tras concluzia că sunt înroșite din acea cauză? Am mai explicat asta pe blog, în comentarii, sau pe forum. Nu acesta este motivul pentru care vă apare pe fond roșu. Acel fond roșu apare ca atenționare pentru cazurile în care la configurarea societății a fost aleasă o casă de marcat și nu s-a tipărit bonul fiscal direct din program din ecranul ieșiri. De aceea apare ale fond roșu.
      Dacă nu tipăriți bonurile fiscale din ecranul ieșiri a SAGA, nu e nevoie de a avea aleasă casă de marcat în configurare. Dacă le tipăriți din ecranul de operare rapidă – apelat din ieșiri și transferați datele din el la finele zilei, ignorați acel fond roșu.
      Dacă se tipăresc din MarketLine și le transferați în SAGA nu setați casă de marcat în SAGA.
      Efectuați și o reactualizare a programului.

  112. Clara
    November 17th, 2016 at 15:06 | #182

    Am o singura nelamurire, daca pe o factura am si 0% si 20% TVA, {factura de Leasing ,Rata + asigurare) in jurnal imi apare ca 2 facturi deci in 394 nu apare numai la 20 % nu am introdus bine in Saga ?

    • Cristi
      November 18th, 2016 at 10:42 | #183

      ba da, dar în D394 se declară doar operațiunile impozabile nu și cele neimpozabile. Nu există corelație între D394 și jurnalul de cumpărări.

  113. chris
    November 18th, 2016 at 11:37 | #184

    @Cristi

    Va multumesc

  114. mihaela
    November 20th, 2016 at 11:22 | #185

    Buna ziua
    va rog sa ma lamuriti cum pot verifica sumele pe care le duce saga in cartusul i la pct 5.1si 5.2 pentru ca ma indoiesc ca le duce bine pt ca nu stie sa faca separarea pe fz cu si fara tva la incasare desi in cartusul c ii separa corect. Va multumesc

    • Cristi
      November 21st, 2016 at 10:56 | #186

      Cum ați proceda dacă ați completa manual fișierul PDF? Ați lua fiecare terț și ați verifica dacă aplică sau nu sistemul de TVA la încasare. Apoi ați aduna sumele și le-ați împărți pe categorii.

  115. mocanuc
    November 20th, 2016 at 23:18 | #187

    Buna seara,
    Nu imi duce in 394 operatiunile de tip C (bon de casa cu cod fiscal)
    Am 5 furnizori de carburant si nici unul nu se regaseste in decl 394.
    Trebuie sa le bifez eu manual sa le preia in 394?
    gresesc eu undeva? cum sa procedez?

    • Cristi
      November 21st, 2016 at 11:02 | #188

      Nu se preiau nominal. Citiți instrucțiunile de completare ale D394.

  116. Alina Dobre
    November 22nd, 2016 at 11:24 | #189

    Buna ziua, din nou va deranjez cu cateva nelamuriri.Societatea noastra are contract de inchiriere a spatiului cu o PF. In fiecare luna platim prin banca chiria.Din octombrie, am introdus “factura” in SAGA pe R. Deoarece trebuie declarata in 394, am lasat bifa la “Verificare terti”, in declaratie mi-a aparut suma la cartusul corespunzator pe Contracte, bunuri, dar imi da eroare pe recipisa.Daca scot bifa, nu mai apare in declaratie,valoarea este sub 10.000 lei.Cum este corect si cum sa fac sa nu mai primesc eroare?Multumesc anticipat

    • Cristi
      November 22nd, 2016 at 12:20 | #190

      Completați CNP-ul persoanei. Și lăsați programul să facă ce trebuie.Nu se bifează și nici programul nu-l preia în listă decât dacă valoarea este mai mare de 10,000 lei, altfel îl preia în total.

  117. mocanuc
    November 22nd, 2016 at 17:36 | #191

    In decl 394 imi preia la 2.1. plaja de numere alocate la FACTURI IESIRE IN VALUTA. Este corect? Stiu ca nu se declara plaja alocata pt fact imp/exp. Multumesc

    • Cristi
      November 22nd, 2016 at 18:32 | #192

      Ștergeți-o

  118. ADINA
    November 24th, 2016 at 11:38 | #193

    @Cristi
    Buna ziua,
    s-a rectificat problema semnalata mai sus?

    • Cristi
      November 24th, 2016 at 15:19 | #194

      Eu știu că le adună. Refaceți actualizarea.

  119. elena
    November 24th, 2016 at 12:53 | #195

    In octombrie am liste de arenda , natura si bani.Am facut factura de intrare pentru toate persoanele fizice -CNP , si iesiri pentru cei care au ridicat arenda in natura.In instructiunile de completare pt declaratia 394 am citit ca din octombrie se declara si facturile emise spre persoane fizice , dar nu sunt preluate in declaratia mea.Iesile sunt evidentiate corect- cumulat ca nr total , baza impozabila si tva dar nu si intrarile.Ma intreb unde gresesc?
    Cu respect

    • Cristi
      November 24th, 2016 at 15:24 | #196

      Intrările ce reprezintă arendă nu se declară.
      Ieșirile se preiau cumulat dacă valoarea facturii emise către o persoană este inferioară sumei de 10,000 lei. Doar facturile cu valoare mai mare de 10,000 lei se declară distinct în acest an.

  120. Dan Craciun
    November 25th, 2016 at 21:50 | #197

    Buna ziua,
    In urma completarii declaratie 394, la validare, obtin urmatoarea eroare:

    “Luna a mai fost declarata! Verificati inreg nr 1 de la op2 ( sectiune G detaliu)”.

    Poate cineva, va rog, sa ma indrume astfel incat sa pot sa depun declaratia?

    Astept cu mare interes raspunsul vostru.

    Cu respect,
    Dan

    • Cristi
      November 25th, 2016 at 22:07 | #198

      Ați adăugat pentru aceiași lună mai multe poziții pe I1. Verificați la finele listei de operațiuni încasările prin AMEF.

  121. Mirela Darjan
    November 27th, 2016 at 10:03 | #199

    Buna ziua,
    La validarea declaratiei 394 imi da urmatorul mesaj”Inregistrare incompleta! Verificati inreg nr 1 de la op2 ( sectiune G detaliu) ” nu inteleg unde trebuie sa verific

    Multumesc

    • Cristi
      November 28th, 2016 at 10:51 | #200

      Să verificați ce ați introdus în lista de operațiuni la operații efectuate prin intermediul AMEF.

  122. Ghiţă Aurelian Dary
    November 29th, 2016 at 12:45 | #201

    LA EROAREA : Verificati inreg nr 1 de la op2 ( sectiune G detaliu)”….. eu am rezolvat misterul iar declaraţia se validează, iar eroarea de mai sus dispare.

    Efectuaţi următorii paşi:

    După secţiunea de introducere a tuturor partenerilor sau înainte de butonul VALIDARE ( UN PIC MAI SUS ) la LISTA OPERATIUNILIOR TAXABILE EFECTUATE PE TERITORIUL NATIONAL
    ( cu detaliere pe operatiuni efectuate pprin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) precum si pt operatiuni pt care nu exista obligativitatea utilizarii AMEF)
    Când dai la Tip operatiune i1 , se deschid 4 casete cu cote de TVA 5%, 9%, 19%, 20%. Introduceţi conform RAPORT Z LUNAR, BAZA şi TVA aferentă cotelor, iar ca să nu mai apară eroarea , trebuie introdus, 0 ( cifra 0 ) la baza şi tva unde nu aveţi valori.

    EXEMPLU:
    Dacă aveţi DOAR livrări cu casa de marcat cu cotă de 20% , introduceţi aici sumele iar la celelalte cote de 5%, 9%, 19% INTRODUCEŢI OBLIGATORIU LA BAZA ŞI TVA, 0 ( adică cifra zero ) . EROAREA VA DISPARE IAR D 394 SE VA VALIDA CU SUCCES DACĂ NU MAI SUNT ALTE ERORI ÎN FORMULAR.

  123. IRINA ANA
    December 5th, 2016 at 14:38 | #202

    As dori sa stiu daca exista niste corelatii pentru verificare intre declaratia 300 si noul format 394

  124. carmen
    December 9th, 2016 at 14:26 | #204

    Cum inregistram facturile anulate astfel icit sa apara in declaratia 394.

    • Cristi
      December 9th, 2016 at 14:30 | #205

      Introduceți în ecranul de sus, numărul facturii, orice client, data la care factura s-a anulat și validați fără a mai completa ceva în partea de detalii.

  125. vlad
    December 16th, 2016 at 07:46 | #206

    Buna dimineata,
    Va rog sa ma jutati cu urmatorul:
    Am livrat catre un beneficiar 4 facturi insumat 3360 Ron si am facut un retur in valoare de 1146 Ron. Unde se evidentiaza cele 5 facturi (cu returul inclus).
    Multumesc anticipat

  126. vlad
    December 16th, 2016 at 07:48 | #207

    Ma refer la evidentierea lor pe 394 bineinteles,
    Multumesc

    • Cristi
      December 17th, 2016 at 13:36 | #208

      În lista de operațiuni. Dacă utilizați SAGA se operează în ieșiri și se validează.

  127. Monika
    February 3rd, 2017 at 16:46 | #209

    Incepand cu 1 ianuarie 2017 in decl 394 se raporteaza bonurile fiscale emise , pe care s-a tiparit codul fiscal al partenerului?

  128. prest
    February 23rd, 2017 at 11:42 | #210

    Buna ziua.
    La transmiterea decl.394 pe luna ianuarie imi da aceste erori:
    Au fost identificate urmatoarele ERORI:
    E: rezumat2 (2)
    eroare regula: R109: Incepand cu perioada 1.2017 atributul bazaL_PF (-2083) trebuie sa fie egal cu 0
    E: rezumat2 (2)
    eroare regula: R110: Incepand cu perioada 1.2017 atributul tvaL_PF (-417) trebuie sa fie egal cu 0
    Este vorba de o factura de avans pe persoana fizica emisa in luna dec.2016 pt.care s-a facut f.storno in luna ianuarie 2017 pe TVA 20%.

    • Cristi
      February 24th, 2017 at 17:15 | #211

      Redescărcați și reinstalați ultima actualizare și apoi re-generați D394.

  129. Laura
    February 25th, 2017 at 17:44 | #212

    Buna seara, incerc sa generez D394 si imi da urmatoare eroare”Eroare : Cod caen valoare eronata! verificati inregistrarea nr 1 de la sectiunea lista de activitati ” Aceasta eroare am avut-o si luna trecuta si am citit pe forum ca trebuie sa reselectez CAEN-ul in formatul PDF. Dupa reselectare luna trecuta a mers. Luna asta sub nici o forma nu mai reusesc sa scap de aceasta eroare desi am procedat la fel. Ma puteti ajuta cu un sfat va rog.
    Multumesc

    • Cristi
      February 27th, 2017 at 10:22 | #213

      Asigurați-vă că aveți ultima versiune. Eventual redescărcați și reinstalați actualizarea. Re-selectați în lista de activități codul CAEN și apăsați actualizare date în ecranul din care se generează declarația.

  130. Laura
    February 28th, 2017 at 21:59 | #214

    Multumesc pentru raspuns dar mi-au raspuns si de la service@sagasoft urmatoarele: “Realegeti codul CAEN si in sectiunea I7” si a functionat.
    Poate raspunsul ajuta si alte persoane.

  1. No trackbacks yet.