Archive

Author Archive

Să mai și râdem

December 23rd, 2016 24 comments

Doar o foarte mica parte din convorbirile amuzante pe care le-am avut. E păcat să le ținem doar pentru noi.

 Gură deschisă  Rostogolit pe jos de râs  Față surprinsă

Utilizator: Ce completez în Intrări la cont?
Operator: De exemplu: daca e marfa, 371.. etc.
Utilizator: E MÂNCARE DE CÂINI.

Utilizator: Da, da dvs. spuneți acolo, eu îmi notez ce îmi spuneți că le operez când am eu chef.

Operator: Apăsați "Continuare"
Utilizator: Nu că eu am calculatorul în limba română, dau "Următor".

Utilizator: Saga îmi generează un fișier Raiffeisen.dbf de 3 gigacalorii care nu se poate deschide.

Operator: Lucrați cantitativ sau global?
Utilizator: Eeee uite că la asta nu m-am gândit niciodată.

Utilizator: DOAMNĂ, am și eu o problemă. Mi s-a spus de la IT să nu deschid calculatorul. Ce fac?? Nu pot să lucrez.

Read more…

Categories: Despre noi Tags:

Fără contracte

June 27th, 2014 7 comments

Începând cu 01.07.2014 se modifică modul de acordare al dreptului de utilizare pentru programele SAGA C, SAGA B și SAGA PS prin introducerea termenilor contractelor pentru abonamente de asistență și actualizări în acordul de licență. În acest fel se elimină necesitatea existenței contractelor.
Facturile vor conține perioada pentru care s-a cumpărat licența și vor fi disponibile în contul de utilizator de pe site (nu vor mai fi trimise prin poștă).
Aceasta modificare nu schimba nimic în ceea ce privește procesul de asistență și s-a efectuat pentru eliminarea problemelor apărute la transmiterea prin poștă a documentelor.

Categories: Despre noi, Programe Tags:

Yahoo și Gmail – foarte bune. Hotmail, la fel.

April 10th, 2014 2 comments

Serverele de mail din Ungaria nu mai vor să comunice cu noi pentru că și-au introdus niște setări de verificare pentru "reverse dns". Mă rog, chestii tehnice, fără nici o legătură cu xenofobia.
Situații similare există și la serverele UPS sau Xnet. Ultimul consideră că trimitem mailuri nesolicitate, fiind abonat la liste de spam care, probabil, știu doar să numere mailurile trimise, fără să le analizeze. Iar noi trimitem vreo 100000 de mailuri lunar.
Prin urmare, evitați să folosiți servere exotice în relația cu firma noastră. Dacă observați că nu primiți mailurile de actualizare sau răspunsuri la solicitările trimise, folosiți o adresă de Yahoo sau Gmail, ori chiar de Hotmail (sau derivatele sale: Live sau Outlook). Sunt foarte bune!
De asemenea, adăugați adresa noastră de mail (office[at]sagasoft.ro) în lista de contacte, pentru a evita primirea mailurilor în folderul "Spam".

Categories: Despre noi Tags: ,

"Ultima zi de lucru" egală cu "Data încetare"?

October 4th, 2011 20 comments

În titlu am citat subiectul unui mail primit azi, unul din multele cu această temă.
Așadar, în ultima perioadă a apărut o controversa foarte vioaie, manifestată pe mail, telefon, forum și blog, legată de faptul că programul își permite să considere ultima zi de lucru ca fiind identică cu data încetării contractului de muncă.

În continuare expun o argumentație pe care am mai trimis-o ca răspuns celor nedumeriți:

Indicați o justificare legislativă a acestei interpretări bizare a limbii române. Evident, nu există, pentru că legiuitorul prezumă că termenii sunt clari, fiind prezentați în DEX:

ÎNCETÁRE s. f. Acțiunea de a înceta și rezultatul ei; întrerupere, oprire, sfârșit. ◊ Loc. adv. Fără (de) încetare = necontenit, neîncetat. ◊ Expr. Încetare din viață = moarte, deces. – V. înceta.

DÁTĂ, date, s. f. I. Timpul precis (exprimat în termeni calendaristici) când s-a produs sau urmează să se producă un eveniment. ♦ Indicația acestui timp pe un act, pe o scrisoare etc. (pusă la întocmirea lor). II. Fiecare dintre numerele, mărimile, relațiile etc. care servesc pentru rezolvarea unei probleme sau care sunt obținute în urma unei cercetări și urmează să fie supuse unei prelucrări. – Din fr. date.

Prin urmare, conform DEX-ului, data încetării ar însemna timpul precis la care se întrerupe/oprește/sfârșește ceva, în speță contractul de munca.

De multe ori, argumentul este “așa mi s-a indicat de inspectorul ITM”. Ce să zic… poate a fost omu’ obosit. Mă îndoiesc că poate cineva să creadă că ce se sfârșește azi, încetează mâine.

Acum, mă întreb și eu: altă treabă nu avem?

11 recomandari pentru mailuri cu solicitari de asistenta

February 21st, 2011 7 comments
1. Mailul trebuie sa contina semnul intrebarii.
2. Dezactivati tasta “CAPS LOCK”.
3. Evitati mailurile lungi.
4. Daca identificati vreo anomalie, indicati contextul in care a aparut. Intrebarile trebuie sa fie exacte si concise.
5. Este recomandat sa atasati baza de date la mail, pentru a o putea verifica.
6. Problemele mai complicate (de exemplu bazele de date defecte) se rezolva in timpul noptii.
7. Daca doriti un raspuns rapid, cea mai neinspirata idee este sa folositi cuvantul “URGENT”. De regula, cei care vor sa se bage in fata sunt ignorati.
8. Folositi butonul “Reply”.
9. Nu cereti lamuriri pentru chestiuni contabile sau legate de legislatie. Noi ne ocupam doar de program. De asemenea, nu stim cum se copiaza un fisier pe CD.
10. Textele “Asa am lucrat pana acum” sau “Asa mi s-a spus..” nu reprezinta argumente – sunt doar texte.
11. Nu repetati aceeasi intrebare – veti primi acelasi raspuns.
Categories: Despre noi Tags:

D112, pentru firme fără salariați

February 12th, 2011 13 comments

MF a postat în data de 11/02/2010 un pdf modificat ce vă permite completarea declarației 112 doar cu creanțele fiscale, fără salariați.
Pentru aceste cazuri – societăți ce au înscris în vectorul fiscal obligația declarării contribuțiilor sociale, dar fără salariați, va trebui să folosiți doar PDF-ul de la finanțe. Nu veți putea genera date din SAGA.
După ce în PDF completați datele firmei în antet aveți un buton pe care scrie (Adaugă cele 10 creațe din vectorul fiscal, pe zero). Apăsați acel buton.

PDF-ul poate fi descărcat de aici

Categories: De contabilitate, Declarații Tags:

Când semnarea cu certificat digital a D112 eșuează…

February 10th, 2011 15 comments

Mesaje de eroare de tipul:
Luna_r nu se validează
Anul_r nu se validează
etc

În această situație problema e de la Acrobat Reader.

Soluție:
– dezinstalați programul Acrobat Readear
– restartați calculatorul
– instalați o versiune nouă de Acrobat Readear 9 sau 10
– după reinstalarea Adobe Readear intrați în acest program dați accept la acordul de licențiere
– Adobe vă va întreba dacă doriți importarea setărilor de securitate din versiunea anterioară. Răspundeți cu nu.
De asemenea, instalați de pe www.java.com versiunea 1.6 a Java, obligatoriu, dacă nu este instalată.

Pentru eroare de tip “Eroare HFT” la aplicarea semnăturii digitale
Abandonați salvarea digitală, și apăsați iarăsi butonul “Generare PDF” în SAGA.
La deschiderea pdf-ului în Acrobat Reader, apăsați validare. După confirmarea validării, apăsați pe câmpul “Semnătură” pentru a semna digital fișierele, iar când vă solicită salvarea acestuia, dați-i salvare cu un nume diferit (nu suprascrieți fișierul). Spre exemplu dacă documentul semnat are nume de tip D112_CUI_AN_LUNA.PDF salvați-l cu numele D112_CUI_An_LUNA-1.pdf și pe acesta îl încărcați pe siteul ANAF.

Categories: Declarații Tags: ,

Declaratia 112

February 7th, 2011 121 comments
Pentru transmiterea Declaratiei 112 efectuati urmatorii pasi:
a. Apasati butonul “Declaratia unica 112” din ecranul “State salarii”.
b. In ecranul cu declaratia, apasati butonul “Generare PDF”.
c. Asa cum va indica si mesajul de atentionare, se va dechide formularul oficial PDF in care se vor incarca datele. De regula, este necesar sa alegeti optiunea “Trust this document always” din partea superioara a programului Adobe Reader. De asemenea, se deschide si folderul in care se salveaza datele. Fisierul numit “d112_CUI_AN_LUNA.pdf” va fi cel care va contine declaratia.
d. Apasati butonul “Validare” din cadrul formularului PDF. Acesta este situat imediat dupa lista creantelor. Dupa validare, verificati daca s-a atasat fisierul XML cu click pe agrafa din partea stanga a formularului.
e. Se tiparesc paginile cu Anexa nr. 1 din formularul PDF sau din program.
f. Se salveaza fisierul PDF si se copieaza pe un CD. Declaratia tiparita si CD-ul se depun la ghiseu.
Declaratia se poate trimite si online, in cazul in care dispuneti de semnatura digitala.
 
Daca se doresc modificari la declaratia generata, aceastea se pot efectua in formularul PDF sau in ecranul aferent din SAGA. In ultimul caz, apasarea butonului “Actualizare date” anuleaza modificarile.
 
Nu se pot transmite o declaratie initiala si una rectificativa in aceeasi zi.
 
Dupa incarcarea pe Internet sau dupa depunerea la ghiseu, angajatorul are obligatia de a verifica starea declaratiei, accesand prin Internet pagina Web de interogare a starii in baza “Indexului de Incarcare” (comunicat la incarcarea Internet) sau a “Numarului de Inregistrare al Declaratiei (fie cel generat la depunerea pe Internet, fie cel comunicat la ghiseu).
Mai multe detalii gasiti la urmatorul link: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/declunica/Declaratiaunica.htm
Categories: De contabilitate, Declarații Tags:

Cea mai mare drama a unui contabil…

January 21st, 2011 11 comments

…este stricarea hard disk-ului pe care se afla programul SAGA!
La doua-trei saptamâni primim un telefon prin care suntem anuntati de faptul ca toate datele din program s-au pierdut. Uneori, cauzele volatilizarii datelor sunt diferite: un laptop furat, un incendiu, un <shift+delete> apasat tocmai cand era selectat folderul “SAGA C.3.0”, o formatare efectuata de un “specialist” etc. In ultimele doua cazuri este posibila folosirea unui program de recuperare de date, dar rata de succes este scazuta. Din experienta, in ~5% din cazuri se poate recupera ceva.
Din lipsa de inspiratie, intrebarea noastra este: “Aveti salvari efectuate pe alt suport?” iar raspunsul invariabil este “Nu”. Deci nu ne mai ramane decât sa deplangem, impreuna cu colaboratorul, situatia fatala.

La fiecare mail de notificare asupra aparitiei unei noi versiuni exista urmatorul text:

Atentie!
Inainte de instalare, faceti o copie de siguranta la tot directorul programului existent, pentru a putea reveni in cazul unor probleme la update. De obicei, directorul programului are calea: “C:\SAGA C.3.0” pentru programul SAGA C.

Câti urmeaza acest sfat? Cam una din douazeci de persoane. Este adevarat ca se intampla rar sa apara probleme la update, dar o asigurare nu strica niciodata, mai ales ca nu costa nimic.

Morala acestui post este ca hard disk-ul nu este prietenul dvs. Este mecanism care abia asteapta sa iasa la pensie. Nu va bazati pe el! Asadar, efectuati macar lunar o salvare a intreg folderului programului pe un suport extern (memorie usb, CD, hard extern) sau salvati datele pe FGO.ro cu optiunea din ecranul “Intretinere BD”, si veti fi scutiti de eventuale neplaceri.

Categories: De contabilitate Tags:

Zile libere in 2011

January 21st, 2011 No comments

Deocamdata, Codul Muncii prevede 11 zile libere:

Anul Nou

1 ianuarie 2011 – sambata
2 ianuarie 2011 – duminica

Pastele

24 aprilie 2011 – duminica
25 aprilie 2011 – luni

Ziua Internationala a Muncii

1 mai 2011 – duminica

Rusaliile

12 iunie 2011 – duminica
13 iunie 2011 – luni

Adormirea Maicii Domnului

15 august 2011 –luni

Ziua Nationala a Romaniei

1 decembrie 2011 – joi

Craciunul

25 decembrie 2011 – duminica
26 decembrie 2011 – luni

Desi s-a votat in Senat ca ziua de 24 ianuarie (Unirea Pincipatelor) sa fie libera, de asemenea, nu mai este suficient timp pentru definitivarea procesului legislativ.

Categories: Diverse Tags: