Archive

Archive for September, 2017

Case de marcat…mici actualizări

September 20th, 2017 1 comment

cashregister1Luați cu plata defalcată a TVA și cu mutarea contribuțiilor sociale la angajat, poate v-a scăpat, dar obligația de a utiliza case de marcat cu jurnal electronic și conectate la ANAF s-a amânat iarăși.

Normele de aplicare a OUG 28/1999, actualizate la realitățile actuale, nu s-au publicat, deși ANAF trebuia să le emită. Acum termenul de publicare a normelor este 30 septembrie 2017.

Și poate v-a scăpat și asta – nu mai reprezintă contravenție “deținerea la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor a unor sume care nu pot fi justificate prin datele înscrise în documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale, în registrul special și/sau în chitanțe.”

Dacă vă interesează temeiul legal – OG 20/2017 care modifică și completează OUG 28/1999.

Categories: Diverse Tags:

Plata defalcată a TVA. Proiect ordin–restituiri de sume

September 7th, 2017 1 comment

Taxe1Așa cum știți în unele situații ANAF poate restitui sume din contul de TVA. Conform art.12 din OG 23/2017 restituirile, plățile, din conturile de TVA se efectuează în urma verificării efectuate de organul fiscal.

Structura competentă, procedura și condițiile de aprobare a transferului se aprobă prin ordin al președintelui ANAF.

Și…ce-mi place mie cel mai mult: “transferul se aprobă de către ANAF în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la depunerea cererii”. Remarcați? Nu se restituie în 3 zile. Termenul de trei zile este pentru aprobarea cererii nu pentru restituirea sumelor. Plata efectivă nu are termen.

Iar ordinul veți vedea că împinge plata efectivă la mult mai multe zile…

Read more…

Simplificare?!

September 7th, 2017 2 comments

TellmemoreAflăm de la ministrul Ilan Laufer că Guvernul dorește simplificarea sistemului de plată defalcată a TVA.

Conform știrii publicate de Digi 24 “Antreprenorii își doresc ca măsura privind introducerea unui cont separat de TVA (split TVA) să-i încurce cât mai puțin, iar Guvernul lucrează la o soluție de simplificare a procedurii.

Această știre arată cât de rupți de realitate sunt cei care ne conduc, modul haotic de elaborare și publicare a actelor normative.

Categories: Diverse Tags:

Contracte part-time

September 6th, 2017 102 comments

accounting5A apărut ordinul ANAF ce reglementează modul de aplicare a prevederilor art.140 alineatul 3 litera e din codul fiscal modificat prin OG 4/2017 despre care am scris anterior aici.

Concret este vorba de acei salariați care obțin din mai multe surse venituri a căror valoare cumulată depășește în cursul unei luni echivalentul unui salariu minim pe economie.

Ordinul este OMFP 2343/2017.

Cum trebuie procedat dacă un salariat al dumneavoastră are mai multe contracte individuale de muncă și venitul cumulat al acestora este cel puțin egal cu salariul minim brut pe țară?

Read more…

Categories: Legislatie Tags: ,

Iarăși despre D112, ufff…

September 4th, 2017 114 comments

accounting4Pentru că s-a modificat codul fiscal pe partea de contribuții sociale la toți cei care au venituri mai mici decât salariul minim pe economie, ANAF a modificat, bineînțeles și formularul D112.

În SAGA acesta a fost introdus deja, dar trebuie să facem următoarele precizări:

1. În cazul absențelor nemotivate introduse în panoul de detalii, chiar dacă acestea sunt operate, nu înseamnă că se și suspendă contractul și programul nu va ține seama de ele, nu va calcula proporțional contribuțiile sociale. De exemplu: aveți un salariat cu normă întreagă, angajat cu salariul minim pe economie care are 24 ore absente. Programul va calcula CAS și CASS angajator, implicit, la minim pe economie nu la salariul brut. De ce? Pentru că ANAF consideră că se calculează proporțional doar pentru cazurile în care un contract de muncă este suspendat, ori în cazul absențelor contractul poate fi suspendat. Dacă ați suspendat contractul pe perioada absențelor este necesar să introduceți suspendarea în ecranul de concedii.

Read more…

Categories: Declarații Tags:

TVA. Plata defalcată.

September 2nd, 2017 81 comments

odihna1Se pare că în ciuda tuturor reacțiilor negative venite din partea mediului de afaceri, experți contabili și fiscali, avocați, firme de consultanță, etc. Guvernul nu cedează și a aprobat o ordonanță de modificare a codului fiscal prin care se instituie plata defalcată a TVA.

Nu pot să nu remarc aici ironia adoptării acestei măsuri. Ironie în sensul că e adoptată de un guvern condus de un domn prim ministru care nu agreează băncile, dar care prin această măsură obligă, forțează toate firmele plătitoare de TVA să-și deschidă încă, cel puțin, un cont la bancă.

Ordonanța 23/2017 este cea privind plata defalcată a TVA sau split TVA așa cum a mai fost cunoscută.

Sunt convins că foarte mulți dintre dumneavoastră ați citit, auzit, dezbătut, criticat sau, ceva mai puțini, ați lăudat (sic!) această ordonanță. Haideți să vedem, încă odată, despre ce e vorba:

Read more…