Deja ați primit mailul de notificare prin care ați fost înștiințați că începând cu anul 2026 eforturile SAGA se vor concentra mai mult asupra extinderii funcționalităților SAGA WEB. Și că, începând cu data de 6 decembrie, există opțiuni noi de licențiere a programelor SAGA, în plus față de cele existente până acum.
După cum știți SAGA WEB a fost dezvoltat în ultimii ani și a progresat constant, preluând până acum circa 95% din funcționalitățile programului desktop. Posibilitățile de dezvoltare a acestei platforme sunt net superioare celor pentru programul desktop, din cauza limitărilor tehnice existente în cazul acestuia din urmă. Digitalizarea instituțiilor statului precum și tendințele de digitalizare la nivelul ANAF, ITM și nu numai, impun utilizarea unor soluții scalabile și adaptabile acestor tendințe. Iar cum dezvoltarea programului desktop se lovea de limitări, platforma web a devenit principalul obiectiv al SAGA.
Și nu doar că există interfața WEB a programelor SAGA. De acum există și un site dedicat emiterii de facturi – www.factura.ro – site ce permite emiterea de facturi într-un mod simplu ce poate fi utilizat de către orice persoană indiferent că are sau nu cunoștințe de contabilitate.
Licențierea
În acest moment pe lângă licențele desktop existente și la care nu se renunță, au apărut pachete noi de licențe, pachete ce sunt orientate spre lucrul în SAGA WEB.
Ce fel de licențe puteți achiziționa?
Licență SAGA C sau SAGA PS clasică, programe ce se instalează pe desktop normal, fix cum ați făcut până acum. Singura modificare în cazul acestora este faptul că nu mai există separată partea de contabilitate de cea de stocuri. Implicit se va activa versiunea completă.
În cadrul acestei licențe clasice, puteți migra, exact ca până acum 3 coduri fiscale în web, de aceea este numită, pe site, ca opțiune SAGA WEB3.
Licență SAGA WEB – una singură – poate fi utilizată de o singură firmă, de un singur cod fiscal, pentru a-și ține contabilitatea și asta doar în web. Nu include activarea programelor desktop.
Licențele SAGA WEB10, WEB20 și WEB50 – licența permite o instalare pe desktop și activarea pe desktop a unuia din programele SAGA C sau SAGA PS precum și utilizarea în web a 10, 20 sau 50 de firme diferite. Aceste licențe sunt dedicate cabinetelor de contabilitate, cu precădere, ori grupurilor de firme.
Am văzut că există nu doar nedumeriri ci și unele afirmații complet eronate, incorecte și alarmiste, care nu se justifică.
Așa că voi încerca, în cele ce urmează, să vă clarific din neclarități:
- Aveți un singur calculator și doar dvs lucrați pentru una sau mai multe firme. Puteți lucra în continuare la fel. Să zicem că lucrați pentru 10 firme. Nu este necesar să migrați în web decât dacă doriți. Puteți migra 3 coduri fiscale din cele 10 ale firmelor pentru care lucrați. Dar nu este necesar să cumpărați licență SAGA WEB10.
- Lucrați în rețea, folosind mai multe calculatoare? Puteți lucra în continuare la fel. Dar la fel de bine puteți reduce costurile dacă migrați în web și lucrați în web împreună cu firma.
- Licențele clasice nu dispar – se mențin. Afirmația că de acum este obligatoriu să cumpărați licență SAGA WEB10, este complet falsă.
- Aveți cabinet de contabilitate și aveți mai multe firme cu care colaborați. Dacă dintre acestea unele au licență SAGA pentru contabilitatea primară, pot renunța la aceasta. Le migrați firma în WEB pe licența dvs și le oferiți acces la platforma web, lucrând așadar pe aceeași bază de date. Le puteți configura drepturi de acces la meniuri și ecrane. Dacă aceștia doar emit facturi le puteți crea user cu tip “Vânzare” și vor avea acces la factura.ro de unde vor emite facturi pe care le veți vedea instant în SAGA. Dacă-i taxați sau nu pentru acces este o chestiune ce ține de dvs.
- Dacă aveți cabinet de contabilitate și clienții au licență SAGA este recomandat să migrați dvs în web și clienții să se conecteze la baza de date. Din mai multe motive, unul din ele fiind faptul că odată ce închideți luna ei neavând rol de admin nu vor putea modifica datele operate de dvs.
- Licența SAGA WEB – este una care permite unei firme care are propria contabilitate să-și conducă evidența contabilă, completă, fără a avea program desktop instalat.
- Nu se renunță la programele desktop. Dacă se vor modifica/actualiza declarații acestea se vor introduce în program. Scrie clar că nu se vor implementa funcționalități noi, nu că cele existente nu se vor actualiza pentru a corespunde cerințelor.
- SAGA nu vă forțează să migrați în web. Citesc unele texte ș nu-mi vine să cred. Oamenii care confundau restaurarea de date cu importul, acum își dau cu părerea despre web și confundă posibilitatea de a migra în web cu obligația de a migra deși nu există această obligație ci doar posibilitatea de a migra.
Alte precizări utile:
- accesul la baza de date se face în mod securizat. Datele sunt stocate pe servere din România, unde accesul se face în mod securizat.
- securitatea datelor este un element important și da, există asigurată această securitate. Știu că unii vor detalii, dar nu le vor primi. Aceste chestiuni sunt unele ce nu sunt destinate publicității. Modul în care este asigurată securitatea nu este o chestiune care să fie expusă public.
- accesul la baza de date este permis doar titularului de licență în baza userului și parolei definite de acesta precum și oricărui utilizator definit de acest titular. Acesta poate activa accesul 2FA la baza de date, direct din interfața web.

- din păcate sunt utilizatori care nu știu că există programe malware ce le pot fura datele de acces salvate în browser. Dacă aceștia sunt victime ale unui program malware este necesar să-și schimbe și datele de autentificare salvate, inclusiv și nu doar cele de acces la SAGA WEB.
- accesul terților la baza de date nu este posibil, nici măcar în cazul SAGA, decât dacă titularul licenței furnizează acestor terți o salvare a bazei de date ori datele de acces la site.
- datele se salvează automat în fiecare noapte. Se creează o arhivă de tip “autosave” similar unei salvări efectuate manual. De asemenea aceasta poate fi descărcată de către titularul licenței sau utilizatorul ce are acces la ecranul “Întreținere BD”.
- nu există actualizare ca pe desktop. Procedurile de actualizare a bazei de date și a noilor funcționalități se vor face automat de către SAGA.
- confidențialitatea datelor este asigurată din punct de vedere al SAGA, existând politică GDPR aplicabilă.
- confidențialitatea datelor în cazul serviciilor oferite de prestatorii contabili ține de aceștia și de modul în care își definesc aceștia politicile de acces la date. Și până acum era la fel. Chiar și în cazul lucrului în rețea cu salariați proprii.
- programele Marketline și Publine sunt compatibile cu SAGA WEB. Se sincronizează nomenclatoarele și pot fi utilizate fără probleme.
- în cazul firmelor migrate în SAGA WEB culegerea datelor este mai mult decât recomandat să fie efectuată direct în browser și nu în programul instalat local. Operarea direct în browser este mult mai rapidă.
Avantajele utilizării SAGA WEB:
- lucrați pe o bază de date comună
- nu este necesar să dețineți un server dedicat. Baza de date va fi pe serverele SAGA ceea ce vă ferește de eventuale criptări a datelor salvate local.
- baza de date poate fi accesată de pe oricâte dispozitive, indiferent de sistemul de operare.
- utilizatorii vor accesa interfața web cu parolă proprie și vor avea drepturi alocate de titularul licenței. Recent au fost introduse și drepturi specifice la nivel de cont de trezorerie sau gestiune.
- căutarea în interfața web este superioară celei din desktop
- integrarea cu servicii web se realizează mult mai simplu decât din desktop
- puteți lucra de oriunde din Europa fără nicio restricție câtă vreme aveți acces la internet.
- puteți importa banca, rapoartele Z – deși legat de acesta să știți că există intenția ANAF de a le pune la dispoziția firmelor similar modului în care sunt puse datele din e-factura, se pot importa date din fișiere acceptate la import.
- migrarea se face extrem de simplu și nu durează. La mine migrarea unei baze de date cu informații din 2014, la firmă cu câteva zeci de mii de articole, mii de clienți, facturi de intrare/ieșire, a durat maxim 5 minute. Tutorialul este disponibil aici – Migrarea unei societăți în Saga Web
- odată finalizate API-uri dedicate platforma va putea fi accesată programatic de alte platforme sau programe terțe.
Proiectele de digitalizare ale ANAF sunt unele care pe viitor vor aduce avantaje celor care vor migra în web. Aici intră și implementarea la nivelul UE a pachetului VIDA. Acesta va fi unul care, la fel, pentru cei care vor utiliza interfața web, va fi mai simplu de implementat decât ar fi în desktop.

Buna seara.
Multumesc de informatii. As mai avea nevoie de o clarificare. Eu am 14 SRL si 12 PFA-uri. Va trebui sa cumpar 2 licente de WEB20 sau pot migra atat SRL-urile cat si PFA-urile pe o singura licenta WEB50? Diferenta de pret nu este neglijabila ….
Importul din FGO si SmartBill momentan nu merg pe varianta WEB. Aproximativ pe cand estimati ca vor fi migrate toate functionalitatile?
Multumesc.
O seara frumoasa.
Nu este obligatoriu să migrați în WEB decât dacă doriți. Dar dacă doriți să migrați vorbim despre 26 de coduri fiscale și vă sunt necesare cel puțin o licență WEB10 + o licență WEB20
Buna dimineata,
In ce stadiu sunt API-urile dedicate pentru SAGA Web?
Exista o data estimata pentru finalizare?
Multumesc,
Cel mai probabil în a doua jumătate a anului viitor.
Buna ziua . Deci sa inteleg ca eu care am 1 licenta DESKTOP pt firma mea mi-o pot pastra in continuare si imi voi continua activitatea ca pana acuma ?? sau ma vad NEVOIT in viitorul apropiat sa migrez in ONLINE ?? EU NU VREAU ONLINE.. in primul rand nu specificati daca datele sunt ENCRIPTATE sau nu in CLOUD .., din ce vad https://web.sagasoft.ro/ este in CLOUDFLARE .. care este supus constant unor atacuri INFORMATICE si care recent a dus la BLOCAREA multor domenii … cum raspundeti JURIDIC… sau CIVIL in aceste cazuri ?? … in momentul de fata EU RASPUND de date ca sunt pe PC-ul meu… poate reveniti cu EXPLICATIA si AFIRMATIA ca este o FACILITATE OPTIONALA cu SAGA WEB… si ca cei cu firme de CONTABILITATE sau cu 1 licenta isi vor pastra SERVERELE ACTUALE de lucru si vor primi din SAGAWEB date introduse de “UTILIZATOR” si ele se vor sincroniza cu SERVERELE actuale locale ale FIRMEI… avand in vedere acoperirea pietei de CONTABILITATE pe care o aveti , nu ar trebui sa scchimbati REGULILE JOCULUI in timpul JOCULUI… si sa prezentati mai bine ca acestea sunt FACILITATI SUPLIMENTARE…
Puteți să vă păstrați licența și să o utilizați în continuare. Nu sunteți obligat să migrați în web.
Pachetul VIDDA se refera la sistemul de facturare si cerintele transflontaliere. Sistemul de facturare marcheaza datele ce trebuiesc continute si de asta se ocupa anaf. Dezvoltatori software doar adauga ce contin acele date pe xml-ul generat ,end of story.
În acest sens, se are în vedere dezvoltarea unui sistem electronic central de schimb de informații privind TVA (“sistemul VIES central”) ce va colecta informații de la furnizori și de la clienți în baza obligațiilor de raportare digitală, va efectua verificări încrucișate și va pune la dispoziția statelor membre acest intrument de verificare care să permită o combatere mai eficienta a fraudei în domeniul TVA.
Mai mult sistemul “Vida are termen limita 2030” . Nu mai induceti panica in randul clientilor cu saga web.
Hai sa spunem alt adevar, saga web va dorii sa inlocuiasca fgo, sau mai bine zis sa il opreasca de tot.
Ce rost isi mai are fgo daca exista saga web.
Aplicatiile de tip client-server functioneaza si on-site . Nicaieri in lumea asta ,nu exista un sistem care sa nu functioneze si offline.
Pierderi de nefunctionalitate si le asuma saga ? Nu prea cred.
Am vazut suportul vostru ,de cand ati mutat suportul pe online. Sunteti depasiti de situatiile curente, noi avem nevoie de suport instant nu in 24 de ore.
Faceti si varianta web dar lasati-ne pe noi sa alegem daca dorim sau nu in acest “web”.
In cazul in care nu doriti sa mai furnizati la jumatatea anului aplicatia sub desktop,vom renunta complet la saga si punct.
Trageți concluzii eronate.
Legat de VIDDA – era un exemplu, nu un argument. Spuneam că este cu siguranță mai simplă implementarea prin interfață web decât cea prin desktop.
Nu vă obligă nimeni să migrați în web. Puteți alege să folosiți aplicația desktop în continuare.
Afirmația “nu doriti sa mai furnizati la jumatatea anului aplicatia sub desktop” este complet falsă și nu se bazează decât pe zvonuri și pe informații rostogolite aiurea, fără nicio justificare.
În mailul de informare se discută despre eliminarea posibilității de licențiere a SAGA în cazul instalării programului în mașini virtuale.
Buna ziua! Se poate lucra pe web si cand esti in afara Europei?
Nu.
De exemplu, un VPN care oferă un IP din UE, accesul ar fi posibil?
Am oferit un răspuns incorect. Se poate accesa și din afara UE.
Revin cu o precizare: se poate. Am scris anterior că doar din Europa, dar nu era corect.
salut, daca nu vreti sa dati detalii despre securitate, puteti prezenta vreo auditare ISO27001 sau pentest de la o autoritate in domeniu? o confirmare de la DNSC? exista un program de tip bug bounty?
…sau trebuie doar sa va credem pe cuvant?
presupunand ca se intampla un dezastru cum va asumati asta?
ce termen de restaurare garantati?
pt cei care au baza de date mari ce resurse alocati?
ps: personal pare ca v-ati luat un carfof fierbinte in brate cand nu aveati nevoie de el
Ar trebui să se prezinte și facturile cu furnizorii de servicii de audit de securitate, cu cei de energie, cu ăia de la apă…
Gluma glumă, dar întrebarea chiar a fost pertinentă și merită un răspuns clar: se poate sau nu?
buna ziua.
daca firma de contabilitate are 128 de firme ce tip de licenta web este necesara?
Depinde. Doriți să lucrați ca până acum? Aceleași licențe. Doriți să migrați o parte din firme în web? Atunci în funcție de numărul celor migrate în web puteți achiziționa pachetul/pachetele dorite.
Salut! Intrebare, legat de noi modificari si functionalitati: imi puteti spune daca aveti in plan dezvoltarea unui modul de AI, astfel incat programul sa genereze date, informatii si sinteze pe baza de cerinte introduse de utilizator printr-un prompt? Multumesc!
După rezolvarea listei actuale de priorități, va urma și partea de integrare de alte tipuri de tehnologii. Momentan prioritățile sunt altele.
Buna ziua,
Referitor la mailul trimis pe data de 7 decembrie unde s-a mentionat ca “Se vor modifica termenii și condițiile licenței în sensul eliminării posibilității utilizării programelor de pe mașinii virtuale sau prin RDP, din nevoia de a igieniza zona de licentiere si de a elimina alternativele bizare la SAGA WEB”
În condițiile în care există licențe valide pentru fiecare utilizator RDP, înseamnă că nu vom mai putea găzdui aplicațiile SAGA pe un singur server (fizic sau virtual) accesibil de mai mulți utilizatori(fiecare utilizator de RDP cu licenta dedicata de saga)?
Pe server fizic da. Dar prin instalarea SAGA pe calculatoarele client ce se vor conecta prin VPN la server. Nu prin remote desktop.
Îmi cer scuze, însă din punct de vedere tehnic lucrurile nu sunt foarte clare. Indiferent că este laptop, server sau workstation, toate sunt echipamente fizice pe care poate rula o licență validă Saga. Tocmai de aceea nu înțeleg de ce, în momentul în care acel echipament devine server și este accesat de alți utilizatori prin RDP, nu aș mai putea folosi și eu aplicația Saga pe același sistem, având licență validă.
Practic, dacă acel calculator devine server pentru alți utilizatori, înseamnă că eu nu mai pot folosi Saga deloc pe el? Puteți clarifica această limitare?
Dacă SAGA este instalat în mașină virtuală va fi o problemă.
Dacă SAGA este instalat pe server fizic și se actualizează acolo, iar clienții accesează datele de la calculatoarele lor, prin SAGA instalat local, pe calculatoarele lor după ce se conectează prin VPN la server, iarăși nu va fi o problemă.
Mesajul transmis prin email clientilor dvs. difera de pozitia publicata aici, unde tonul adoptat arata o aplecare rapida asupra discutiilor iscate in forumuri. De fapt, fara sa precizati, raspundeti intrebarilor adresate in forumul SAGA. Mi-ar fi placut sa citesc un paragraf si despre decizia gresita de a bloca instalarile in masini virtuale a variantei desktop de anul viitor. Ce se intampla cu cei care au deja astfel de instalari functionale cu licente pana la finalul anului viitor? Sunt obligati sa instaleze Windows pe o masina fizica, aspect care necesita licentiere, dar si resurse? Sa nu pierdem din vedere ca Windows 11 nu se intaleaza pe calculatoare “vechi”. Totodata, sa-si migreze datele pe masina fizica?
Este greșită din perspectiva dvs, nu și din cea a firmei.
Eliminarea se va face în al doilea semestru al anului.
Utilizez si instalez la clienti de ani de zile solutia server fizic sau VM si acces RDP. Nu am avut probleme de functionalitate plus partea de actualizare fiind facila. Nu are rost sa aducem in discutia partea securitatii care se face altfel pe un server sau cum am citit mai sus, accesul pe web din afara Europei. Asa cum zice si colegul Mazilu, poate primim niste explicatii tehnice si nu doar o fraza seaca spusa din pozitia celui care are o pozitie dominanta pe piata. Cu partea de nevoie de licenta pentru fiecare utilizator am putut fi de acord, chiar daca firmelor de contabilitate nu le-a placut, dar acum cu interzicerea utilizarii in VM sau RDP, o consider o abordare gresita. Zic doar un scenariu: am Mac, calatoresc in afara Europei, folosesc Saga via RDP. Ce o sa se intample din al 2 lea trimestru ? Multumesc
Din păcate răspunsul meu legat de utilizarea web doar din Europa este incorect și-mi cer scuze. Se poate accesa de oriunde SAGA Web.
Buna ziua,
Suntem o societate de contabilitate care foloseste o solutie RDP pentru un server in cloud, dar avem licenta desktop pentru fiecare utilizator de client RDP, conexiunea fiind de tip server-client. In email se precizeaza “Se vor modifica termenii și condițiile licenței în sensul eliminării posibilității utilizării programelor de pe mașinii virtuale sau prin RDP, din nevoia de a igieniza zona de licentiere si de a elimina alternativele bizare la SAGA WEB. Acest mod de utilizare al programelor desktop va mai fi tolerat o perioadă, fiind blocat în a doua parte a anului următor.”
Cum v-a impacta modificarile domneavoastra modul acesta de folosire a licentei?
Multumesc.
Buna ziua,
Exista la Saga Web optiune de a introduce articole cu Lot-uri?
Da
Cum? La versiune de testare din site-ul dvs nu am gasit optiune de la Saga Desktop. Varianta de testare nu e completa?
SAGA C pentru desktop poate fi descărcat și instalat de aici: https://www.sagasoft.ro/saga-c.php
Buna ziua,
Cum va functiona descarcarea automata a xml-urilor respectiv a zip-urilor e-facturilor validate anaf pe care o face in prezent varianta desktop, in varianta WEB (ce este salvat in fisierul e-factura)?
funcționalitățile e-factura sunt implementate și pe web, dar descărcarea se face cu ajutorul butonului de descărcare a acelor facturi, înainte de preluarea lor. Nu poate plat
Persoana care opereaza facturile, autorizata doar pentru o societate în ecranul “Utilizatori” din SAGA WEB, vede toate firmele de la cabinetul de contabilitate si alege firma la care acces?
Nu. Fiecărui utilizator i se dă drept explicit la una sau mai multe firme.
Utilizatorul poate vedea si facturile primite de la furnizori pentru a face NIR-urile la marfuri?
Da, dacă i se acordă acces la ecranul e-Facturi și ecranele de intrări.
am multe firme care sint active dar fara activ– pt acestea trebuie depuse D100, D101 si bilant pot sa nu le trec in WED si sa pot depune D100, D101 si bilant din Saga existent ?! ca va trebui actualizate decl si bilant.
Puteți să nu treceți nicio firmă în web.
Eu am 2 licente SAGA desktop care expira in ianuarie 2026. Cum procedez ca sa le prelungesc valabilitaea in aceeasi forma (doar SAGA desktop) si care sunt costurile de achizitie? Specific ca tin contabilitatea la peste 50 firme
Le puteți prelungi în aceleași condiții ca până acum.
Bună ziua,
Legat de importul de facturi intrare/iesire dintr-un program de gestiune tip ERP (SoftOne) se va mai putea face si in versiunea web?
Multumesc!
Până la implementarea completă în web a modului de import se poate utiliza ecranul de import din programul desktop chiar dacă este firma migrată în web. Dar odată ce modulul de import va fi portat pe web se vor putea importa fișierele direct din interfața web.
Am incercat modulul factura.ro dar nu am gasit posibilitatea de configurare a formatului facturilor emise.
De ex. daca doresc emiterea si trimiterea catre clienti a facturii in lb. engleză, sau emiterea de facturi cu taxare inversa, sau scutita de taxe etc.
Mentionez ca in prezent utilizam fgo.ro, care are integrate toate aceste opțiuni, absolut necesare.
Multumesc.
Momentan formularele nu sunt personalizabile, ele fiind cele ce există acum în ecranul Ieșiri din SAGA.
În ceea ce privește facturile cu taxare inversă: la adăugarea unei facturi – selectați tipul acesteia. Acesta este obligatoriu.
De asemenea, momentan, facturi în valută nu se pot emite prin acest site.
Bună seara!
Va rog sa.mi explicati cum trebuie sa procedam in continuate. Suntem o firma cu contabilitate interna cantitativ valoric si cu 3 puncte de lucru (magazine de vânzare cu amanintul ) avem 6 licențele saga pentru fiecare calculator care e folosit. Nu avem o rețea creata Vpm sau web. Aduc datele in calculatorul din contabilitate prin export – import date dim meniul diverse.
Va rog sa.mi expicati ce trebuie sa facem, ce fel de licențele trebuie sa achiziționez? Ma ajuta pentru vanzare in acest caz marketline? Ce posibilitate voi mai avea sa fac export-import de date încontinuu.
Va fi necesar să folosiți o singură bază de date.
Marketline vă poate ajuta, pentru că acesta se poate instala la punctele de lucru pentru vânzare.
Odată ce folosiți o singură bază de date:
– fie folosiți SAGA pe desktop, creând o conexiune către server
– fie migrați firma în web
în ambele variante Marketline se poate sincroniza cu serverul și punctele de lucru pot vinde. Doar la sincronizare este necesară conexiune cu baza de date.
Totusi am putea primii mai multe detalii despre ce functionalitati nu s-ar introduce in Saga desktop (fata de Saga Web)?
Spre exemplu API-uri de conectare cu site-uri terțe.
Buna ziua, din ce am observat timpul de raspuns al comenzilor e mai lent in saga web decat in saga desktop…
Asta dacă lucrați în aplicația desktop pe o firmă migrată în web. Folosiți un browser pentru a accesa interfața web.
Buna ziua, Pentru Saga PS contabilitate in partida simpla, fără gestiune, doar un desktop nu se poate? licenta anul trecut era 275 lei anul acesta 600 ?
Nu mai există “fără gestiune”. Există doar programul complet.
Articolul de fata incearca sa linisteasca apele si este foarte bine ca faceti acest lucru. Din pacate mail-ul de informare a avut exprimari care au dus la aceasta ingrijorare a clientilor (ex.: varianta desktop nu va mai beneficia de functionalitati noi), ingrijorare datorata in special dificultatii cu care se poate face migrarea activitatii de contabilitate catre alte solutii. Personal, dupa mai mult de 20 de ani de utilizare a programului si vazand clar o deteriorare majora a suportului pentru clienti, am fost la fel de ingrijorat ca multi dintre utilizatori deoarece o schimbare drastica de viziune asupra modului in care Saga hotaraste sa dezvolte in continuare aplicatia poate duce la cheltuieli pe care unii nu au cum sa le suporte ajungandu-se chiar si la pierderea de clienti pentru unele cabinete de contabilitate sau contabili independenti. In ceea ce priveste ingrijorarea referitoare la securitatea si confidentialitatea datelor sunt sigur ca intelegeti pe deplin de unde vine si de ce este cauzata in ziua de astazi cand este posibil ca o societate cu care ai colaborat ani de zile sa iti faca o surpriza si sa inchida sandramaua in 24 de ore (au fost cazuri de firme mult mai puternice decat SAGA care au tras obloanele in 24 de ore, lasand cu ochii in soare si pierderi de milioane de lei zeci sau sute de clienti si furnizori). Stiu ca va este greu, si ca va confruntati cu foarte multe cazuri de prostie, nesimtire sau reavointa dar trebuie sa incercati sa gasiti puterea si priceperea de a comunica cat mai clar si transparent cu clientii, pentru ca acest lucru poate face diferenta dintre crestere si declin, si datorita clientilor care au avut incredere ani la rand in priceperea si devotamentul echipei Saga sunteti acum poate nr.1 in piata.
Mailul de informare spunea clar că se introduc, în plus față de licențele actuale, niște licențe ce sunt țintite explicit pentru web.
De asemenea funcționalități noi nu înseamnă actualizări – chiar și de declarații. Funcționalități noi sunt de exemplu API pentru integrare cu magazine on-line, care pe desktop nu se pot implementa așa cum se pot implementa pe web. Dar actualizări a programelor se vor face și pe desktop, actualizări a funcționalităților existente, implicit a declarațiilor, de asemenea.
Buna ziua! Daca sunt o firma HR, care foloseste Saga doar pentru salarizare, este obligatoriu sa trec la varianta Web din a 2a jumatate a anului 2026? Sunt acelasi pachete de preturi ca si pentru contabilitate?
Nu, nu este obligatoriu. Puteți folosi mai departe SAGA instalat pe desktop.
Buna ziua,am o licenta desktop,daca optez pentru migrarea in web pot folosii ambele ?
la nevoie platforma web iar zilnic desktop?
Daca am licenta desktop activa iar in cursul anului va trebui sa migram doar in web trebuie sa achit alta ?
FACTURA.RO poate fi folosita doar de cei cu licenta web?
Multumesc.
1. Da. Pe licența actuală de desktop puteți migra 3 firme distincte în web. Spre exemplu: dacă acum aveți 10 firme create pe desktop puteți migra 3 din ele în web, dar de lucrat puteți lucra toate cele 10 firme din programul instalat pe desktop, iar cele ce sunt în web le puteți lucra și de la orice alt calculator, tabletă, mobil, de oriunde aveți acces la internet, direct în browser chiar dacă pe acel dispozitiv nu este instalat SAGA.
2. Nu trebuie să achiziționați altă licență decât la expirarea celei pe care o dețineți. Nu trebuie să migrați în web dacă nu doriți asta.
3. factura.ro poate fi utilizată de către oricine are cel puțin o firmă migrată în web și doar de către utilizatorii ce au acces la acea firmă
In cazul celor care au licentele Saga achizitionate prin distribuitori, portarea pe web se face in baza unui fisier de conectare unic, emis pentru distribuitor si valabil pentru toti cei din portofoliu. Distribuitorul va trebui sa creeze un cont cu drept de administrator pentru fiecare firma portata, pentru ca, la randul ei, firma sa-si poata gestiona operatorii cu drepturile lor.
Fiind portate cu acelasi fisier RSA, toate firmele sunt vizibile si fiecare administrator definit are acces potential la oricare din celelalte firme, putand sa faca orice operatiune. Trecand peste faptul (inadmisibil, din punctul meu de vedere) ca distribuitorul are acces deplin la fiecare firma portata.
Am propus la Saga in mai multe randuri sa ofere o varianta de furnizare a fisierului de conectare la nivel de utilizator (pe baza licentei, a adresei de mail furnizata pentru utilizatorul respectiv sau un alt criteriu pe care l-ar considera potrivit), nu de distribuitor. Raspunsul a fost ca s-au inteles aspectele puse in discutie si se are in vedere gasirea unei variante care sa rezolve problemele. Pana la aceasta data nu s-a rezolvat.
Preocuparile utilizatorilor pentru confidentialitatea datelor nu sunt total nejustificate.
Nu sunt în măsură să vă ofer detalii, dar din ce am înțeles pentru distribuitori va exista o procedură separată legată de licențierea pachetelor web, iar detalii obțineți doar de la firmă.