Archive

Archive for February, 2011

11 recomandari pentru mailuri cu solicitari de asistenta

February 21st, 2011 7 comments
1. Mailul trebuie sa contina semnul intrebarii.
2. Dezactivati tasta “CAPS LOCK”.
3. Evitati mailurile lungi.
4. Daca identificati vreo anomalie, indicati contextul in care a aparut. Intrebarile trebuie sa fie exacte si concise.
5. Este recomandat sa atasati baza de date la mail, pentru a o putea verifica.
6. Problemele mai complicate (de exemplu bazele de date defecte) se rezolva in timpul noptii.
7. Daca doriti un raspuns rapid, cea mai neinspirata idee este sa folositi cuvantul “URGENT”. De regula, cei care vor sa se bage in fata sunt ignorati.
8. Folositi butonul “Reply”.
9. Nu cereti lamuriri pentru chestiuni contabile sau legate de legislatie. Noi ne ocupam doar de program. De asemenea, nu stim cum se copiaza un fisier pe CD.
10. Textele “Asa am lucrat pana acum” sau “Asa mi s-a spus..” nu reprezinta argumente – sunt doar texte.
11. Nu repetati aceeasi intrebare – veti primi acelasi raspuns.
Categories: Despre noi Tags:

D112, pentru firme fără salariați

February 12th, 2011 13 comments

MF a postat în data de 11/02/2010 un pdf modificat ce vă permite completarea declarației 112 doar cu creanțele fiscale, fără salariați.
Pentru aceste cazuri – societăți ce au înscris în vectorul fiscal obligația declarării contribuțiilor sociale, dar fără salariați, va trebui să folosiți doar PDF-ul de la finanțe. Nu veți putea genera date din SAGA.
După ce în PDF completați datele firmei în antet aveți un buton pe care scrie (Adaugă cele 10 creațe din vectorul fiscal, pe zero). Apăsați acel buton.

PDF-ul poate fi descărcat de aici

Categories: De contabilitate, Declarații Tags:

Când semnarea cu certificat digital a D112 eșuează…

February 10th, 2011 15 comments

Mesaje de eroare de tipul:
Luna_r nu se validează
Anul_r nu se validează
etc

În această situație problema e de la Acrobat Reader.

Soluție:
– dezinstalați programul Acrobat Readear
– restartați calculatorul
– instalați o versiune nouă de Acrobat Readear 9 sau 10
– după reinstalarea Adobe Readear intrați în acest program dați accept la acordul de licențiere
– Adobe vă va întreba dacă doriți importarea setărilor de securitate din versiunea anterioară. Răspundeți cu nu.
De asemenea, instalați de pe www.java.com versiunea 1.6 a Java, obligatoriu, dacă nu este instalată.

Pentru eroare de tip “Eroare HFT” la aplicarea semnăturii digitale
Abandonați salvarea digitală, și apăsați iarăsi butonul “Generare PDF” în SAGA.
La deschiderea pdf-ului în Acrobat Reader, apăsați validare. După confirmarea validării, apăsați pe câmpul “Semnătură” pentru a semna digital fișierele, iar când vă solicită salvarea acestuia, dați-i salvare cu un nume diferit (nu suprascrieți fișierul). Spre exemplu dacă documentul semnat are nume de tip D112_CUI_AN_LUNA.PDF salvați-l cu numele D112_CUI_An_LUNA-1.pdf și pe acesta îl încărcați pe siteul ANAF.

Categories: Declarații Tags: ,

Declaratia 112

February 7th, 2011 121 comments
Pentru transmiterea Declaratiei 112 efectuati urmatorii pasi:
a. Apasati butonul “Declaratia unica 112” din ecranul “State salarii”.
b. In ecranul cu declaratia, apasati butonul “Generare PDF”.
c. Asa cum va indica si mesajul de atentionare, se va dechide formularul oficial PDF in care se vor incarca datele. De regula, este necesar sa alegeti optiunea “Trust this document always” din partea superioara a programului Adobe Reader. De asemenea, se deschide si folderul in care se salveaza datele. Fisierul numit “d112_CUI_AN_LUNA.pdf” va fi cel care va contine declaratia.
d. Apasati butonul “Validare” din cadrul formularului PDF. Acesta este situat imediat dupa lista creantelor. Dupa validare, verificati daca s-a atasat fisierul XML cu click pe agrafa din partea stanga a formularului.
e. Se tiparesc paginile cu Anexa nr. 1 din formularul PDF sau din program.
f. Se salveaza fisierul PDF si se copieaza pe un CD. Declaratia tiparita si CD-ul se depun la ghiseu.
Declaratia se poate trimite si online, in cazul in care dispuneti de semnatura digitala.
 
Daca se doresc modificari la declaratia generata, aceastea se pot efectua in formularul PDF sau in ecranul aferent din SAGA. In ultimul caz, apasarea butonului “Actualizare date” anuleaza modificarile.
 
Nu se pot transmite o declaratie initiala si una rectificativa in aceeasi zi.
 
Dupa incarcarea pe Internet sau dupa depunerea la ghiseu, angajatorul are obligatia de a verifica starea declaratiei, accesand prin Internet pagina Web de interogare a starii in baza “Indexului de Incarcare” (comunicat la incarcarea Internet) sau a “Numarului de Inregistrare al Declaratiei (fie cel generat la depunerea pe Internet, fie cel comunicat la ghiseu).
Mai multe detalii gasiti la urmatorul link: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/declunica/Declaratiaunica.htm
Categories: De contabilitate, Declarații Tags: