Archive

Archive for February, 2018

D112 – contracte de mandat, administrare, etc și CAM

February 16th, 2018 No comments

bani2Vin din ce în ce mai multe întrebări legate de erori la validarea D112 pentru cazurile în care există contracte de mandat sau de administrare, venituri asimilate salariilor, pentru care potrivit legii se datorează și contribuția asiguratorie pentru muncă.

În completarea articolului precedent:

Problemele generate la validare țin tot de fișierul PDF.

Deși în SAGA datele sunt introduse ok, sunt calculate corect, problema apare doar la generarea PDF. Acesta după ce primește datele din SAGA, deși i se trimit și informațiile legate de baza de calcul a CAM pentru persoane care obțin venituri asimilate salariilor pentru care s-ar datora această contribuție, pune automat pe zero valoarea din rândul 13 a secțiunii A pentru persoana ce se are un venit asimilat pentru care se datorează CAM. Pe cale de consecință, la validarea PDF apar erori.

Citiți mai departe…

Categories: Declarații Tags: , ,

Despre noua declarație 112

February 15th, 2018 40 comments

accounting4Aseară a fost publicată noua versiune SAGA C care conține noua declarație 112. Așa cum la cea folosită din octombrie încoace, la încărcarea datelor primite prin generare din program, pdf-ul respectiv nu ținea seama de informațiile trimise din SAGA, la fel se întâmplă și cu pdf-ul actual.

PDF-ul actual al D112 nu ține seama de datele trimise din SAGA pentru CAS și CASS și le pune calculate automat la un salariu minim pe economie. La introducerea manuală a sumelor nu e nici o problemă.

Să exemplificăm cu imagini despre ce e vorba.

Citiți mai departe…

Categories: Declarații Tags: ,

Stop. Și de la capăt.

February 9th, 2018 57 comments

Tocmai când spuneam în postarea precedentă că legislația e scrisă prost, că se modifică frecvent, că se fac trimiteri de la un articol la altul, aseară după o scurtă dezbatere în CES, dar fără nici o consultare publică, Guvernul României, publică OUG 3/2018.

Această ordonanță modifică, iarăși, codul fiscal. Logic. Se modifică, de fapt, modificarea codului fiscal efectuată de OUG 79/2017. Care introducea niște efecte perverse în ceea ce privește taxarea contractelor de muncă-part time. De exemplu la un contract de muncă cu 2 ore pe zi contribuțiile sociale erau 665 lei (adică se aplica 25% CAS și 10% CASS la un salariu minim brut garantat în plată pe țară – 1900 lei, dacă venitul brut al salariatului era mai mic de acest nivel) în condițiile în care salariul minim pentru un contract cu 2 ore/zi este de 475 lei. Ar fi însemnat ca persoana respectivă să vină cu bani de acasă ceea ce este aberant. Nu poți să iei omului taxe mai mari decât salariul pentru că dispare așezarea echitabilă a sarcinii fiscale. Dacă în sistemul privat unii angajatori și-au asumat creșterea costurilor prin mărirea brutului acestor persoane sau au disponibilizat salariații cu acest tip de contracte, ei bine, acestea există și la bugetari unde instituția publică angajatoare nu poate majora brutul acestora pentru ca salariatul să ajungă la rest de plată pozitiv. Pentru că este limitată de legislație. Și au ajuns să fie loviți categorii de persoane din instituții ale statului care nu aveau nici o vină.

Citiți mai departe…

Categories: Diverse Tags: ,