Despre

Încercăm, prin acest blog, să deschidem o cale de comunicare suplimentară către utilizatorii programelor SAGA. Dorința noastră este să expunem interiorul activității firmei și să venim cu informații utile legate de program sau de domeniul contabilității, în general.

Comentariile trebuie să se refere la subiect și să respecte regulile bunului simț, fiind moderate.

www.sagasoft.ro

107 comentarii

  1. IMPECABILI! Asa cum ne-ati obisnuit.
    Va doresc un nou an cu sanatate, sa ne ajutati ” sa rezistam” atacurilor legislative( nu informatice).Sunteti CEI MAI BUNI!

  2. felicitari eu lucrez din 2005 si voi renuta niciodata multa firme am convins sa lucreze cu acest program ff bun

  3. doresc sa va felicit pentru asistenta pe care o oferiti. sunteti de mare ajutor mai ales in aceasta perioada. recomand tuturor acest program…chiar aveti o postare pe blogul meu care va recomanda.

    1. Pentru că era eronat formularul postat de ANAF. Acesta a fost schimbat și a fost înlocuit și în SAGA. Refaceți actualizarea.

  4. Buna ziua,

    Caut de vreo 2 saptamani in manualul de utilizare pentru SAGA PS ceva referinte in legatura cu modulul ASOCIATIE DE PROPRIETARI, si nu gasesc nimic.
    Consider ca ar fi necesara completarea manualului de utilizare cu acest modul. Poate si un tutorial video, daca nu cer prea mult. :)

    Multumesc mult.

  5. Vă rog să-mi spuneti, dacă cumpăr o licență, se poate actualiza programul pe care il folosesc gratuit de un an?

  6. De asemenea, as dori să-mi spuneti, dacă cumpar o licneta pentru programul de contabilitate acum, pot să cumpar si o licentă pentru stocuri la momentul când voi avea nevoie?. Primesc raspunsurile pe mail sau aici , pe forum?

    1. Da, licențele se pot achiziționa și separat. Dar dacă ați utilizat partea de stocuri pe versiunea gratuită și veți achiziționa licență numai pentru contabilitate, partea de stocuri vă va fi inaccesibilă ulterior, până la achiziția licenței și pentru stocuri.
      Răspuns primiți și aici acum, dar pe viitor vă rog să contactați firma prin datele de contract din pagina corespunzătoare de pe site. Pe forum se pot autentifica numai utilizatorii ce au o licență activă.

  7. buna ziua, utilizez programul de contabilitate de ceva vreme, acum insa vreau sa achizitionez si partea de stocuri, insa nu am inteles daca in partea de stocuri este inclusa extensia marketline, de fapt de asta am nevoie, vreau aceasta extensie pentru magazin sa o pot lega la casa de marcat ,la cantar si la cititorul de coduri, exista licenta separat pentru marketline sau este inclusa in partea de stocuri?

  8. @cornelia
    am omis sa intreb daca prin extensia marketline se pot opera facturile de intrari generanduse nir-urile si daca se importa si in partea de contabilitate.

    1. Marketline este o extensie gratuită a SAGA. Aceasta poate fi utilizată numai pentru vânzare (partea de front-office) nu și pentru recepții și numai pentru cei care au activă partea de stocuri în SAGA.
      Modul de lucru e simplu: recepțiile se introduc și se validează în SAGA, iar din Market se vând. La finele zilei datele din Market se transferă în SAGA.

  9. sunt o societate agricola va rog spuneti-mi unde pot gasi codul la imobilizari pentru teren arabil( am cumparat teren arabil) ce inregistrari contabile se fac. multumesc

    1. Nu există cod pentru așa ceva. Terenurile nu sunt imobilizări amortizabile. Terenul se înregistrează în 2111. Puteți să-l înscrieți în tabela de imobilizări, fără cod.

  10. D-LE CRISTI va rog sa ma ajutati intr-o problema la ultima actualizare saga c 0.453 pentru declaratia 394 nu se deschide fereadtra pentru produse agricole grau de sam , porumb de sam pentru taxare inversa v-as ruga sa-mi trimiteti raspuns pe adresa de mail [email protected] multumesc mult

  11. Daca vreau sa tin gestiunile cantitativ-valorice (sa tin si en-gros si en-detail) pe analitice de 371 distincte, nu se poate? Daca se tine en-detailul pe general valoric, atunci numai la acesta se poate folosi analitic? Va multumesc!

    1. Ba da, se poate. E chiar recomandat. Nu se poate ține în cadrul gestiunii cantitativ-valorice pe analitic distinct și nici nu e nevoie.

  12. Va rog mult sa ma ajutati cu o parere pe o speta.

    Am un srl, platitor micro, dar in curand va depasii plafonul.
    Veniturile le obtine din automate de cafea, mai multe la numar, in mai multe locatii.
    As vrea sa ii organizez contabilitatea global valoric la pret de vanzare. Stiu ca practica un adaos comercial undeva la 100%. La un produs de 1 leu, costul de productie este de 0.50 bani.
    Intrebarea ar fi daca pot sa imi organizez contabilitatea asa, sau trebuie, obligatoriu, sa merg pe productie – retetare?
    Chestia este ca nu stiu cum sa ii fac retetare. Nu am de unde sa stiu, din vanzarea pe monetar, cate cafele, ciocolate calde sau ceai s-au vandut. Toate au acelasi pret. Mie imi da aparatul numai un numar de contor, nu defalca pe produse.
    In eventualitatea unui control, as avea vre-o baza legala pentru modul in care am ales sa organizez contabilitatea? Fiscal, eu zic ca nu ma influenteaza nici una dintre cele doua metode de organizare, chiar daca urmeaza sa trec la impozit pe profit.

    Multumesc mult :)

    1. Nu este obligatoriu să treci pe rețete sau pe o evidență cantitativ-valorică. O firmă poate să-și aleagă modalitatea de conducere a evidenței stocurilor.
      Mai poți face ceva. Să conduci o evidență a stocurilor folosind metoda inventarului intermitent și-i pui să facă stocul la fiecare aparat la finele lunii.

  13. Contabila nostra lucreaza cu SAGA si este foarte multumita. As dori sa stiu cum pot avea si eu acest program pt avidenta primara, gestiune comenzi, gestiune magazie si altele. Nu ma pricep foarte bine.
    Multumesc
    Mircea Ciurdar

    1. Descărcându-l și instalându-l. Programul este gratuit. Doar accesul la actualizări și import de date ori restaurarea unor arhive create cu versiuni diferite de program necesită achiziția unei licențe.

  14. Buna ziua!!
    Intrebarea mea nu cred ca este f confortabila , dar sper sa gasesc intelegere si mai ales solutie.O firma cu care am inceput contabilitatea de stocuri pe gestiune cantitativ-valorica a ajuns la un nr d erepere fooooarte mare si as vrea sa trec pe contabilitate de stocuri global valorica . Nu stiu sa fac modificarile necesare . Va rog sa ma ajutati. Va multumesc

    1. 1. Preluați soldurile pe o bază de date nouă, dar fără stocuri.
      sau
      2. puneți pe zero toate stocurile și apoi prin articole contabile stornați scăderea din gestiune și reîncărcarea ei valorică.

  15. Pana acum evidentele firmei mele au fost efectuate de un contabil (PFA) care a utilizat versiunea SAGA 3.0 si mi-a pus la dispozitie copia bazei de date. M-am hotarat sa preiau evidentele si sa fac prelucrarile personal. Am achizitionat o licenta SAGA SP 5.0. Va rog sa ma sprijiniti in transferarea acestor date dintr-o versiune in alta a bazei de date.
    Va multumesc.

  16. Buna
    As dori sa stiu daca se poate folosi programul Saga C pentru agentii de vanzari , adica pe teren pentru preluarea comenzilor , efectuarea incasarilor, vizualizarea stocului etc. Si pe ce fel de dispozitiv mobil ( tableta , telefon ) se poate instala.
    Noi avem deja acest program si vrem sa lucram cu el si pe teren.
    Multumesc

    1. Nu se poate instala și rula decât pe terminale ce rulează Windows. Pe telefoane este exclus. Pe tablete, doar pe cele ce rulează Windows 8 sau Windows 10. Nu rulează pe Windows RT.
      Se poate folosi în regim client server cu conexiune VPN pe astfel de terminale, asta pentru a permite vizualizarea în timp real a stocurilor și preluarea comenzilor.

    1. Operați o ieșire pe clientul dorit și apăsați butonul ce are ca pictogramă o imprimantă și este situat între tabelul cu datele despre client și cel cu detaliile facturii.
      Ulterior o puteți șterge.

  17. Buna ziua; reiau un subiect dezbatut si pe forum si anume introducerea transportului (aferent unor marfuri receptionate) ptr.care nu avem factura emisa la data receptiei marfurilor, dar avem un pret stabilit printr-un contract/ email transmis de transportator. Am trimis un mail echipei SAGA -raspunsul a fost ca nu se are in vedere rezolvarea acestei spete; ulterior, in urma unui email/unei discutii de clarificare cu dl.Moisescu, motivul ar fi ca singurul document justificativ ptr.inregistrare este factura si nu un contract, etc.. Aici va solicit opinia, daca si dvs. vedeti factura ca singurul document justificativ ptr.inregistrarea unei sume in contabilitate ? ( nu intra in discutie plata transportului, ci doar influentarea costului de achizie al stocului). Multumesc.

    1. Sunt de acord cu dumnevoastră că pot exista situații în care anumite spețe pot fi înregistrate și pe baza altor documente altele decât factura. Problema e alta. În realitate o astfel de abordare poate duce la probleme serioase atunci când, ulterior introducerii, se constată că prețul nu mai e același sau că s-a operat incorect și bunurile deja s-au scăzut din stoc. Teoretic s-ar rezolva problema prin operarea de Aviz la facturi asociate, însă și aici apar probleme legate de asocierea facturii la o dată ulterioară.

  18. @Cristi
    Despre operare de “Aviz” la facturi asociate a fost si intrebarea mea catre suport SAGA(cu raspunsul ca nu se are in vedere). Despre probleme, la cele inregistrate in lei nu prea imi dau seama de unde sa apara (vorbim despre o cotatie de transport clar stabilita)bineinteles ca poate exista exceptia; la intrarile in valuta unde am transportul in euro dar difera cursul de facturare – ca rezolvare (putin la limita,poate) as vedea preluarea unei linii cu valoarea din 408 si o linie pe cheltuieli de transport. Pacat ca nu se poate implementa ceva care sa resolve si aceasta speta. Ce am incercat in prezent – schimbare contului in nota contabila (401 in 408), are ca rezultat prezenta furnizorului in situatia furnizorilor si in registrul de cumparari – nu este convenabil.

    1. Preluarea ca aviz acolo, la facturi asociate, duce la o situație anormală – nu se mai poate asocia factura la acel aviz. În fapt nu se poate asocia o factură la un aviz operat ca intrare asociată. Poate genera instabilitate.

  19. Buna, sunt nou utilizator SAGA PS, nu sunt platitor de TVA, in momentul in care fac plati prin casa sau prin banca si completez rubrica “din care TVA”, necesara pentru 392B, in registrul de incasari si plati imi apar sumele fara TVA, ceea ce nu este in regula. Acelasi lucru se intampla daca inregistrez factura la intrari si ii pun TVA 24%. Vorbesc pentru anul 2015. Programul nu tine evidenta TVA pentru declaratia 392?

    1. Nu trebuie să operați suma TVA acolo. TVA este taxă nerecuperabilă pentru neplătitori şi se include în preț. D392 se va genera prin calcularea de către program a sumelor reprezentând TVA în funcție de cum sunt verificați clienții și furnizorii.

  20. Buna ziua,
    lucrez cu acest program de 4 ani si am fost foarte multumita,din ianuarie de cand s-a modificat TVA-ul am achizitionat o alta licenta si de atunci pe gestiunea furaje imi arata toate furajele ce le am pe stoc dar cand vreau sa intocmesc un bon de consum pentru furaje, unele nu mi le da,nu stiu cum sa procedez,va rog mult ajutati-ma!
    Va multumesc anticipat!

    1. Nu are nicio legătură cu schimbarea TVA. Verificați fișa articolului. Eventual trimiteți o salvare a bazei de date pe mail explicând problema.

  21. Buna ziua !

    O societate care are profit anul trecut si pierdere in acest an , poate distribui dividende din profitul anului trecut ? Multumesc!

  22. buna Cristi la inreg unei facturi de cumparare cu taxare inversa ,sem si mat de plantat
    nu imi valideaza ,apare completati procentul tva si nu valideaza operatia ce este de facut

    multumesc mubi

    1. Să completați procentul de TVA. Primirea unei facturi în regim de taxare inversă presupune ca cel care o primește să calculeze TVA și să-l înregistreze atât ca TVA deductibil cât și ca TVA colectat. CPuneți la tip “T” și în partea de detalii operați procentul de TVA și validați factura.
      Consultați codul fiscal pentru detalii referitor la obligațiile celor ce primesc facturi cu taxare inversă.

  23. Buna , ma aflu in situatia de asteptare a deciziei anf de inregistrare ca platitor tva , am deposit plafonul si nu am depus la timp 010 , ca urmare perioada de functionare pana la sosirea deciziei sunt obligata sa platesc tva atat pt achizitii cat si pt livrari . Intrebarea mea este daca in program inregistrez intrarile si iesirile cu tva sau fara tva? In program bifez platitor sau astept decizia?
    Multumesc

    1. Pe perioada așteptării deciziei nu sunteți plătitor de TVA și nu puteți deduce nimic.
      La data deciziei veți introduce pe regularizări sumele ce ar fi trebuit colectate de la data la care trebuia să deveniți plătitor de TVA și tot la acea dată puteți efectua, în condițiile legii ajustarea TVA pentru bunurile din stoc la data intrării ca plătitor inclusiv la bunurile de capital.

  24. Se poate lucra pe 2 calculatoare cu licenta saga pe o aceeasi baza de date online, calculatoarele aflandu-se la km distanta?
    Multumesc frumos.

  25. Buna ziua. Va rog sa imi spuneti daca s-a lucrat pe mai multe firme, pe Saga fara licenta, in momentul cand se achizitioneaza licenta se pastreaza baza de date de la Saga fara licenta? Am 2 societati in Saga fara licenta pe care vreau sa le folosesc in aceeasi forma pe Saga cu licenta. Cum trebuie procedat? Modific denumirea societatilor daca vreau sa pastrez ambele baze de date ale aceleasi socetati (veche, fara licenta si cea cu licenta)cu aceeasi denumire? Multumesc.

    1. Achiziția licenței presupune posibilitatea de a actualiza programul la ultima versiune disponibilă. Orice informație introdusă în program rămâne acolo, nu se pierde ci se actualizează versiunea bazei de date. Nu e nevoie să modificați ceva. Pur și simplu actualizați programul și ulterior accesați aceleași date.
      Înainte de actualizare este recomandat să efectuați o copie de siguranță a folderului în care e instalat programul.

  26. Buna ziua.
    Va rog sa-mi spuneti daca am dreptul la deducerea tva-ului de la o societate cu tva la incasare, in momentul divizarii unei soiectati fara lichidare(s-au impartit prin protocol cota parte din tot activul si pasivu) formandu-se astfet 2 societati.In urma protocolului am de transferat 401 la care am tva neexigibil in ct.4428 pentru ca nu a fost achitate suma respectiva.Programul face automat 4426=4428 in urma efectuarii transferului 401=456.Am cautat in codul fiscal si nu am gasit referire.Am intrebat la ANAF si au zis ca nu am dreptul la deducere.In acest caz ce fac cu soldul lui 4428.Va rog poate ma ajutati.Multumesc.

    1. Așa este, nu se deduce. Dar la generarea notei 4426=4428.TI stornați acea notă și înregistrați 456=4428.TI.

  27. Odata cu inregistrarea protocolului de predare-primire zice-ti sa fac articolul 456=4428 ?
    Multumesc.

    1. Nu prea ar avea de ce să rămână.
      Protocolul trebuia să prevadă și transferul TVA neexigibil pentru că nu se poate transfera doar creanța principală fără a transfera și TVA aferent al acesteia.

  28. buna ziua d-l cristi ,sunt o societate agricola si de la 01.12.2017 am renuntat la TVA LA INCASARE si am revenit la TVA NORMAL dar in jurnalul de cumprari din luna februarie sumele din achizitii din luna februarie2018 apar la operatiuni neexigibile este normal sa apara asa? .La 1.12.2018 am actualizat in saga in ecranul configurare societati revenirea la tva normal . ce este de facut?
    va multumesc

    1. Da dacă au bifă pusă la TVAi.
      Și dacă nu mai aplicați acest sistem, dacă veți cumpăra de la persoane care aplică acest sistem, deducerea TVA se va realiza tot la data plății facturii nu la data emiterii facturii.

        1. În acest moment există implementate proceduri doar de preluare a facturilor din platforme terțe și de transmitere a stocurilor către platforme terțe.
          Se pot prelua, prin API, facturi din platforme de e-commerce de la: eMag, WooCommerce, PrestaShop și MerchantPro sau din fișiere generate de platforme cum ar fi Uber, Bolt, Lime, eMag, Tazz, Bolt Food, Stripe, Amazon și altele.
          De asemenea stocul se poate încărca din Situații – Listări – Situație stocuri pe platforme on-line proprii sau pe platforme ecommerce – eMag, WooCommerce, PrestaShop și MerchantPro

  29. Buna ziua,
    Am si eu o problema cu programul pentru ca nu imi aduna in balanta toate sumele de la conturile de cotributii 4315,4316 (mai exact diferentele de CAS si CASS) rezultand o balanta schioapa.Am verificat notele contabile si sunt ok.Va rog sa ma ajutati ca sa pot remedia aceasta situatie.

    1. Verificați în Administrare – Configurare salarii să aveți setate conturile 4315 și 4316. Dacă nu sunt, le setați, devalidați statele de salarii și le revalidați.

  30. Buna ziua,
    in statul de plata pe luna martie am un angajat care a fost toata luna in concediu medical si are un spor de 200 lei pentru conducere(raportat in revisal) cand fac D112 imi da eroare la angajatul respectiv.Ce ar trebui sa modific sa-i pot acorda sporul, altfel trebuie sa-l modific in revisal si e cam tarziu.Multumesc.

    1. Asta pentru că la lună fără zile lucrate, D112 nu permite validarea dacă sunt sume la care se calculează CAS și CASS la nivelul sumelor realizate.
      Întrebați la ANAF cum se poate valida o astfel de declarație.

  31. @Cristi
    Buna ziua,
    Multumesc pentru raspuns dar am urmat deja acesti pasi inainte sa va scriu si nu s-a modificat nimic.Va rog sa-mi spuneti ce pot sa fac daca nici asa nu se poate schimba nimic.

  32. Buna ziua,
    Incerc sa activez ultima actualizare dar programul nu se conecteaza la server pentru a prelua automat codul.
    Site-ul dumneavoastra nu functioneaza.
    Telefoanele par inchise….
    ce se intampla?
    Va rog ajutati-ma.

  33. Buna ziua,

    Dupa noile modifcari la decl 112 trebuie sa introduc drepturile de autor in statul de plata si sa calculez cas si cass care se vireaza de catre angajator din nou, este corect asa se face.
    multumesc

  34. la validarea unei facturi apare erroare-campurile tabelului de baza au fost modificate si nu mai
    corespund vizualizarii.Vizitele proprietatilor campurilor nu pot fi setate la 1542

    1. Sunați la firmă pentru asistență sau trimiteți un mai cu o salvare a bazei de date atașată la acesta explicând ce problemă aveți.

  35. BUNA d-l Cristi am o problema cu o arenda pe persoana juridica am inregistrat in 401 dar nu mi l-a luat in jurnalul de cumparari in D394 este preluat unde il trec in D300
    MULTUMESC
    Vas fi recunoscatoare dac mi-ati putea raspunde azi

  36. buna ziua,
    va rog sa ma ajutati,daca puteti,cu urmatoarea intrebare.am preluat o contabilitate pentru o microinteprindere si contabila mi-a trimis baza si as dori sa o import,am nevoie de licenta?
    multumesc

  37. Buna ziua,
    Administratorul societatii(CAEN-4211 constructii) a iesit la pensie limita de varsta cu data de 13.05.19.Cu data de 14.05.19 a fost angajat ca si pensionar, in Saga apar 2 contracte diferite, persoana fiind inregistrata de 2 ori in luna.In D112 apare eroare in Sectiunea B1.Pentru primul contract nu mai are venit brut de 3000 lei, si-i calculeaza contributii, deduceri….Cum trebuie inregistrat ca sa fie corect?Multumesc!

  38. Buna ziua,in primul rand as dori sa va multumesc pentru promptitudinea cu care raspundeti la intrebarile noastre. Am o intrebare referitoare la facilitatiile acordate in cazul activitatii de constructie, intocmand statul de plata pe iulie avem un angajat la care a fost suspendat contractul de munca pe trei zile, are salariu de incadrare de 3100 si programul acorda facilitate cu toate venitul realizat este sub 3000. Este corect asa sau credeti ca va fi modificat ?Multumesc!

    1. Având în vedere ce scrie în OUG 43/2019, este corect. Problema este însă la 112 care nu este actualizată cu prevederile acestei ordonanțe deși ea e în vigoare de la 21 iulie.

  39. buna d-l cristi
    la calcularea arendei pt 2019 pentru cei care depasesc 24960 lei adica cele 12 salarii programul nu calculeaza contrbutia la asigurari sociale, chiar daca modific manual suma pentru cas nu se scade din venit baza de calcul pentru calcurare impozit iar apoi pentru venitul net
    va multumesc anticipat
    cu stima mubegelcurtmemet

    1. Citiți art.84 alin.7 din codul fiscal legat de modul de calcul al impozitului.
      Pentru a vă calcula CAS este suficient să alegeți “Normală” la CAS în Fișiere-Salariați și să completați suma care reprezintă baza de calcul a contribuțiilor sociale.

  40. buna d-l CRISTI
    la declaratia 205 nu se genereaza pdf pe adobe reader am incercat sa generez declaratia si nu a mers
    va multmesc pentru raspuns anticipat

  41. Buna ziua, cum se completeaza in SAGA in pontaj si in D112 in cazul in care exista un salariat cu o perioada de 15 zile lucrata part time (4 ore/zi) si cealalta perioada cu 8 ore/zi? multumesc.

    1. În pontaj fix așa cum a lucrat.
      În D112 nu se permite utilizarea a două norme de muncă pe același contract la un salariat în cursul unei luni. Așadar va trebui să folosiți doar una din normele de muncă. Sau să întrebați la ANAF cum se completează D112 pentru aceste situații.

  42. Buna ,cum procedez in cazul unei II cu activitate preparare si vanzare gogosi,in cazul evidentei global -valorice? in intrari nu pot avea decat pret de achizitie,dar nu si pret de vanzare,pt ca efectiv n ai cum sa l calculezi,adica cate gogosi ies dintr o factura de la selgros,de ex…Neavand pret de vanzare,nu mi genereaza raport de gestiune

    1. Documentul respectiv – raport de gestiune – nu există reglementat în legislația contabilă din România și, mai mult, în cazul evidenței în partidă simplă documentele referitoare la stocuri nu sunt obligatorii. Consultați OMFP 170/2015 în acest sens.

  43. Buna ziua,
    Va rog sa ma ajutati cu configurarea unei asocieri fara personalitate juridica intre doua microintreprinderi platitoare de impozit pe venit 1%.Daca se poate pas cu pas, nu lucrez de mult in Saga.
    Multumesc anticipat pentru ajutor.

    1. Evidența asocierii se conduce de către una din firme.
      Asta înseamnă că în acea firmă aveți o contabilitate analitică a asocierii și lunar în baza decontului înregistrați transmiterea veniturilor și cheltuielilor către asociați.

  44. Buna ziua,
    Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speza: achizitie de auto sh, cu vanzare la marja. Factura de transport introdusa prin elemente asociate tb declarata in 390, dar in acelasi timp TVA-ul aferent nu trebuie dedus. Nu stiu cum sa incarc valoarea autoturismului cu TVA-ul aferent facturii de servicii intracomunitare – transport.
    Multumesc anticipat.

  45. Buna seara,

    Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta: am achizitie intracomunitara accizabila. Totul este frumos si bine adica, introducere fact in euro, alocat transportul la fact respectiva si introducere acciza
    Aici intervine marea problema: la jurnalul de cumparari respectiv vanzari la valoarea achizitiei intracomunitare imi adauga si valoarea accizei iar in mod automat imi calculeaza gresit si TVA-ul.
    Exemplu fact fz 1.000 euro; acciza 300 euro corect ar fi ca tx inversa sa se faca la 1.000 euro , insa programul aplica tx inv la 1.300 euro
    Am incercat sa iau legatura insa, fara succes. Mi se raspunde sec ACCIZA este purtatoare de TVA.
    Este adevart ca este purtatoare de TVA dar nu se poate face tx inversa la acciza. Acciza si in mod implicit TVA-ul il platesc in momentul in care vand marfa ( iesire din antrepozit)
    Programul este bun, se dezvolta dar mai trebuie putin piptanat.
    S-a mai lovit cineva de acesta speta? Gresesc undeva?
    Multumesc anticipat!

  46. Buna ziua,
    Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema.
    Am folosit sectiunea “dezmembrari” pentru un teren care se dezmembreaza in 2 loturi. In partea de sus am adaugat terenul ce urmeaza sa fie dezmembrat, iar in partea de jos loturile in care a fost dezmembrat. La verificarea situatiei stocurilor, totul corect, adica terenul initial ramanand cu valoare 0, iar loturile cu valorile respective date.
    In urma acestei operatiuni, la verificarea lui 121 am observat ca nu da. Imi puteti spune ce ar trebui sa fac in continuare sau daca este ceva ce nu am facut bine?
    Va multumesc aniticpat,
    O zi buna!

    1. Că nu dă ce? Corelația rulaje venituri-rulaje cheltuieli = sold 121? Dacă da, aici este explicația https://www.sagasoftware.ro/?p=87
      Nu trebuie să dea.
      Pentru că se generează note de tip:
      2111=65x
      65x=2111
      Care influențează rulajul conturilor din clasa 6, dar care nu se transferă pe contul de rezultat.

  47. Am intocmit ,din SAGA,D112 pentru Iunie 2021 , care contine un Concediu Medical. Am validat.Nu am primit niciun avertisment de eroare.Am semnat electronic.
    Am depus on line. Am preluat Recipisa. Cu erori la CM.
    Erori:
    E: angajator (1) sectiune angajatorC2 (1)
    Suma total suportata de angajator – mod de calcul eronat
    eroare regula: A63: C2_T6 (‘lipsa’) = C2_16 + C2_26 + C2_36 + C2_46 + C2_56 (701)
    E: angajator (1) sectiune angajatorC2 (1)
    Total cuantum prestatii de suportat din bugetul FNUASS pentru concedii si indemnizatii – mod de calcul eronat
    eroare regula: A67: C2_10 (701) = C2_T6 (‘lipsa’)

    Intradevar lipseste din D112 Totalul T6.Nu am cum sa corectez eu eroarea.Am incercat sa tastez la Total C2_T6 suma (701) dar nu ma lasa.Cum pot rezolva problema ?

  48. Buna ziua! Va rog sa imi spuneti daca se pot importa incasarile cu cardul de pe platforma STRIPE. Din acesta platforma se poate genera un fisier csv. Sau daca se pot face anumite setari/modificari in fisierul csv pentru a putea fi importate datele in Jurnal de banca. Multumesc.

      1. Multumesc de raspuns. Importul se face prin Jurnal banca, unde se pot importa si extrasele de cont de la banci? Acel csv care se exporta din Stripe trebuie sa aiba doar anumite coloane sau raman toate coloanele? Cand se face exportul fisierului cvs din Stripe sunt 59 coloane.

        1. Da, din jurnal de bancă. Lăsați toate coloanele, programul selectează ce are nevoie.

    1. În ecranul ieșiri aveți un buton de import pe care dacă îl apăsați va fi necesar sa configurați anumite date. Pentru detalii va rog să apelați la serviciul de asistență clienți al SAGA.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *